Перейти до змісту

LED лампочки


Plum

Рекомендовані повідомлення

Не буду багато дискутувати, наведу один факт. Маю світлодіод 1Вт з куплених на борді, маю джерело живлення 5В 400мА, маю резистор 8.2Ом. По Закону Ома, мав би отримати 300-400мА на світлодіоді, падіння напруги 3.3В на світлодіоді і 1.7В на резисторі. Падіння напруги - так і є, сила струму - порядка 200мА. Ну, думаю, джерело слабеньке. Беру з комп'ютерного БЖ 3.3В, підключаю світлодіод напряму, з перших же секунд маю понад 280мА - майже виходжу на 1Вт, обіцяний китайцями. Тоді беру резистор, і підключаю до 5В з того ж БЖ послідовно зі світлодіодом. Мультиметр показує рівно 200мА. Висновок - резистор виступає в ролі драйвера, пропускаючи через себе тільки 200мА, хоча я розміщав його в колі не в ролі драйвера, а тільки для обмеження напруги на світлодіоді (що резистор успішно й робить, відчутно нагріваючись). В усіх світлодіодних стрічках, де стоять в паралелі по три світлодіоди послідовно з резистором - резистор якраз обмежує силу струму на світлодіодах.

А світлодіоди треба живити і струмом, і напругою. При незмінній силі струму яскравість буде зростати із зростанням напруги, яка подається, і так само при незмінній напрузі світловий потік буде зростати при збільшенні сили струму.

Розповім про свої невеликі експеременти із трьохватними світлодіодами, і деякі мої висновки.

По перше - діоди є різної якості навіть в одній партії, що я маю на увазі? Беру жменю з 10 штук. Беру Понижающий стабилизатор на LM2596, той, що під номером 2 ("с помощью переменных резисторов можно установить не только выходное напряжение, но и выходной ток"). Вистявляю на стабілізаторі обмеження струму в районі 100 міліампер, а напруги в районі 7 вольт (не принципово, аби не менше 4). Перебираю по черзі діоди і міряю падіння напруги на кожному при даних параметрах. Бачу картину: на одному діоді падіння напруги 2,84, на другому 3,05, на третьому 2,93 .... Висновок, чим менше падіння, тим кращий діод, оскільки спрацьовує однакове обмеження струму, то сила свічення однакова (завжди в даташитах яскравість при невному струмі вказана, а про точну напругу ніхто не згадує), але той діод, що при меншій напрузі виходить на наші умовні 100 міліампер відповідно й менше ват споживає, при тому ж свіченні...

Крок другий.

Саджу діоди на радіатор, бо більший струм без охолодження пропускати через них шкода, навіть якщо ненадовго. Виставляю обмеження струму на 150 міліампер, міряю падіння напруги, далі на 350 міліампер і знову міряю падіння напруги, а потім при 700 міліампер. Так перебрав 7 діодів. Позаписував дані, і порахував опір кожного діода для кожного з трьох режимів яскравості (заданого струму). Скажу ще таку річ, в процесі експерементів виявив один мутний діод. При підключенні 5 штук послідовно на струмі близько 700 міліампер на 4 діодах падіння було від 3,35 до 3,98, а на "мутному" - 7,45 вольта! Роблю висновок, що він явно бракований. Світити він світить, але жре ж за двох :). Так ось, якщо проаналізувати 6 решту із 7, то розвал опору діодів на різних струмах такий вийшов:

18,9-21,8 при 150 мА

8,7 - 10,2 при 350 мА

4,8 - 5,7 при 700 мА

Тестер не дуже точний при вимірюванні струму, тому похибка може бути, але вона не впливає на загальні висновки. Світло діоди не мають постійного опору. Мало того,зі зростанням напруги, пір падає не лінійно, а по експоненті . Тому то, без обмежувача струму (драйвера), не можна діоди вмикати, бо для одного екземпляра 3,5 вольта - то 350 міліампер на виході, а для другого - вже більше 700 .... Якихось кілька десятих вольта перебору і перевантаження з перегрівом ...

виділю тезу з цитованого тексту

А світлодіоди треба живити і струмом, і напругою. При незмінній силі струму яскравість буде зростати із зростанням напруги, яка подається,

не вірно, як на мене. Живити таки струмом, а от як ви його задавати будете, експерементально напругою, чи спец драйвером, то інше питання. При зтростанні напруги, яка подається напряму на діод, яскравість то зростати буде, але сила струму незмінною аж ніяк не залишиться!!!!

