Перейти до змісту

Захист прав споживача


SaniaM

Рекомендовані повідомлення

Опубліковано

Шановне товариство, щось Ви занадто все близько до серця сприймаєте)))). Мова не про "істотний недолік", я ж писав, що не в курсі чи він там є чи нема.

Питання в тому чи я можу повернути неякісний товар на заміну протягом 14 днів. (я його не вбив, не зламав, не зіпсував, мені такий продали, а не перевіряв, бо йшов він на подарунок - припустимо).

Те що повернути товар належної якості для обміну я можу не питання ст. 9 ЗУ., але я вважю, що згідно цієї статті можна повернути і товар НЕНАЛЕЖНОЇ якості, в межах 14 днів. Поередня ст. 8 регулює питання в межах гарантійного строку, але це не значить, що не можна використовувати ст. 9 для товарів НЕНАЛЕЖНОЇ якості.

Я не принциповий для принципу, якщо хтось мене переконає, що я не правий я погоджусь, і навіть вибачусь, але аргументи якісь адекватні мають бути, а не просто якісь незрозумілі закиди та мінуси.

І я нікого особисто не називав "Баригами", якщо хтось це сприйняв як образу в свою сторону ВИБАЧАЙТЕ! Використав це слово як узагальнення, безвідповідальних впарювачів.

Якщо товар був справний в момент покупки, і він викорустовувався, то вже Не справним його повернути Не можна протягом 14 днів. Хоча б тому що ця несправність дуже імовірно могла виникнути і з вини покупця (криві руки, механічне пошкодження, перепади напруги і т.д.). Лише за висновком експертизи у сервісному центрі. Якщо Ви купили справний товар, і на наступний день принесете його не справним для повернення, покупець вправі відмовити, і може прийняти лише по гарантії на ремонт.

Тому моя порада:

-перевіряти товар перед чи під час покупки, в присутності продавця або його представників. Ставлячи підпис в гарантійному талоні, покупець погоджується, що товар справний і повністю комплектований.

На мою думку, топікстартеру просто не пощастило. Таке інколи буває. Нічого страшного в ремонті не бачу, товар новий і після ремонту справний, буває і гірше.

  • Відповідей 100
  • Створено
  • Остання відповідь
Опубліковано

Крім ЗУ "Про захист прав споживачі" є ще Цивільний кодекс:

Стаття 708. Права покупця у разі продажу йому товару неналежної якості

1. У разі виявлення покупцем протягом гарантійного або інших строків, встановлених обов'язковими для сторін правилами чи договором, недоліків, не застережених продавцем, або фальсифікації товару покупець має право за своїм вибором:

1) вимагати від продавця або виготовлювача безоплатного усунення недоліків товару або відшкодування витрат, здійснених покупцем чи третьою особою, на їх виправлення;

2) вимагати від продавця або виготовлювача заміни товару на аналогічний товар належної якості або на такий самий товар іншої моделі з відповідним перерахунком у разі різниці в ціні;

3) вимагати від продавця або виготовлювача відповідного зменшення ціни;

4) відмовитися від договору і вимагати повернення сплаченої за товар грошової суми.

І про "істотні недоліки" вже мова не йде.

Стаття 678. Правові наслідки передання товару неналежної якості

1. Покупець, якому переданий товар неналежної якості, має право, незалежно від можливості використання товару за призначенням, вимагати від продавця за своїм вибором:

1) пропорційного зменшення ціни;

2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

2. У разі істотного порушення вимог щодо якості товару (виявлення недоліків, які не можна усунути, недоліків, усунення яких пов'язане з непропорційними витратами або затратами часу, недоліків, які виявилися неодноразово чи з'явилися знову після їх усунення) покупець має право за своїм вибором:

1) відмовитися від договору і вимагати повернення сплаченої за товар грошової суми;

2) вимагати заміни товару.

Хоча тут згадується.

Все вірно. Тільки от наявність істотного недоліку чи неналежну якість товару може визначити експертиза (не безкоштовна), яку провадить сервісний центр, і яку оплачує замовник, тобто покупець. І на це потрібно мати багато часу і нервів. І навіть якщо покупець заплатив гроші і провів таку експертизу, то продавець чи інша сторона може замовити свою експертизу в іншому сервісному центрі. І така справа довго може бути у суді, і її результат не завжди може бути на стороні споживача.

