Перейти до змісту

Рівень шкіл у місті


Bit

Рекомендовані повідомлення

Мабуть, чимало хто знає, що я маю педагогічну освіту, а тому на 4 курсі проходив практику в одній із шкіл міста Луцька (а саме, школа номер 2 як їхати на Львівську). На щастя, я не працюю в школі, а тому маю повне право викласти свою особисто думку і не боятись, що мене звільнять чи ще шось. Я ні в якому разі не займатимусь антирекламою, а лише розповім коротку історію.

Отож, нас послали на місяць практики. Розподілили по школам. На жаль, випала мені проста школа №2, а не гімназія №21 або №4, в яку всі так поривались. Хоча річ не в тому, я сам добре ставлюсь до дітей з будь-яких шкіл. Тимбільше, проста школа означала, що готуватись до уроків треба буде трошки менше-програма у них дещо інша, ніж у спеціалізованих гімназій і ліцеїв.

Перш за все уточню, що я вважаю, що чоловіку доволі складно бути вчителем в школі, на цю роль краще підходять жінки. Чоловіки краще підходять на роль перекладачів або викладачів в університетах. Тим не менше, я зі своєю роллю впорався цілком. Але про це згодом.

Приїхали ми компанією з факультету в ту школу... Нас зустріла комірчина, що постійно пахла цукерками і кавою. Це була не учительська, а кафедра іноземної мови, там викладачки перевіряли зошити, вивішували графіки роботи і проводили свій час між уроками. Взагалі, сама школа номер 2 з вигляду цілком нормальна. Виглядає пристойно, все пофарбовано, дешева і смачна столова. Школа доволі велика. Зав. кафедри виявилась цілком приємною людиною, щоправда постійно заклопотаною і ми з нею толком і не бачились. Розподілила по керівниках (дала кожній вчительці по кілька студентів), озвучила деякі вимоги до планів-конспектів і попрощалась на цілий місяць. Одразу ж кожен пішов знайомитись зі своєю вчителькою. Щоправда, не всі з них виявились на місцях (в деяких не було уроків в той день), тому дехто просто пішов подивитись на уроки до інших вчительок. За компанію з моїми подружками з університета я пішов на урок до однієї повної мадам-вчительки.

КХМ, кхм. Отут і почалось найцікавіше. Урок іноземної мови у (здається) 5 класі було почато українською мовою. Вчителька періодично вживала ще й суржик. Але не це шокувало найбільше. І навіть не те, що розмовна англійська вчительки виявилась гіршою, ніж у вступника на філологічний факультет. І навіть не те, що план-конспект у року для "заслужених вчительок" з 30-річним стажем це нафіг не потрібний папірець. Я промовчу, що плану уроку як такого НЕ БУЛО. Хто вчився хоч на котромусь з філологічних, той розуміє про що я. Має бути набір плану уроку. Поясню на пальцях-привітання, хто сьогодні черговий? напишіть сьогоднішню дату. Далі перевірка домашнього завдання, подача нової інформації, виконання вправ на закріплення і тд. Такого не було взагалі. Вчителька кинула дітям: "оупен зе пейндж намба ейт. ексерсайз срі. оля, камон". І поїхали... виконання вправ по плахотніку (який ще у 80-сяті був вже неактуальним). Коротше, діти шось читають, щось типу розв'язують. Клас впадає у монотонну дрімоту, яку час від часу перериває неприємний писклявий голос гладкої учительохи, яка (доволі часто) виправляє дітей, сама допускаючи помилки.

