Перейти до змісту

Електровелосипед самотужки


Рекомендовані повідомлення

@alexvvv , абстрагуйся від класичного поняття - велосипед - два колеса, самозборні (та й заводські\артільні) бувають і три-чотиколісними, як і у виконанні для малобільних груп населення, так і з нахилом в сторону перевезення вантажів, та з довгим чи додатковим сідалом пасажирику.

мопед дійсно виграє по скажімо так, пробігу на 1 баку, але сильно пасує по супутніх витратах.

 

@Unknown , твої цифри +\- вірні.

по власних відчуттях (а катався багато на різному-всякому двоколісному, від ровера школьнік, до спор-турерів мотоциклів)

отже електробайк:

+ набагато ліпша керованість\маневренність ніж скутер\мопед

+ практично 0 рівень шуму і повна відсутність запаху від вихлопу (особливо 2Т совдеповські прошибали носа, одяг і все таке))

+ космічний рівень тяги і розгону, повний крутний момент, доступний буквально миттєво, не треба надрачувати газ і відклацувати трансмісію.

- автономка це ПОКИ непоборний баланс потужності\ціни батарей\ваги 

  • +1 1
Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

  • Відповідей 335
  • Створено
  • Остання відповідь

Топ авторів теми

є жирне питаннячко, а контроллери мають функцію крутиш педалі а колесо тобі допомагає, який росхід в такому режимі?

 

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

@Voronin10 асистент педалювання, штука дуже ростяжима, оскільки є багато моментів, що прямо чи опосередковано вплинуть на споживання, потрібно роглядати дуже конкретні випадки.

скажімо так, найбільше пробігу ти витягнеш коли:

а) маєш легку вагу і пепелац заодно також

б) мотор-колесо - редукційне

в) дорога з твердим покриттям і невеликими перепадами висот

г) включений мінімальний режим асестування

д) вітер - штиль або попутний

 

  • +1 1
Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

18 годин тому, Unknown сказано:

я особисто не складав, але з того, що чув тут, і бачив в інших місцях, то від 6 до 9,5  десь комплект всього...

Твої цифри дуже близькі до моїх.

ТТХ і вартість мого електровелосипеда.

Зразу скажу так:- мотор-колесо брав в Україні, а все інше з Китаю. Так дешевше. Та і купити на Алі часом краще і зручніше ніж в наших інтернет магазинах.

Зайдеш на пром.юа а там нормального опису нема, ціни не актуальні, фотографій нема, відгуків нема, продавці неадекват, оплатити нормально не вийде. короче один гемор.

Можна зібрати дешевше, але з гіршими параметрами. Але моя планка була саме така:

Спойлер
  1. пробіг від 40 км і більше, тому що я планував їздити на роботу. а це 10км туди + 10 назад, ще десь треба на пошту чи в магазин по дорозі +10 і щоб був запас в акумуляторі завжди 20-30%.
  2. тягнув без підкручування ногами, стартував з місця сам. можна було б їхати груженим, чи під горочку без напрягу.
  3. Дисплей на рулю з швидкістю, вольтажем і тп.

 

По курсу дол. на квітень 19 року було так (грн):

  • 95     датчик асистента (PAS)
  • 712   контролер 48в/350вт з дисплеєм
  • 2500  акуми 35шт (брав з запасом)
  • 185    ручка акселератор
  • 403    BMS
  • 3638   мотор-колесо в зборі з ободом
  • 930    покришка + поясок
  • 722    зарядний пристрій 48В*15А, працює в режимі 58В*7А

Всього 9185 грн. Тут не враховані деякі інші речі, які я мав чи докупляв потім (роз'єми, ізоляція на акум, провода, та інше)

Також можна було б використати стару покришку і заощадити майже 1кгрн

 

Тепер про ТТХ в підсумку. Я це хотів озвучити в темі про витрати енергії, економію і т.д. але буде доречним і тут, так як взаємопов'язано все.

