Перейти до змісту

Нова українська школа - знову шкільні реформи


jack74

Рекомендовані повідомлення

Опубліковано

Новий навчальний рік: Які нововведення чекають на школярів та вчителів із 1 вересня

  Цитувати

За декілька днів розпочнеться новий навчальний рік. Міністерство освіти і науки підготувало ряд нововведень як для школярів, так і для вчителів

Міністерство освіти і науки продовжує вносити революційні зміни в навчальний процес. Хоча за планами відомства нашуміла концепція "Нова українська школа", якою передбачається 12-річна форма навчання, почне діяти з наступного року, з 1 вересня поточного року на школярів та учителів також чекають деякі сюрпризи.

Структура навчального року залежить від школи

Напередодні початку нового навчального року почастішали розмови про запровадження навчання по триместрах: через кожні три місяці навчання – десять днів канікул. У відомстві спростовують цю інформацію. "Міністерство освіти і науки не вирішує, якою має бути структура навчального року, це роблять школи за погодженням з місцевими органами влади", - йдеться у заяві міністерства.

У Міносвіті зауважують, що стосовно структури навчального року відомство просить дотримуватися лише трьох правил, які регламентовані законодавством:

1. Початок навчального року має припадати на 1 вересня. 
2. Навчання має закінчуватися не пізніше 1 липня. 
3. Канікули впродовж навчального року (не враховуючи літніх) мають тривати не менше 30 днів.

"У межах цієї рамки школи самі вирішують, яку структуру навчального року формувати та як планувати власну роботу. Далі вони мають погодити структуру з місцевими органами влади, які, власне, й займаються адмініструванням шкіл", - додають у відомстві.

Зауважимо, це зокрема стосується введення карантину, вимушених канікул, груп продовженого дня, вихідних для підготовки до ЗНО, тощо.

"Ні" відпрацюванню по суботах

Таким чином канікули в школах цього року мало чим відрізнятимуться від минулорічних. Однак на них не даватимуть домашніх завдань.

Натомість є деякі зміни у питанні вимушеного припинення навчального процесу. Починаючи з цього року учні не відпрацьовуватимуть по суботах карантин чи вимушені канікули через скорочення опалювального сезону.

Якщо у школі 5-денний навчальний тиждень, то таким він буде увесь рік. Незалежно від обставин. Діти ж наздоганятимуть програму, вивчаючи дві теми за урок, самостійно чи дистанційно.

У початковій школі оцінювання по-новому

Найбільш цікаві новації у відомстві підготували для найменших школярів. Так, з 1 вересня 2017 року відбудуться деякі зміни у оцінюванні учнів початкових класів. У 1-му та 2-му класах дітям не виставлятимуть бали. Взагалі не будуть оцінюватися всі чотири роки в початковій школі такі предмети як музика, образотворче мистецтво, трудове навчання, тощо. Це, переконані у Міносвіті, сприятиме відходу від так званого "карального" оцінювання.

Окрім цього, вчителі більше не оцінюватимуть каліграфію дитини. Головне, щоб учні писали акуратно і розбірливо. Це ж стосується і зошитів. Їх відтепер можна підписувати у довільній формі. Оцінка не знижуватиметься, навіть якщо у підписі будуть охайні виправлення, зроблені дитиною.

Також скасовано усілякі дошки пошани чи екрани чистоти – будь-які рейтинги, що можуть вразити самооцінку дитину. Про успіхи чи невдачі вчитель зобов’язаний повідомляти учня чи його батьків у індивідуальному порядку, а не назагал.

Серед іншого учням початкової школи запропоновано спочатку писати у робочих зошитах олівцями. Це може бути і до 3 класу. Вчитель сам вирішуватиме, коли дитина зможе перейти на писання ручкою.

А от самі вчителі для виправлення помилок у зошитах учнів більше не використовуватимуть червоного чорнила. Їм запропонували перейти альтернативну зелену ручку.

