Перейти до змісту

Озвучення зупинок у транспорті: корисне чи недолуге?


Romek

Рекомендовані повідомлення

Хтось може пояснити, який сенс в тому, що озвучуються лише «тролейбусні» зупинки?

Не треба бути експертом, щоб знати, що озвучення зупинок адресоване насамперед гостям міста (гадаю, 90% лучан орієнтуються і так). Як зрозуміти гостю міста, що коли озвучується наступна зупинка, то по дорозі може бути ще одна-дві безіменні зупинки? Наприклад, у маршрутці, яка їде по Волі у напрямку центра оголошують біля 4 гімназії «наступна зупинка ЦУМ», але по дорозі зупинки є біля університету і «Перлини» і маршрутка, як правило, там обов’язково зупиняється.

Хотів би я бачити автора ідеї такого озвучення по-луцьки десь у громадському транспорті Будапешта чи Риги, де б оголошували окремі зупинки, за принципом, відомим лише місцевим жителям і фраза пафосним голосом з СРСР «наступна зупинка…» абсолютно нічого не значить і щоб траплялися назви зупинок з 5-6 слів і щоб це були всякі транспортні заклади, незрозумілі інстанції і абревіатури.

Ця показуха лише дезорієнтує, бо робиться без знання справи і найменшого уявлення про сенс роботи (це вже традиційно в місті ). Сама ідея озвучення непогана і корисна (якщо втілити її з розумом), але перш ніж озвучувати треба ще й зупинкам дати нормальні назви. Бо коли хтось чує «зупинка-ват-луцьке-атепе-сто-сім-двадцять-сім», то може вже сміятися, навіть не знаючи, що наступна зупинка називається «луцьке-атепе-сто-сім-п’ятдесять-чотири».

Як, читаючи такі назви і ще з два десятки інших луцьких зупинок-«перлів», повірити в те, що це все зроблене думаючими людьми, що це погоджували цілий ряд чиновників, що причетні до цього якісь фахівці?!!

Просто дивно, як все раціональне і доречне оминає це місто.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

  • Відповідей 94
  • Створено
  • Остання відповідь

Мені подобається чоловічим голосом озвучені зупинки. Грамотно. Наприклад: "зупинка "Школа "Товариства сприяння обороні України". А жіночий голос каже: "Зупинка Школа ТСОУ". Цуко здогадайся, що то таке теє ТСОУ?? . Чи "наступна зупинка ТАМ-ТАМ". Я бл* знаю, що вона ТАМ, та зупинка. Де блін фраза "Гіпермаркет ТАМ-ТАМ"

Бачиш, Romek, проміжні зупинки це зупинки "на вимогу". І не є основними і відповідно НЕ оголошуються. Людина не почує, що це саме ТА зупинка, що їй потрібна.

Перед потрібною зупинкою вона почує те, що потрібно.

Я також за вдосконалення цієї системи!

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Бачиш, Romek, проміжні зупинки це зупинки "на вимогу".

Женя, ніде цього не сказано. У всякому випадку дорожні знаки, які позначають ці зупинки "на вимогу", - звичайні.
Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Бачиш, Romek, проміжні зупинки це зупинки "на вимогу". І не є основними і відповідно НЕ оголошуються. Людина не почує, що це саме ТА зупинка, що їй потрібна.

Перед потрібною зупинкою вона почує те, що потрібно.

Я також за вдосконалення цієї системи!

Чому зупинка біля памятника Шевченка є проміжною, а, наприклад, біля філармонії основною?

Якщо уявити гіпотетичного киянина, якому скажуть "вийдіть на зупинці біля університету" і він, їдучи біля 4 гімназії, почує "наступна зупинка ЦУМ" - то як йому зорієнтуватися, що рухлива зупинка біля універу проміжна :)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Женя, ніде цього не сказано

Це ясно.

Я в принципі сам "допер" чому. Хоча самого цікавило таке питання. Для прикладу між тією ж школою ТСОУ та Променем є ще одна зупинка. Стадіон Авангард. Її, між іншим, також варто було озвучити. Так само, як і Меморіал, між Історичним та "Променем.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Для прикладу між тією ж школою ТСОУ та Променем є ще одна зупинка. Стадіон Авангард. Її, між іншим, також варто було озвучити. Так само, як і Меморіал, між Історичним та "Променем.

до речі, немає бути зупинок, географічно близьких, але по різному названих - виникає плутанина ще гірша, ніж з "плаваючими" зупинками.
Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Читаю Вас і пригадую Луцьк 20-річної давнини, коли містом курсували двохдверні Шкоди, а водії у мікрофон не просто озвучували зупинки, а й розмовляли з пасажирами, нагадуючи завчасно приготуватись до виходу і в які двері виходити, оплачувати проїзд і т.д.