  • На швидкості 20-30 км/год пробіг до 80-70 км. точно не скажу, так як так повільно не їжджу. але замітив коли їду по селам, природі то пробіг значно збільшується.
  • На швидкості ~35 км/год пробіг до 60-50 км. це мій "економ" режим, коли треба їхати на дальші відстані.
  • На швидкості до 40-47 км/год пробіг до 50-40 км. це режим "ручка газа на всю". їжджу так по місту від світлофора до світлофора, на менш далекі заїзди.
  • в режимі підкручування педалями пробіг можна майже подвоїти. тому сотку катнути реально, тільки Ж буде боліти від кількагодиної їзди =)
  • Повна вага велосипеда 27 кг
  • Вага акумуляторної батареї 5 кг (просто для справки)
  • Ємність акумулятора 600 вт*год
  • Максимальна потужність електротяги 52В*15А ≈800 Вт в піку
  • Час повної зарядки від розетки близько 1 год 45 хв. пришвидшувати пока не бачу сенсу, та і потреби не має.
  • Макс. швидкість на рівній дорозі до 47 км/год, з горки розганявся  до 58 км/год. Більше думаю не вийде, бо це редукторний мотор (швидк. на холосту в районі 60-62)
  • Заїжаю практично в любу горку де є їздять автомобілі без педалей. Ухили не заміряв.
  • Моя вага 55 кг. і це багато що значить.
  • Розхід 10-12 Вт*год/км або ~2грн на 100 км.

На роботу добираюсь через все місто. Маршруткою це ~45 хв, автомобілем 15-16хв, велосипедом 18-20хв. При цьому авто просить близько 20 ₴ на заправку, а велосипед споживає 200 вт*год в дві сторони. накинувши на не ідеальний ККД зарядки, то це буде в районі 40 копійок....

Звичайно комфорт між цими видами транспорту абсолютно не зрівняний, і некоректний, але швидкість і вартість доїзду на велосипеді просто офігенна.

про розхід і економію розкажу завтра

Змінено користувачем laser
  • +1 9
Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

22 минуты назад, laser сказал:

Твої цифри дуже близькі до моїх.

ТТХ і вартість мого електровелосипеда.

Зразу скажу так:- мотор-колесо брав в Україні, а все інше з Китаю. Так дешевше. Та і купити на Алі часом краще і зручніше ніж в наших інтернет магазинах.

Зайдеш на пром.юа а там нормального опису нема, ціни не актуальні, фотографій нема, відгуків нема, продавці неадекват, оплатити нормально не вийде. короче один гемор.

Можна зібрати дешевше, але з гіршими параметрами. Але моя планка була саме така:

  Скрыть контент
  1. пробіг від 40 км і більше, тому що я планував їздити на роботу. а це 10км туди + 10 назад, ще десь треба на пошту чи в магазин по дорозі +10 і щоб був запас в акумуляторі завжди 20-30%.
  2. тягнув без підкручування ногами, стартував з місця сам. можна було б їхати груженим, чи під горочку без напрягу.
  3. Дисплей на рулю з швидкістю, вольтажем і тп.

 

По курсу дол. на квітень 19 року було так (грн):

  • 95     датчик асистента (PAS)
  • 712   контролер 48в/350вт з дисплеєм
  • 2500  акуми 35шт (брав з запасом)
  • 185    ручка акселератор
  • 403    BMS
  • 3638   мотор-колесо в зборі з ободом
  • 930    покришка + поясок
  • 722    зарядний пристрій 48В*15А, працює в режимі 58В*7А

Всього 9185 грн. Тут не враховані деякі інші речі, які я мав чи докупляв потім (роз'єми, ізоляція на акум, провода, та інше)

Також можна було б використати стару покришку і заощадити майже 1кгрн

 

Тепер про ТТХ в підсумку. Я це хотів озвучити в темі про витрати енергії, економію і т.д. але буде доречним і тут, так як взаємопов'язано все.

