Перейти до змісту

Проект - акумулятор Lifepo4 для електромотора човна (багато фото !!)


MANJAK11

Рекомендовані повідомлення

Ітак. Добрі люди, у лиці моїх друзів, скинулись й подарували мені електромотор до човна. Постало питання в акумуляторі для нього. Трохи почитав, погуглив, дійшов висновку, що звичайний автомобільний не тойво, потрібен  тяговий акумулятор, а не пусковий. Всякі гелеві, AGM акумулятори, мають недоліки звичайних акумів й один з найголовніших - це вага. Літій іонні чи літійзалізофосфатні в готовому вигляді дуже дорогі, набагато дорожчі чим електромотор. Тому зьявилась думка зібрати саморобний акум на базі літій іонних акумуляторів, благо, маю доступ до закупівлі по оптових цінах.  Але ще погугливши і почитавши, дійшов висновку, що літій іон це вже вчорашній день й вирішив таки збирати на літійзалізофосфатних елементах. 

Зразу зазначу, що в цьому проекті я лише *ідєйний вдохновітєль* і *спонсор*. Справжня світла лиса голова і золоті очумєлі ручки - це друг Патрік. Вся робота виконана ним, а я тільки в якості прінєсіподай ідінафігнємішай :D

Ітак, по принципу ціна якість було вирішено купити такі акумулятори, в кількості 64шт

spacer.png

 

Кум, за що йому велике Дякую, з колєгою зробили холдери на ці акуми, бєзвозмєздно, тоєсть даром

 

spacer.png

 

було зібрано 4 банки, по 16шт в кожній 

 

spacer.png

 

Для надійності скріплено до купи

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Задоволення не дешеве, тому його треба берегти, експлуатація в условіях повишеної вологості , пиль, сонце і вода, не всякий прилад витримає, та й робитмя не на один день. Тому було вирішено, в якості носія, придбати протиударний, водостійкий (в межах розумного) кейс від Інтертул

spacer.png

 

Продовження в слідуючому пості, щоб бува не грохнулось все разом

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

  • Відповідей 51
  • Створено
  • Остання відповідь

Далі. 

spacer.png

 

spacer.png

 

Постало питання зарядки девайса і його функціонала в цілому. BMS для цього типу акумів здебільшого розрахований на те, що розряд йде по одним проводам, а заряд по іншим. Погуглив, почитав, супєрмощних зарядних мені не треба, а заряд до 10 ампер витримує звичайний DC розьєм. Їх і було придбано й зарядне для них. Поставлено було два розьєми, один на заряд, де червона клема і один на розряд, де чорна, до якого буде приєднуватись герлянда з світодіодних ламп, розкомплектованих з наборів до ліхтарів і перепаяних під напругу 12 вольт. В розьєм для заряду, також буде включатись набір з чотирьох невеликих сонячних панелей для так би мовити *поддєржанія штанов* якщо подорож займе більше ніж добу.

spacer.png

 

Ледь знайшов в інтернеті, де купити зажимні клеми. Проблема (особисто для мене) була не в тому, ДЕ купити, а ЯК набрати в пошуку, щоб шукало те, що я хочу

 

spacer.png

 

Змонтувались акуми і БМС до купи

 

spacer.png

 

Також продовжились роботи над зовнішнім виглядом. Щоб лишній раз не розряджався акум, й не дай Бог, випадково не коротнув, поставили кнопку вкл/викл

 

spacer.png

 

і місце під індикатор заряду, вольтажу і 2 юсб . Спочатку було куплено це все окремо, але потім знайшовся девайс, де це все виявилось вкупі

 

spacer.png

 

Далі буде

 

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Патрік, хлопець розумний, запропонував зробити окремі виходи поза БМС, якщо з нею щось станется, можна буде підключити напряму і плавати далі

 

spacer.png

 

Заповнили свободний простір, щоб збірка акумів не бовталась по кейсу, під час переноски і взагалі

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Майже все готово, лишились дрібнички, типу заглушок на DC розьєми

 

spacer.png

 

Все готово !!!!

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Ще раз хочу щиро подякувати другу Патріку. Без нього, цього б проекту не було !!!