На уроках літератури - фінансова грамотність

Міністерство освіти і науки анонсувало і кардинальні зміни для учнів 5-9 класів. Так, у коментарі "Віснику" директор Кременчуцького міського науково-методичного центру Олена Никифоренко відзначила, що, до прикладу, читаючи твір Марка Твена "Пригоди Тома Сойєра" у 5-му класі, учні звертатимуть увагу на "менеджерські здібності" головного героя, який перетворив нудне фарбування паркану на яскравий й ефективний "підприємницький проект". Так діти отримуватимуть знання з "Підприємницької та фінансової грамотності" не лише на уроках математики чи інформатики, а й світової літератури.

Тобто в учнів формуватимуть математичну та інформаційно-цифрову компетентність (що учень знає, вміє, оцінює, усвідомлює та які висновки робить), вміння спілкуватися державною та іноземною мовами, ініціативність, уміння вчитися упродовж життя. І вчителю більше не потрібно зосереджувати всю увагу на змісті матеріалу. "У цьому суть нового компетентнісного підходу та наскрізних змістових ліній", - зауважила Никифоренко.

Однак це – переважно з наступного року. А цього року школи складатимуть навчальні плани за минулорічним зразком. Окрім оновленої програми для 9-го класу.

Цьогоріч вчитимуться вчителі

Натомість цього року готуватимуться до майбутніх змін освітяни. Вчителі предметними мають пройти комплексне перенавчання відповідно до концепції "Нова українська школа". Втім, у відомстві пообіцяли, що сертифікація вчителів буде добровільною.

А от працівникам 100 шкіл, які пілотуватимуть у цьому році перший клас "Нової української школи" мають надати підтримку як на місцевому, так і на державному рівнях.

"Забезпечити вчителів постійною методичною підтримкою, дати їм реальні механізми, як навчати дітей за новими методиками згідно з новим стандартом – це зобов’язання, яке ми беремо на себе. Вже пройшли тренінги для вчителів пілотних шкіл, на допомогу педагогам ми також розробляємо дистанційні курси, де наочно показуватимуть методики, навчальні матеріали для дітей. Від місцевих органів ми очікуємо матеріальної підтримки для вчителів, переобладнання шкіл, реальної уваги до того, щоб пілотні школи були забезпечені усіма допоміжними матеріалами, які будуть потрібні вчителю у пілотуванні – мобільними партами, інтерактивними та дидактичним матеріалами для дітей", – наголосила міністр освіти Лілія Гриневич.

Основні зміни для учнів 5-9 класів за концепцією "Нова українська школа"

Українська мова. Діти писатимуть твори, пов’язані з фінансовою грамотністю та екологічною безпекою тощо. Тобто усі творчі роботи матимуть виразне практичне спрямування. Новий обов’язковий вид роботи – есе.

Українська література. У 5-му класі читатимуть менше народних казок, загадок і прислів’їв. Зате більше годин на творчість Зірки Мензатюк (сучасна письменниця та журналіст), Леоніда Глібова, Євгена Гуцала, Василя Симоненка. Осучаснення уроків за рахунок введення нових авторів. Кількість годин на вивчення творів змінилася і в інших класах.

Світова література. Розширений список для альтернативного вивчення. Наприклад, з’явилися "Собаче серце" Михайла Булгакова (9 клас). А також додаткового читання (наприклад, "Чи вмієш ти свистати, Юганно?" Ульфа Старка).

Математика. Більшості задач надано практичний зміст. Змінено послідовність вивчення тем так, щоб одночасно їх проходили на інших предметах. Дещо розвантажена програма.

Інформатика. У 9-му класі з’явиться 3D-графіка та основи бази даних. А комп’ютерну графіку учні вивчатимуть уже у 6-му класі, текстовий редактор – у 8-му, як і створення та публікацію веб-ресурсів.

Історія. Синхронізоване вивчення історії України та всесвітньої історії у 7-9 класах. У 5-му класі учні вивчатимуть історію як науку та складову життя суспільства.

Іноземні мови. Вперше очікувані результати чітко виписані відповідно до Загальноєвропейських Рекомендацій з мовної освіти. Так, учні 9-х класів звичайних шкіл мають досягти рівня А2+, спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземної мови – В1, ті, хто оволодіває другою іноземною – А2.

