Перейти до змісту

energoaydut

Рекомендовані повідомлення

5 хвилин тому, RojkFV сказано:

Я розрахунків не проводив, але підозрюю що існує гранична або оптимальна довжина труби, перевищуючи яку, втрачаємо в ефективності. "Кілометр" труби не вихід з ситуації)))

Так, буде більший опір. Фактично досить буде при потребі збільшити площу теплообміну. Це можна досягти або довжиною, або кількістю труб, або діаметром труби. Плюс потрібно врахувати, що відбір тепла буде йти з площини, відповідно у випадку кількох труб між ними мусить бути достатня відстань. Але потреби потреби ускладнювати систему переключенням між повітропроводами не бачу.

12 хвилин тому, RojkFV сказано:

Чим більше пустот між трубою і грунтом, тим швидше повітря яке знаходиться в землі, зможе донести тепло від грунту до труби.

Дивіться теплоємність повітря та вологого ґрунту. Повітря використовують для утеплення - піноблоки, газоблоки, пінопласт всі використовують пори повітря у якості теплоізолятора. При прямому контакті землі із трубою тепло буде швидше переноситись.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

  • Відповідей 269
  • Створено
  • Остання відповідь
16 минут назад, sergkots сказал:

Але потреби потреби ускладнювати систему переключенням між повітропроводами не бачу.

Як я написав в попередньому пості причина промерзання грунту. Коли навколо першої труби грунт промерз і впала температура на виході, переключаємо на другу. Так, відстань між трубами повинна бути відповідна. Цей варіант згодиться при великих і тривалих морозах.

 

16 минут назад, sergkots сказал:

Дивіться теплоємність повітря та вологого ґрунту. Повітря використовують для утеплення - піноблоки, газоблоки, пінопласт всі використовують пори повітря у якості теплоізолятора. При прямому контакті землі із трубою тепло буде швидше переноситись.

Ну це суперечливе питання: Так, повітря це головний теплоізолятор, але різниця в тому, що в середині пінопласту воно не рухається. воно ізольоване від зовнішнього середовища. А у випадку з ГПТ повітря є теплообмінником. 

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Только что, RojkFV сказал:

ПС Тема просто бомбезна, перечитував кожне слово. Та робота з дослідами що Ви робите безцінна. Дякую!

Приємно читати такі слова! Дякую! Буду старатись і надалі давати максимум корисної інформації для читачів теми!

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

23 минуты назад, RojkFV сказал:

Ну це суперечливе питання:

Це тільки для тебе суперечливе. Для решти - менше повітря, більше грунту = кращий теплообмін.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Ну а з приводу дискусій щодо пустот між грунтом і трубою, то як людина, що займається теплорозрахунками (енергоуадит, тепловізійне обстеженння - це моя тема:)), скажу що ніяких пустот бути не повинно! Грунт мусить максимально прилягати до труби і чим більше він буде ущільнений,тим краще, тому засипка траншеї проводилась пошарово, ущільнювалась, а зараз зимою стараюсь накидати по максимуму снігу на місце пролягання траншеї, щоб грунт ще більше всівся!!! Тому ніяких пустот хлопці, грунт має на пряму передавати соє енергію теплообміннику (трубі)!!!

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Ще таке питання: чи варто пустити контур під будинком а не зовні? В зв'язку з цим питання: чи маєте показники температури в глибинних капсулах і чи є дані як змінюється температура ґрунту навколо труби?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

23 часа назад, RojkFV сказал:

Ще таке питання: чи варто пустити контур під будинком а не зовні? В зв'язку з цим питання: чи маєте показники температури в глибинних капсулах і чи є дані як змінюється температура ґрунту навколо труби?

Смислу в цьому немає, адже влаштувавши теплообмінник навколо будинку, Ви будете вихолоджувати, а місцями можливо і заморожувати грунт під будинком. А звідси випливають: 1.Підвищені тепловтрати через підлогу першого поверху, які доведеться компенсовувати або значним збільшенням товщини утеплювача під підлогою, або більшою витратою енергоресурсів; 2. Підвищення ймовірності пучинення грунту під фундаментом внаслідок його промерзання, що може викликати його деформацію/руйнування

 

Показники температури у вимірювальних шахтах зніму і викладу в темі згодом. поки не було часу цим зайнятись...