  • На швидкості 20-30 км/год пробіг до 80-70 км. точно не скажу, так як так повільно не їжджу. але замітив коли їду по селам, природі то пробіг значно збільшується.
  • На швидкості ~35 км/год пробіг до 60-50 км. це мій "економ" режим, коли треба їхати на дальші відстані.
  • На швидкості до 40-47 км/год пробіг до 50-40 км. це режим "ручка газа на всю". їжджу так по місту від світлофора до світлофора, на менш далекі заїзди.
  • в режимі підкручування педалями пробіг можна майже подвоїти. тому сотку катнути реально, тільки Ж буде боліти від кількагодиної їзди =)
  • Повна вага велосипеда 27 кг
  • Вага акумуляторної батареї 5 кг (просто для справки)
  • Час повної зарядки від розетки близько 1 год 45 хв. пришвидшувати пока не бачу сенсу, та і потреби не має.
  • Макс. швидкість на рівній дорозі до 47 км/год, з горки розганявся  до 58 км/год. Більше думаю не вийде.
  • Заїжаю практично в любу горку де є їздять автомобілі без педалей. Ухили не заміряв.
  • Моя вага 55 кг. і це багато що значить.
  • Розхід 10-12 Вт*год/км або ~2грн на 100 км.

На роботу добираюсь через все місто. Маршруткою це ~45 хв, автомобілем 15-16хв, велосипедом 18-20хв. При цьому авто просить близько 20 ₴ на заправку, а велосипед споживає 200 вт*год в дві сторони. накинувши на не ідеальний ККД зарядки, то це буде в районі 40 копійок....

Звичайно комфорт між цими видами транспорту абсолютно не зрівняний, і некоректний, але швидкість і вартість доїзду на велосипеді просто офігенна.

про розхід і економію розкажу завтра
Ще вкажи будь-ласка масу мотор-колеса цікаво скільки весь комплект що навішується прибавляє ваги до велосипеду!

 

  • Подобається 1
Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

10 годин тому, laser сказано:

930    покришка + поясок

Що за така покришка дорога? 

 

Ти зарядний пристрій трохи переробляв,  що так значно параметри змінились? 

 

З чого робив корпус батареї? 

 

Я б і 100 плюсів поставив за твою тему,  шкода, що не можна. 

Чудова ідея - поділитись досвідом своїм! 

Змінено користувачем Unknown
Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

9 годин тому, laser сказано:

Зайдеш на пром.юа а там нормального опису нема, ціни не актуальні, фотографій нема, відгуків нема, продавці неадекват, оплатити нормально не вийде. короче один гемор.

 

Да ладно? 

а продавці тут до чого? замовив-оплатив... забираєм.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

10 годин тому, Deemon сказано:

мотор-колесо - редукційне

 

В чому прикол?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

10 годин тому, Саня94 сказано:

Ще вкажи будь-ласка масу мотор-колеса цікаво скільки весь комплект що навішується прибавляє ваги до велосипеду!

мій заспицьований мотор важить в районі 3,5 кг. проводка. контролер, інше барахло ще плюс кілька кілограм. тому додається 10-15 кг. основне це вага мотору і акумулятора. а вони бувають дуже різні.

10 годин тому, Unknown сказано:

Що за така покришка дорога? 

не дорога, магазин не дешевий (альпініст). якшо брати онлайн то можна значно заощадити. Schwalbe Smart Sam 26". дюймаж не пам'ятаю. в інеті в районі 600-700 грн.

Просто хотів збирати вже, не чекати.

про зарядне ще розповім.

Чи задоволений я результатом?

Так, безумовно. На 90-95%. Деякі невдоволення є по роботі контролера. З завода там недопиляна прошивка, і в мене не регулюється ампераж, хоча в настройках опціях є. Трохи не такий режим круїзу як я думав, хоча і мій непоганий напевно. Не показує швидкість велосипеда на холостому ходу! Хоча є окремий датчик в моторі для цього, і провід в контролер іде, але швидкість він показує тільки коли газуєш, тобто міряє на фазних холах... Тому змушений залишити собі старий велокомп'ютер, їжджу з двома екранами. По пробігу навпаки вийшло краще ніж очікував.

Спойлер

 

Загальна маса збільшилась майже в двічі. Керування стало складніше, до цього треба звикати.

