Перейти до змісту

Літня/зимова гума


Barkas

Рекомендовані повідомлення

Опубліковано
5 часов назад, Revolver сказал:

можна посилання на статтю, закон, пункт ПДР???

а то як подивишся то з одного боку всі буквоїди, а як за собою то не помічають.

хоч ПДР почитайте, шановний))

@Юріч а вам рекомендую менше займатись буквоїдством, а більше по суті, людина згадала про стереотипність мислення, але вас уже понесло..."твій досвід ніщо, є старі перевірені правила"

а посилань на дослідження і експерименти так і нема...

а тема ця досить технічна і складна, це як авто з заднім приводом взимку, ніби небезпечно, але чомусь до сих пір випускають і не заборонено законом, і навіть люди !деякі! вміють їздити нормально.

і та, я не виправдовую тих гонщиків, що не перезулись і розбились, хоч не факт, що там виною не гума, а голова.

 

Я по суті писав, просто модер потер мої доводи. Посилань на дослідження шукати навіть не хочу і не буду. Є здоровий глузд, в кінці кінців.

  • Відповідей 102
  • Створено
  • Остання відповідь
Опубліковано

Причому тут літня гума?

А швидкість з якою вони летіли по такій дорозі щоб так розбити авто та себе то це для вас нормально???

А як би, на зустріч був би не автобус а ви, чи ваша дружина з вашими дітьми на свому маленькому економному авто -  ви би теж запитували на якій гумі (літній чи зимовій) він летів???

Опубліковано
В 13.01.2018 в 08:11, Revolver сказал:

Ти йому про Коперника, а він тобі про Галілея...

Ось і вся дискусія практика з теретиком, люди частіше вірять статтям ніж практикам, яких не знають особисто. Так як більшіть статтей в інтернет водичка, просив би прихильників "стабільності" ґрунтовні посилання з дослідженнями, бажано англомовні. Сам перезувся ще восени, але це не означає, що є лише одна сторона істини. Хтось бачить одну сторону, хтось дві, а хтось намагається помітити кожну рисочку на грані монети.

Хош практики? На.

Випадок ван. Чувак купив нового Мерса Е-класу. Потім коли почалася зима приїжджає на сервіс і гарантійщику заявляє, що машина хєрова, не тримає дороги, що то за Мерс такий. Проїхалися з ним - і дійсно, коли починається смуга рихлого чи мокрого снігу, ESP замість стабілізування руху "з'їжджає з глузду", заносить авто. Але коли глянули на гуму, що власник поставив на Мерса, акуєлі - високопрофільний БАРГУЗІН (на Газелі ставили). Вона при гальмуванні пливе, ESP "не розуміє", що відбувається, і неадекватно працює. Власник довго не вірив, казав, що його кидають... Але коли взяв в знайомого нормальну зимову гуму - то авто "встало на рейки"!!! Це я про те, що гума має значення, навіть в самих наворочених авто - це грань, яка утримується силою тертя (зчепленням) між авто і землею. Краще цим не нехтувати.

Випадок ту. Чувак купив нового Мерса Е-класу. Дуже довіряв електроніці і ганяв як навіженний, в повороти входив не пригальмовуючи, ESP все вирівнювала. Була осінь, не зима. Літня гума іменитого виробника. Сезон бурякокопання. І одного разу він як завжди "низько летів" по трасі і входив в крутий поворот. А там якраз з полів вивозили буряк і на асфальт "вивезли" тонни болота. ESP звісно що спрацювало, але за відсутності зчеплення на всіх 4-х колесах, авто викинуло з дороги і він двічі зробив сальто і приземлився на дах. Еле завдяки іншим розумним системам Мерса він залишився не ушкодженим. Страхова виплатила кошти і він купив нового такого ж Мерса, бо він врятував йому життя. Але тепер він не літає і пригальмовує перед поворотами. Це я про те, що всі системи безпеки в авто ДОПОМІЖНІ, і всеціло довіряти їм своє життя, нехтуючи законами фізики не варто.

