Перейти до змісту

Нова українська школа - знову шкільні реформи


jack74

Рекомендовані повідомлення

Опубліковано
13 хвилин тому, jack74 сказано:

ти про екран мобільного?

Ні, про екран ноута.

14 хвилин тому, jack74 сказано:

Ок, сховав під спойлер. Попередні - вже звиняй, не можу редагувати

Та ні, це ти звиняй - насправді пох мені на спойлери, просто після політики не перестроївся.

  • 6 місяців потому...
  • Відповідей 53
  • Створено
  • Остання відповідь
Опубліковано

Прийнято новий закон “про повну загальну середню освіту” - сайт Міністерства освіти і науки України

Спойлер

Опубліковано 16 січня 2020 року о 10:40

Педагогічна інтернатура, контракти для директорів та вчителів на пенсії, учнівське самоврядування, можливості для створення справжньої старшої профільної школи, можливість для учнів обирати свою освітню траєкторію, фінансова автономія шкіл, більше можливостей для професійного зростання та збільшення зарплат вчителів. Все це та інші новації передбачає новий Закон “Про повну загальну середню освіту”, що був прийнятий Верховною Радою України сьогодні, 16 січня 2019 року. Документ підтримали 327 народних депутатів.

“Цей Закон – це нові можливості для наших учнів, вчителів та освітніх управлінців, а також гарантії для батьків. У 2017 році був прийнятий Закон “Про освіту”, який передбачив багато потрібних нашій системі новацій, але знарядь для його втілення критично не вистачало. Закон “Про повну загальну середню освіту” – це реальні інструменти, які допоможуть втілити реформу. Попереду багато кропіткої роботи, ми до неї готові. Але нас замало, реальна школа – це не стіни і не закони, а перш за все вчителі, батьки та учні. Я закликаю всіх нас не зупинятися і разом працювати над побудовою Нової української школи – вона залежить від кожного із нас”, – відзначила Міністр освіти і науки України Ганна Новосад.

Якими є основні новації Закону для УЧНІВ?

Гарантії рівного доступу до освіти. Так, Закон гарантує зарахування дітей до початкової школи без жодних конкурсів, при цьому заклад має бути територіально доступним для дітей незалежно від їхнього соціального статусу чи місця народження.  Інклюзивність – тобто можливість дітям з особливими освітніми потребами навчатися в звичайних школах за власною освітньою траєкторією – також передбачена документом і гарантується учням.

2.jpg

Діти на тривалому стаціонарному лікуванні завдяки прийняттю цього документа нарешті отримають захищене законом право здобувати освіту в медзакладах.

Побудова індивідуальної освітньої траєкторії. Цей механізм дає можливість кожному учню гнучко та з урахуванням власних потреб і талантів будувати своє навчання. Це важливо передусім для дітей з особливими освітніми потребами й тих учнів, що додатково поглиблено навчаються поза школою чи прагнуть навчатись вдома.

Для роботи за індивідуальною траєкторією учень та/або його батьки повинні будуть звернутися із заявою до школи. Під це створюватимуть індивідуальний навчальний план, який писатимуть разом педагоги, батьки та учень, схвалюватиме педрада та затверджуватиме директор.

Далі для підтвердження знань з предметів, які здобуваються поза закладом, проводиться звичайне річне оцінювання чи ДПА.

Якщо ж йдеться про підтвердження результатів за домашньою формою, школяру потрібно буде здавати семестровий контроль (тобто 2 на рік).

3.jpg

Додаткові індивідуальні та/або групові консультації для учнів. Закон вперше відкриває можливість надання учням, що цього потребують, індивідуальних та/або групових консультацій на базі школи. Планується, що такі консультації оплачуватимуться за рахунок держави.

4.jpg

Право на справедливе оцінювання та вимоги до доброчесності. Закон вперше на законодавчому рівні встановлює право учнів на справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів навчання, незалежно від виду та форми здобуття ними освіти.