Мій батько полюбляв у такий спосіб підняти настрій пасажирам, супроводжуючи їх в дорозі.

Полюбляв і свавільнічати, наприклад, замість "Спиртогорілчаний завод", промовити: "Ґуральня". Пасажирам це подобалось, тим більше він постійних знав у обличчя, радо вітав у транспорті, часто міг і пожартувати у мікрофон, щось прокоментувати. Одним словом гостинно приймав пасажирів і балував їх своєю увагою, особливо жіночок :D

Але й тоді знайшлися невдоволені, котрі саме на "Ґуральню" і поскаржилися, тоді батька "попросили на килимі" дотримуватись офіційно встановлених назв.

А тепер скрізь техніка, а людський фактор перетворюється в мінус.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Женя, ніде цього не сказано

Це ясно.

Я в принципі сам "допер" чому. Хоча самого цікавило таке питання. Для прикладу між тією ж школою ТСОУ та Променем є ще одна зупинка. Стадіон Авангард. Її, між іншим, також варто було озвучити. Так само, як і Меморіал, між Історичним та "Променем.

Це точно. Відмінність назв парних зупинок - це одна луцька велика помилка. Не слід вигадувати ровера!

І не треба сприймати назви зупинок як путівник по місту (саме таку хибну стратегію обрали "уми", які займалися цією справою). Назви зупинок повинні лише фіксувати (коротко і стисло!) міську топографію.

Їдеш по Варшаві і лише читаєш на зупинках "Торунська" (навіть без слова "вулиця"), "Вишнева", "Гроховська", "Міст Понятовського". І нікого не бентежить, що назв фабрик, автоколон, магазинів, житловий будинків ( :) ), поліклінік лишилися поза увагою.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

до речі, немає бути зупинок, географічно близьких, але по різному названих - виникає плутанина ще гірша, ніж з "плаваючими" зупинками.

Чому ж це? А як бути тоді, що важливіше Стадіон чи Меморіал?? Вони ж по різні сторони! Якщо навпроти уніаера Фонтани - то мать їх нишеском - це не те, зате там саме важливе навпроти - унівєр.

Читаю Вас і пригадую Луцьк 20-річної давнини, коли містом курсували двохдверні Шкоди,

Гм, Шкод не помню, помню Рафіки-маршрутки. Однодверні. Де вміщалося 5-7 людей. І ще 2-3 впихалися між ними буквою "зю". Такий "проїзд" вартував 20 радянських копійок.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

А як бути тоді, що важливіше Стадіон чи Меморіал??

для мене стадіон. хоча востаннє там був як "волинь" вихід у вищу лігу святкувала :)
Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Між іншим. Щодо зупинок. Хтось звернув увагу на те, що зупинка "Гіпермаркет Там ТАМ" насправді ЗОВСІМ не там, де стають маршрутчики та тролейбуси. А метрів на 100 раніше! Там, де продають Фільтри для води. (Знак саме там!)

Водії, зверніть увагу. Таким чином УСІ хто стає перед переходом від ТАМ-ТАМ-а - порушники!

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Чому ж це? А як бути тоді, що важливіше Стадіон чи Меморіал?? Вони ж по різні сторони! ....

Нічого з них не важливіше, бо це лише НАЗВИ ЗУПИНОК громадського транспорту. Може бути спільна назва "Стадіон Авангард" чи "Меморіальний парк".

Від того, що у Києві річковий вокзал знаходиться біля метро "Поштова площа", а міська рада біля метро "Хрещатик" нікому не гірше і нікого це не заплутує. Всього, що навколо у назву зупинки не втулиш. Але в Луцьку так хочуть це зробити.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Водії, зверніть увагу. Таким чином УСІ хто стає перед переходом від ТАМ-ТАМ-а - порушники!

Так там якраз і "колядникі" на білих ланосах і косять бабло. Не раз бачив картину, як: стоїть машина, під"їжджають, "Здрастє, сержант Петренко - зранку не обідав, пройдем в машину" а походу показує знак зупинки.

Сам, нераз, як висаджую пасажира, то по зеркалам зиркаю і говорю "пєрвий пашол, бистро-бистро!!!")))

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Читаю Вас і пригадую Луцьк 20-річної давнини, коли містом курсували двохдверні Шкоди, а водії у мікрофон не просто озвучували зупинки, а й розмовляли з пасажирами, нагадуючи завчасно приготуватись до виходу і в які двері виходити, оплачувати проїзд і т.д.

Мій батько полюбляв у такий спосіб підняти настрій пасажирам, супроводжуючи їх в дорозі.