Так от, вже давно сотні спеців перевірили, що зимою тре їздити на зимовій, а літом - на літній гумі. І хто це ціною свого (а може і іншими) життям перевіряє - дурачок.

Опубліковано

герої всі до першого ДТП на голольоді...

тут на зимовій деколи так занесе шо йомайо....

Нова Контіненталь.... 

тож так все воно впирається в досвід водіння...  

Опубліковано

Ті, хто читав інструкцію з експлуатації авто, напевно звертали увагу на застереження (особливо в розділі про системи активної безпеки), в якому зазначається приблизно такий зміст: "Жодна з існуючих САБ не гарантує безпечне керування авто під час безрозсудної їзди ...". Тому, як зажди основний агрегат автомобіля знаходиться на водійському сидінні (зневажливо прокладка). Звісно можна і на літній гуму цілу зиму від'їздити. Але навіщо ? Сам колись таким грішив, а грішив через те, що банально не було коштів на придбання зимової. Благо, все минуло добре, взагалі без пригод.  Швидкісний режим 30-40 км/год цілу зиму. Але і зимову гуму не варто переоцінювати. Воно нічого абсолютно не гарантує, але декому може додати невиправданої впевненості, типу "я ж на зимі, та що там..." і починаємо навалювати.

Опубліковано
В 1/14/2018 в 11:22, vaz75 сказал:

Це я про те, що гума має значення, навіть в самих наворочених авто - це грань, яка утримується силою тертя (зчепленням) між авто і землею.

Ок, а ти можеш навести дані про те, як зменшується сила тертя на літній гумі при температурах нижче +7? Чи, можливо, можеш сказати, де саме лежить грань (в якомусь числовому еквіваленті), після якої машина вважається некерованою? Чи відповідь буде знову у вигляді "занальновідомо, бла-бла-бла...". Бо поки що я ні від кого конкретики ще не почув. 

 

В мене конкретне питання: "хто-небудь може на основі фактів довести, що на абсолютно сухій дорозі при температурах +6 ... -1 літня гума втрачає свої властивості настільки, що авто стає некерованим на швидкостях 50 - 60 км/год?".

 

P.S. Тільки не треба знову сипати прикладами, де фігурує сніг, -15, гололід, швидкості овер 150 км/год і т.д. (іншими словами, обставинами, яких немає в питанні).

Опубліковано

А навіщо вам щось доводити))))) Маєте свою думку,інші мають свою і всім добре))))

ПС: на літній гумі взимку страхова не оплачує страхові випадки))))))

Всім бобра)))

Опубліковано
1 час назад, Savage сказал:

Ок, а ти можеш навести дані

А навіщо? Ти вже ж начитався "вумних" статей і тебе спинить лиш стовб (не дай Бог, звісно). З фізикою і хімією в школі певно теж поганенько було, бо ти б знав, що при зниженні температури гума втрачає еластичність і відповідно свої фрикційні властивості і опір від бокового зсуву (стає дубова). В зимовій гумі додають спецприсадки, які не дають "дубіти", але при високих температурах вона "пливе"...

Опубліковано
27 минут назад, vaz75 сказал:

...зниженні температури гума втрачає еластичність і відповідно свої фрикційні властивості і опір від бокового зсуву (стає дубова). В зимовій гумі додають спецприсадки, які не дають "дубіти", але при високих температурах вона "пливе"...

 

Мене цікавлять конкретні числа, теорію я й сам знаю.

 

27 минут назад, vaz75 сказал:

З фізикою і хімією в школі теж поганенько було

Можемо помірятися піськами в цьому напрямку (причому бажано включити ще й математику), але кажу відразу, що ти соснеш :)...