Діло було зимою і ми, студенти, мимоволі, теж починаємо "куняти". Аж тут вчительці захотілось "зарисуватись" перед нами знаннями її учнів. Вона почала їх опитувати, скоріше за все на тему, яку вони ще толком не пройшли, бо діти всі в один голос почали кричати, що "на минулому уроці ми навіть не дочитали правило". Я розумію, що діти часто прибріхують в такому роді, тому у викладача на такий випадок мають бути нотатки, в яких чітко зазначено "що вони пройшли, а що не проходили". Само собою, в неї їх не було. В результаті після хвилинної перепалки вона гримнула на клас "АНУ ЗАТКНУЛИСЬ ВСІ!" і продовжила опитування. Їй в опалу впала одна маленька дівчинка на першій парті. Дівчинка не могла перекласти речення і навіть правильно його прочитати. Вчителька розійшлась настільки, що звісилась над дитиною і почала репетувати НА ВСЮ ГОРЛЯНКУ. Перепрошую, але в вчительохи аж слина летіла на дитину-я не перебільшую. А потім вчителька схопила її зошит і ще й дала їй штурхана ним же. Перепрошую, я ледве стримався. Стримала мене лише одна думка-потрібно захистити практику, бо треба диплом. Всі наші студенти, що були на уроці, сиділи в шоці і витріщались на це з неприхованою ненавистю до вчительки. Хтось видав вголос "оце ж повезло до такої попасти". Дякувати Богу, що я проходив практику у приємної хорошої викладачки, а не у цього передпенсійного монстра.

Власне, про що я. У вчительок мізерна зарплата і не секрет, що більшість підзаробляє репетиторством. Репетитора кожен собі обирає сам (окрім випадків, коли передпенсійний монстр вашій дитині нав'язує свої послуги). А от викладача для своєї дитини ви ніяк не оберете. Хіба що змусите директора звільнити "ЗАСЛУЖЕНУ ВЧИТЕЛЬКУ З НАДЦЯТИРІЧНИМ СТАЖЕМ", котра ще при "совєтах" не знала як вчити, а зараз і те що знала забула.

Коротше, хороші вчителі є, але їм або не дають працювати (дають мало годин, як моєму керівнику практики), або навіть місця не дають (як моїм одногрупницям після університету).

У мене на факультеті було багато дівчат. І в чималої кількості з них реально був талант і підхід до дітей. Чимало з них було з районів і вони б дуже мріяли про поважну професійку вчительки. От тільки, як виявляється, вакантних місць у школах НЕМАЄ, хіба десь у глухому районі і то рідко, і то кілька годин. Про Луцьк, Ковель і інші міста промовчу-в жодну школу без блату, хабарів і зв'язків ви свою дитину після філологічного вчителькою не влаштуєте.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

  • Відповідей 67
  • Створено
  • Остання відповідь

Теж чув, що у більшості школах сидять старі клячі і не дають місця молодим. Вони вже майже нічого не вчать просто відсиджують до пенсії.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

тій дівчинці повезло.... лише штурхана зошитом отримала

в нас вчитель з німецької Петор Непам’ятаюяктамдалі підходив, хватав тебе за волосся, починав теліпати тебе і щось кричати... після нього до перукаря не ходи: голова тріщить і клоки волосся тільки висмикуєш з голови

ох, ну і ми не золото були, як згадаю як посилав вчительку на .... і обзивав всяко....

так шо, попрацювавши років 20-30 ти стаєш загнаним педагогічним звіром, в якого нерви на межі й таке інше.

та система в нас стара і нікому не потрібна і взагалі, треба життя своє будувати так, щоб дітей в школу не віддавати, ну максимум основу закласти, до класу 5 де він здобуде елементарні знання читання-математики. А далі йде непотріб яким голову твою забивають, а не розвивають

на деяких уроках цікаво, коли вчитель готується, цікаво преподносить матеріал, в нас це була географія. Вчитель ще з самого початку казав: сьогодні ми з вами побуваємо в Африці, пропливемо протокою Дарданелла і т.д. і вже цікаво.