А в експеременті з 5 вольтовим джерелом напруги і 8,2 омним резистором нічого і вийти не могло окрім як 200 міліампер на виході. Вашому конкретному екземпляру діода якраз потрібно 3,3 вольта для розгону на 200 міліампер. Решту з'їв резистор, що логічно (1,7/8,2 = 0,207А). Вліпіть в пару для того ж самого світлодіода резистор ом на 5, то підберетеся значно ближче до 300 міліампер (прогнозую в районі 270 міліампер, точніше експерементально побачите).

р.s. так звані "3-х ватні" світлодіоди насправді в середньому на паспортних номінальних 700 міліамперах жруть в районі 2,35 - 2,8 вата, залежно від екземпляра (то по тих, що в мене в руках були, не рахуючи "Мутного", той більше 5 ват жрав).

Ще момент: пізніше, коли знову ковирявся з купкою аналогічних діодів, випадково зробив "мутного" з раніше нормального екземпляра. Виставляючи параметри стабилизатора на LM2596, промахнувся, і не обмежив струм на безпечному рівні. Обмеження напруги стояло вольт на 15, струму ампера на 2, а може і 3. Короче - діод яскраво засвітився, якось дивно тихенько запищав. Тривало то близько секунди - двох. Потім, коли я розібрався що і до чого, то помітив, що діод почав круто відставати в яскравості свічення при 3 вольтах від своїх братів. Поміряв, і виявив поведінку таку ж, як і в "мутного". Зато тепер його можна легко без драйвера вішати на свіжозаряджений літієвий акум, і при цьму розганяэться він десь до 350 міліампер, Щоправда ефективність роботи діода суттєво знизилася, краще вже резистором струм задавати, а не таким допилюванням :)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

  • Відповідей 451
  • Створено
  • Остання відповідь

Бачу картину: на одному діоді падіння напруги 2,84, на другому 3,05, на третьому 2,93 .... Висновок, чим менше падіння, тим кращий діод,

Не сказавби так: в даташиті вказано межі падіння напруги при певному струмі, а також максимальний струм, який можна пропускати через світодіод...

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Бачу картину: на одному діоді падіння напруги 2,84, на другому 3,05, на третьому 2,93 .... Висновок, чим менше падіння, тим кращий діод,

Не сказавби так: в даташиті вказано межі падіння напруги при певному струмі, а також максимальний струм, який можна пропускати через світодіод...

розжую:

є два однакових одноватних діода. Підключаємо послідовно і подаємо 300 міліампер. Світять однаково яскраво, оскільки в одному колі, і струм ідентичний на обох. Міряємо падіння напруги на кожному. виявляємо на першому 3,2 вольта , а на другому - 3,33 вольта. Я кажу, що перший ефективніший, бо на ньому, в якості тепла+світла, розсіюється 3,2*0,3=0,96 вата анергії, а на другому - 3,33*0,3=1,056 вата, тобто другий більше жре і більше в тепло переганяє.

То звичне явище масового в-ва, або просто "разброс параметров" .

А які ваші аргументи ?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

розжую:

Дякую, але я це сам знаю..

А які ваші аргументи ?

Нічого проти немаю, але з першого вашого поста можна зробити висновок, що оскільки ці параметри різні, значить діод поганої якості!
Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Дякую, але я це сам знаю..

Вибачте за різкість, просто Ваш пост дуже неконкретним вийшов, і я зрозумів, що ви заперечуєте висновок

чим менше падіння, тим кращий діод,
.

Діоди не погані, просто трішки різні. І це варто враховувати при вевних варіантах використання і підключення.

Наприклад, якщо робити ліхтар автономний, то краще відбирати найефективніші при можливості.

А при паралельному підключенні потрібно калібрувати і підбирати максимально рівні по характеристиках, інакше будуть перекоси по струмах і яскравості між діодами.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

А при паралельному підключенні потрібно калібрувати і підбирати максимально рівні по характеристиках, інакше будуть перекоси по струмах і яскравості між діодами.

Ага, і діоди взагалі не рекомендують паралелити з спільним обмежувальним резистором, а використовувати кожному свій :)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

виділю тезу з цитованого тексту

А світлодіоди треба живити і струмом, і напругою. При незмінній силі струму яскравість буде зростати із зростанням напруги, яка подається,

не вірно, як на мене. Живити таки струмом, а от як ви його задавати будете, експерементально напругою, чи спец драйвером, то інше питання. При зтростанні напруги, яка подається напряму на діод, яскравість то зростати буде, але сила струму незмінною аж ніяк не залишиться!!!!