Інша справа, що деякі продавці не хочуть витрачати час та кошти і йдуть у деяких випадках на зустріч покупцю.

Опубліковано

Була аналогічна ситуація на Розетці, також з ноутбуком! Гроші повернули десь через місяць з горем пополам))) не повернули тільки доставку!

Опубліковано

Була аналогічна ситуація на Розетці, також з ноутбуком! Гроші повернули десь через місяць з горем пополам))) не повернули тільки доставку!

Аналогічна повністю? Була встановлена ОС і потім виявлений недолік? При отриманні товар перевіряли? Опишіть Вашу ситуацію. Чим більше інформації про такі випадки тим потім зрозуміліше що робити в таких випадках, а головне - що робити щоб у такі випадки не потрапляти.

Опубліковано

andrik_w, нажаль в суді експертиза сервісного центу не покатить (я маю на увазі, що вона не може мати силу судової експертизи)))) А судову екпертизу суд у справі з ціною позову, ну хай аж 10 000 грн. призначить навряд чи і вирішить справу виходячи з наявних у справі матеріалів.

Опубліковано

andrik_w, нажаль в суді експертиза сервісного центу не покатить (я маю на увазі, що вона не може мати силу судової експертизи)))) А судову екпертизу суд у справі з ціною позову, ну хай аж 10 000 грн. призначить навряд чи і вирішить справу виходячи з наявних у справі матеріалів.

Не знаю, але сумніваюсь що суддя на око, чи зі слів зможе визначити недолік товару. Бо якщо ніякої експертизи не буде, то напевне суд займе сторону Розетки. Товар забраний покупцем при покупці а значить справний. Пізніше покупець приносить його вже з поломкою, а значить ремонт по гарантії. Ніякий суд в такому випадку не змусить продавця забрати товар і віддати кошти.

В законі ніде не сказано що якщо товар ламається протягом 14 днів його можна принести назад і отримати гроші. А сказано про гарантію, яка має термін від дати купівлі і до закінчення гарантійного терміну. Я можу привести багато прикладів, коли людина купляла товар, і ламала його на наступний день, бо не читала інструкції.

Опубліковано

andrik_w, нажаль в суді експертиза сервісного центу не покатить (я маю на увазі, що вона не може мати силу судової експертизи)))) А судову екпертизу суд у справі з ціною позову, ну хай аж 10 000 грн. призначить навряд чи і вирішить справу виходячи з наявних у справі матеріалів.

Судова експертиза таким не займається, а експертиза сервісного центру чи торгово-промислової палати являється в суді чи не найголовнішими доказами.

Я тебе прошу: перестань всяку маячню тут писати.

Чим більше інформації про такі випадки тим потім зрозуміліше що робити в таких випадках, а головне - що робити щоб у такі випадки не потрапляти.

Це ти як продавець питаєш? ;)

Опубліковано

Чим більше інформації про такі випадки тим потім зрозуміліше що робити в таких випадках, а головне - що робити щоб у такі випадки не потрапляти.

Це ти як продавець питаєш? ;)

В своєму магазині я продавець, але в будь-якому іншому, в тому числі і на Розетці вже покупець, це все відносно. І кожен день виконую як одну роль, так і іншу. Мене ж просто цікавить результат цієї історії, якщо автор нам про це розповість. І також висловив свою думку.

Опубліковано

Тільки от наявність істотного недоліку чи неналежну якість товару може визначити експертиза (не безкоштовна), яку провадить сервісний центр, і яку оплачує замовник, тобто покупець. І на це потрібно мати багато часу і нервів.

В мене був випадок: мобільний телефон одразу після покупки при висаджуванні аккума до 2 поділок - вимикався при спробі відповісти на вхідний дзвінок. Підпис ставили що товар брали на руки справний і все таке. Але чомусь ніхто тут не говорить про прихований недолік, тобто такий, який можна виявити лише почавши використання приладу. В нашому випадку телефон здавали в СЦ двічі, двічі СЦ його нам повертав наче відремонтованим (щоразу по 14 діб), але недолік повторювався. На третій раз здавали телефон в СЦ зазначивши, що ремонт не потрібен, а потрібна довідка СЦ що прилад містить істотний недолік. Цю довідку ми отримали за кілька діб (десь 3-4-5), і віднесли телефон в магазин де нам повернули за нього гроші. В результаті ні за які експертизи ми не платили, навідміну від того, що вказує andrik_w у вищенаведеній цитаті. Тобто експертизу виконує СЦ власним коштом. Якщо ви вважаєте що це суто випадково - то вкажіть в якому нормативному документі зазначено протилежне (з прив"язкою до конкретного випадку).