 

Параметри акумулятора : ємність приблизно 100Ампер годин, вихідна напруга 10-14 вольт, більше 1000 зарядів розрядів. Можливість заряджатись від сонячних панелей, можливість освітлювати приміщення від підключаємих ламп, можливість заряджати мобільні телефони чи інші пристрої з двох ЮСБ по 5 вольт

Забув добавити, вага акумулятора 15 з хвостиком кілограм, з яких 4.5кг вага кейса, заявлена виробником

 

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Є лише питання до знаючих людей, нє то прийдется довго гуглити, бо питання турбує. БМС з індикацією, навіть коли кнопка виключена, 3 діода постійно горять, То так і має бути ? Також зарядне не заряджає більше 14 вольт, хоча параметри зарядного 14.6 вольт 10 ампер. А максимальний заряд акумуляторів має бути 4*3.6 = 14.4 вольт. Питання класичне : *что дєлать і кто віноват*  ?  )))

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

3 минуты назад, Oli сказал:

 BMS 3s ?

На ск ампер?

куплялась як 4s 100А ніби

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

БМС і акуми купувались на ОЛХ, але в луцького хлопця, ніяких пересилок, все фейс то фейс ))

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

На човні ще не тестував?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

1 минуту назад, yu2007 сказал:

На човні ще не тестував?

ще ні. Підключався лише електродвигун човна, але без нагрузки

Сьогодні тільки закінчили збирати

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Останні три фото визивають сумніви, а чи не боньба в йом, в чемодані...:ninja:

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

6 минут назад, Slavco сказал:

Останні три фото визивають сумніви, а чи не боньба в йом, в чемодані...:ninja:

а ти ближче підійди, взнаєш  :0016:

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

1 час назад, MANJAK11 сказал:

... але без нагрузки

 

А ти гвинт потримай :D

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

1 час назад, MANJAK11 сказал:

Параметри акумулятора : ємність приблизно 100Ампер годин, вихідна напруга 10-14 вольт, більше 1000 зарядів розрядів. Можливість заряджатись від сонячних панелей, можливість освітлювати приміщення від підключаємих ламп, можливість заряджати мобільні телефони чи інші пристрої з двох ЮСБ по 5 вольт

Забув добавити, вага акумулятора 15 з хвостиком кілограм, з яких 4.5кг вага кейса, заявлена виробником

 

А тепер головне питання - скільки все стало по грошах і наскільки дешевше від 

 

2 часа назад, MANJAK11 сказал:

літійзалізофосфатні в готовому вигляді

 

?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

2 минуты назад, Юріч сказал:

 

А тепер головне питання - скільки все стало по грошах і наскільки дешевше від 

 

 

?

якщо рахувати без кейса, то десь 6500грн, сам кейс ще плюс 1100грн, ітого майже 300 баксів, готові аналоги від 400 баксів стартують

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Осталось з БМСкою розібратись :( 

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

А як фосфатні в температурному режимі працюють? Наскільки вірно все поролоном обкладати?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Да... З таким кейсом і не соромно в натовпі вигукнути "Алах акбар".

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

нормальний повербанк вийшов

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Які параметри електродвигуна,  і яку типову потужність він з батареї тягнути буде? 

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

9 часов назад, Unknown сказал:

Які параметри електродвигуна,  і яку типову потужність він з батареї тягнути буде? 

https://lodka5.com.ua/1808-haswing-osapian-40/

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

14 часов назад, EleKtrik сказал:

А як фосфатні в температурному режимі працюють? Наскільки вірно все поролоном обкладати?

з того всього, що взнав, то вони не гріются, хіба при пікових навантаженнях. А взагалі, практика покаже, як то кажуть :) Може що прийдется підкорегувати. Може на БМСку який радіатор примастирити, чи ще що

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Доречі як виявилось, в БМС можна зробити, що заряджатись або з клем буде, або з окремого входу. Переробляти не стали, бо ще сонячні панелі будуть трохи підзаряджати, а в них той же ДС штекер, тому залишили так як є. Доречі пізнавальне відео, хто цікавится цими питаннями

 

в мене точно така ж БМСка. 