Біологія. Фактично кожна тема передбачає виконання міні-проекту. Упродовж року кожен учень має узяти участь хоча б в одному з них. 40% матеріалу – в опційне навчання. Тобто, необов’язкові частини змісту підручників можуть вивчатися за вибором учителя.

Фізкультура. Учні зможуть займатися регбі, корфболом, петанком, фехтуванням, військово-спортивними іграми, степаеробікою та чирлідінгом (як можливі модулі).

Трудове навчання. Не буде обов’язкового поділу на дівчат та хлопців. Кожен учень зможе сам обирати вид діяльності. Учні створюватимуть проекти з використанням різних технологій. А не конкретне завдання за однією технологією.

"Основи здоров’я". Більше дізнаватимуться про безпечну поведінку в Інтернеті та соцмережах. Більше практичних робіт та занять поза межами класу.

 

Примітно, з 1 вересня 2016 року у початкових класах більше не перевіряють читання на швидкість, на уроках фізкультури скасовано нормативи і команди "рівняйсь-струнко", а в 1-2 класах відмовилися від примушування дітей зубрити напам’ять таблиці множення і додавання. Також була проведення певна декомунізація: на уроках літератури почали менше вивчати творчість радянських письменників, а на уроках музики – тодішніх пісень.

 

Новини за темою: Реформа школи: Які зміни чекають на середню освіту в Україні

Показати  

 

  • Відповідей 53
  • Створено
  • Остання відповідь
Опубліковано

будемо побачити. Дещо мені подобається, а дещо ні.

Оцінювати малювання, музику і працю - це було огидно.

Немає у мене слуху - не співаю, як можна оцінити мої потуги?

Чия  не художник, так само.

Як і праця. Звісно, що робити щось руками повинен вміти кожен (онанізм виключено, якщо в когось з'явилися брудні думки ), але кожен своє,  а не хлопці зубило і молоток, а дівчата яєчню і салати.

 

Літературу перепотворити на фінансову грамотність... млдя..  казок не читати?  Жесть.

 

Опубліковано

хай взагалі відмінять всі точні науки та будь-які  "застравляння"... дитина сама повинна вирішувати шо їй вчити і чи взагалі відвідувати школу.....:lol::lol:

Опубліковано
  В 31.08.2017 в 17:53, HelloBoy сказав:

хай взагалі відмінять всі точні науки та будь-які  "застравляння"... дитина сама повинна вирішувати шо їй вчити і чи взагалі відвідувати школу.....:lol::lol:

Показати  

ТОді перестануть вчитись взагалі, згадайте себе, що охоче було вчитись?

Опубліковано

мене батьки не заставляли ходити в школу, але мені хотілось ходити, бо вчителі були класні, і перша вчителька була класна.

все залежить від вчителя, якщо вчитель прийшов не по призванню, то нафіг він нада взагалі, в нас наприклад в 26 школі трудовик навчив і точити на станках болти, і креслити, навіть самм атпєтим трійочникам було цікаво на його уроках.

Опубліковано
  В 01.09.2017 в 18:13, Electronshik сказав:

ТОді перестануть вчитись взагалі, згадайте себе, що охоче було вчитись?

Показати  

так про шож і мова....

дурним неосвідченим стадом управляти легше!

Опубліковано
  В 30.08.2017 в 10:46, jack74 сказав:

"Окрім цього, вчителі більше не оцінюватимуть каліграфію дитини. Головне, щоб учні писали акуратно і розбірливо."

Показати  

А це не одне і те ж?

 

Нам в 2му класі вже повідомили на зборах про відміну оцінювання. Знову. Минулого року казали що це лиш 1й клас. Батьки в шоці, діти в захваті.

Знову буде "А що вона мені зробить?"...

Опубліковано

http://www.pravda.com.ua/news/2017/09/1/7153730/

Прем'єр-міністр Володимир Гройсман вважає, що вища світа не обов'язкова для кожного українця.

"Не обов'язково, щоб кожен мав вищу освіту. Я вважаю, що не кожен може бути вченим і не кожному потрібна вища освіта", - зауважив прем'єр-міністр.