Товар забраний покупцем при покупці а значить справний.

То як з приводу прихованого недоліку? До речі від цієї фрази як раз тхне намаганням нав"язати необізнаному покупцеві свою трактовку закону.

Опубліковано

То як з приводу прихованого недоліку

Немає такого поняття як "прихований недолік", в твоєму випадку сервісний центр не робив ніяких експертиз, а дав висновок про суттєвий недолік, згідно якого тобі повернули гроші.

Опубліковано

А це на закуску судове рішення згідно якого я можу вимагати повернення сплаченої за товар грошової суми. Будь який нормальний суд після мого посилання на це рішення постановить рішення про задоволення моїх вимог.

Перепрошую ... ти голівкою десь ... отого ... вдарився? З яких пір рішення суду у нас є прецедентом для вирішення справи?

Опубліковано

- наскільки мені відомо, в Розетці при отриманні товару його показують покупцю (відкривають упаковку, включають, демонструють, що він справний одним словом), після цього опокупець підписує папірець, в якому зазначено товар (назва, серійний номер і т.д.), і цим підписом він зазначає, що товар він отримав справний і дефектів не виявлено.

- повернути протягом 14 днів можна лише якщо товар не використовувався!!

- уважно читайте гарантійні зобов"язання - Ви виявили дефект (чи поломку), Вам її безкоштовно усунули. До речі, це ще пощастило, що усунули, могли аргументувати, що вказане пошкождення механічного характеру і на нього гарантія не розповсюджується.

- міняти товар на аналогічний новий або повертати грошовий еквівалент продавець буде тоді, коли гарантійний центр даного виробника дасть заключення, що виявлено суттєву поломку чи заводський брак, який неможна усунути.

Опубліковано

Тільки от наявність істотного недоліку чи неналежну якість товару може визначити експертиза (не безкоштовна), яку провадить сервісний центр, і яку оплачує замовник, тобто покупець. І на це потрібно мати багато часу і нервів.

В мене був випадок: мобільний телефон одразу після покупки при висаджуванні аккума до 2 поділок - вимикався при спробі відповісти на вхідний дзвінок. Підпис ставили що товар брали на руки справний і все таке. Але чомусь ніхто тут не говорить про прихований недолік, тобто такий, який можна виявити лише почавши використання приладу. В нашому випадку телефон здавали в СЦ двічі, двічі СЦ його нам повертав наче відремонтованим (щоразу по 14 діб), але недолік повторювався. На третій раз здавали телефон в СЦ зазначивши, що ремонт не потрібен, а потрібна довідка СЦ що прилад містить істотний недолік. Цю довідку ми отримали за кілька діб (десь 3-4-5), і віднесли телефон в магазин де нам повернули за нього гроші. В результаті ні за які експертизи ми не платили, навідміну від того, що вказує andrik_w у вищенаведеній цитаті. Тобто експертизу виконує СЦ власним коштом. Якщо ви вважаєте що це суто випадково - то вкажіть в якому нормативному документі зазначено протилежне (з прив"язкою до конкретного випадку).

Товар забраний покупцем при покупці а значить справний.

То як з приводу прихованого недоліку? До речі від цієї фрази як раз тхне намаганням нав"язати необізнаному покупцеві свою трактовку закону.

У Вас трохи інша ситуація і відповідно інше вирішення. Сервісний центр вповноважений ремонтувати техніку. В той же час, у випадках коли ремонт недоцільний, або не можливий, СЦ видає покупцю на руки акт, з яким покупець на свій вибір або обмінює такий товар в продавця, або повертає свої кошти. Ніяких проблем.

Прихований недолік - це поняття розмите, при бажанні і незначній фантазіїї під цей термін можна трактувати будь-що.

"Товар забраний покупцем при покупці а значить справний." - це значить, що товар перевірявся в присутності покупця, про що має свідчити підпис у гарантійному талоні.

А на рахунок необізнаності покупців, то відповім так: незнання законів не звільняє від відповідальності. Ніхто не заважає будь-якій людині вивчити і знати закони - чи в інтернеті чи в друкованих виданнях, чи звертатись до юристів, чи навіть в кожному магазині пожна попросити почитати і ознайомитись із Законом про захист прав споживачів.

