Перейти до змісту

Електровелосипед самотужки


laser

Рекомендовані повідомлення

Опубліковано (змінено)

Підсумок сезону. Частина 3 - акумуляторна батарея

Це певно заключна частина. наразі всі теми для розповіді розкриті, або вичерпались.

Я обов'язково мав перевірити стан акумулятора, хоча б тому, що внаслідок моєї халатності,  та поспіху в зборці були допущені ряд критичних помилок. Про це трохи згодом.

Отже батарея була знята, відігріта кілька годин в кімнатній температурі і "злиті залишки" ємності з кожної банок.

далі йде нудна арифметика

Спойлер

На акумуляторі перед цим я від'їздив 40 км при температурі близько +5°С, і розрядити в нуль не вийшло. я повертався додому, у мене була капітальна просадка по напрузі, але він чесно віддавав свої 15 ампер не здаючись. Що цілком корелює з температурно-розрядними графіками на ці акумулятори, які є в інтернеті.

тому якщо хочеш їздити зимою, то зроби акумулятор на 20-30% потужнішим розрахунку, і все буде ок.

отже з кожної секції 2р злито залишок по 1±0,1 А*год. напруга була на всіх однакова з точністю до 0,01 В. що є показником хорошої збалансованості. супер

одну випадкову секцію я зарядив IMAX B6. внаслідок недосконалості самого пристрою (двопровідна схема приєднання, а не 4-провідна) результат вийшов очікувано з великою дельтою: залило 13,2А*год, злило 11,8А*год. якщо відкрити профайли заряд-розряд любого ліфепо ака, то там різниця буде менше 5% (теплові втрати) при малих струмах.

тому сміливо берем середнє арифметичне і віднімаємо 2-3%. отримуємо 12,2А*год на розряд, або 12,8 на заряд.

приблизно такі ж дані показав китайський ватметр при заряді всього акумулятора (влило12,7 А*год)

image.png.51b9bf53cf7e4db9f0dcae4e14e70bbc.png

я хотів поставити відео на запис, щоб потім намалювати свій зарядний графік від часу, але нажаль  наплужив і повноцінного відео немає.

тому по пам'яті:

— напруга початку заряду 43,7В (~2,75 В на банці)

— температура батареї 20-21°. приміщення 20°

— стартовий струм заряду 9А, далі падав до 7-8А і в останні 30-40 хв повільно до нуля.

— за цей час батарея рівномірно прогрілась до 31°

— повний час заряду склав 1 годину 45 хвилин.

приблизно такі ж дані ємності на заряд я отримував літом з цим ватметром, коли отримав його з китая.

 

тепер щодо моєї криворукості:

внаслідок вкрай обмеженого простору в трикутнику рами батарея місцями не має належних зазорів, щоб її прокласти якимось  демпфером.

ще влітку після довгої поїздки по поганим дорогами я отримав дві таких от вм'ятини від болтів кріплення

image.png.fa75d73848e3185da27e730b21a1c460.png

акумулятор важкий, інерційний. рама без амортизації, батарея не закріплена як слід.

але я навмисно не заміняв ці елементи, щоб перевірити чи нашкодить їм це.

ще один мінус - недостатня герметизація - як наслідок насосало пилі на плату BMS. благо вона залита герметиком.

сам акумулятор монолітний і не розклеївся від вібрації та ударів.

отже я усуну свої промахи і найближчим часом зберу це все назад.

p.s. на просторах алі знайдено дуже цікавий метр, і заказаний на пробу https://aliexpress.ru/item/32522660418.html 

p.p.s. molykote EM30-L після кількох днів в морозилці холодильника ніяк не загустіла. нагрів пробував на фользі, дув паяльним феном. десь при температурі 200° починала повільно закипати, але не плавилась! при вищій температурі коли грів запальничкою википала і втрачала свої консистентні властивості. прекрасний результат як на мене. перед наступною зимою закладу в редуктор. цікаво чи не збільшиться шум від неї.

Змінено користувачем laser
  • +1 6
  • Відповідей 376
  • Створено
  • Остання відповідь

Топ авторів теми

Опубліковано

За 2600км пробігу скільки циклів вийшло заряд-розряд? 