Ну, тут вже давно є відповідь, яку навіть на вищезгаданому сайті-калькулятору написали - на яскраві світлодіоди обов'язково драйвер зі стабілізацією саме по струму. А регулювати яскравість напругою - це неправильно, бо призводить до передчасного псування діода. Дешеві китайські драйвери http://www.buyincoins.com/item/27625.html самі встановлюють напругу на світлодіоді ближче до нижньої межі "паспортної" напруги світлодіода. Такий же (візуально) драйвер стоїть в лампочці 4.8W, в якій "сів" один з світлодіодів. Лампочка потускніла якраз через рік після покупки в Новій Лінії )) драйвер з неї використав на 10W світлодіод - світить на відсотків 40, але й не перегрівається (в якості радатора - 15-20см алюмінієвого карниза, вистачає).

Резистор 8.2Ом для 5В джерела живлення і 3.3В світлодіода - по калькулятору, і повинен забезпечувати 200мА. З цим згідний :)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

А при паралельному підключенні потрібно калібрувати і підбирати максимально рівні по характеристиках, інакше будуть перекоси по струмах і яскравості між діодами.

Ага, і діоди взагалі не рекомендують паралелити з спільним обмежувальним резистором, а використовувати кожному свій :)

воно так, але якщо підібрати діоди по параметрах однакові, і використовувати не на межі потужності, то можна і паралелити.

Що поганого, коли я запаралелив підібрані ідентичні 3-ватні діоди у саморобному ліхтарику, і подав на них 1 ампер з розумного драйвера. Навіть якщо виникне незначний перекос, то до 700 міліампер на діод ой як далеко ...

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

корисна інформація при купівлі діодних матриць і інших діодів) особливо з китаю

http://www.drive2.ru/b/1588325/

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

З усього написаного і описаного-використання світлодіодних ламп "класичних" для домашніх потреб не є ефективним(дуже дорого вартують ці лпмпочки)

Для промислового освітлення-окупність рік

Світлодіодне освітлення вимагає інший підхід освітлення приміщень,світлодіоди-направлене світло

Світловий потік(Лм) не є основним показником-освітленість(Лк)ось на що варто звертати увагу

Підключення до мережі 220В без драйвера - можливо послідовно набраних комплектів світлодіодних лінійок(smd 4014)

Лампи потужністю більше 7Вт недовговічні,лампи відомих виробників-дуже дорогі

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

З усього написаного і описаного-використання світлодіодних ламп "класичних" для домашніх потреб не є ефективним(дуже дорого вартують ці лпмпочки)

При якій вартості електроенергії вони стануть ефективними?
Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Тільки побачив тему. Не встиг ще перечитати.

Купив в "Епіцентрі" лампочки Osram LED Star Classic A 60. Заявлена потужність 9.5W і світловий потік 806lm. Трохи дивно, але на офіційному сайті саме таких знайти не вдалося. На вигляд однакові з 10W та 827lm. -фото тут-

Спеціально обирав лампи з кольоровою температурою 2700K - warm white (тепле біле, насправді трохи жовтувате, схоже на світло звичайної лампочки). Досвід використання звичайних енергоощадних ламп показав, що для дому це оптимально. Для освітлення робочого приміщення краще більш біле світло.

Поки лампами дуже задоволений. Світло приємне, ніякого мерехтіння. Засвічуються лампи відразу. До цього стояли енергоощадні, то включались зразу, але на повний накал виходили десь за хвилину часу. І зараз світло яскравіше.

Загалом все подобається, але ціна на такі лампи трохи кусається (((

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Деякий час назад придбав собі LED світильника Maxus Intelite 1-SMT-005

Простішого монтування ще не зустрічав. Керується за допомогою пульта. Функціонал доволі багатий:

- налаштовується бажана кольорова гамма, від мякого жовтого до холодно-голубого.

- у будь якій гаммі регулюється яскравість.

- є вбудований датчик освітлення (автоматично може міняти яскравість відповідно до яскравості сонячного освітлення).

- годинник, налаштування часу включення та виключення

- режим відкладеного вимикання по таймеру

- режим "нічника" з декількома режимами світла

- "ефект присутності господарів" - по таймеру, чи діапазону часу у випадковий час та термін вмикається, вимикається

Це те що згадав і чим користуюсь.

По характеристикам виробника дає світло як 4 лампи розжарювання по 100 Вт, споживаючи при цьому 63 Вт.