Полюбляв і свавільнічати, наприклад, замість "Спиртогорілчаний завод"

Я все згадую, як років 7 тому їхав по 3-ці від Лісництва. Він не оголошував зупинок, але доїжджаючи до спиртзаводу протяжно, чітко і урочисто проговорив у мікрофон: "СПИРТЗАВОД" :_07:

Але й тоді знайшлися невдоволені, котрі саме на "Ґуральню" і поскаржилися, тоді батька "попросили на килимі" дотримуватись офіційно встановлених назв.

У нас зараз є проблема із зупинкою "Типографія"

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Ідея правильна, з туристичної точки зору. Але зарано, як для Луцька, напевно. Не на стільки він ще туристичний для озвучення зупинок. Це ж не для місцевих робили я так розумію....

Голоса озвучення вобше кльові. Саме такі голоса будуть оголошувати зупинки в раю.

Але назви зупинок ну просто зривають дах.

«Луцьке підприємство електротранспорту» ))) Ну назви, ДЕПО чи Тролейбусне ДЕПО. Так краще пояснити не луцькому. Вийди біля ДЕПО. Нє, треба сказати вийди біля луцього підприємства електротрансопрту.... ))))) Про англомовних вобше мовчу ))))

Але цікаво що не всі зупинки озвучуються. Чомусь. Навіть тролейбусні. Щось не спрацьовує відать.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Не знаю як ви, а я одного разу чуть не пропустив свою зупинку. Добре, що почув і встиг вибігти ^_^

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Вот все говорят для гостей города, а никто не подумал что у нас еще незрячие люди ездят в транспорте, те кто плохо видит, или вообще не видит, для них это очень полезное нововведение. А еще озвучка станет полезной в зимнее время года, когда все окна замерзнут или запотеют, и чтоб не тереть их каждый пол мины, просто едешь и слышишь когда тебе надо выходить. Лично я "за" на счет озвучки, только порой она либо очень тихо работает, либо водитель так гонит, что название остановки срабатывает далеко уже после нее (тут надо было еще для водителей регламент сделать, в любом случае подъезжая к остановке сбавить скорость). Идея хорошая и правильная!

p.s. Мне тоже, как и большинству, нравится озвучка мужским голом, красивый тембр дикция и грамотно составлен текст (озвучка женским голосом похожа на рекламный ролик по радио).

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

ІМХО, озвучка жіночим голосом якось слух ріже: високі нотки трохи напрягають слух і давлять на мозок, особливо коли воно несподівано включається. Чого варта озвучка "балакучих" світлофорів. Чоловічий голос не так різко звучить і не вибиває з колії.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Чого варта озвучка "балакучих" світлофорів.

...голосом хворої Тимошенко... :)

...ВСЕ пропало!...

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Кстати, если я не ошибаюсь, то мужским голосом сообщает остановки когда маршрутка движеться в одном направлении, а женским - в противоположном. Кто еще заметил такое?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Про "стать" голосів, їх тембр, тон, інтонацію, гучність можна сперечатися вічно - це ж смаки.

Здається мені, що будь-яку недолугість можна усунути лише повністю її викорінивши і з нуля все зробити з розумом.

Тоді доречними будуть такі нюанси як характеристика голосу, а поки "голос" озвучує "Зупинка-інститут-розвитку-людини-університету-україна" - все це просто смішно

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

З приводу озвучки в маршрутках є ціла купа цікавих нюансів.

Наприклад, перевізники цю послугу в добровільно-примусовому порядку замовляють у "Візора" і його "начитувачі зупинок" обходяться в 800 грн. з одного автобуса. Натомість ті перевізники, які шукають альтернативні шляхи, звернулися до "радєйників" і начитка зупинок чоловічим голосом коштувала 150 грн. за автобус.

Візорівське обладнання, встановлене на автобусах, не витримує тряски, погодних умов і працює через раз, а то й взагалі не працює.

Загалом, транспортний відділ міськради давно лобіює інтереси "Візора", то СС мусить ставити такі ціни, бо ж напевне і відкати треба за щось давати.

А там, де чиновник і відкати - раціонального не буде. Головне - підняти "тєму", на якій рубати бабло.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Я вам скажу як "нэвольний любитель" ранкового маршрутко-хардкору: почнуться морози, і гарненькі візерунки на склі, коли через вікно можна буде щось побачити (особливо коли ти не встиг вмістити свою гепу на типуСидіння) трохи більше ніж ніфіга, а ранковий, ще сонний мозок відмовляється рахувати зупинки/повороти, тоді всі і потішаться з дядьків/тьоток які звучно орієнтують у сенсі "рано->моя зупинка->бл... #@$%%#*&"...

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Було б краще, аби водії в мікрофон називали зупинки, але ж їм доводиться ще приймати гроші, видавати решту та уточнювати: "Що з п'яти гривень?" Нам би перекласти всі ці обов'язки на кондукторів... "по старінкє"...

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.




×
×
  • Створити...