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

18.01.2017р.  Вечір

Температура повітря на вулиці:  -6ºС

Температура повітря на виході з теплообмінника: +1,2ºС

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

А якщо пустити трубу змійкою, а не так як у вас прямою? Можливо буде більше захоплювати від землі тепла? Чи тоді не буде природного притоку і треба буде примусово видувати? Чи немає сенсу бо земля і так не нагріє більш своєї температури, а цього і так вистачає?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Звичайно ефект буде, але не такий щоб набагато краще! Це по теплообміну, але при такій укладці з"являються інші проблеми, правильно Ви сказали, що така конструкція матиме значно вищий аеродинамічний опір, тому потрібен буде вентилятор (хоча в моїй системі теж буде 2 вентилятори - приточний і витяжний). Друге - це складнощі в обслуговуванні такого теплообмінника (промивка, дезінфекція, візуальний огляд). Тому оптимальний варіант вважаю монтаж в одну лінію, якщо ділянка не надто довга, то можна прокласти паралельно 2 труби на відстані мінімум 0,5 метра. 

 

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

26.01.2017р.  Вечір

Температура повітря на вулиці:  -14,6ºС

Температура повітря на виході з теплообмінника: +1,1ºС

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Привіт! Чи маєш змогу зняти показники навколо труби? Цікавить на скільки промерзає грунт навколо труби.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

On 19.01.2017 at 12:36, energoaydut сказано:

 (хоча в моїй системі теж буде 2 вентилятори - приточний і витяжний).

 

а можете поділитися схемою майбутньої вентиляції?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

        Схема доволі проста! Центром системи вентиляції буде пластинчатий рекуператор із двома теплообмінниками. Перед входами в рекуператор будуть встановлені канальні вентилятори (приточний та витяжний).

        Притік повітря буде здійснюватись через грунтовий повітряний теплообмінник,  вже підігріте грунтом повітря проходитиме через рекуператор, відбиратиме там тепло у витяжного повітря і через вентиляційну решітку на сходовій клітці між 1-м та 2-м поверхом потраплятиме в будинок (сподіваюсь, що  розташування приточного каналу між поверхами дозволить ріномірно і швидко розповсюджуватись по будинку свіжому повітрю).  

       Забір відпрацьованого повітря з будинку буде відбуватись через витяжні канали у ванних кімнатах на 1-му та 2-му поверсі. Кухонна витяжка буде під"єднана до окремого вентканалу на пряму і не братиме участь в рекуперації (таке рішення прийнято із-за того, що випари з кухні можуть дуже сильно забруднювати теплообмінник рекуператора, і його буде дуже важко, чи навіть неможливо відмити...)

       Обидва вентилятори регулюватимуться по швидкості обертів (а відповдно і по кількості повітря, що вони нагнітають/видаляють з будинку), обидва вентилятори працюватимуть по таймеру (він вмикатиме вентилятори тільки коли вдома хтось є по продуманому графіку з перервами), також вентилятори будуть запускатись якщо хтось нажме вимикач витяжки у ванній 1-го чи 2-го поверху.

        Влітку рекуператор буде демонтовуватись на сервісне обслуговування (промивка, прочистка, просушка і т.д.) Тому подача повітря з грунтового теплообмінника буде здійснюватись на пряму в будинок, відповідно і витяжка на пряму у вентканал БЕЗ РЕКУПЕРАТОРА. Так будинок буде краще охолоджуватись притічним прохолодним повітрям з теплообмінника.

      Принципова схема додається, сподіваюсь зрозуміло описав, будуть питання, пишіть в тему.

Вентиляція.JPG

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Цікавий факт про рекуператор!

Не кожен з нас знає що таке рекуператор тепла, але кожен з нас має його! Ви запитаєте: "Де він в мене...?" 