Заявлений ресурс роботи 50 000 годин (більш ніж 15 років). Гарантія виробника - три роки.

Ніби все. Поки задоволений.

Ось відео про нього з сайту виробника

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

клацав таким на стенді нової лінії. цікава річ однозначно. хоч і ціна космос.

з єдиного недостатку що мені показалось - це слабувата яркість. за таку ціну хотілось щоб і світив огого =) але дійсно, в такому корпусі потужне світло не зробиш, так як нема куди і як тепло відводити.

згадалась публікація на хабрі про аналогічну річ своїми руками http://habrahabr.ru/post/247151/

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Я собі у ванну кімнату зробив з такого контролера і 5 м. RGB 5050 стрічки світильник в плафоні з під люмінісцентних ламп. Теж регулюються і яскравість і кольори. Обійшлось все рік назад десь в 300 грн.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

клацав таким на стенді нової лінії. цікава річ однозначно. хоч і ціна космос.

з єдиного недостатку що мені показалось - це слабувата яркість. за таку ціну хотілось щоб і світив огого =)

Можливо це на стенді "Нової лінії", при такій то площі оманливо світла малувато було. :)

У нього заявлене освітлення для 22 квадратів. В кімнаті на 16 квадртів максимальної яскравості забагато, ніколи не вмикаю на 100%

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Деякий час назад придбав собі LED світильника Maxus Intelite 1-SMT-005

Ціна космос!!!

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Я собі у ванну кімнату зробив з такого контролера і 5 м. RGB 5050 стрічки світильник в плафоні з під люмінісцентних ламп. Теж регулюються і яскравість і кольори. Обійшлось все рік назад десь в 300 грн.

як світить в режимі білого кольору? спектр збалансований вийшов чи вроді і біле, але і веселку видно?

Можливо це на стенді "Нової лінії", при такій то площі оманливо світла малувато було. :)

У нього заявлене освітлення для 22 квадратів. В кімнаті на 16 квадртів максимальної яскравості забагато, ніколи не вмикаю на 100%

може бути, бо там у відділі світла все горить, і відносно інших джерел міг здатись неяскравим.

вчора була потреба оцінити яркість діодних ламп, так як на око часом важко сказати який еквівалент світла вони дають, а прибора немаю.

і результат трохи здивував. бо на око світять дуже схоже по яркості і кольору.

всі лампи теплого білого кольору!

на першому фото: 1 — люмінісцентна ОСРАМ 7 вт (візуально достатньо рожева), 2 — діодна, здається зібрана на 10шт 2835, 2 або 4 вт (китайці по різному пишуть) (візуально найбільш приємний теплий колір), 3— діодна на матриці з 9 кристалами. має бути 3 Вт (віддає жовторожевим якимсь).

post-3982-0-19462000-1428559216_thumb.jp

так от видно що остання лампа дає направлене світло вниз, від чого виходить що в світлій кімнаті стеля чорна =)

post-3982-0-31584300-1428559228_thumb.jp

а ось середня лампа моргає! візуально це не видно, а лише на телефоні. драйвер у ній примітивний на конденсаторі та резисторі.

на останньому фото порівнюється світло діодних ламп. зліва та, яка моргає, від чого на листку сфотографувались світлові хвилі.

post-3982-0-42013100-1428559236_thumb.jp

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Деякий час назад придбав собі LED світильника Maxus Intelite 1-SMT-005

Ціна космос!!!

Ціна це питання відносне :) Хоча я встиг його взяти набагато дешевше, що до подорожчання.

Я звичайно розумію що маючи голову і дружачи з паяльником можно зібрати щось подібне дешевше,

але оскільки я по природі з електрикою "рукожоп", то приходиться купувати такі варіанти. :)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

вчора була потреба оцінити яркість діодних ламп, так як на око часом важко сказати який еквівалент

В багатьох сучасних телефонах є датчики освітленності. В Samsung'ах, наприклад, можна зайти в сервісне меню *#0*# -> Sensor -> Light Sensor та подивитися значення освітленності.

Правильно заміряти світловий потік не вдасться, але порівняти освітленність, яку дають різні джерела світла можна. Там ж і по кольорам є розбивка (R, G, B, W).

Світловий потік та освітленність - то є різні фізичні величини, але вони пов'язані.

1 lux = 1 lm/m^2

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Трішки офтоп. Хочу прокунсультуватись у знаючих людей.

