Перейти до змісту

Проект - акумулятор Lifepo4 для електромотора човна (багато фото !!)


MANJAK11

Рекомендовані повідомлення

Опубліковано

Поменше рекомендацій...

Я на самокаті зміг запалити 18650, і це при двох вентиляторах.

 

Цікавий форум, вчись на чужих помилках

https://electrotransport.ru/ussr/index.php?board=95.0

  • Відповідей 51
  • Створено
  • Остання відповідь
Опубліковано
4 годин тому, HelloBoy сказано:

якщо акуми не "гарячая штучка" - катигорично рекомендую залити "содержимое чумайдана" компаудом або якимось силіконом...

бо шось мені воно не тойво...

 

моторчик в піку їсть 42А

42\16= 2.6А на одну банку (при номінально-допустимому токові в 20А), вони навіть не гріються при 10А.

як на мене щільного паралону вистачить цілком, мало які зміни захочеться зробити в процесі юзання...

 

@MANJAK11  - не побачив жодного автомата\запобіжника на силовій лінії. Твоя вундервафля може стабільно видати 320А в такій зборці, не варто надіятись лише на транзистори вузькоокої БМСки...

Опубліковано
On 18.07.2020 at 20:29, MANJAK11 сказано:

Також зарядне не заряджає більше 14 вольт, хоча параметри зарядного 14.6 вольт 10 ампер.

тут або бмс раніше закривається, або ЗП не фонтан, треба шукати хто з них барахлить.

якщо все ж таки ЗП - то раджу поставити DC DC модуль, можна прямо в сундучок.

один раз налаштував потенціометрами потрібні напругу і ток і забув, заряджай собі чим хоч подаючи від 10 до 60В на вхід...

Опубліковано
32 хвилин тому, Deemon сказано:

Твоя вундервафля може стабільно видати 320А в такій зборці, не варто надіятись лише на транзистори вузькоокої БМСки...

Можна буде електродом зварювати при потребі?

Опубліковано
12 хвилин тому, Deemon сказано:

тут або бмс раніше закривається, або ЗП не фонтан, треба шукати хто з них барахлить.

якщо все ж таки ЗП - то раджу поставити DC DC модуль, можна прямо в сундучок.

один раз налаштував потенціометрами потрібні напругу і ток і забув, заряджай собі чим хоч подаючи від 10 до 60В на вхід...

 

Звичайно що бмс, тут вона все контролює...

Я бмс 4s тупо даю 17вольт з блока живлення,  а далі вже вона все контролює.

Опубліковано

До ТС - так діло не піде. Треба зарядити всі акумулятори до одгого значення. 3.65 вольта. Інакше бмс ніколи не збалансує таку гаргару. В іншому випадку боде хронічний недозаряд і перезаряд секцій, і зменшена ємність зборки через короткочасне відключення бмс.

 

Заливати акуми не раджу. Періодично заглядай чи сухі, не потік електроліт. Є поодинокі випадки коли вони течуть. Але благо вкрай рідко.

 

Запобіжник обов'язково. Як на мене оптимально автомат. Недайбог коротнеш шось, то шваркне так, що шини токопровідні випаруються. Не сумнівайся.

Опубліковано
4 часа назад, Deemon сказал:

тут або бмс раніше закривається, або ЗП не фонтан, треба шукати хто з них барахлить.

якщо все ж таки ЗП - то раджу поставити DC DC модуль, можна прямо в сундучок.

один раз налаштував потенціометрами потрібні напругу і ток і забув, заряджай собі чим хоч подаючи від 10 до 60В на вхід...

одна банка була сильно просажена відносно інших, чомусь. Патрік дозарядив її вручну. 

Опубліковано

По моему самий класний формат літієвих акумуляторів ось такий:
LiFePO4 3.2V 10Ah

 

Виходить ось така краса:
Холдер для LiFePO4 LFP 38120 в Украине

Ні в якому разі нікого не критикую, просто ділюсь. Ось, автор на таких зробив лонг борд:

 

 

Опубліковано

а чим класний?