Відповідаю. Це Ваш ніс! Ви ніколи не звертали увагу чому якщо зимою дихаєш ротом, то пара йде, а якщо носом, то ні...? (або майже не йде, тільки в дуже сильний мороз). А все тому, що коли Ви вдихаєте через ніс, стінки носа віддають своє тепло повітрю, яке Ви вдихаєте, тим сами оберігаючи Ваше горло від простуди, а коли Ви видихаєте, ніс навпаки відбирає тепло з повітря, що виходить із Ваших легень. Відповідно видихаючи носом, Ви зберігаєте тепло власного тіла, а повітря, що виходить з носа холодніше ніж при видосі ротом, тому і пари немає, або майже немає! Ось такий природний рекуператор!!!;)

nos-3-1728x800_c.jpg

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Не знаю,як у Боратині, а в деяких районах багато хто взяв моду отоплювати будинки дровами, мазутом,іугілля і ще невідомо якою гидотою, але  часом я зачиняю вікна  дуже швидко і щільно.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Буває!

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Дякую за такі цікаві теми, думаю для людей які будують і напевне багатьом які побудували або утеплились і (як це в нас часто буває) неподумали чим вони в термосі мають дихати, це надзвичайно цікаве й правильне на мою думку рішення. Я теж в темі і займаюсь твердопаливними котлами та опаленням, але в вентиляції дуже слабко розбираюсь, тому дозвольте як спеціалістам задати декілька питань.

1. Сама система рекуператора як я ознайомлювався вже передбачає підігрів приточного повітря - тому я не дуже розумію сенс труби підземної що підігріває повітря, не простіше просто в кожну кімнату поставити рекуператор, ще мабуть в світі вже придумали "розумну" вентиляцію з датчиками вуглекислого газу наприклад, щоб будинок сам собі брав скільки як потрібно свіжого повітря і вмикав/вимикав рекуператори, для економії електроенергії ???.

2. Ви як людина що займається енергозбереженням - дуже цікаво з чого побудований та чим утеплений ваш будинок і яку систему опалення ви обрали ?

3. Питання стосується ЕКОбудинків ( з природніх матеріалів - саман, солома, дерево ) які самі дихають і повітря підігрівається через стіни напевн, ви як спеціаліст обстежували такі будинки ? Які в них показники ?

Дякую за дуже цікаві теми.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

 Іщук Юра

1. Рекуператор підігріває повітря, що приходить з вулиці теплом повітря, яке видаляється з будинку. При охолодженні з повітря, що видаляється з будинку випадає конденсат, який стікає через спеціальний кран в рекуператорі в каналізацію. Якщо в рекуператор потраплятиме повітря з вулиці з температурою -20ºС (як це було буквально декілька днів назад), то теплообмінник рекуператора замерзне за півгодини і циркуляція через нього буде неможлива, тобто він не працюватиме, тому прийдеться його якось відігрівати. Також як Ви розумієте, якщо в рекуператор потрпляє повітря +1ºС (приблизно таку середню температуру взимку показує мій грунтовий теплообмінник), а в будинку  +21ºС, то свіже повітря, що йтиме в будинок з рекуператора буде мати температуру +11-15ºС. Якщо ж в рекуператор без теплообмінника потрплятиме повітря -20ºС, то свіже повітря, що йтиме в будинок з рекуператора буде мати температуру -1-+3ºС, ну і при тому він працюватиме не стабільно, адже періодично обмерзатиме!  В кожну кімнату ставити рекператор не доцільно, адже це доволі не дешева штуковина!!! Роботу системи можна прив"язати до датчика СО2, такий є наприклад в системі BroadLink, яку ми вже частково обговорювали в темі вище. Можливо я саме так і зроблю, поки планую роботу по таймеру, див. опис вище!

2.Свій будинок збудував з газоблоку марки 500, товщиною 400мм. Утеплюватись стіна нічим не буде! Для підвищення теплотехнічних властивостей стіни, внутрішнє оздоблення стіни буду виконувати гіпсокартоном змонтованим на металокаркас з деякими вдосконаленнями (прошарок повітря між газоблоком і гіпсокартоном буде виконувати роль додаткового утеплювача стіни). Перший поверх тепла підлога, під стяжкою теплої підлоги пінопласт марки 35 товщино 80мм (реальна щільність 28 кг/м3, це аналогічно екструдованому пінополістиролу, але на 30% дешевше).