Гальмівний шлях подвоївся. Ободні гальма заледве справляються. Дуже бажано перейти на дискові!

Ейфорія електротяги минула за пару місяців, потім наступає відчуття що хочеться сильніше і швидше їхати :D Але в перші два місяці я виїжджав практично кожен день.

Ще у мене не був зібраний акумулятор - я чіпляв на багажник 4 старих свинця від упса, які тягнули 3-4 км від сили і так їздив з підзарядками по 5 раз на день. :D

 

Обганяючи запиханих велописедистів під горку мимоволі посміхаєшся.

Автомобілісти офігівають, вони не розуміють що це їде. Взагалі автомобілісти не сприймають тебе. І часто справа не в більшій швидкості. Банально не помічають на дорозі.

Їхати стало в 2 рази небезпечніше. Всі думають що ти їдеш повільно і пруться поперед тебе. Обов'язково треба потужний сигнал і фари.

Чи кручу я педалі? Ні. Дуже рідко нажимаю щоб пришвидшити розгін, або когось обігнати. Я думаю навіть зменшити кількість зірочок. У мене весь час 38 передача.

image.png.04e2776867c129b14e03e4f9053de674.png

Особливо гостро стала проблема з амортизацією. Хардтейл не найкращий варіант для швидкої їзди. Жопа і спина починають дуже боліти. На швидкостях 30-40 км/год невеликі ямки дубасять так, що мало не покажеться. зменшення тиску в шинах трохи вирішує питання, але не дуже.

Було прийнято рішення ставити аморт на підседельний штир. Причому пошук інформації в інеті видав таке - треба ставити маятникового типу, трубчаті не працюють.

на літній розпродажі на алі був заказаний https://ru.aliexpress.com/item/32508118142.html за 1200-1300 грн. Рекомендую і вам.

Штир-аморт. працює чудово. Якщо раніше їздив на привставших ногах, то тепер майже завжди сиджу.

Не подобається робота передньої вилки. Я думаю важчий мотор збільшив амплітуду ударів по руках.

Трохи німіє права рука, де в мене акселератор. Причому в друга стоїть курок, і каже теж є така проблема. На довгі дистанції  в нагоді стає  PAS або круїз і "рога".

 

Ну і саме цікаве, чи залишився я велосипедистом після цього?

Через 3 місяці після переобладнання я придбав собі недорого ще одного вела. відносно легкого, важить в межах до 11 кг. Поставив туди тонкі сліки і  виїжджаю на прогулянки ,коли є бажання покрутити педалі. І отримую від нього велике задоволення! Ну і сам контраст дуже бадьорить: тяжкий електро → легкий і маневрений → електротяга і сила! → легкий, легкий... :)

image.thumb.png.a03190d94f179bd39efd7d9fd2e75512.png

 

 

 

Змінено користувачем laser
  • +1 6
Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

 

@laser , 

З чого робив корпус батареї? 

Змінено користувачем Unknown
Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

42 хвилин тому, laser сказано:

Особливо гостро стала проблема з амортизацією. Хардтейл не найкращий варіант для швидкої їзди. Жопа і спина починають дуже боліти.

Як думаєш, є сенс на дешевому двохпідвісі збирати електро, щоб зменшити цю проблему?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

До батареї і зарядки ще дійдем.

2. Залежить від стилю їзди. По місту буде і так нормально. Я часто їжджу по селам, полям, всяким беням і говнам. 

Треба вивчити тему м'яких сидінь. Думаю це теж хороша альтернатива.

Двупідвіс може бути важчий і дорожчий. Треба шукати компроміс, і виходити з потреб.

Змінено користувачем laser
  • +1 1
Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

1 година тому, laser сказано:

Взагалі автомобілісти не сприймають тебе.

Оце проблемка, для них ти не учасник руху. 

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

@laser  ,А що з дощем?, наскільки твоя система водозахищена, під  зливою можеш катати, а в легкий дощ?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

8 годин тому, Oli сказано:

В чому прикол?

в більш кращому ККД, особливо на старті та низькій швидкості, коли DD двигуни неефективно працюють\жеруть нехілий ток.