до того ж, школа не дає знання про фінанси і про те, як робити власну справу, а не заробляти хороші оцінки і знайти стабільну роботу, хоча тут напевно кому шо дано але тим не менше, система шкільна гнила, а з нею гниють і викладачі

ех... а все таки було в школі щось.... таке.... не те, що зара

крейда, вітамінки, чергові, присідання ))))

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

ти бач, чутливий який :smile3: я п'яту школу закінчував, давно це було, але ще добре пам'ятаю – наша викладачка англійскої (ще й завуч) в старших класах на прізвисько Iron maiden інколи демонструвала на учнях прийоми дзюдо :dont: але вона англійську знала добре, об'їздила пів-світу – це, звичайно, перекривало всі недоліки.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Да уж, думаю у каждого припасена парочка историй про таких вот "педагогічних звірів", правда у меня на парочку таких историй найдется десяток про отличных педагогов, настоящих, которые любили, а некоторые любят до сих пор свое дело.

У меня кошмаром из всех кошмаров учеников была учительница математики. И как математик она была профи, тут я не могу сказать, что она плохой специалист, нет, она была хорошим учителем, материал усваивали...но вот человеком она была отвратным...Мне это показало, что учитель со знаниями и умениями, это учитель только на 20 процентов, в первую очередь он должнен быть хорошим человеком, добрым, терпеливым, конечно строгим и справедливым, ну и относиться ко всем одинаково.

Так вот, эта математица невзлюбила меня с самого начала и до конца, ни до нее, ни после у меня никогда не было проблем с учителями,а этой я не понравилась ( в каждом классе у нее были такие как я). Мне приходилось "биться" за свою 4 по математике, о пятерке речи уже и быть не могло, при этом после каждого урока я чувствовала, что меня извозили в грязи...одноклассники тоже это видели, а что сделать то...

Так к чему это....самое страшное, как оказалось, совсем не это!!! Страшное для меня, это то, что такие люди, которые унижают других, как Горцы...млин...Видимо, когда тянут соки из других, себя подпитывают. Увидела ее недавно, она не изменилась за 13 лет с моего выпуска...ничуть, но и это не самое страшное... Я с ужасом жду, что моя дочка. которая учится в этой же школе, получит такую вот учительницу...Конечно, я в курсе что это за человек и буду готова....но я очень надеюсь, что такая чума, обойдет нас стороной и нам попадется другой учитель...

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Ну незнаю можливо в мене шкоа не та (9та) була але я чув в молодших класах страшилки про вчительок які головою об дошку бють... щось тільки такої непопалося мені, можливо повезло.

Так звичайно кричати\бити і тд дітей неварто вчителю(хоча не всіх =) )... Але є і друга сторона медалі. Згадайте якими ви були "сонечками" в рамках 6-9 клас :). (можливо дивлюся по собі, це були 90ті)... Огризки від яблук у вчителя коли він від вернувся, анальгин з гідроперитом на батареях, металевий блин з кабінету праці в сумку ... це далеко неповний перелік життерадісних проявів активності.

А ці люди з таким живуть кожен день, і звичайно характер закаляється ... Молоді побувши там не місяць а рік таокож вже небудуть такими ідеалістами.

З позиції батьків ми б хотіли бачити надлюдей ...

З позиції держави, куди дівати вчителів які вже по Вашому профнепридатні?

Школа це маленький шлях до дорослого життя .... а воно не таке рожеве ... Прагнути потрібно до кращого а вийде все одно як завжди :)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

А наш фізик, в 23-й, кидався ключима і крейдою. Правда, це було в старших класах, і влучав він тільки у хлопців, тому нам запам'ятовувалось краще ^_^

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

це епічно - назвати топік "Рівень ШКІЛ", а розповісти аж про одну :)

Перш за все уточню, що я вважаю, що чоловіку доволі складно бути вчителем в школі, на цю роль краще підходять жінки.

є така фігня. перевірено на собі. але є такий момент, що чоловіків беруть більш охоче (так, бо нема декретів і всього такого)

Нас зустріла комірчина, що постійно пахла цукерками і кавою. Це була не учительська, а кафедра іноземної мови, там викладачки перевіряли зошити, вивішували графіки роботи і проводили свій час між уроками.

якщо це було як "о май ґад! вот зе фак?!", то поспішу здивувати - це доволі типово. і в гімназіях, і в школах, і багато де. якби пахло коньяком, тоді інша справа...