Система опалення складатиметься з твердопаливного котла (буде основним) + бак акумулятор на 1000л, + 250л бойлер непрямого нагріву, а також із конденсаційного газового котла. Згодом в систему будуть додані сонячні колектори (в баці акумуляторі і бойлері передбачені теплообмінники для цього). Все це керуватиметься спеціальною автоматикою із тижневими програматорами для економії теплової енергії. Магістралі опалення і тепла підлога будуть виконані трубою Rehau Stabil та Rautherm S, обвязка котельні - мідь.

3. Будинки з так званих екоматеріалів обстежувати не доводилось,  на моєму житловому масиві один чоловік збудував будинок із дубових дров! на глиняному розчині, коли він вселиться можливо зайду в гості, обстежу, тоді розповім, що там цікавого! "Дихаючі стіни" - це видумка маркетологів! Будинок має "дихати" через систему вентиляції, а не через стіни!!! Термін "Дихаюча стіна" означає не те, що через неї може здійснюватись провітрювання будинку, а те, що вона має високу паропроникність! При сучасних вимогах до комфорту будинків, а саме наявність в будинку ванних кімнат, душових кабін, сушки для одягу, кухонні плити і раковини для митя, та інших "мокрих зон", так звана  "Дихаюча стіна" - це швидше недолік ніж плюс матеріалу, адже при недостатній вентиляції зайва волога з будинку буде йти в стіну, там конденсуватиметься і тим самим знижувати теплоізолюючі властивості матеріалу, ну і якщо ми говоримо про природні матеріали, то через перезволоження там може з"являтись грибок, гниль і т.д.  Ну і швидше за все при так званій "еко стіні" Ви всерівно всередині все покриєте лаками, фарбами, грунтовками, шпатлівками і т.д. і все "Еко" залишиться десь далеко під шаром стандартної в наш час будівельної хімії!!! Така моя думка.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

On 29.01.2017 at 13:38, energoaydut сказано:

 

Перший поверх тепла підлога, під стяжкою теплої підлоги пінопласт марки 35 товщино 80мм (реальна щільність 28 кг/м3, це аналогічно екструдованому пінополістиролу, але на 30% дешевше).

 

я  також так робив але вилізли недоліки в тому, що між стяжкою з теплою підлогою і фундаментом дав лише 2см пінопласту. Цього недостатньо!  врезультаті від теплої підлоги все-таки нагрівається фундамент - йде втрата тепла. На відстані приблизно 20-30см від будинку повністю тане сніг.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Згоден це не є гуд!!! По правильному фундамент потрібно утепляти, і це утеплення має бути 100 мм ЕППС!!! Якщо такої можливості немає. то насправді зсередини будинку по периметру зовнішньої стіни слід дати 50 мм міцного пінопласту, або ЕППС, щоб відділити стяжку теплої підлоги від цоколя, якщо її конструктив знаходиться нижче його відмітки (цоколя). Вийде 2 в 1 - демпфер стяжки теплої підлоги + теплоізоляція!

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

А реально пускати трубу забору повітря через льох який стоїть недалеко від будинку, або навіть через септік, там тепло ж має бути :). Чи все ж таки основне джерело тепла це земля?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

2 годин тому, dimmon сказано:

або навіть через септік

А якшо труба трісне то ох який запах піде в будинок :)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

On 19.01.2017 at 11:24, energoaydut сказано:

Температура повітря на вулиці:  -6ºС

Температура повітря на виході з теплообмінника: +1,2ºС

 

On 26.01.2017 at 22:44, energoaydut сказано:

Температура повітря на вулиці:  -14,6ºС

Температура повітря на виході з теплообмінника: +1,1ºС

температура знизилася майже в двічі, а на виході не змінилася. мало б бути

при -6 ---- +1,2

при -14 ---- +2,75

Чи нє?

 

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.



Hosting Ukraine
AliExpress WW


×
×
  • Створити...