Опубліковано

Ну якшо тобі ціна приваблива на розетці і це твій основний аргумент, а геморой тобі не помеха - ну вперед замовляти далі з дешевого класного і привабливого для тебе інтернет магазину і не морочи голову іншим. Чи ти думаєш, зекономив 50 грн, набрався гемору з ноутом, а тут на борді тобі і за тебе вирішать твої проблеми?

Опубліковано

А це на закуску судове рішення згідно якого я можу вимагати повернення сплаченої за товар грошової суми. Будь який нормальний суд після мого посилання на це рішення постановить рішення про задоволення моїх вимог.

Перепрошую ... ти голівкою десь ... отого ... вдарився? З яких пір рішення суду у нас є прецедентом для вирішення справи?

Оченята протри. Я десь писав, що це рішення є обовязковим при вирішенні інших справ? Я на нього можу послатись як на приклад судової практики (чим не прецендент), і якщо суд вирішить за необхідне він врахує цю практику, а якщо не захоче то не врахує ось і все.

Чи може хочете сказати, що судової практики в нас нема і ніхто з нею не рахується?????

Опубліковано

Roman_1984 (20 грудня 2012 - 18:52) писал: andrik_w, нажаль в суді експертиза сервісного центу не покатить (я маю на увазі, що вона не може мати силу судової експертизи)))) А судову екпертизу суд у справі з ціною позову, ну хай аж 10 000 грн. призначить навряд чи і вирішить справу виходячи з наявних у справі матеріалів. Судова експертиза таким не займається, а експертиза сервісного центру чи торгово-промислової палати являється в суді чи не найголовнішими доказами. Я тебе прошу: перестань всяку маячню тут писати.

Тут ти правий, трохе не коректно висловився))) Мав на увазі: суд може і не врахувати висновок експертизи (таке буває), а сам судову не призначить.

Опубліковано

Немає такого поняття як "прихований недолік", в твоєму випадку сервісний центр не робив ніяких експертиз, а дав висновок про суттєвий недолік, згідно якого тобі повернули гроші.

Зрозуміло що законодавство не розрізняє "прихований" та "не прихований", та те що я підписав що при "поверхневому огляді чи ознайомленні" недоліків не виявлено не означає що недоліків немає взагалі і що їх не може бути виявлено пізніше, авжеж? Правда тоді прилад буде вже б/у. :)

Опубліковано

Зрозуміло що законодавство не розрізняє "прихований" та "не прихований", та те що я підписав що при "поверхневому огляді чи ознайомленні" недоліків не виявлено не означає що недоліків немає взагалі і що їх не може бути виявлено пізніше, авжеж? Правда тоді прилад буде вже б/у. :)

Саме для таких випадків, коли дефект неможливо виявити до покупки чи коли він проявляється за деякий час після покупки і надається гарантійний термін. Фсьо уже украдєно продумано до нас . :)

апд.

Roman_1984, а ви з Мар'яна Омелянчук тільки по черзі на Борду заходите? Вам певно і ІР одне на двох видали? :)

Опубліковано

апд. Roman_1984, а ви з Мар'яна Омелянчук тільки по черзі на Борду заходите? Вам певно і ІР одне на двох видали?

А що ІP важко перевірити? Перевір :_07:

Мар'яна дякую за "Дякую".

Опубліковано

А це на закуску судове рішення згідно якого я можу вимагати повернення сплаченої за товар грошової суми. Будь який нормальний суд після мого посилання на це рішення постановить рішення про задоволення моїх вимог. Перепрошую ... ти голівкою десь ... отого ... вдарився? З яких пір рішення суду у нас є прецедентом для вирішення справи? Оченята протри. Я десь писав, що це рішення є обовязковим при вирішенні інших справ? Я на нього можу послатись як на приклад судової практики (чим не прецендент), і якщо суд вирішить за необхідне він врахує цю практику, а якщо не захоче то не врахує ось і все. Чи може хочете сказати, що судової практики в нас нема і ніхто з нею не рахується?????

Практика судів загальної юрисдикції в Україні офіційно не визнається джерелом права, жоден суддя не прийме до уваги рішення іншого судді загальної юрисдикції.... Тобі на нього не дадуть навіть посилатись у судовому засіданні. Твоя проблема у тому, що трактуєш ти закон виключно так, як вигідно тобі. Оцінюй ситуацію тверезо зі всіх боків, і можливо шлак у твоїй голові зникне!