Урок іноземної мови у (здається) 5 класі було почато українською мовою. Вчителька періодично вживала ще й суржик

"ААА!! КАПЄЦ!!" .... так ми мали зреагувати? це п’ятий клас... діти не знають мову настільки, щоб вільно доганяти, що вчителька сказонула. це не восьмий. і не гімназія. а на предмет суржику - ... делікатно промовчу про деяких викладачок вашого ж вузу.

Має бути набір плану уроку.

і нафіга? якщо ти 30 років з дня у день все травиш по тій самій схемі - там нафіг тобі не треба план.

виконання вправ по плахотніку (який ще у 80-сяті був вже неактуальним).

а це питання до зауча і бібліотеки.

Само собою, в неї їх не було.

за спиною стояв?

У мене на факультеті було багато дівчат. І в чималої кількості з них реально був талант і підхід до дітей.

той "талант" в них здується через рік-два-п’ять-сім.

От тільки, як виявляється, вакантних місць у школах НЕМАЄ, хіба десь у глухому районі і то рідко, і то кілька годин.

кеп? у нас в принципі високий рівень безробіття. особливо коли стажу близько зеро.

Про Луцьк, Ковель і інші міста промовчу-в жодну школу без блату, хабарів і зв'язків ви свою дитину після філологічного вчителькою не влаштуєте.

і не тільки після філологічного)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Нда, рідна 2-га ШК. Я і недивуюсь що там таке робиться. При мені ще не таке було, закінчив у 2006р.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Чому наші спеціалісти програють на міжнародній арені.?

Бо в сучасному темпі життя дуже важливо крім знаннь та навичок , ще вміти подати себе.Показати перед роботодавцем себе так, що тому захочеться звільнити старого кадра і взяти нового.

Ну для цього випускнику треба сказати директору школи приблизно так, -Візміть мене на роботу і за два роки ваші учні займуть перші місця на міськх олімпіадах, а за 4 роки на всеукраїнських..

Звісно для такого поступку треба мати амбіції в першу чергу, в другу треба мати хороший план.

Ну і ще вміння переконувати, якому в нас ніхто не вчить.Безкоштовно, поки що.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

А наш фізик, в 23-й, кидався ключима і крейдою.

А ми кадали в нього :-)

Я вчився в чотирьох різних школах, нормальні в нас вчителі, не женіть.

Просто не варто розлядати школу як місце для тотального здобування знань. Have fun, karoche.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Всі шось на вчителів гонять, в 9й школі я б погнав хіба на директора - чмо ще те (Недужко В. Д.). Так, були "заскоки" в учительки укр. мови, літератури і народознавства (спєцом не скажу ПІБ), з криками на всю глотку, але це напевно було зумовлено відсутністю чоловіка, то біш нєдоє_ізмом. Вчительок англійської було кілька, одна як викладач була очєнь даже, але збухалась і її попросили, одна була свіжоспечена випускниця романо-германської філології, то вона мені так подобалася що я аж почав вчити предмет :). Крейдою кидалася лише вчителька біології, і то рідко і вроді як виправдано. Хімік колись моїх однокласниць запрошував в баньку-сауну, це було на практиці між 10 і 11 класом.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

я вчилась в 4 гімназії. І там є як хороші вчителі так і не дуже, як людяні так і злюки-презлюки (це я так, щоб пом"якше)

всюди однаково, тому друга школа не виключення

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Я вчився у 26, вроді нормальна школа, викладачі були різні

За 3 роки (6-9 клас) поміняли 5 викладачів математики)

Поки на заслуженого викладача україни ненарвались

Клас в мене був дуже гіперактивний, вчився я в ж класі :)

За весе навчання приколів більше вагона вчверили, журнал в 9 класі навіть спалили :)

Скажу що кожен викладач впершу чергу людина, а потім вже викладач

Ентузіазм викладання падає з кожним роком це факт

А якщо посуті то викладачу побарабану як ти школу закінчиш, все в наших руках

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Проблема в тому, що в директорів шкіл немає влади над персоналом, тому йому насватають непотріб всякий зверху, і мусить терпіти якщо сам не хоче піти з роботи.