5.jpg

Водночас документ деталізує та доповнює положення Закону України «Про освіту» та  встановлює конкретні види відповідальності за порушення академічної доброчесності.

Вибір предметів учнями. Закон запроваджує право учнів обирати курси, навчальні предмети (інтегровані курси).

6.jpg

Три адаптаційні цикли навчання – 1-2 класи, 5-6 класи та 10 клас. Це також новація новоприйнятого Закону, ці періоди – найбільш вразливі для дітей впродовж шкільного життя. Відтепер це обов’язково враховуватиметься при плануванні навчання у школах.

7.jpg

Більше прав для учнівського самоврядування. Закон передбачає:

  • чіткі повноваження учнівського самоврядування;
  • право керівнику учнівського самоврядування на невідкладний прийом керівником закладу освіти;
  • право учнів через своїх представників брати участь у засіданнях педагогічної ради з усіх питань, що стосуються організації та реалізації освітнього процесу.

8.jpg

Реалізація права кожної української дитини на оволодіння державною мовою. Як анонсувалось раніше, Закон передбачає три моделі вивчення української мови у школах. Дана новація – результат деталізації положень Закону “Про освіту”. Відповідна стаття документа була написана за результатами численних консультацій з представниками національних меншин та за результатами рекомендацій Венеціанської комісії.

Отже, перша модель передбачена для корінних народів України, що не проживають у мовному середовищі своєї мови та не мають держави, яка цю мову захищала б та розвивала. Найперше йдеться про кримських татар.

Для них у першу модель закладено навчання мовою корінного народу з 1 до 11 (12) класу поряд з ґрунтовним вивченням української мови.

Друга модель – для шкіл з навчанням мовою національних меншин, мови яких належать до мов ЄС. Залежно від мовної групи та мовного середовища проживання, використання цієї моделі може бути різне, але основи такі:

  • материнською мовою, поряд з вивченням державної, вони навчатимуться у початковий школі;
  • у 5 класі не менше 20% річного обсягу навчального часу має викладатись українською з поступовим збільшенням обсягу, щоб у 9 класі досягти позначки у не менше 40% предметів, які вивчаються державною мовою;
  • зі старшої школи не менше 60% річного обсягу навчального часу в цих закладах має читатися державною мовою.

Третя модель працюватиме для решти національних громад України. Вона стосується нацменшин, мова яких належить до однієї з українською мовної сім’ї, а також що проживають переважно в середовищі власної мови (російська мова). Там початкова школа також буде мовою меншини разом із вивченням української, а з 5 класу не менше 80% навчального часу читатиметься державною мовою.

Якими є основні новації Закону для ВЧИТЕЛІВ?

Реальна педагогічна автономія вчителя у:

  • створенні програм;
  • розробці власної системи оцінювання та заохочення учня (зі створенням шкали переведення у 12-бальну шкалу);
  • підвищенні кваліфікації за власним вибором та за кошт держави.

9.jpg

Більші можливості для зростання зарплати вчителя. Документ передбачає більше доплат для вчителів, зокрема від 10 до 20% від зарплати за завідування ресурсними кімнатами, кабінетами інформатики та спортивними залами. Окрім цього, педагоги зможуть отримувати додаткові доплати, які завдяки закону матиме змогу встановлювати засновник закладу.

“Це лише окремі кроки у напрямі збільшення зарплати вчителя. Цьогоріч Міністерство освіти і науки планує комплексну реформу заробітної плати – вона, зокрема, передбачатиме внесення частини надбавок в оклад педагога та гарантії рівня зарплати для всіх вчителів”, – відзначила Ганна Новосад.

11.jpg

Педагогічна інтернатура для молодого вчителя. Перший рік роботи молодий вчитель проходитиме педагогічну інтернатуру. В її межах він чи вона отримає наставника, який буде зобов’язаний надавати консультації молодому фахівцю та допомагати йому стати успішним вчителем. Наставник отримуватиме додаткову 20% надбавку.