За словами прем'єра, Україні дуже не вистачає кваліфікованих фахівців робочих спеціальностей. При цьому, додав він, професійно-технічна освіта не може створити конкурентоспроможних фахівців, які б розбиралися у сучасних технічних процесах.

Він додав, що традиція мати диплом про вищу освіту склалася в 90-ті роки.

Відео, що (не)дивно, ніде немає, хоча особисто бачив репортаж про це на 1+1, ще пам'ятаю, як здивувався змісту промови тоді.

А тепер саме цікаве - в 2011 Азаров заявив, що в Україні занадто багато громадян з вищою освітою.

Так отож...

А тепер дивимось на 90% вакансій не вантажника чи "старшого куди пошлють", і читаємо вимогу "вища освіта"...

P.S. "необов’язкові частини змісту підручників можуть вивчатися за вибором учителя" - шедевр просто.

Опубліковано
  В 31.08.2017 в 17:53, HelloBoy сказав:

хай взагалі відмінять всі точні науки та будь-які  "застравляння"... дитина сама повинна вирішувати шо їй вчити і чи взагалі відвідувати школу.....:lol::lol:

Показати  

Що? Дитина має сама? Ти певно не маєш дітей? Або вони дуже малі? Моя дитина в 10 класі, і нічого не хоче, окрім гульок і інтернета. Так що їй дати відгул від уроків? Блін.

Опубліковано
  В 01.09.2017 в 18:47, MACCEN сказав:

мене батьки не заставляли ходити в школу, але мені хотілось ходити, бо вчителі були класні, і перша вчителька була класна.

все залежить від вчителя, якщо вчитель прийшов не по призванню, то нафіг він нада взагалі, в нас наприклад в 26 школі трудовик навчив і точити на станках болти, і креслити, навіть самм атпєтим трійочникам було цікаво на його уроках.

Показати  

Ти виключення з правил, вітаю.

Опубліковано
  В 02.09.2017 в 12:53, Oksana04 сказав:

А це не одне і те ж?

 

Нам в 2му класі вже повідомили на зборах про відміну оцінювання. Знову. Минулого року казали що це лиш 1й клас. Батьки в шоці, діти в захваті.

Знову буде "А що вона мені зробить?"...

Показати  

А в нас керівничка спитала - оцінювати, чи ні

Опубліковано

Я чую, оте "зміни, реформи", і мене перетрушує. Вже такого наміняли і нареформували ці недотепи при владі, що ппц. Саме головне, що хрєнові реформатори не чують, навіть не слухають, вчителів на місцях, які ці "реформи" будуть впроваджувати (єслі шо, в мене 2 вчителя вищої категорії в родині).

Опубліковано

Це просто очередне "чмо" яке далеке від школи та процесу навчання, живе в своєму космосі і щось там видумує.

Доречі а як можна визначити до чого дійсно схильна дитина, тестами, практикою?

 

Може все життя думали що дитина гумунітарій, а на справді їй попадались тупі вчителі які вдвадили від точних наук, тому дитина пішла в гумунітарні науки.

 

Думаю ці всі реформи для того, щоб більше тупаків виростити, а тупаками легше управляти, тому що як правило всі революції видумують та очолюють грамотні люди.

 

Правильно, дитина взяла в руки калькулятор, буде бухгалтером або фінансистом, а якщо лопату в руки, то буде все життя кайлом махати :(

 

Треба за хамство та неповагу до вчителів взагалі штрафувати батьків і то штраф щоб був з трьома нулями, ну і особо вредоносних виключати з навчальгого закладу взагалі, це стосується університетів теж.

Опубліковано
  В 02.09.2017 в 19:58, MACCEN сказав:

Може все життя думали що дитина гумунітарій, а на справді їй попадались тупі вчителі які вдвадили від точних наук, тому дитина пішла в гумунітарні науки.

