Перейти до змісту

Проект - акумулятор Lifepo4 для електромотора човна (багато фото !!)


MANJAK11

Рекомендовані повідомлення

Опубліковано

Ітак. Добрі люди, у лиці моїх друзів, скинулись й подарували мені електромотор до човна. Постало питання в акумуляторі для нього. Трохи почитав, погуглив, дійшов висновку, що звичайний автомобільний не тойво, потрібен  тяговий акумулятор, а не пусковий. Всякі гелеві, AGM акумулятори, мають недоліки звичайних акумів й один з найголовніших - це вага. Літій іонні чи літійзалізофосфатні в готовому вигляді дуже дорогі, набагато дорожчі чим електромотор. Тому зьявилась думка зібрати саморобний акум на базі літій іонних акумуляторів, благо, маю доступ до закупівлі по оптових цінах.  Але ще погугливши і почитавши, дійшов висновку, що літій іон це вже вчорашній день й вирішив таки збирати на літійзалізофосфатних елементах. 

Зразу зазначу, що в цьому проекті я лише *ідєйний вдохновітєль* і *спонсор*. Справжня світла лиса голова і золоті очумєлі ручки - це друг Патрік. Вся робота виконана ним, а я тільки в якості прінєсіподай ідінафігнємішай :D

Ітак, по принципу ціна якість було вирішено купити такі акумулятори, в кількості 64шт

spacer.png

 

Кум, за що йому велике Дякую, з колєгою зробили холдери на ці акуми, бєзвозмєздно, тоєсть даром

 

spacer.png

 

було зібрано 4 банки, по 16шт в кожній 

 

spacer.png

 

Для надійності скріплено до купи

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Задоволення не дешеве, тому його треба берегти, експлуатація в условіях повишеної вологості , пиль, сонце і вода, не всякий прилад витримає, та й робитмя не на один день. Тому було вирішено, в якості носія, придбати протиударний, водостійкий (в межах розумного) кейс від Інтертул

spacer.png

 

Продовження в слідуючому пості, щоб бува не грохнулось все разом

  • Відповідей 51
  • Створено
  • Остання відповідь
Опубліковано

Далі. 

spacer.png

 

spacer.png

 

Постало питання зарядки девайса і його функціонала в цілому. BMS для цього типу акумів здебільшого розрахований на те, що розряд йде по одним проводам, а заряд по іншим. Погуглив, почитав, супєрмощних зарядних мені не треба, а заряд до 10 ампер витримує звичайний DC розьєм. Їх і було придбано й зарядне для них. Поставлено було два розьєми, один на заряд, де червона клема і один на розряд, де чорна, до якого буде приєднуватись герлянда з світодіодних ламп, розкомплектованих з наборів до ліхтарів і перепаяних під напругу 12 вольт. В розьєм для заряду, також буде включатись набір з чотирьох невеликих сонячних панелей для так би мовити *поддєржанія штанов* якщо подорож займе більше ніж добу.

spacer.png

 

Ледь знайшов в інтернеті, де купити зажимні клеми. Проблема (особисто для мене) була не в тому, ДЕ купити, а ЯК набрати в пошуку, щоб шукало те, що я хочу

 

spacer.png

 

Змонтувались акуми і БМС до купи

 

spacer.png

 

Також продовжились роботи над зовнішнім виглядом. Щоб лишній раз не розряджався акум, й не дай Бог, випадково не коротнув, поставили кнопку вкл/викл

 

spacer.png

 

і місце під індикатор заряду, вольтажу і 2 юсб . Спочатку було куплено це все окремо, але потім знайшовся девайс, де це все виявилось вкупі

 

spacer.png

 

Далі буде

 

Опубліковано

Патрік, хлопець розумний, запропонував зробити окремі виходи поза БМС, якщо з нею щось станется, можна буде підключити напряму і плавати далі

 

spacer.png

 

Заповнили свободний простір, щоб збірка акумів не бовталась по кейсу, під час переноски і взагалі

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Майже все готово, лишились дрібнички, типу заглушок на DC розьєми

 

spacer.png

 

Все готово !!!!

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Ще раз хочу щиро подякувати другу Патріку. Без нього, цього б проекту не було !!!

 

Параметри акумулятора : ємність приблизно 100Ампер годин, вихідна напруга 10-14 вольт, більше 1000 зарядів розрядів. Можливість заряджатись від сонячних панелей, можливість освітлювати приміщення від підключаємих ламп, можливість заряджати мобільні телефони чи інші пристрої з двох ЮСБ по 5 вольт

Забув добавити, вага акумулятора 15 з хвостиком кілограм, з яких 4.5кг вага кейса, заявлена виробником

 

Опубліковано

Є лише питання до знаючих людей, нє то прийдется довго гуглити, бо питання турбує. БМС з індикацією, навіть коли кнопка виключена, 3 діода постійно горять, То так і має бути ? Також зарядне не заряджає більше 14 вольт, хоча параметри зарядного 14.6 вольт 10 ампер. А максимальний заряд акумуляторів має бути 4*3.6 = 14.4 вольт. Питання класичне : *что дєлать і кто віноват*  ?  )))

Опубліковано
1 минуту назад, yu2007 сказал:

На човні ще не тестував?

ще ні. Підключався лише електродвигун човна, але без нагрузки

Сьогодні тільки закінчили збирати

Опубліковано
6 минут назад, Slavco сказал:

Останні три фото визивають сумніви, а чи не боньба в йом, в чемодані...:ninja:

а ти ближче підійди, взнаєш  :0016:

Опубліковано
1 час назад, MANJAK11 сказал:

Параметри акумулятора : ємність приблизно 100Ампер годин, вихідна напруга 10-14 вольт, більше 1000 зарядів розрядів. Можливість заряджатись від сонячних панелей, можливість освітлювати приміщення від підключаємих ламп, можливість заряджати мобільні телефони чи інші пристрої з двох ЮСБ по 5 вольт

Забув добавити, вага акумулятора 15 з хвостиком кілограм, з яких 4.5кг вага кейса, заявлена виробником

 

А тепер головне питання - скільки все стало по грошах і наскільки дешевше від 

 

2 часа назад, MANJAK11 сказал:

літійзалізофосфатні в готовому вигляді

 

?