І ще питання чи вистачає вібрейків для їзди по місту і як швидко стираються колодки?

Опубліковано

Ой. Я спочатку ставив засічки собі, перший місяць, але потім забував, було лінь і в підсумку той папірець десь пропав. Точно сказати не можу. На зарядку ставав переважно після кожних 20-25 км в середньому. Отже це 100-150 неповних циклів. Якщо перевести в повні, то буде в два рази менше. Ресурс залежить від глибини розряду акумулятора, якщо розряджати не повністю і ставати на заряд частіше, то це може бути навіть краще.

Вібрейок вистачало повністю. Головне щоб колодки не галімі були. Правда через зміщення ваги на передок заднє колесо стало ще менше приймати участі в гальмуванні. За літо передні колодки стер на половину. Колодки фігня, а обід за кілька років протре нафік. Придбав на перід дискові гальма, вот зараз в процесі установки...

  • +1 4
Опубліковано
11 часов назад, laser сказал:

Ой. Я спочатку ставив засічки собі, перший місяць, але потім забував, було лінь і в підсумку той папірець десь пропав. Точно сказати не можу. На зарядку ставав переважно після кожних 20-25 км в середньому. Отже це 100-150 неповних циклів. Якщо перевести в повні, то буде в два рази менше. Ресурс залежить від глибини розряду акумулятора, якщо розряджати не повністю і ставати на заряд частіше, то це може бути навіть краще.

Вібрейок вистачало повністю. Головне щоб колодки не галімі були. Правда через зміщення ваги на передок заднє колесо стало ще менше приймати участі в гальмуванні. За літо передні колодки стер на половину. Колодки фігня, а обід за кілька років протре нафік. Придбав на перід дискові гальма, вот зараз в процесі установки...

Гідравлічні придбав чи механіку? думаю з дисковим тормозом буде ефективніше гальмування, але дороще обслуговування!

Опубліковано (змінено)
54 хвилин тому, laser сказано:

думаю що даремно я зекономив на ній..

А чому така думка саме зараз виникла?  Ти ж ніби ще не спробував її в роботі. 

Змінено користувачем Unknown
Опубліковано
8 часов назад, laser сказал:

та спробував. слабуваті як на мене. очікував більше

На майбутнє рекомендую поставити не дорогу гідравліку типу Shimano BR-M365, різницю відразу відчуєш!

Опубліковано (змінено)

поправка. гідромеханіка. хех, чесно навіть і не підозврював що це комбо. в описі особо не розписано. прочитав коменти - всі хвалять, ціна підходяща була (700 грн перед+зад + 2 ротори), взяв :D

H2e2593354e9146349e61797f5c7105f6O.jpg

думаю треба ротора більшого, в комплекті 160 був.

може є в кого 180мм ротор  не шибко дорого ?? під болти

Змінено користувачем laser
  • Дякую! 1
  • 1 місяць потому...
Опубліковано

А чого це я давно байок не розказував?

Трохи теорії про економічність, пробіг і тп.

Так як у мене на кермі з'явився третій екран, то захотілось зняти криву характеристику, як оце в симуляторах будують, про які згадував на перших сторніках.

Спойлер


VID_20200301_164413143.mp4_snapshot_00_06_005.png.45691c71252d1ff8e00d763245807ef7.png

скоро прийдеться додаткову трубу чіпляти, або монтувати приборну панель :0016:

блиснуло сонце, я зарядився і знайшов більш менш рівну дорогу в приватному секторі і почав знімати відео.

далі з відео я переніс заміри швидкості і потужності в ексель.

заїзди було два. в протилежні боки для виявлення підйомів чи опору повітря. і різниця стала таки відчутна.

тому з двох побудованих графіків один зразу відпав, а інший принятий за опорний.

 

скажу зразу - заміри і сам експеримент не носить достатньої точності. це просто спроба аналізу ефективності поїздок.

 

отже сам графік

652271462_Untitled2.thumb.png.0a4690e4a9118128d5e79ba823a9ae15.png

салатова ламана крива, це ті точки які я зняв з відео. в моменти заміру я старався не набирати швидкості, тобто прискорення щоб було максимально нульовим і не гальмував. було досить складно.