Показати  

Маю вищу біологічну освіту (усвідомлено вибрав, червоний диплом бакалавра, звичайний спеціаліста - "не дав на лапу" за "галочку" і доступ до магістратури принципово, досі, знімаючи макро, латинь на комашку пам'ятаю, хоч і спеціальність основна була в мене "фізіологія та анатомія людини"), але... Починаючи з 3-4-го курсу активно і досі  - сисадмін -  Linux, FreeBSD, AD, IP-телефонія, відеоконференції, веб-розробка, плюс досвід 5 років роботи дизайнером в рекламній агенції (фотографією страждав ще до цифри), знання AutoCAD, ArchiCAD (батьки - будівельники, та й сам адмінив 2 будівельні контори), на додаток ремонт (паяльником, а не "реінсталл віндовс") ПК, ноутів, перепрошивка всього що прошивається і т.д. Було хоббі - стало роботою. І от нафіга мені, питається, точні науки, в тому числі фізика та інформатика, свого часу були (як і грунтовні знання біології, особливо по моїй спеціальності, рано чи пізно можуть допомогти - так, я таки не медик повноцінний, але...)...

Так, до наявного рівня знань йшов довго (не ведучись на рекламу "суперкурсів"), але без нормальної базової освіти того, що тепер можу (не похизуватися для пишу) не було б.

Опубліковано

Про сучасний та майбутній стан речей всі сходяться в одному - важливо щоб людина могла самостійно оволодівати новими знаннями та навичками. Світ змінюється надто стрімко - поступово зникають старі професії, з'являються нові. Класична система освіти не встигає за всіма цими змінами - вона надто незграбна та повільна. Виграє той хто здатен самостійно навчитись, в лідерах буде той хто це зробить без онлайн курсів - лише на основі початкової інформації.

Чи вчать наших дітей таким навичкам? 

Опубліковано

Базові речі як моноліт, тому треба дитині давати всі предмети, і можливості, щоб був вибір, і не забирати предмети по типу, мені хімія не пригодилась, і дитині вона нафіг не треба, це якби в нас в Луцьку був технопарк з професіями, де діти наприклад могли б по тижню опановувати якусь професію, щоб біли більш чіткі уявлення що це таке бути наприклад бухгалтером, чи хіміком, чи навіть тих в кого є романтика бути пожежним, пару виїздів на тренування та на справжню пожежу може охладити бажання, або тим хто хоче бути лікарем хірургом, пару походів в морг чи демо операції може кардинально змінити або підсилити бажання опанувати ту чи іншу професію.

 

Може варто почати реформу з кадрів, надати зарплату гідну, та умови праці теж, щоб вчитель був захищений як від дурня учня, так і дурня батька, який ще прийде права качати, що на його дитинку крикнули, бо це не педагогічно, а що ця дитинка виносить мозг всій школі то на це не звертається увага.

Опубліковано
  В 03.09.2017 в 20:40, MACCEN сказав:

Базові речі як моноліт, тому треба дитині давати всі предмети,

Показати  

А чи багато людей вміє свої базові теоретичні знання використовувати на практиці?

 

Опубліковано

Що толку, коли людина має знання, а не вміє їх застосовувати.Від  того, що відмінно знаєш будову авто та ПДД водієм ще не станеш-потрібно вміння їздити.

Школа має вчти вчитися.  Зявився новий проект- спеціаліст має освоїти за місяць-три необхідний обєм знань та вмінь,щоб його виконати.

Чим далі,тим менше буде постійної  роботи. Точніше  такої роботи, яка дає високий заробіток.

Суспільству потрібні одиниці теоретиків та альтруїстів, а от крутитися  та заробляти мають вміти всі.

Опубліковано
  В 02.09.2017 в 19:58, MACCEN сказав:

Треба за хамство та неповагу до вчителів взагалі штрафувати батьків і то штраф щоб був з трьома нулями

Показати  

А що робити із вчителями, які хамлять дітям  і зухвало при всіх принижують і ображають? (і це та людина, яка гордо називає себе педагог, вчитель), що воно навчить дитину?? (маю прикладів вагон, дещо навіть зафіксовано на диктофон)

 

Біда, насправді, в тому, що вчителі вчать по савєцкій методиці - всі повинні знати все: - х*йня повна.

Вчитель повинен побачити в дитині потенціал до тих чи інших наук, і тоді вже чітко розподіляти технар він чи гуманітарій. 