10.jpg

Більше можливостей для педагогічного зростання вчителів. Так, новий Закон  встановлює державні гарантії на підвищення кваліфікації вчителя та передбачає його співфінансування з державного та місцевих бюджетів, можливість підвищувати кваліфікацію у недержавних провайдерів, створення нових центрів професійного розвитку педагогічних працівників.

Документ також визначає категорії педагогічних працівників, що мають право на проходження сертифікації, та права і обов’язки, яких набувають учителі у разі її  успішного проходження.

Якими є основні новації Закону для БАТЬКІВ?

12.jpg

Безпечніше середовище для дітей. Закон дає можливість батькам супроводжувати дитину з особливими освітніми потребами під час навчання, а також надає гарантії захисту учнів від булінгу. Окрім цього, документ передбачає обов’язкове навчання вчителів основам домедичної допомоги та закриває доступ у заклад особам, які вчинили злочин проти статевої свободи чи статевої недоторканності дитини.

13.jpg

Право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу освіти. Ідеологія такої перевірки змінена – вона направлена передусім на підтримку та захист школи та всіх учасників освітнього процесу. Якщо батьки вбачають проблеми у роботі закладу та вичерпали усі можливості вирішити це разом із адміністрацією школи, інституційний аудит зможе розставити крапки над «і» та допомогти знайти оптимальний вихід із ситуації.

Якими є основні новації Закону для ОСВІТНІХ УПРАВЛІНЦІВ?

Більше можливостей для підсилення шкіл педагогами. Новоприйнятий Закон відкриває можливість стати вчителем людині з будь-якою, а не лише педагогічною, вищою освітою. Також документом передбачається, що обов’язкове переведення вчителів-пенсіонерів на строкові контракти має відбутись до 1 липня 2020 року.

Нові підходи до призначення директорів шкіл. Згідно з Законом «Про освіту», директор може займати свою посаду не більше 2 термінів по 6 років поспіль в одному закладі.

Однак щоб ця змінність влади давала позитивні наслідки для розвитку закладу, мають діяти прозорі та чесні механізми виборів директорів. З урахуванням пілотування різних видів конкурсного відбору директорів Закон встановлює, що колектив школи та батьки відіграватимуть дорадчу роль під час виборів, але сам конкурс проводитиме незалежна комісія. Також обов’язковою є відеотрансляція та відеофіксація відбору. Це має мінімізувати використання адмінресурсу директором, а також вплив виборів на навчальний процес.

14.jpg

Закон також передбачає, що в межах конкурсу директор обов’язково повинен буде представити стратегічний план розвитку закладу.

При цьому до 1 липня 2020 року директори шкіл, які перебувають на безстрокових трудових угодах, будуть в обов’язковому порядку переведені на строкові трудові угоди на 6 років (на 1 рік – для директорів, які отримують пенсію за віком) з наступною можливістю брати участь у конкурсі.

15.jpg

Фінансова автономія шкіл. Новоприйнятий Закон передбачає більше можливостей для шкіл у використанні власних коштів. Зокрема на:

  • формування структури закладу та штатного розпису;
  • встановлення доплат, надбавок, виплати матеріальної допомоги, премій та/або їхніх розмірів, інших видів стимулювання та відзначення працівників;
  • оплату поточних ремонтних робіт приміщень і споруд закладів загальної середньої освіти;
  • оплату підвищення кваліфікації педпрацівників;
  • укладення цивільно-правових угод для забезпечення діяльності закладу.

16.jpg

“Ми дуже вдячні профільному комітету Верховної Ради за спільну роботу над підготовкою Закону до 2-го читання. Разом ми змогли закласти якісно нові можливості для зростання рівня нашої шкільної освіти для кожної дитини”, – додала Ганна Новосад.

Нагадуємо, що реєстрація на сертифікацію вчителів 2020 року стартувала 15 січня.

 

Опубліковано

Українським школам готують нові правила: що зміниться для вчителів і учнів

Цитувати

У школах України має намір обмежити кількість дітей в класі, директорів обиратимуть на конкурсі, а учні зможуть обирати частину предметів для навчання.