для згладження цього мляцтва я підібрав тренд-криву у вигляді якоїсь там степеневої функції. доречі дуже схоже на це наприклад http://the-mostly.ru/misc/effektivnost_velosipeda.html

оскільки щось вплинуло на швидкість (чи то зустрічний вітер, чи то низькувата температура чи то недозаряжений акум), то розвинути звичайну максималку мені не вдалось.

може бути що і дороги не вистачило. знімати відео, дивитсиь на прибори і не розбитись в дорозі троха складно, вже пробачте.

щоб наблизити замір до правдоподібності я змоделював аналогічну жовту криву ПОТУЖНІСТЬ-ШВИДКІСТЬ.

отже ви бачите що при максималці 750 вт у мене швидкість 45 км/год.

чесно кажучи я був трохи стурбований, бо очікував більш кривіший графік.

та все ж якшо прикласти до екрану лінійку між 0 і максимальною точкою, на око можна визначити що найбільш економічно ефективна швидкість буде в районі ±21 км/год (найбільший прогин лінії)

за цим же принципом можна сказати що діапазон економічної їзди на шв. 15-30 км/год.

 

але цих цифр мені виявилось замало, і я вирішив відкласти криві часу в дорозі і максимальної можливої пройденої відстані на кожній швидкості.

маючи відому ємність батареї (приблизно 650 ват/год) і миттєву швидкість це не складно зробити.

так як не було бажання забивати і підбирати всі 2*45 точок, я обмежився сімома*2шт, які були на жовтій лінії раніше.

коротше кажучи червона і синя лінії на графіку відкладені. розмірної сітки до них немає, замість цього є підписи.

для того щоб перевірити адекватність цих ліній я вернцувся до свого повідомлення про ТТХ (сторінка 2)

  

On 26.08.2019 at 22:36, laser сказано:
  • На швидкості 20-30 км/год пробіг до 80-70 км. точно не скажу, так як так повільно не їжджу. але замітив коли їду по селам, природі то пробіг значно збільшується.
  • На швидкості ~35 км/год пробіг до 60-50 км. це мій "економ" режим, коли треба їхати на дальші відстані.
  • На швидкості до 40-47 км/год пробіг до 50-40 км. це режим "ручка газа на всю". їжджу так по місту від світлофора до світлофора, на менш далекі заїзди.

та одного з передостанніх, де я вказував що на кожних 100 км реального пробігу, пробіг мотора складає 80 км.

отже застосуваши коефіцієнт 1,25 я отримав цифри які дуже подібні моєму синьому графіку! :0041:

ПАРДОН - ПРАВОРУЧ НА ГРАФІКУ ЛЕГЕНДА ПЕРЕПЛУТАНА "ЧАС-ВІДСТАНЬ". САМІ КРИВІ ПРАВИЛЬНІ.

 

тепер ці графіки проаналізувати стало складно. я думав, радився з дружиною, і ми дійшли висновку що на синьому графіку після швидкості 35 км/год і вище відчутно зменшується відстань.

а на червоному графіку на швидкості менше 15-20 км/год сильно збільшується час в дорозі.

 

швидкості менше 9 км/год не рахувались, так як там графіки прямуватимуть стрімко вверх по невідомій траєкторії. ну і взагалі навряд так хтось їхатиме.

 

на цьому все. хоча з цього графіка можна витягти ще одну користь - без участі мотора мені кофортно  їхати на швидкості 25 км/год. глянувши на жовту лінію, роблю висновок що я можу тривало вкручувати еквівалент 250 вт своїми ногами:0002:

 

p.S. відсотковий розходомір ватметр працює супер. дуже задоволений. тепер тільки дивлюсь як проценти втікають і переживаю в дорозі :wacko:

  • Дякую! 1
Опубліковано (змінено)

Карпати і дельта то була мрія. Їздив на верховині. 3 чи 4 не запам'ятав з відео. На мотор влупили 3 кольцевий поршень, що було рідкістю. Часто протачували їх самі для моддинга. Так збільшилась потужність на виході. Поставив меншу зірку і розганявся до 55. Ото часи були... 2 літра на 100 км. Но запалення і генератор там ацтойні.