 

27 минут назад, vaz75 сказал:

Ти вже ж начитався "вумних" статей і тебе спинить лиш стовб

З власного досвіду пишеш? Хоча ні, досвід в тебе був з пішоходом, а не стовпом.

Опубліковано
4 минуты назад, Savage сказал:

З власного досвіду пишеш? Хоча ні, досвід в тебе був з пішоходом, а не стовпом.

а от *нижче пояса* бити не варто, імхо. Я хоч й не збивав пішохода, дякувати Богу, але дуже приблизно представляю моральний стан водія після такої події. А ти ото так легко ляпаєш язиком по цьому поводу, тим більше знаючи, що у людини були прецеденти

Опубліковано
7 минут назад, Savage сказал:

 

Можемо помірятися піськами ... але кажу відразу, що ти соснеш :)...

 

З власного досвіду пишеш? Хоча ні, досвід в тебе був з пішоходом, а не стовпом.

"Слова не мальчика, но мужа". Сховай но пісюна, і застібни ширінку... :).

Дискусію припиняю.

Опубліковано
12 минут назад, MANJAK11 сказал:

а от *нижче пояса* бити не варто, імхо. Я хоч й не збивав пішохода, дякувати Богу, але дуже приблизно представляю моральний стан водія після такої події. А ти ото так легко ляпаєш язиком по цьому поводу, тим більше знаючи, що у людини були прецеденти

Ну тут же ж, я бачу, прийнято розмовляти одними підй*бками. Відповів би нормально, отримав би нормальну відповідь.

Опубліковано
4 минуты назад, Savage сказал:

Ну тут же ж, я бачу, прийнято розмовляти одними підй*бками. Відповів би нормально, отримав би нормальну відповідь.

одне діло під*обувати гіпотетичними ситуаціями, зовсім інше реальними, знаючи, що оппонент був в такій ситуації. Прикладів наводити не буду, бо в голову лізуть лише нехороші, зрозумієш - добре, ні  - життя навчить

Опубліковано
25 минут назад, MANJAK11 сказал:

одне діло під*обувати гіпотетичними ситуаціями

В чому проблема - взагалі не підй*обувати?

Опубліковано

@Savage , я таки достану пісюна і поміряюсь.

ФПК.png

На верхній частині малюнку зображено фізичне пятно контакту (ФПК) зимової (зверху) і літньої (знизу) гуми.  У макросвіті звичайно, без збереження пропорцій, для наглядності. Будемо вважати це статикою.

А у динаміці ФПК виглядає ще сумніше, адже десь від 30 км/год гума, що задубіла (+7 і нижче для літньої) не встигає правильно деформуватись ні по ходу руху, ні позаду. 

І спеціально для водіїв BMW Формули - всім насрать, наскільки лихо ви справляєтесь з керуванням на літній гумі. Перед вами на дорогу вибіг черговий камікадзе і питання лише в тому, опиниться він у вас на капоті, чи ні.

Опубліковано
4 часа назад, difoto сказал:

На верхній частині малюнку зображено фізичне пятно контакту (ФПК) зимової (зверху) і літньої (знизу) гуми.  У макросвіті звичайно, без збереження пропорцій, для наглядності. Будемо вважати це статикою.

Ні фіга це наглядність, оскільки площа контакту на останньому прикладі взята від "фонаря". Ти мені можеш навести конкретні числа чи показати графік залежності площі контакту від температури? Чи хоча б вказати поріг площі контакту, при досягненні якого починається зрив машини в занос? 

 

4 часа назад, difoto сказал:

А у динаміці ФПК виглядає ще сумніше, адже десь від 30 км/год гума, що задубіла (+7 і нижче для літньої) не встигає правильно деформуватись

Знову ж таки звідки дані про швидкість у 30 км/год і наскільки "не встигає деформуватись"? На 5, 10, може 20%?