якшо про габарити, то це діло відносне. в електровел їх буде проблемніше приспособити, по ширині завеликі, вдоль рами незручно. під інші проекти може і піде набагато краще.

якшо про метод кріплення, то вони є різні. доречі в відео інші батареї ніж на фото. кожен метод має свої недоліки і переваги. різьбове простіше але більше міця займає, під сварку/пайку геморніше, але практично не збільшує габарит АКБ.

якшо про інші характеристики типу вага/ціна/питома ємність/вн.опір, то вони майже однакові у всіх китайців. 

 

зараз на АЛІ викотили банки по 24 Агод (в реалі близько 20) і 90 Агод. по ціні орієнтовно 300…350 грн і 1000…1500 грн за штуку відповідно залежно від продавця, кількості і погоди на місяці.

Спойлер

 

H0e74ab990ea2492a94873295fe3084baL.jpg?width=950&height=605&hash=15553.2V90ah 3 (2)

P70412-184624-Medium.thumb.jpg.433dc0401fc71cb8ace0e8d432a80deb.jpg426768399_New-Lishen-original-lithium-iron-phosphate-battery-LiFePo4-_57(2).thumb.jpg.8e7338c97c17dd2c430afafaec9254c6.jpgHTB1PQOCdUGF3KVjSZFoq6zmpFXar.thumb.jpg.4b32114014b57c9f13def4150e460352.jpg

 

 

 

20ки я уже пощупав. зараз буду тестувати 90ки. якщо когось зацікавить, то є у Луцьку.

так вот для таких проектів потужні призматікі будуть ідеальним варіантом як на мене, оскільки процес зборки контактів скорочується в 10-15 разів

хоча як правило в наших широтах визначним фактором є ціна

Опубліковано

коротше вскритіє показало, що паціент умєр от вскритія :D А якщо серйозно, то випробування пройшли впринципі нормально. Єдине, що зазначу, що БМСка таки гамно, явно не 100амперна, бо на пьятій швидкості вирубає акум. Я звичайно не збираюсь на пьятій весь час плавати, але всетаки. Акум до кінця так і не посадив, правда плавав не дуже багато, але на мою думку, достатньо. Ввечері від акума живилась підсвітка нашого городка. Ще таки дивує, що по приїзду заряджалось більше 10 годин, потім ще декілька годин. Вольтметр показує 14,1 вольта, зарядка вимикаєтся. Потім за добу - дві, вольтаж просідає до 13.4 вольта, підключаєш знов зарядку, заряджає хвилин 20, знов 14.1 вольта і знов починає просідати. Без нагрузки зарядка видає 14.6 вольта, заявлено 10 (уточнено продавцем 8 реальних) ампер

 

spacer.png

Опубліковано

отак з води виглядає пісвітка ))

 

spacer.png

 

шість світодіодних ламп з наборів до ліхтарів, зьєднаних по три штуки, можуть працювати як і три так і шість штук зразу . Знову ж таки ідея моя, реалізація Патрік :) 

Опубліковано
1 година тому, MANJAK11 сказано:

коротше вскритіє показало...

яка напруга була в кінці експлуатації? до 12 вольт хоч розрядив?

по зарядці, а вірніше по напругам все абсолютно як і має бути. БМС починає балансувати десь від 3,5В на банці. при нерівномірному заряді якась ячейка починає різко підніматись вище 3,6 і тоді рубає заряд. до 14,6 можна зарядити тільки малими струмами ~0.1-0.2 ампера. інакше не встигатиме балансир.

стосовно просадки до 13,4. внаслідок процесу шось типу хімічної рекомбінації зарядів чи іонів(точно не згадаю термін, пробачте. може хто поправить) напруга на банці з 3,6…3,65 за кілька годин опускається до ~3,35. точно так само як в свинцевокислотних з 14,4 вольт кінцевої зарядної опускається до 13,8 вольт на розімкненому ел.колі. а потім до ~13,2 в (здається) через деякий час.

Опубліковано
7 минут назад, laser сказал:

яка напруга була в кінці експлуатації? до 12 вольт хоч розрядив?