Опубліковано

Практика судів загальної юрисдикції в Україні офіційно не визнається джерелом права, жоден суддя не прийме до уваги рішення іншого судді загальної юрисдикції.... Тобі на нього не дадуть навіть посилатись у судовому засіданні. Твоя проблема у тому, що трактуєш ти закон виключно так, як вигідно тобі. Оцінюй ситуацію тверезо зі всіх боків, і можливо шлак у твоїй голові зникне!

Щось ви занадто багато між рядками читаєте))) Я що писав, що практика судів загальної юрисдикції є джерелом права???? Хоча б десь??? В заяві я згадаю це рішення, просто так, бо я так захотів, що не можна??? А чи прийме суд його до уваги це вже зовсім інше питання.

Не потрібно додумувати нічого лишнього до моїх слів.

І так, нарешті, ви помітили, я трактую закон так як мені вигідно в даній ситуації, бо я свідомо зайняв таку позицію, і буду її доводити, хоча в дійсності, як пересічний громадянин я з нею можу і не погоджуватись. Коли мені дадуть завдання відстоювати позицію згідно з якою я на 150% неправий, я буду відстоювати цю позицію бо я отримав таку вказівку.

А в даній ситуації в мене ще й є місце для маневру. Для мене це чисто теоретичний спір, я про це писав, але він може мати практичні наслідки.

Опубліковано

Передзвонили з Розетки і оцінили ноут за мінус 150 грн, тобто щоб назад поставити Dos, а мені можуть повернути кошти, я відмовився і сказав щоб прислали аналогічну модель так як я замовляв цей ноут на подарунок дівчині, сказали ок, в понеділок відправляємо.Всім дякую за поради

Опубліковано

Практика судів загальної юрисдикції в Україні офіційно не визнається джерелом права, жоден суддя не прийме до уваги рішення іншого судді загальної юрисдикції.... Тобі на нього не дадуть навіть посилатись у судовому засіданні. Твоя проблема у тому, що трактуєш ти закон виключно так, як вигідно тобі. Оцінюй ситуацію тверезо зі всіх боків, і можливо шлак у твоїй голові зникне!

Щось ви занадто багато між рядками читаєте))) Я що писав, що практика судів загальної юрисдикції є джерелом права???? Хоча б десь??? В заяві я згадаю це рішення, просто так, бо я так захотів, що не можна??? А чи прийме суд його до уваги це вже зовсім інше питання.

Не потрібно додумувати нічого лишнього до моїх слів.

Це випливає з того БРЄДУ який ти тут несеш!!!

Опубліковано

Практика судів загальної юрисдикції в Україні офіційно не визнається джерелом права, жоден суддя не прийме до уваги рішення іншого судді загальної юрисдикції.... Тобі на нього не дадуть навіть посилатись у судовому засіданні. Твоя проблема у тому, що трактуєш ти закон виключно так, як вигідно тобі. Оцінюй ситуацію тверезо зі всіх боків, і можливо шлак у твоїй голові зникне!

Щось ви занадто багато між рядками читаєте))) Я що писав, що практика судів загальної юрисдикції є джерелом права???? Хоча б десь??? В заяві я згадаю це рішення, просто так, бо я так захотів, що не можна??? А чи прийме суд його до уваги це вже зовсім інше питання.

Не потрібно додумувати нічого лишнього до моїх слів.

Це випливає з того БРЄДУ який ти тут несеш!!!

Ай, яй, яй, як негарно, по хамськи, грубо й з образою.

До Т.С. радий за Вас, розетка пішла назустріч, сервіс їхній радує все дужче.

Опубліковано

А це на закуску судове рішення згідно якого я можу вимагати повернення сплаченої за товар грошової суми. Будь який нормальний суд після мого посилання на це рішення постановить рішення про задоволення моїх вимог.

Я що писав, що практика судів загальної юрисдикції є джерелом права????

По-моєму лише людина, яка впевнена що одне судове рішення може бути джерелом права для іншого судового рішення може написати що саме після посилання на певне рішення суд прийме аналогічне першому.

Певно все-таки юрист з юрфаку СНУ... пічалька.

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.



×
×
  • Створити...