Опубліковано
2 минуты назад, Юріч сказал:

 

А тепер головне питання - скільки все стало по грошах і наскільки дешевше від 

 

 

?

якщо рахувати без кейса, то десь 6500грн, сам кейс ще плюс 1100грн, ітого майже 300 баксів, готові аналоги від 400 баксів стартують

Опубліковано
14 часов назад, EleKtrik сказал:

А як фосфатні в температурному режимі працюють? Наскільки вірно все поролоном обкладати?

з того всього, що взнав, то вони не гріются, хіба при пікових навантаженнях. А взагалі, практика покаже, як то кажуть :) Може що прийдется підкорегувати. Може на БМСку який радіатор примастирити, чи ще що

Опубліковано

Доречі як виявилось, в БМС можна зробити, що заряджатись або з клем буде, або з окремого входу. Переробляти не стали, бо ще сонячні панелі будуть трохи підзаряджати, а в них той же ДС штекер, тому залишили так як є. Доречі пізнавальне відео, хто цікавится цими питаннями

 

в мене точно така ж БМСка. 

Опубліковано
On 19.07.2020 at 07:16, EleKtrik сказано:

А як фосфатні в температурному режимі працюють? Наскільки вірно все поролоном обкладати?

23140385.jpg

заборонений заряд при Т нижче 0°, розряд дозволено

On 18.07.2020 at 20:29, MANJAK11 сказано:

БМС з індикацією, навіть коли кнопка виключена, 3 діода постійно горять

напруга на секціях яка? пробував зменшувати (розряджати?). світиться бо включений режим балансування - БМС скидує напругу до запрограмованого значення. і питання чи четверта секція вмикається при зарядці. і взагалі цікавить які напргуги на секціях, і чи заряджав всі акумулятори до 3,65 перед зборкою?

10 годин тому, MANJAK11 сказано:

Може на БМСку який радіатор примастирити, чи ще що

хіба якшо при роботі (нагрузці будуть польовики грітись. доречі контролюй це, бо часто запаюють кончені транзюки і потім виходить таке:

3huPCNfWEDsFIDq3pVPbT34vBtgo-h9-vJR3aVgqyjUr5opGjGhaoE0T4yXKvBHMXlQTtNoiOx-zq6tBkDPQndXoVfRf15pI2SS2Z_F3laGtAA1KU8iSUuAFQNzEacVK1J3PPVHRVha6HPmVLf2a0-Hy4peaLN5ZeRAGax3fHEt2ALWPwypMhuliKRyrIWMONsHjKZ3wueSmcic4yFW6hb5Csz8FAuzrDajnVy1LWo5G0LltfR5nj6kHtnD9EqFvYnrdSsJKRlhH20P1K9fjqW2ilMgHxS8Sk7lOSM9PkA7-nelYczCC1rEOhNlgkgC26tg4LXD_DOwWn90KtMYspzYYjeQ3nLSafS1CRZGc-CwdouQelIg_3JtRHfftde1WkMZtxNXq02AwKBOLXVqZQvfMo_5WPpBZrDgfYYrOOJrGeJBsJcA1ad_3WToBx6-U_MlXt2xDFhewxtyLuFh2t8Un-3nRUIpTNig79xdvO1YOY5apE-wyaS_RRyLQILXf6ROZ4cATFPhGEZm6LzhfP7L5NoJilpm3F1QKom79R0HKbgq3Tu-9mhbv-oAgWNy8FDR1BX-U9n3G8CRqh9fwmoUCdeSlAqgvQsKPqPNdp_WQBGxB3ag_4--dJ-LRofpgfgd0GJ5Eh9lcw58Y5Xa0RKh7ySqmE-0uSmm-b3wPYfYFRaasRiUYpB-RncR_Dw=w1592-h895-no?authuser=0

10 годин тому, MANJAK11 сказано:

в БМС можна зробити, що заряджатись або з клем буде, або з окремого вход

БМС підключай по тій схемі, яка передбачена конструкцією. заряд через CH, розряд через P. інакше не працюватимуть захисти по струму/напрузі.

якшо шини об'єдані то все разом можна. 

Опубліковано
6 минут назад, laser сказал:

напруга на секціях яка? пробував зменшувати (розряджати?). світиться бо включений режим балансування - БМС скидує напругу до запрограмованого значення. і питання чи четверта секція вмикається при зарядці. і взагалі цікавить які напргуги на секціях, і чи заряджав всі акумулятори до 3,65 перед зборкою?

виявилася різниця в напрузі між трьома банками і четвертою. І дійсно БМС намагалась весь час вирівняти. До 3.65 перед збіркою не заряджали, але підвели до загальних 3.23 (здаєтся) вольта на кожній з 64 батарей. Де більше було розряджали, де меньше - підзаряджали, щоб скрізь було однаково

6 минут назад, laser сказал:

БМС підключай по тій схемі, яка передбачена конструкцією. заряд через CH, розряд через P.

так і підключено

 

Патрік вирішив *вручну* *догнати* четверту банку по вольтажу до тих трьох і потім вже всі разом дозарядити

Опубліковано

якщо акуми не "гарячая штучка" - катигорично рекомендую залити "содержимое чумайдана" компаудом або якимось силіконом...

бо шось мені воно не тойво...

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.



×
×
  • Створити...