при нагрузці, на 4 швидкості показувало 11.2, на третій 11.7, без нагрузки 12 з копійками, не памьятаю точно

Опубліковано

тоді акум був розряжений до рівня ~10-15% залишку. подальша експлуатація могла бути тільки в щадящому режимі.

Опубліковано
1 час назад, laser сказал:

тоді акум був розряжений до рівня ~10-15% залишку. подальша експлуатація могла бути тільки в щадящому режимі.

так я його і не напрягав особо, плавав на 2-3 швидкості, заради інтересу включав четверту, пьята не працює взагалі

Опубліковано
On 13.08.2020 at 01:13, MANJAK11 сказано:

так я його і не напрягав особо, плавав на 2-3 швидкості, заради інтересу включав четверту, пьята не працює взагалі

ем, а там кпп механічна чи електродвигуном, сорріале лодочних моторів ніразу нещупав,

блін, треба байк збирати на електротязі :)

Опубліковано
5 часов назад, Voronin10 сказал:

ем, а там кпп механічна чи електродвигуном, сорріале лодочних моторів ніразу нещупав,

блін, треба байк збирати на електротязі :)

там ніякої кпп як такої нема, поворот по кругу ручки управління вліво по клацанню 5 передач вперед, в зворотньому напрямку, три передачі назад

Опубліковано
On 12.08.2020 at 21:25, MANJAK11 сказано:

при нагрузці, на 4 швидкості показувало 11.2, на третій 11.7, без нагрузки 12 з копійками, не памьятаю точно

Амперметра немає? Бажано струми глянути при різних навантаженнях.

Опубліковано
On 12.08.2020 at 20:14, MANJAK11 сказано:

Акум до кінця так і не посадив

 

On 12.08.2020 at 20:14, MANJAK11 сказано:

Ще таки дивує, що по приїзду заряджалось більше 10 годин, потім ще декілька годин.

таки посадив ))

On 12.08.2020 at 23:25, laser сказано:

тоді акум був розряжений до рівня ~10-15% залишку. подальша експлуатація могла бути тільки в щадящому режимі.

 

не маю електромотора до човна, але ЛіФеПо4 суттєво відрізняється від звичних літій-іонних батарейок, там не проходить визначення залишку ємності по вольтажу - біля 3.2-3.3В на банці буде і при заряді на 30%, і при розряді на 30%

https://pic.mysku-st.ru/uploads/pictures/02/55/13/2020/01/29/b7a0dc.jpg

https://mysku.ru/blog/aliexpress/78451.html

 

п.с. а все ж - яка швидкість на четвертій передачі 12В мотора? проти течії 2м/с вигребе, чи буде зносити?

і на скільки годин катання по озеру на 2-3 передачі вистачає твоєї збірки акумів? досить для "покататись", чи тільки для того, щоб прикормку/грузило завезти?

Опубліковано
2 часа назад, rrid сказал:

 

 

 

п.с. а все ж - яка швидкість на четвертій передачі 12В мотора? проти течії 2м/с вигребе, чи буде зносити?

і на скільки годин катання по озеру на 2-3 передачі вистачає твоєї збірки акумів? досить для "покататись", чи тільки для того, щоб прикормку/грузило завезти?

навіть на третій швидкості вверх по течії можна підійматись, правда повільно й по діагоналі плаваючи. Реальної швидкості не знаю

На скільки годин не знаю, але я один день майже цілий день проплавав у різні місця, так до кінця і не посадив.

spacer.png

червона лінія то сплавав туди назад, синя, по три рази туди назад. То все за один день, Перед тим , по маршруту синьої лінії плавав ще

Опубліковано
7 годин тому, rrid сказано:

там не проходить визначення залишку ємності по вольтажу - біля 3.2-3.3В на банці буде і при заряді на 30%, і при розряді на 30%

дуже добре шо ви про це в курсі. проходить за деяких умов - точний вольтметр або багато елементів з'єдані послідовно. тоді різниця вольтажів заряджено і розряджено йде на вольти, а не соті долі.

