Перейти до змісту

Що повинні знати сучасні ІТ-специ в університетах? Формуємо список


Forever Autumn

Рекомендовані повідомлення

За результатами зустрічі з представниками вишів ми наразі формуємо перелік тем, в яких повинні орієнтуватися сучасні випускники вишів.

Зокрема, є потреба в актуалізації технологій для навчання розробників додатків для мобільних пристроїв, прикладних програмістів (класичного десктопного програмування), системних адміністраторів, адміністраторів серверів, мереж.

Прохання коментувати та долучатися до розробки документу.

Загалом на зборах з викладачами домовилися:

а) спеціалісти ІТ-компаній будуть читати відкриті лекції в універах раз в тиждень

б) специ також будуть проводити мотиваційні зустрічі зі студіками

в) подамо список ІТ-фірм, які готові взяти студіків на практику до себе (виробнича) - про це писав maccen.

Ми пропонували їм підучити викладачів також, аби ті могли своєю чергою вчити студентів.

Наразі треба знати, чому саме вчити - тому й збирається цей список тематик, якими повинен володіти студент-випускник, аби розуміти й бачити об*єми роботи. Тому цю тему й створила - долучайтеся, пишіть, будемо вдячні за поради.

Документ в Google.Docs, для можливості редагування та коментування потрібен аккаунт на Google.

Будь ласка, долучайтеся та вносьте свої додатки у документі.

Для цього потрібно мати Google екаунт.

Просимо перед текстом змін вказати у документі своє прізвище та компанію.

https://docs.google....2ZqXcUTYDw/edit

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

  • Відповідей 62
  • Створено
  • Остання відповідь

Судячи з практики, то вуз толком нічого не навчить, треба площадка для експериментів реальна, наприклад офіс робочий.

Де беруть сисадміном студента, і дають йому задачі, такі не тривіальні і тривіальні, а він вже якщо захоче то буде розбиратись і вчитись сам.

Знаєте як діє, коли зупинилась лінія на виробництві, і прибігає до тебе механік, з коробочкою, і каже запрограмуй срочно, заший туда програму бо піпець просто, і дає тобі документацію на чеській мові :) і дивиться на тебе як на Бога :) що ти от зараз поклацаєш і за годинку все запрацює.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Так, це одна лише грань домовленостей. Загалом на зборах з викладачами домовилися:

а) спеціалісти ІТ-компаній будуть читати відкриті лекції в універах раз в тиждень

б) специ також будуть проводити мотиваційні зустрічі зі студіками

в) подамо список ІТ-фірм, які готові взяти студіків на практику до себе (виробнича) - про це писав maccen.

Ми пропонували їм підучити викладачів також, аби ті могли своєю чергою вчити студентів.

Наразі треба знати, чому саме вчити - тому й збирається цей список тематик, якими повинен володіти студент-випускник, аби розуміти й бачити об*єми роботи. Тому цю тему й створила - долучайтеся, пишіть, будемо вдячні за поради.

п.с. я це вставлю в ТС, аби народ розумів )

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

1. Навики спілкування з бухгалтерами; вміння спілкування з головним бухгалтером; мистецтво спілкування з головним бухгалтером - дружиною власника чи директора фірми.

2. Як доступно і без шкоди кар'єрному зростанню пояснити колегам, що заміна картриджа в принтері чи ремонт електрочайника - це не обов'язок ІТшника.

3. ІТшники нерідко ведуть себе по відношенню до колег, немов всесильні боги (це, як правило, від успішного завершення випробувального терміну - і до звільнення). Раджу провести тренінг на тему "Як приховати від колег те, що насправді ви - бог".

4. Вчимося генерувати правильні паролі, а не ШеФХуйЛоФоРЕвА.

5. Як правильно, згідно ієрархії штатного розпису, організувати доступ до "Однокласників" іншим працівникам (крім шефа - в нього завжди має бути анлім).

Мо шось забув - згадаю.

6. Як правильно налаштувати proxy-сервер та як вміло шантажувати інших працівників на предмет того, що "не дасте премію - всім покажу, що з вашого компа були запити на extremalzoosex.com".

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

1. Навики спілкування з бухгалтерами; вміння спілкування з головним бухгалтером; мистецтво спілкування з головним бухгалтером - дружиною власника чи директора фірми.

2. Як доступно і без шкоди кар'єрному зростанню пояснити колегам, що заміна картриджа в принтері чи ремонт електрочайника - це не обов'язок ІТшника.

3. ІТшники нерідко ведуть себе по відношенню до колег, немов всесильні боги (це, як правило, від успішного завершення випробувального терміну - і до звільнення). Раджу провести тренінг на тему "Як приховати від колег те, що насправді ви - бог".

4. Вчимося генерувати правильні паролі, а не ШеФХуйЛоФоРЕвА.

5. Як правильно, згідно ієрархії штатного розпису, організувати доступ до "Однокласників" іншим працівникам (крім шефа - в нього завжди має бути анлім).

Мо шось забув - згадаю.

6. Як правильно налаштувати proxy-сервер та як вміло шантажувати інших працівників на предмет того, що "не дасте премію - всім покажу, що з вашого компа були запити на extremalzoosex.com".