 

Поясню ще раз для старих і новоприбулих "експертів": я прекрасно усвідомлюю, що гума втрачає свою пружність, внаслідок чого зменшується її властивості деформації і, як наслідок, площа контакту. Але основне питання - наскільки?

 

 

Опубліковано
16 минут назад, Savage сказал:

Ні фіга це наглядність, оскільки площа контакту на останньому прикладі взята від "фонаря". Ти мені можеш навести конкретні числа чи показати графік залежності площі контакту від температури? Чи хоча б вказати поріг площі контакту, при досягненні якого починається зрив машини в занос? 

 

Знову ж таки звідки дані про швидкість у 30 км/год і наскільки "не встигає деформуватись"? На 5, 10, може 20%?

 

Поясню ще раз для старих і новоприбулих "експертів": я прекрасно усвідомлюю, що гума втрачає свою пружність, внаслідок чого зменшується її властивості деформації і, як наслідок, площа контакту. Але основне питання - наскільки?

 

 

"Вы видите суслика? Нет? И я нет! А он ЕСТЬ!!!"

Опубліковано
54 минуты назад, vaz75 сказал:

"Вы видите суслика? Нет? И я нет! А он ЕСТЬ!!!"

Питання не в наявності/відсутності суслика, а в його розмірах і впливу цих розмірів на його поведінку. Ну, це якщо тобі простіше мислити в "сусликах" :).

Опубліковано

@Savage Для початку ти повинен усвідомити що не буває "абсолютно сухої дороги", особливо у вказаному тобою діапазоні температур)))

Напевно вам, студентам матфаку, Зоя Володимирівна aka "Баба Зоя", доцент вашого факультету, з відчуття такту ніколи не казала фразу "математик - це недорозвинений фізик" (с). Тому тобі й чуже поняття що у Всесвіті ніколи і ніде не відбуваються ідеальні процеси, і ідеально не повторюються. Ніхто тобі не складе графік нелінійної залежності який буде виконуватись у 10 поспіль проведених експериментах при однакових обставинах - бо протягом цих експериментів зміниться купа змінних (темература, вологість, фізичний стан дорожнього покриття, температура, вологість, фізичний стан гуми, вага авто, похибки вимірювань etc.). Тому таких експериментів необхідно буде провести більше задля виведення статистики.

ПРо який "числовий еквівалент" мова, яке "наскільки", які "конкретні числа"? Яка похибка для тебе буде прийнятною? Які дані тебе задовільнять?  Графік нелінійної залежності для кожного конкретного випадку буде різним - залежно від виробника гуми, типу, призначення, розміру, тиску в колесах, ваги авто, приводу, електроніки, etc. При такій купі змінних правильної відповіді для тебе не існуватиме апріорі. Нафіг та математика, на якій ти апріорі "не соснеш", якщо ти не здатен усвідомити що голі цифри, відірвані від усіх змінних - це така сама водичка як і проста писанина?

На основі яких фактів? Ти очікуєш що хтось тобі розпише подію з усіма змінними, із заданою похибкою вимірювань? Так ти ж з легкістю скажеш що в тебе на БМВ було інакше,  а в Васі на Запорожці ще інакше, і в сраку ваш факт. Люба наукова робота, викладена шанованим експертом прям на сторінках борди буде перегавнячена твоїм досвідом чи фантазією з використанням фрази типу "від фонаря". Да й хєр хто коли проводив такі експерименти на купі авто/гумі/погодніх умовах або фіксував якісь факти у вказаному діапазоні температур.

Ще запитай при якій швидкості безпечно рухатись не пристібнутим, а починаючи з якої варто пристібатись, бажано з точністю до 1 км/год, і з універсальним показником для всіх автомобілів.

 

 

Опубліковано

це типу як в тій приказці : "Йому в очі сцять, а він кричить шо то манна небесна"....

П.С. нікому нічього не доказую і нікого не маю на увазі)

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.


Hosting Ukraine
AliExpress WW


×
×
  • Створити...