Якби директор школи мав владу, то порядок швидко можна навести, і всіх тупоголових вчителів повиганяти, і школярів які геть вже оборзєлі теж повиганяти з школи нехай бояться, раз у батьків не хватає розуму дитину виховати.

І чим добріший вчитель, тим йому чомусь всі на голову вилазять, а хто тупіший той тримає всіх в кулаці, і всі тихенько сидять.

Вчителі взагалі зараз загнані, крикниш на дитину прийде батько начане кляузи писати, й казати що це не педагогічно, а дитина в школі і вдома батьків посилає куди подалі, вдома не можуть ради дати, то перекидають це все на школу, це вона винна що дитина така тупа й вчитись не хоче.

В мене в 22 школі була вчителька, до якої треба було по блату попасти, вона могла і лінійкою вдарити і указкою, і ніхто не жалівся батькам, тому що прийдеться сказати чому получив лінійкою, тоді вдома буде армагедон :)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

А наш фізик, в 23-й, кидався ключима і крейдою. Правда, це було в старших класах, і влучав він тільки у хлопців, тому нам запам'ятовувалось краще ^_^

Це ти про Міх-Міха))?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

А яка доля тих хто закінчив філологічний? Раз у школу не беруть працювати?

Або до себе село піднімати :)

Або модерн, мотор, накрайняк пп

або камуфляж і служити :0122::0121:

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

А яка доля тих хто закінчив філологічний? Раз у школу не беруть працювати?

- Вільна каса!

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

просто ми позвикали, що хтось має щось дати. Відівчився, а для чого? неясно. Ну треба диплом було, а зараз вже ніби вища освіта є, щось робити тре. І починається все з початку.

Відкривати свої школи, свої оголошення і тд і тп.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

А наш фізик, в 23-й, кидався ключима і крейдою. Правда, це було в старших класах, і влучав він тільки у хлопців, тому нам запам'ятовувалось краще ^_^

Пашкетника не ображати!:)

Автор статті сам написав, що в школі не працював, тому стану речей і особливостей роботи незнає. Тому писати таку статтю і робити аналіз роботи вчителів просто не має право!

Проблема в тому, що в директорів шкіл немає влади над персоналом, тому йому насватають непотріб всякий зверху, і мусить терпіти якщо сам не хоче піти з роботи.

Якби директор школи мав владу, то порядок швидко можна навести, і всіх тупоголових вчителів повиганяти, і школярів які геть вже оборзєлі теж повиганяти з школи нехай бояться, раз у батьків не хватає розуму дитину виховати.

І чим добріший вчитель, тим йому чомусь всі на голову вилазять, а хто тупіший той тримає всіх в кулаці, і всі тихенько сидять.

Вчителі взагалі зараз загнані, крикниш на дитину прийде батько начане кляузи писати, й казати що це не педагогічно, а дитина в школі і вдома батьків посилає куди подалі, вдома не можуть ради дати, то перекидають це все на школу, це вона винна що дитина така тупа й вчитись не хоче.

В мене в 22 школі була вчителька, до якої треба було по блату попасти, вона могла і лінійкою вдарити і указкою, і ніхто не жалівся батькам, тому що прийдеться сказати чому получив лінійкою, тоді вдома буде армагедон :)

Насправді все набагато складніше...

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Пашкетника не ображати!

Ні-ні, Паштетник ( :) ) не кидався ключима. Він кидався з лінійкою і казав "Зараз вкушу". Але все одно дядько файний ^_^

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Почитав про луцьких вчителів. Блін,виявляється я вчився в НОРМАЛЬНІЙ школі :). В нас биття головою об дошку чи шарпання за волосся навіть близько не було :) ...

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.




×
×
  • Створити...