Згадую свій клас. У нас був хлопчина, який ні математику, ні англійську чи там історію чи хімію - ні в зуб ногою. за те на уроках праці, він можна сказати "творив дива".  Ми всі відставали а він мало того, що робив швидше за всіх, так ще й якісніше.

Був такий, що любив історію, а у всьому решта - баран бараном.  Були явні фізкультурники, були біологи і хто завгодно. Але це потрібно було побачити в дитині і чітко визначити його майбутню роль у житті.

 

Те, що програму для дітей складали люди із свого власного  сферичного вакууму - гарантовано.  Дещо вгадали, дещо ні.

Біда в тому, що ніхто не радиться з батьками.

Опубліковано

Парламент ухвалив освітню реформу: 12-річка для школярів і підвищення зарплатні вчителям

  Цитувати

Документ набере чинності після підписання спікером ВРУ, президентом України та публікації в офіційному виданні; хоча деякі норми будуть вводити поступово протягом кількох років

Верховна Рада ухвалила в другому читанні і в цілому законопроект № 3491-д “Про освіту”. “За” проголосували 255 народних депутатів.

Трансляцію засідання вів телеканал “112 Україна.

 

12-річка для школярів

Вводиться 12-річне навчання для школярів:

  • для початкової освіти – з 1 вересня 2018 року;
  • для базової середньої освіти – з 1 вересня 2022 року;
  • для профільної середньої освіти – з 1 вересня 2027 року.

І тільки з 1 вересня 2027 року строк здобуття профільної середньої освіти усіма здобувачами становить три роки. До цього теж можна, але за певних умов - наприклад, якщо є відповідний стандарт профільної середньої освіти та відповідної типової освітньої програми.

Після молодших класів, середньої та старшої школи запроваджується державна підсумкова атестація, її можуть провести і в формі Зовнішнього незалежного оцінювання, однак наприкінці початкової школи - лише для того, щоб відслідкувати рівень успішності учнів.

Законопроект приділяє багато уваги дітям з особливими потребами. Так, обов’язково створюють інклюзивні та спеціальні групи і класи за зверненнями осіб з особливими потребами або їх батьків.

 

При чому категорії осіб з особливими освітніми потребами визначаються актами Кабміну. А освітні програми можуть мати корекційно-розвитковий складник для таких дітей.

Законопроект зобов'язує заклади освіти інформувати про свою діяльність - зокрема, на своїх сайтах чи сайтах засновників. Треба публікувати документи, що свідчать про дозвіл на освітню діяльність та інші особливості - мова викладання, правила прийому, чи пристосований заклад до дітей з особливими потребами, перелік додаткових (платних) послуг і ціни на них.

Документ передбачає створення сайту з підручниками для школярів. Про це має подбати Міносвіти. Електронні книжки чи книжки в електронному вигляді мають у повній версії перебувати у вільному доступі. Окрім того, книжки і підручники, створені за державні кошти, розробник має публікувати на своєму сайті.

 

Зарплати педагогів

  Показати контент

 

Мова навчання представників нацменшинств

  Показати контент

 

Відео по темі:

Показати  

 

  • 1 рік потому...
Опубліковано

Рада підтримала за основу новий законопроект про загальну середню освіту

  Цитувати

За документ з другого разу проголосували 229 народних депутатів

Верховна Рада підтримала за основу законопроект про повну загальну середню освіту  10204. За з другого разу проголосували 229 нардепів, трансляцію вів офіційний канал "Рада".

Законопроект передбачає новації для учнів, вчителів, батьків та освітніх управлінців, повідомила міністр освіти Лілія Гриневич, передає Міносвіти.

Документ має надати учням механізми визначення власної освітньої траєкторії.

"Для учнів з особливими освітніми потребами побудова такої траєкторії – можливість для успішної інтеграції у життя звичайної школи. Для дітей, які серйозно навчаються ще поза школою, наприклад, ходять на спорт чи в музичну школу, – це можливість зарахувати отримані не в закладі знання, а вивільнений час використати на домашнє завдання чи іншу роботу. Для учнів, які перебувають на домашньому навчанні, цей механізм дозволить просто та безпечно зарахувати свої навчальні досягнення та отримати документ про повну загальну середню освіту", – цитують Гриневич.