в кінцевому етапі вони мають більший автономний пробіг, з мінусів відносно прямоприводних - немає рекуперації і великої потужності.

  • Подобається 1
Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Розхід, економія, пробіг.

Цифри в кожного будуть індивідуальні. Зазначимо, що всі дані нижче мають на увазі без допомоги педалей. На відміну від магазинних велосипедів, де маркетологи зазвичай мають на увазі що ви будете одночасно крутити педалі.

Я свої наводив вище, в середньому у мене це 50-60 км на одному заряді. При ємнсоті акумулятора чуть більше 600 вт*год.

мій друг з ідентичним  мотором та акумулятором має пробіг на ~10 км менший. чому так?

Спойлер

а вся справа в вазі. у нього більша рама, на багажнику баул, в якому він як правило возить більше вантажу в наших спільних поїздках ніж я, та і сам важить більше, оскільки вищий за мене.

Нажаль я не можу назвати точної цифри різниці у вазі. Але сам факт є досить наочним.

Крім того в процесі спілкування з чуваком, який зробив собі такий же акумулятор як і в нас для велосипеда вагою 45 кг! і власною вагою 80кг дізнався що його пробіг складає порядку 35 км на одному заряді.

Провівши нескладні розрахунки, можна описати оберненопропорційну залежність. збільшення ваги в 1,5 рази зменшує пробіг в стільки ж.

Звичайно це досить умовна формула. Так як не враховані інші нюанси, як товщина покришок і тиск в колесах. ККД моторів, швидкісні характеристики, тощо.

 

Доречі швидкісно тягові характеристики електровелосипеда цікаво вивчати на емуляторі.

https://www.ebikes.ca/tools/simulator.html або http://www.apk.electricbikesimulator.com/

якщо трохи пожмакати циферки, то стає зрозуміло, що на швидкості більше 20-30 км/год ефективність починає швидко падати. опір повітря стає надто великий і швидка їзда швидко висасує зарад батарейки.

Тому при побудові е-мотоциклів для швидкості 60-80 км/год треба в рази 4 потужніший мотор і більший акумулятор. для того щоб розвинути 100 і більше км/год треба двигун умовно 5-8 кВт. і т. д. в геометричній прогресії.

 

Тепер ми знаємо що для економії слід їхати не швидко.

Середній розхід електровелосипеда може коливатись від 10 до 18 вт*годин на кожен кілометр. 10вт*год/км це доволі економічний розхід. нижче цієї межі мало хто пробиває.

знаючи цей параметр, можна вирахувати собі ємність акумулятора, щоб забезпечити потрібний пробіг.

і знаючи моментальний розхід, можна приблизно порахувати пробіг.

скажімо в мене акумулятор 625 вт*год, я виїхав на трасу і бачу на цикланалісті розхід 11 вт*год/км при певній фіксованій швидкості. отже я проїду приблизно 57 км.

 

Також як згадав Deemon вище - редукторніки трохи економічніші, так як на малих швидкостях (на старті і під горку) працюють ефективніше. Проте їхні максимальні швидкості впираються в 40-60 км/год через тертя в редукторі, в той час як прямоприводи будуть необмежено розганятись, поки буде запас потужності в контролері і батареї.

 

Стосовно рекуперації. Більшість власників т.з. з DD моторами повідомляють про ефективність рекуперації на рівні 3-10%. яка сильно залежить від рельєфу і чи використовується рекупераційне гальмо.

Нажаль це дуже мало, аргумент на користь таких двигунів досить сумнівний. Я думаю редукторний в силу своєї економічності заощадить вам приблизно так само.

Крім того прямоприводи мають більшу вагу. Єдине, що особисто мене приваблює, так це рекуперативне гальмо, яке допоможе значно продовжити термін служби гальм.колодок і обода.

 

 

Змінено користувачем laser
  • +1 7
Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

20 годин тому, laser сказано:

ТТХ і вартість мого електровелосипеда

пройшовши весь цей шлях, чи радив би ти іншим, хто не особо розбирається в електроніці, збирати самим?
Думаю ти дивився на готові рішення, якщо купувати якийсь з готових, який би ти порадив? так навскидку один два варіанти, щоб не відходити сильно від теми.