Купив колись таку LED лампу-ліхтар Coleman CPX 6 Easy Hanging LED Lantern http://rozetka.com.u...antern/p227709/

Було два режими яскравості. Через деякий час почала "мерехтіти". Ще через деякий час пропав "максимальний режим".

Ну а згодом взагалі перестала світити. Читавши форуми по схожих проблемах, дійшов висновку що можливо полетів драйвер.

Є можливість її реанімувати? Якщо так, то куди чи до кого можна звернутись?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

вчора була потреба оцінити яркість діодних ламп, так як на око часом важко сказати який еквівалент

В багатьох сучасних телефонах є датчики освітленності. В Samsung'ах, наприклад, можна зайти в сервісне меню *#0*# -> Sensor -> Light Sensor та подивитися значення освітленності.

Правильно заміряти світловий потік не вдасться, але порівняти освітленність, яку дають різні джерела світла можна. Там ж і по кольорам є розбивка (R, G, B, W).

Світловий потік та освітленність - то є різні фізичні величини, але вони пов'язані.

1 lux = 1 lm/m^2

а дійсно! я й забув. у мене програмка з плеймаркета вже стоїть :)

Трішки офтоп. Хочу прокунсультуватись у знаючих людей.

Купив колись таку LED лампу-ліхтар Coleman CPX 6 Easy Hanging LED Lantern http://rozetka.com.u...antern/p227709/

Було два режими яскравості. Через деякий час почала "мерехтіти". Ще через деякий час пропав "максимальний режим".

Ну а згодом взагалі перестала світити. Читавши форуми по схожих проблемах, дійшов висновку що можливо полетів драйвер.

Є можливість її реанімувати? Якщо так, то куди чи до кого можна звернутись?

ну тут 2 варіанти або деградував і згорів світлодіод (наприклад від систематичного перегріву), або драйвер. в любому випадку "вскритіє покажет". несіть до любого толкового електронщика в ремонт.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

як світить в режимі білого кольору? спектр збалансований вийшов чи вроді і біле, але і веселку видно?

Чисто білий, як для мене занадто голубий, тому вибраний з пульта такий собі жовто-оранжевий відтінок, який запамятовується контролером і після відключення живлення. Веселки не видно.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

  • 2 тижня потому...

Вчора прийшла моя "чудо-лямпочка" - LED лямпочка Едісона:

post-5408-0-43799600-1429723856_thumb.jp

8Вт

брав ТУТ, ще за 8,2$.

коробка з характерними китайськми ієрогліфами:

post-5408-0-39588100-1429724002_thumb.jppost-5408-0-26242200-1429724015_thumb.jp рекламна лобуда:post-5408-0-05611700-1429726424_thumb.jp

сама "героїня":

post-5408-0-21191600-1429724043_thumb.jppost-5408-0-25647100-1429724053_thumb.jp

Пішла трудитися на кухню:

post-5408-0-13895300-1429724111_thumb.jp

Наскільки я скептично почав ставитися до діодних лампочок в якості загального кімнатного освітлення то ця LED-лампочка мене задовільнила в плані освітлення на всі 100%. Кути освітлення 360о цієї диво-лямпочки так як і передбачалося, і те що хотілося :). Вмикається мит"єво.

Методом візуального порівняння, шляхом почергового представлення її і звичайних ламп на 60Вт і 75Вт своїм "домашнім" мешканцям одноголосно дійшли висновку, що дана лампа еквівалентна лампі розжарювання 75Вт.

При довготривалій роботі лампа нагрівається до теператури приблизно 40-50градусів. Певно для циркуляції повітря в верхній частині цоколя, яка є пластикова знаходяться отвори.

post-5408-0-18290300-1429724683_thumb.jp

Температура свічення нічим не відрізняється від тоїж лампи розжарювання, таке ж саме приємне тепле світло.

І накінець захотілося порівняти рівень пульсації з її іншими діодними "родичами" придбаними в Китаї і "Новій Лінії", виявилося, що рівень пульсації найнижчий і практично непомітний, при зьомці звичайною камерою:

Доволі позитивне рішення для заміни ламп розжарювання в світильниках загального освітлення. Залишилося протестувати: скільки час безпроблемної роботи.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Тут ще один продавець де дешевше: http://ru.aliexpress...281336.html?s=p

Німецькі буржуїни якраз пропихають нові діодні filament лампи як найбільш ефективні і вигідні, про що свідчать ці картинки:

post-5408-0-86740300-1429735142_thumb.jp post-5408-0-64519000-1429735337_thumb.jp

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.




×
×
  • Створити...