Для роботи за індивідуальною траєкторією учень та/або його батьки повинні будуть звернутися із заявою у школу. Під це створюватимуть індивідуальний навчальний план, який писатимуть разом педагоги, батьки та учень, схвалюватиме педрада та затверджуватиме директор.

Для підтвердження знань, здобутих поза закладом, будуть проводити річне оцінювання чи державну підсумкову атестацію.

Якщо ж йдеться про підтвердження результатів за домашньою формою, школяру потрібно буде здавати контроль двічі на рік.

"Діти на тривалому стаціонарному лікуванні завдяки прийняттю цього документа нарешті отримають захищене законом право здобувати освіту в медзакладах. Їхнє право на навчання має бути закріплене саме на рівні закону, щоб більше ніколи ми не стикалися з ситуацією, коли в Україні при лікарнях роками живуть наші занедбані та усіма забуті діти", – підкреслила Лілія Гриневич.

 
1
2
3
4

Законопроект також має надати учням можливість обирати предмети.

"Адже як зараз – все впирається в недостатність годин, тому де-факто вибіркову складову обирає школа, а не школяр. Цей же закон дає можливість створювати міжкласні групи для вивчення вибіркових предметів, коли дисципліну слухає не один клас, а збірна група з учнів класів однієї паралелі та суміжних класів. Завдяки цим групам діти зможуть справді вибрати, що вони вчитимуть, який вибірковий предмет їх дійсно цікавить. Особливо це актуально для старшої профільної школи, зміст освіти якої має максимально відповідати потребам, інтересам та планам дитини на майбутнє", – пояснила міністр.

Відповідно до проекту, мова здобуття середньої освіти - державна. Разом з тим передбачено варіанти для корінних народів і національних меншин.

Представники корінних народів України, які не проживають у мовному середовищі рідної мови і не мають держави, які б захищала їхню мову (в першу чергу йдеться про кримських татар), навчатимуться з 1 до 11(12) класу мовою корінного народу - поряд із ґрунтовним вивченням української мови.

 

Ще одна модель передбачена для шкіл з мовою навчання національних меншин, мови яких належать до мов ЄС. Залежно від мовної групи та мовного середовища проживання використання цієї моделі може бути різне, але основи такі:

  • материнською мовою, поряд з вивченням державної, вони навчатимуться у початковий школі.
  • у 5 класі не менше 20% річного обсягу навчального часу має почати викладатись українською з поступовим збільшенням обсягу, щоб у 9 класі досягти позначки, коли не менше 40% предметів вивчаються державною мовою.
  • зі старшої школи не менше 60% річного обсягу навчального часу в цих закладах має читатися державною мовою.

Третя модель працюватиме для решти національних громад України. Вона стосується нацменшин, мова яких належить до однієї з українською мовної сім’ї, а також тих, що проживають переважно в середовищі власної мови (російська мова). Там початкова школа також буде мовою меншини разом із вивченням української, а з 5 класу не менше 80% навчального часу читатиметься державною мовою.

Показати  
  Показати контент

 

Педагогічна інтернатура, індивідуальні освітні траєкторії, нові доплати та обов’язкова домедична допомога – уряд подав у ВРУ проект закону «Про повну загальну середню освіту»

Опубліковано 13 березня 2019 року о 13:23

  Показати контент

 

  • 4 тижня потому...
Опубліковано

В Україні вводять нову форму здобуття шкільної освіти

Перший механізм для створення індивідуальних програм школярів, можливості співпраці між закладами освіти та нові підходи до вечірніх шкіл - Лілія Гриневич розповіла про Положення про інституційну форму

  Показати контент

 

Опубліковано

ти про екран мобільного? Ну то якщо ти розкриєш спойлер, результат же буде той же самий :) 

А якщо не розкривати спройлер, знач не читати, а тоді який сенс взагалі в цій темі сидіти? :_40:

 

Ок, сховав під спойлер. Попередні - вже звиняй, не можу редагувати

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.



×
×
  • Створити...