Такі зміни передбачені в прийнятому Верховною Радою законі "Про загальну середню освіту".

Цим законом, зокрема, встановлено ліміти на кількість учнів у класах - від 5 до 24 для молодшої школи, і до 30 - для інших класів.

 

Учні матимуть право частково вибирати, які навчальні предмети вивчати, при цьому будуть для формуватися міжкласні групи навіть з дітей різних років навчання.

Вперше в законі закріплюється домашня форма навчання. Для такого індивідуального навчання учень або його батьки повинні звернутися із заявою в школу. Індивідуальний навчальний план в кожному випадку повинна схвалити педрада і затвердити директор.

Якщо учень вивчає якісь предмети поза школою, для оцінки його знань будуть проводитись річне оцінювання або державна підсумкова атестація. Школяр, який навчається вдома, повинен два рази на рік проходити семестровий контроль.

 

Діти, які протягом тривалого часу перебувають на лікуванні, отримають право здобувати освіту в медустановах.

Вперше на законодавчому рівні буде устанавл право учнів "на справедливе, неупереджене, об'єктивне, незалежне, недискримінаційне добродійне оцінювання результатів навчання".

Учителям цей закон дозволяє розробляти власні системи оцінки та заохочення учнів. Але ці оцінки все одно повинні переводити в 12-бальну шкалу.

Закон передбачає три моделі вивчення української мови в школах. Ця стаття закону прописана після численних консультацій з представниками національних меншин і за результатами рекомендацій Венеціанської комісії.

Згідно з вимогами закону, директор не зможе обіймати свою посаду більше двох термінів по шість років поспіль в одній школі. Вчителі та батьки можуть грати дорадчу роль при виборі директора, але сам конкурс, під час якого буде відеотрансляція, проводитиме незалежна комісія.

 

  • 1 рік потому...
Опубліковано

Наразі для мене актуальна тема школи

В вересні дочці йти в 1 клас 

Як обирати школу не маю уяви )

Зараз ніби дітей зараховують за місцем реєстрації,а де можна дізнатися яка школа відноситься до адреси?

Буду вдячна за будь-які коментарі,як ви віддавали дітей в 1 клас 

І відгуки про школи та вчителів

Опубліковано
10 минут назад, paksivatova сказал:

чому?

Ну по-перше, рівень навчання.

По-друге, по розповідях знайомих там престижно вчитися. Тобто, ти біла ворона, якщо погано вчишся, а не як в звичайних школах.

Опубліковано
2 часа назад, volks сказал:

Ну по-перше, рівень навчання.

По-друге, по розповідях знайомих там престижно вчитися. Тобто, ти біла ворона, якщо погано вчишся, а не як в звичайних школах.

А що скажете про 1,3 та 9?

 

Опубліковано
2 часа назад, volks сказал:

Ну по-перше, рівень навчання.

По-друге, по розповідях знайомих там престижно вчитися. Тобто, ти біла ворона, якщо погано вчишся, а не як в звичайних школах.

А що скажете про 1,3 та 9?

 

Опубліковано
1 час назад, Cherman сказал:

За 1-у чув лише хороші відгуки. За 9-у, раніше не дуже добре говорили. Типу, амбіції школи та понти, не відповідають якості освіти.

мені 1 ідеальна по місцю розташування,але чула недоліки такі як навчання в 3 зміни і відсутність групи продовженого дня

Опубліковано
12 часов назад, Cherman сказал:

Але, кажуть, що хороший колектив вчителів, хороша атмосфера серед учнів, точні науки та іноз.мови на високому рівні. Хоча, тож можна перевестись в певну школу, і через декілька років.

Як я вчився в універі, то в моїй та паралельній групі було 4-о хлопців з 1-й школи - всі дуже добре вчилися, та мали хороший шкільний набір знань.А 2 з них, і червоні дипломи отримали.