Змінено користувачем Dima4s
Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

я це вже розписував 

 

готові рішення б/у з Європи мені не подобаються виконанням рами (люблю класичний трикутник) і слабенькими характеристиками. 

Якщо брати шось серйозніше, то ціна там доволі кусюча. тому я навіть не дивився в ту сторону.

пропозицій валом. не можна сказати що ті пагані, а ті хороші. кожен по своєму, під різні задачі. комусь в полях чи горах ганяти, комусь в парку на алеї, комусь на роботу за 20 км...

чи можна сказати що якась конкретно модель телефону чи автомобіля краща за інші тисячі моделей що випускаються?

тому питання вважаю некоректним.

 

  • +1 1
Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

хоча ніби є симпачтині недорогі рішення. з нормальними параметрами https://www.olx.ua/uk/obyavlenie/elektro-velosiped-rover-IDF8VNT.html?sd=1#fddcfb0661

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

3 годин тому, Deemon сказано:

в більш кращому ККД, особливо на старті та низькій швидкості, коли DD двигуни неефективно працюють\жеруть нехілий ток.

в кінцевому етапі вони мають більший автономний пробіг, з мінусів відносно прямоприводних - немає рекуперації і великої потужності.

 

А ще шестерні, міняти... і знову міняти...

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

@Oli вони хоч і полімерні, але дуже живучі, якщо достатньо змащені, колесо не топиш по вінця в калюжах, не ставиш монстрів-контроллерів - служать нерідко весь ресурс двигуна

  • Подобається 1
  • +1 1
Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Зарядний пристрій.

Вибір зарядного пристрою виявився складнішим ніж я думав. Хочаб по тій причині, що найти зарядку чи БЖ на 50-60 вольт на порядок важче більш поширених 48 вольт.

Звичайно першим ділом був вивчений асортимент АЛІ. та скоро стало зрозуміло, що там можна придбати або недорого щось повністю фуфлове, або більш-менш нормально, але по ціні рівні акумулятора чи мотора. Це сильно роздувало мій бюджет і було неприйнятним.

Крім того БЖ/зарядка має відповідати якимось іншим прийнятним критеріям:

Спойлер

 

— ми хочемо від неї побільше ампер, для швидшого заряду. використання 2-3 амперних "блочків" затягує процес заряду на 6 годин. Можна ставити правда на ніч, і зранку знімати, але що робити , коли треба терміново "заправитись" і їхати?

— нам треба менша вага і розміри. бувають випадки, коли треба взяти зарядку з собою в поїздку, і тягнути 5-7 кг в певному некомпактному об'ємі важко.

— нам треба надійність. я не хочу тушити палаючий дім/чи гараж з велосипедом.

 

першим моїм зарядним пристроєм була приблуда куплена на АЛІ. яку я довго вибирав по правильному вольтажу в кінці зарядки, з його обмеженням (зарядки для свинцево-кислотних акумуляторів можут ьне мати точного обмеження по напрузі),  китайському струму і щоб недорого.

це був девайсь по типу ноутбучної зарядки, але коли його розбираєш, то в середині видно плату, на якій не впаяно половина компонентів. номінально вона мала видавати 2 А, але видавала тільки 1,5. і при цьому капітально закіпала. звичайно недостающу половину деталей я впаяв, по суті збільшивши її вартісь вдвічі =) але кращою вона від того сильно не стала. Зарядка згоріла при моєму необережному поводженні ,я переполюсував її під час експериментів і вона знатно хлопнула. потім я ще докупляв запчастин на ремонт ,але відновити так і не зміг...

 

отже стало зрозуміло що треба щось серйозне ,але трохи з іншої галузі, щоб не продавалось як зарядка для велосипеда в тридорого.

я вже кілька років користуюсь блоками живлення телекомунікаційної апаратури ELTEK SMPS1000  і безмежно ними задоволений.