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

On 19.07.2020 at 07:16, EleKtrik сказано:

А як фосфатні в температурному режимі працюють? Наскільки вірно все поролоном обкладати?

23140385.jpg

заборонений заряд при Т нижче 0°, розряд дозволено

On 18.07.2020 at 20:29, MANJAK11 сказано:

БМС з індикацією, навіть коли кнопка виключена, 3 діода постійно горять

напруга на секціях яка? пробував зменшувати (розряджати?). світиться бо включений режим балансування - БМС скидує напругу до запрограмованого значення. і питання чи четверта секція вмикається при зарядці. і взагалі цікавить які напргуги на секціях, і чи заряджав всі акумулятори до 3,65 перед зборкою?

10 годин тому, MANJAK11 сказано:

Може на БМСку який радіатор примастирити, чи ще що

хіба якшо при роботі (нагрузці будуть польовики грітись. доречі контролюй це, бо часто запаюють кончені транзюки і потім виходить таке:

3huPCNfWEDsFIDq3pVPbT34vBtgo-h9-vJR3aVgqyjUr5opGjGhaoE0T4yXKvBHMXlQTtNoiOx-zq6tBkDPQndXoVfRf15pI2SS2Z_F3laGtAA1KU8iSUuAFQNzEacVK1J3PPVHRVha6HPmVLf2a0-Hy4peaLN5ZeRAGax3fHEt2ALWPwypMhuliKRyrIWMONsHjKZ3wueSmcic4yFW6hb5Csz8FAuzrDajnVy1LWo5G0LltfR5nj6kHtnD9EqFvYnrdSsJKRlhH20P1K9fjqW2ilMgHxS8Sk7lOSM9PkA7-nelYczCC1rEOhNlgkgC26tg4LXD_DOwWn90KtMYspzYYjeQ3nLSafS1CRZGc-CwdouQelIg_3JtRHfftde1WkMZtxNXq02AwKBOLXVqZQvfMo_5WPpBZrDgfYYrOOJrGeJBsJcA1ad_3WToBx6-U_MlXt2xDFhewxtyLuFh2t8Un-3nRUIpTNig79xdvO1YOY5apE-wyaS_RRyLQILXf6ROZ4cATFPhGEZm6LzhfP7L5NoJilpm3F1QKom79R0HKbgq3Tu-9mhbv-oAgWNy8FDR1BX-U9n3G8CRqh9fwmoUCdeSlAqgvQsKPqPNdp_WQBGxB3ag_4--dJ-LRofpgfgd0GJ5Eh9lcw58Y5Xa0RKh7ySqmE-0uSmm-b3wPYfYFRaasRiUYpB-RncR_Dw=w1592-h895-no?authuser=0

10 годин тому, MANJAK11 сказано:

в БМС можна зробити, що заряджатись або з клем буде, або з окремого вход

БМС підключай по тій схемі, яка передбачена конструкцією. заряд через CH, розряд через P. інакше не працюватимуть захисти по струму/напрузі.

якшо шини об'єдані то все разом можна. 

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

6 минут назад, laser сказал:

напруга на секціях яка? пробував зменшувати (розряджати?). світиться бо включений режим балансування - БМС скидує напругу до запрограмованого значення. і питання чи четверта секція вмикається при зарядці. і взагалі цікавить які напргуги на секціях, і чи заряджав всі акумулятори до 3,65 перед зборкою?

виявилася різниця в напрузі між трьома банками і четвертою. І дійсно БМС намагалась весь час вирівняти. До 3.65 перед збіркою не заряджали, але підвели до загальних 3.23 (здаєтся) вольта на кожній з 64 батарей. Де більше було розряджали, де меньше - підзаряджали, щоб скрізь було однаково

6 минут назад, laser сказал:

БМС підключай по тій схемі, яка передбачена конструкцією. заряд через CH, розряд через P.

так і підключено

 

Патрік вирішив *вручну* *догнати* четверту банку по вольтажу до тих трьох і потім вже всі разом дозарядити

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

якщо акуми не "гарячая штучка" - катигорично рекомендую залити "содержимое чумайдана" компаудом або якимось силіконом...

бо шось мені воно не тойво...

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.




×
×
  • Створити...