 

а от як знати - захоче дитина вчитися чи ні?

 

Опубліковано

Вибирати предмети це добре. Поменше літератури, більше іноземної і математики. Там взагалі половину предметів потрібно викинути. Це тільки шкодить дитині.

Опубліковано
10 минут назад, weldermaster сказал:

Вибирати предмети це добре. Поменше літератури, більше іноземної і математики. Там взагалі половину предметів потрібно викинути. Це тільки шкодить дитині.

Катя, не слухай його.

Опубліковано

 

1 година тому, paksivatova сказано:

а от як знати - захоче дитина вчитися чи ні?

 

ніяк, поки не почне вчитись 

Опубліковано

Колись в 90-ті, коли я вчився в 14-тій школі, то при переході в 5 клас всіх, хто мав 3 по будь-якому предметі  (по 5 бальній шкалі) відправили в 24 та 20 школу.  То знайомі з 24-тої із трійками в 14 там мало не відмінниками поставали. 

Опубліковано

1,4,9,18,21, ліцей у Маяках. Ті, що на слуху у всіх. 

Мій старший закінчив у 2019 р. 9 школу.  Дуже повезло з першим учителем, а потім з класним керівником. Клас був монолітним, дружним і майже не змінився за 11 років. Батьки теж здружились. Викладачі з предметів  були всякі. Але мова та точні науки там на рівні. Іноземна (у нашому випадку англ.) так собі. Гуртки конкурси, секції , екскурсії, бібліотека - того всього є, аби було бажання. Підготовка до ЗНО: син ходив тільки на англійську до репетитора,  математика та укр достатньо підготували у закладі. ПІсля закінчення їхній клас це КПІ, КНУ, КМА ,авіаційний, академія архітектури, Львівські Франка та політех. (Син по балах пройшов на бюджет у всі перераховані) . Десь п'ятеро однокласників - студенти зарубіжних вишів.

Доця зараз у 5-класі тієї ж 9-ї НВК. Клас не такий дружний, викладачі - побачимо. Але заохочень до розвитку так само багато у різних напрямках.

Сама школа:

- велика, дві зміни, навчання з 8 ранку, друга, здається десь з 13 з чимось;

- група продовженого дня є, навіть одна з груп з денним сном ( є спальня з ліжечками), доплата за групу невелика;

- класи теплі, майже всі облаштовані, в санвузлах ремонт (але доця щось туди не дуже  ходить);

- охорона на вході/виході( щоб не тікали з уроків) , роздягальня, ящики для загублених речей;

-столова - так собі ( половина класу не харчується за ту ціну\якість);

-контингент :) - діти  всіх каст: від "селюків" як тут дехто висловився, до мажорів.  Булінгу як з боку вчителів так і з боку ровесників мої не озвучували. Тобто, якщо і є, то мінімально.;

- на "штори" - на охорону, фонд класу, фонд школи, свята для дітей,  вітання з нагоди вчителям, можливо, в клас на обладнання/меблі. Але це все залежить від батьків, наскільки амбітні їхні фінансові можливості/бажання.

Якщо взяти як тепер модно оцінювати в 12 бальній шкалі , то моя оцінка десь 9-10.

Опубліковано
32 минуты назад, weldermaster сказал:

Зараз є приватні школи. Можна придивитися і до них. Рекламу їм давати не буду. Хто хоче сам знайде.

 

Я була на презентації школи Years.Все мені подобається,навіть дуже - лише фінансово я таку школу не витягну.

Інші школи якось інтересу не викликали,тому обиратиму серед державних

 

 

Опубліковано
Только что, Cherman сказал:

@paksivatova , ти ще питала за 3-у школу. Моя мама, правда, це було досить давно, пару років там працювала вчителем. Каже, що непогані згадки залишилися. Там в школі, ще був географічний нахил, мали туристичний гурток, який облазив всю Україну, музей в них дуже цікавий є - геологічний.

Я закінчив третю. В яких роках був гурток (мама працювала)?