Ось дома ще стоїть рига. По відео модель чи то 16 чи то 22. З електронним запаленням і толковим геном. Хто підкаже як її на облік поставити? Як виробити документи зараз?

Оффтоп звісно. Вибачайте.

Спойлер

Вчора крутнули 70 км рівно. Прийшлось докручувати педалями.

Screenshot_20200308-101713.thumb.png.c70dc664db9554a4ccaf112c754a3067.png

Значить вирішив відібрати ще 16 банок акумуляторів. Буду робити третю знімну секцію на вел. Для таких затяжних поїздок.

Очікуйте нових постів найближчі тижні.

 

Змінено користувачем laser
Опубліковано

я думав про це. для комфортної їзди треба мотор в 2 рази потужніше чим в мене. тобто в районі 750-1000 вт номінал. щоб можна було 1,5квт вкачати. батарею теж в 2 рази більшу як мінімум. таке переобладнання стане в 20-25 тисяч. рама і загалом вигляд того бурчика не самий привабливий. гальма там барабанного типу, тобто не дуже добрий варіант. навіть не знаю чи зараз є гальмівні колодки на них. ну ладно, гроші ще можна найти, але їздити практично він не буде, батько навряд сяде за кермо, у мене буде переважно використовуватись велосипед тому що більш маневрений, легкий. а зібрати щоб зібрати не хочу. хоча я б хотів спробувати щось в роботі такого плану з мотором 2 квт і нормальною підвіскою.

 

мене колега підбурює на "табуретку". але це не мій формат. доречі він поставив на хід собі такого апарата. здається я фото ще не кидав сюди:

image.png.8f63431464121556b12d6ef66fe170ec.pngimage.png.d8c9e6ab08410af22a112c23676817f2.png

пока в процесі випробувань. я ним проїхався досить живенько йде, тихо, працює відмінно, за вийнятком непривично малого радіусу повороту.

запас потужності і пробігу там має бути великий. це електро з завода, по суті була перероблена батарея на літійфосфат з ячейок 32700 сумарною ємністю 3 квт*год.

 

я наразі переключився на мрію дитинства - самокат =) проект для фана як то кажуть. якраз сьогодні займаюсь установкою акумулятора

якшо когось цікавить цей проект, то пишіть, буду більш детальніше розказувати

Спойлер

image.thumb.png.ab8e32ebf9e62a08b203b6c5b85d4b86.png

 

  • +1 7
Опубліковано
6 годин тому, ar-s сказано:

Фігасє...А що далі? Електроскейт та електроролики? :D

ролики то нереально, ними можна хребта переламати.

про скейт думав, та з нашими дорогами це ж0п@. тут на самокаті з 8" колесами зуби трясуться, про скейт страшно подумати.

ось для прикладу відео києвлянина. в нього вел на такому ж МК як у мене. в нього також є відео про е-скейт. і взагалі рекомендую там по каналу глянути відоси

 

 

  • +1 3
  • 4 тижня потому...
Опубліковано (змінено)
On 04.04.2020 at 20:52, Lexter сказано:

бо без датчиків хола

красота!! пройде "випробування" опиши як відчуття, макс. швидкість, керованість, вага і т д. і чим заряджаєш?

датчики хола по можливості було б добре поставити. з ними 1 - плавний старт, 2 - менше споживання (більший ККД)

.

помічено новий апарат 

 

Змінено користувачем laser
Опубліковано
2 часа назад, laser сказал:

датчики хола по можливості було б добре поставити.

 

є інфа як це зробити?

Опубліковано

Laser як вважаєш,між банками при збірці АКБ варто ставити  самовідновлюючі запобіжники (або парами банок)?:blink: Чи зафігачити акуми як усі-послідовно-паралельно  дротами в палець товщиною? :D

Для публікації повідомлень створіть обліковий запис або авторизуйтесь

Ви повинні бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити обліковий запис

Зареєструйте новий обліковий запис у нашій спільноті. Це дуже просто!

Реєстрація нового користувача

Увійти

Вже є акаунт? Увійти до системи.

Увійти



×
×
  • Створити...