я почав шерстити дану тему, і виявилось що це той варіант, який мені треба

ці блоки мають повний арсенал захисту. вони не хлопнуть від КЗ і не згорять на нічній зарядці. вони рорзраховані на роботу 24/7 і промислові, а отже на порядок надійніші. там будуть чесні вати і ампери з хорошим запасом. 

а саме цікаве, що в україні можна взяти реально дешево б/у з списаних мобільних вишок.

таким добром торгує кілька людей на україну

я зв'язався з кентом з Харкова, мило: eltek1000 @ gmail.com. в нього є багато оголошень на ОЛХ, ур8лж і т. д.

і періодично попадаються БЖ з потрібними мені параметрами.

 

щодо параметрів. мені треба щоб блок

— працював до 58,4 вольта (це напруга кінцевого заряду)

— видавав 5-10 Ампер для швидкого заряду

працював в режим CC + CV  - обмеження по зарядному струму і обмеження по напрузі. це дуже важливий параметр

 

багато блоків, як я писав розраховані на роботу в номінал 48В і макс. при цьому близько 55 вольт.

наявність купи вбудованих захистів утруднює переробку такого блока на вищий чи нижчий вольтаж.

також деякі моделі потребують впайки змінних резисторів-крутілок.

я придбав недорого eltek flatpack 700 48v*15А. який відповідає всім моїм вимогам і має готові підстроєчні резистрори. маленькою викруткою і мультиметром блок легко налаштовується під мій вольтаж і ампераж.

 

блок шумний, важкий і в металевому корпусі. тому це стаціонарна зарядка, і возити її з собою не виходить. тому наявність малого зарядного все таки рекомендована.

і я в майбутньому щось таке ще зроблю.

хоча 1 раз ми брали його в дорогу і заряжались обоє одночасно

image.thumb.png.e8573fc457c406af7aad6b0b480cbfa2.png

 

Бажаючим вивчити дану тему рекомендую наступне чтиво https://electrotransport.ru/ussr/index.php?topic=17700.0#topmsg

 

 

  • +1 6
Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

13 часов назад, laser сказал:

Зарядний пристрій.

Вибір зарядного пристрою виявився складнішим ніж я думав. Хочаб по тій причині, що найти зарядку чи БЖ на 50-60 вольт на порядок важче більш поширених 48 вольт.

Звичайно першим ділом був вивчений асортимент АЛІ. та скоро стало зрозуміло, що там можна придбати або недорого щось повністю фуфлове, або більш-менш нормально, але по ціні рівні акумулятора чи мотора. Це сильно роздувало мій бюджет і було неприйнятним.

Крім того БЖ/зарядка має відповідати якимось іншим прийнятним критеріям:

  Скрыть контент

 

— ми хочемо від неї побільше ампер, для швидшого заряду. використання 2-3 амперних "блочків" затягує процес заряду на 6 годин. Можна ставити правда на ніч, і зранку знімати, але що робити , коли треба терміново "заправитись" і їхати?

— нам треба менша вага і розміри. бувають випадки, коли треба взяти зарядку з собою в поїздку, і тягнути 5-7 кг в певному некомпактному об'ємі важко.

— нам треба надійність. я не хочу тушити палаючий дім/чи гараж з велосипедом.

 

першим моїм зарядним пристроєм була приблуда куплена на АЛІ. яку я довго вибирав по правильному вольтажу в кінці зарядки, з його обмеженням (зарядки для свинцево-кислотних акумуляторів можут ьне мати точного обмеження по напрузі),  китайському струму і щоб недорого.

це був девайсь по типу ноутбучної зарядки, але коли його розбираєш, то в середині видно плату, на якій не впаяно половина компонентів. номінально вона мала видавати 2 А, але видавала тільки 1,5. і при цьому капітально закіпала. звичайно недостающу половину деталей я впаяв, по суті збільшивши її вартісь вдвічі =) але кращою вона від того сильно не стала. Зарядка згоріла при моєму необережному поводженні ,я переполюсував її під час експериментів і вона знатно хлопнула. потім я ще докупляв запчастин на ремонт ,але відновити так і не зміг...