Опубліковано
1 минуту назад, Cherman сказал:

@paksivatova , ти ще питала за 3-у школу. Моя мама, правда, це було досить давно, пару років там працювала вчителем. Каже, що непогані згадки залишилися. Там в школі, ще був географічний нахил, мали туристичний гурток, який облазив всю Україну, музей в них дуже цікавий є - геологічний.

я орієнтуюся на школу зі зручною локацією,для мене це центральна частина міста,Набережна - тому і обрала 1,3 та 9

правда,4 школу не розглядала 

чомусь чула про неї негарні відгуки,хоча в різноманітних рейтингах вона не пасе задніх і маю знайомих,діти яких там вчаться 

придивлюся і до неї

може ще якісь школи порадите 

 

 

Опубліковано
5 минут назад, Cherman сказал:

Та бачиш, всі оті відгуки  - це, як кому. Я так само чув за 9-у, а Славко каже, що його дитині цілком нормально.

Школа №5.:D Правда там специфіка, хоч вони зараз на українській вчать. але "русскоязичний дух" ще присутній. Правда, якість освіти там дуже хороша, особливо іноземні мови.

а це цікаво!

дуже і дуже дякую!

Опубліковано
20 minutes ago, nickel said:

Я закінчив третю. В яких роках був гурток (мама працювала)?

Гурток був, але давненько. Та й голова гуртка (якщо той, який думаю) погано закінчив життя.

Загалом, 3-тю хоч і закінчив з медаллю, але в тій "трійці" школа пасе задніх (хоч, імхо, є гірші школи в місті).

Опубліковано
46 минут назад, Cherman сказал:

На початку нульових. Мама була вчителькою української мови. 

Моя класна керівничка вчитель біології, а її чоловік вчитель географії. Цей гурток (музей) його рук справа, як і туристичні змагання завжди були на ньому. Але він повісився прямо під час випускного в дітей. Щоб не псувати дітям свято, їм про це не сказали.

Коли я вчився, тоді "елітних" шкіл не було, лише перша вважалася особливою, а моя 3 і всі решта були звичайними школами, хоч вже почали міняти назви на гімназії, але не міняючи нічого в навчальній програмі. ЇЇ побудували на болоті і вона постійно осідає і в стінах з'являються тріщини. Третя школа постійно під загрозою зносу. Навіть зараз. Не відомо чи дитина в ній довчиться, якщо піде в 3. Хоча я вчився в ній з 85 по 94 і вже тоді говорили про її знос.

Опубліковано

Сучасна школа судячи по відгукам взагалі відстає від колишньої по рівню знань навіть :)

 

Зараз напевно краще б дітей вчили практичним навичкам, коли закінчив школу й щось вже вмієш робити + фінансової грамотності.

Нехай вчать дві мови як мінімум, точні науки + практичні якісь заняття на різних виробництвах включно якийсь майданчик для будівництва, плюс загони на збір врожаю, нехй відчують що це таке фізична праця і як заробляються гроші, і потім не прийдуть тато купи мені 12 айфона бо мені треба він вже, бо я лох з 7 хожу. Тоді може хтось зробить висновки для себе чи піде в інженери, чи може токарі, чи на будвництво кладку класти бо йому це подобається :)

 

Історію можна вивчати десь до 1900 року там в принципі все напевно чесно описано й без видумок різної влади, далі якщо дитина захоче глибше вивчити історію нехай вже в неурочний час читає та порівнює різні версії і все таке інше. А то кожна влада переписує історію як собі заманеться, і правду вже фіг знайдеш.

 

Запровадити укроки першої домедичної допомоги, та уроки виживання - ці навички в сучасному світи взагалі не зайві будуть. На уроках ДПЮ щоб обовязково всіх вчили правильно поводитись зі зброєю та їздили на стрельбіща стріляти вчились як хлопці так і дівчата.

 

Всі школи щоб мали басейни де дітей вчили б плавати та загартовували вже з перших класів.

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.



×
×
  • Створити...