і другий варіант - в кінці розряду, де крива починає різко йти в низ, і тим збільшує точність оцінки.

і оскільки графік не лінійний, користуємся ним, а не пропорцією.

знаючи як веде себе фосфат, можем оцінювати:

 

давай перевіримо мою арифметику з твоєю діаграмою.

On 12.08.2020 at 21:25, MANJAK11 сказано:

на 4 швидкості показувало 11.2, на третій 11.7, без нагрузки 12 з копійками

ми не знаємо де був увімкнений вольтметр, підозрюєм що максимально близько до батареї, і просадка на проводах у нас майже не впливає. візьмемо середнє значення

11,7В/4=2,925 вольт на елементі.

на графіку акум має ємність 5800, сині літокали в ідеалі 7000, десь на 20% більше +/-

відкладем напругу і відіб'єм на ємність

отримаєм ~5200 множим на поправку 20%, отримаєм ~6240 ма*год.

7000-6240= ~10,9%

точність такої оцінки на мою думку в межах 5-10 процентних одиниць. тому я і написав 10-15%.

враховуючи мій досвід з цими елементами, то при включенні нагрузки просадка напруги мала б бути в районі ~0,5 вольт. тобто на холостому ~12,2В

image.png.036b507f5c5ddbcd64d0ec1951ef2d94.png

пересікаючи межу 3 вольта на елементі залишок заряду є критично малий. подальший розряд повинен бути або меншим струмом, або не до кінця, щоб не садити "в ноль" і не шкодити батареї.

або до кінця не відбудеться, оскільки якась сусідня ячейка розрядиться швидше і вирубить БМС.

я б не рекомендував насилувати акум менше 11,5вольт в конфігурації 4s. доречі не усі бмс дозволяють розряджати до 2,00в. деякі вирубають ще десь на 2,2…2,3в на ячейці.

 

для власного користування зручно зробити табличку, розраховану за цим принципом.

вольт всього - вольт на елементі - %%

13,2 – 3,30 - 100%
12,8 – 3,20 – 66%
12,6 – 3,15 – 50%
12,4 – 3,10 – 30%
12,2 – 3,05 – 15%
12,0 – 3,00 – 10%

такої точності буде цілком достатньо. головне аби вольтметр точно міряв десяті і соті

звісно якщо він брехатимме на 0,15 вольт, а таке буває, тоді смислу в цьому немає

Опубліковано
18 годин тому, MANJAK11 сказано:

червона лінія то сплавав туди назад, синя, по три рази туди назад. То все за один день, Перед тим , по маршруту синьої лінії плавав ще

Трохи оффтопу: а чому  не розказуєш паньству чим ти займався на перетині червоної та синьої кривих? ;)

Опубліковано
14 годин тому, laser сказано:

проходить за деяких умов - точний вольтметр або багато елементів з'єдані послідовно. тоді різниця вольтажів заряджено і розряджено йде на вольти, а не соті долі.

 

14 годин тому, laser сказано:

в кінці розряду, де крива починає різко йти в низ, і тим збільшує точність оцінки.

оскільки в ТС'а BMS, то бавитись в граничні стани можна :)

але без бмс-ки, ферум-полімер дуже болісно переносить глибокий розряд (пишуть, що може вклякнути вже з першого-другого глибокого розряду (нижче 2В), і більше не піднятись :( )

коли міряти оті

14 годин тому, laser сказано:

головне аби вольтметр точно міряв десяті і соті

завжди треба пам'ятати, що оті "десяті й соті" будуть різними під навантаженням і без нього, якщо міряти автономним тестером - то треба бути впевненим в заряді його батарейки, якщо міряти "штатним" за півтора бакса - він може мати похибку, і т.д.

 

тобто варто орієнтуватись на 80% запасу ходу на повністю заряджених, і завжди підзаряджати до повного перед використанням (благо вони не бояться навіть постійної підзарядки).

або ставити ватметр - буде самий об'єктивний показник, по витратах енергії (хоча все-одно треба буде робити похибку на температуру повітря як мінімум)

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.



×
×
  • Створити...