 

отже стало зрозуміло що треба щось серйозне ,але трохи з іншої галузі, щоб не продавалось як зарядка для велосипеда в тридорого.

я вже кілька років користуюсь блоками живлення телекомунікаційної апаратури ELTEK SMPS1000  і безмежно ними задоволений.

я почав шерстити дану тему, і виявилось що це той варіант, який мені треба

ці блоки мають повний арсенал захисту. вони не хлопнуть від КЗ і не згорять на нічній зарядці. вони рорзраховані на роботу 24/7 і промислові, а отже на порядок надійніші. там будуть чесні вати і ампери з хорошим запасом. 

а саме цікаве, що в україні можна взяти реально дешево б/у з списаних мобільних вишок.

таким добром торгує кілька людей на україну

я зв'язався з кентом з Харкова, мило: eltek1000 @ gmail.com. в нього є багато оголошень на ОЛХ, ур8лж і т. д.

і періодично попадаються БЖ з потрібними мені параметрами.

 

щодо параметрів. мені треба щоб блок

— працював до 58,4 вольта (це напруга кінцевого заряду)

— видавав 5-10 Ампер для швидкого заряду

працював в режим CC + CV  - обмеження по зарядному струму і обмеження по напрузі. це дуже важливий параметр

 

багато блоків, як я писав розраховані на роботу в номінал 48В і макс. при цьому близько 55 вольт.

наявність купи вбудованих захистів утруднює переробку такого блока на вищий чи нижчий вольтаж.

також деякі моделі потребують впайки змінних резисторів-крутілок.

я придбав недорого eltek flatpack 700 48v*15А. який відповідає всім моїм вимогам і має готові підстроєчні резистрори. маленькою викруткою і мультиметром блок легко налаштовується під мій вольтаж і ампераж.

 

блок шумний, важкий і в металевому корпусі. тому це стаціонарна зарядка, і возити її з собою не виходить. тому наявність малого зарядного все таки рекомендована.

і я в майбутньому щось таке ще зроблю.

хоча 1 раз ми брали його в дорогу і заряжались обоє одночасно

image.thumb.png.e8573fc457c406af7aad6b0b480cbfa2.png

 

Бажаючим вивчити дану тему рекомендую наступне чтиво https://electrotransport.ru/ussr/index.php?topic=17700.0#topmsg

 

 

Індикатор  заряду АКБ присутній? Чи все лишнє відсікає БМС?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

про не зовсім працюючий індикатор на контролері я вже писав.

наразі орієнтуюсь по вольтажу. я вивчив криві розряду/заряду акумів. згідно них склав собі табличку під нагрузкою (на ходу)

батареї - елемента - %% - залишок км

52,8 – 3,30 – 100% - 50-70
51,2 – 3,20 – 66% – 33-46
50,4 – 3,15 – 50% – 25-35
49,6 – 3,10 – 30% – 15-21
48,8 – 3,05 – 15% – 7-11
48,0 – 3,00 – 10% – 5-7
в простої без нагрузки вольтаж орієнтовно на 2В вищий. на практиці це доволі дієвий спосіб, і має задовільну точність. 

 

щодо безпосередньо процесу зарядки - балансує і у випадку перевищення відсікає BMS. працює чітко без питань.

в майбутньому хочу поставити реле, яке автоматично вимикатиме зарядку при якомусь сигналі від акума наприклад. і приходило сповіщення на телефон. що заряжено.

 

можу рекомендувати індикатор такого типу https://ru.aliexpress.com/item/32958536203.html

але тре пам'ятати що цифра буде актуальна тільки під нагрузкою. на холосту покази будуть прямувати до 100%.

Змінено користувачем laser
Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Для публікації повідомлень створіть обліковий запис або авторизуйтесь

Ви повинні бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити обліковий запис

Зареєструйте новий обліковий запис у нашій спільноті. Це дуже просто!

Реєстрація нового користувача

Увійти

Вже є акаунт? Увійти до системи.

Увійти



×
×
  • Створити...