Це тренінги для аппер інтермідіет левел вже))))))))))))))) А не для студіків))) Нагадало: как управлять вселенной, не привлекая внимания санитаров))))

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Навіть лабораторія вузу не дасть того що найбільш необхідне, а саме прийоми рішення різноманітних задач,за допомогою наявних інструментів у випадку їх появи, бо вони не передбачувані, якщо ти не працюєш з залізом(для кожного набору обладнання, (фірми,підприємства-вони різні). Якщо фахівці -майбутні адміни, спеціалісти підтримки тощо, то вони повинні володіти структурою ОС Windows зокрема. Де, які служби, за що відповідають, як ними керувати. Бази даних-який поширений софт, які БД використовує,де це подивитися, як ними керувати ітд. щось таке на думці. ось таке має дати вуз...навик самонавчання, використання доступного ресурсу, його номенклатуру, як наслідок-ефективне, з розумінням процесу вирішення проблеми ітд.. часи йдуть-призначення вузу -те саме. Ну і найголовніше - не заставляти вчити і вчитися.ІТшника натхненного і захопленого і так видно.

РS.Можна(і потрібно) компаніям надавати задачі дослідницького та наукового характеру до вузів для рішення студентами(на курсаки, дипломи.це європейський досвід), відповідно з профітом для вузу, і мегапрофітом для досвіду майбутнього фахівця, який зразу побачить реальну, існуючу, потрібну, невирішену задачу. А спец в свою чергу буде гарантовано "на хвилі".

Це так ІМХО правильно.

А те, що вказано в пості №5 :0144: перенести на факультативні заняття

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Проблеми В айтішніка тоді, коли керівництво вважає що то такий собі дармоїд, який нічого не робить, шариться цілими днями.

Я працював там де айтішніків всі поважали, і те, що вони кажуть треба робити, скоріше знайдеш спільну мову з бабулькою 60 років, чи 20 літньою сцикухою, бо вона вже така крута і моднаа, знає на що клацати.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

ШеФХуйЛоФоРЕвА.

Пароль неправильно написав! А цифри де? Замысть"о" - "0" ну і замість "А" - @

І загалом мав би бути типу ItA{eqK0A0HTd@

Все решта - правильнонаписав!

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Що повинні знати сучасні ІТ-специ в університетах?

Перше що спало на думку:

Если бы водителей нанимали по тем же критериям как и сисадминов...

Профессиональные навыки в управлении легковыми и грузовыми автомобилями, троллейбусами, трамваями, поездами метрополитена и фуникулёра, экскаваторами и бульдозерами, спецмашинами на гусеничном ходу, боевыми машинами пехоты и современными легкими/средними танками, находящимися на вооружении стран СНГ и НАТО.

Навыки раллийного и экстремального вождения обязательны.

Опыт управления болидами “Формулы 1” – приветствуется. Знания и опыт ремонта поршневых и роторных двигателей, автоматических и ручных трансмиссий, систем зажигания, бортовых компьютеров, антиблокировочных систем, навигационных систем и автомобильных аудиосистем ведущих производителей.

Опыт проведения кузовных и окрасочных работ – приветствуется.

Претенденты должны иметь сертификаты Mercedes, BMW, General Motors, а также справки об участии в крупных международных соревнованиях не более, чем двухлетней давности.

Зарплата: определяется по результатам собеседования.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

5. Як правильно, згідно ієрархії штатного розпису, організувати доступ до "Однокласників" іншим працівникам (крім шефа - в нього завжди має бути анлім).

ЗГІДНО З (орудний відмінок) і тільки так.

****

Список розширюється. Дякую тим людям, які окрім написання всякого у коментарях, допомагають порадами у документі. мі-мі-мі :).

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

оффтоп

в нас таких теж вистачає ... і коли починаєш говорити що це як мінімум робота "рекламного відділу" - ніхто не розуміє і далі пробує "нагрузити" ...

із останніх "перлів": підключив комп до інету, просять зачекати .. заходять при мені в ВК і на сторінці пише - "аккаунт заблоковано" .. "- бачте, в мене інет не працює", "-інет працює, вас заблокували на сайті" .. "- так розблокуйте, мені треба щоб інет працював" ... "-вибачте, але соц. мережами я не займаюсь" .. "-так ви все повинні знати" ... що тут можна ще сказати :)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

оффтоп

в нас таких теж вистачає ... і коли починаєш говорити що це як мінімум робота "рекламного відділу" - ніхто не розуміє і далі пробує "нагрузити" ...

із останніх "перлів": підключив комп до інету, просять зачекати .. заходять при мені в ВК і на сторінці пише - "аккаунт заблоковано" .. "- бачте, в мене інет не працює", "-інет працює, вас заблокували на сайті" .. "- так розблокуйте, мені треба щоб інет працював" ... "-вибачте, але соц. мережами я не займаюсь" .. "-так ви все повинні знати" ... що тут можна ще сказати :)

блін, хлопці - все просто - говорите, щоб писали поштовий запит чи письмовий запит з погодженням керівника організації і тоді вперед. відразу всі питання про соцмережі і лєві сайти зникнуть

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

... що тут можна ще сказати :)

А нічого не треба казати - доповідну директору на стіл!

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

це був просто приклад "відношення" :) що і як я зробив даній ситуації - це вже інше питання ;)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Що повинні знати сучасні ІТ-специ в університетах?

Да все :)

А якщосерйозно, то умовно можна розділити ІТ-шників на 2 категорії.

Лінуксоїди

І віндозники

Хоча знати елементарне повинні і одне і друге.

Знову ж таки, все залежить від фірми - де працюватиме.

Комусь подавай SQL бази даних, запити і т.д.

В когось більше по мережам "нахил".

Але знати повинен і те і інше.

Десь більше софтових знань треба (корели із фотошопами)

А десь залізячника, що міг компа скласти і вінду / лінукс переставити.

Якщо взяти середньо-статистичний офіс, то це:

- 30-50 ПК, з яких 90% на Віндовсі :)

- 2-3-5 серверів (з яких 1 під 1С, 1 для інета і пошти (може навіть під Лінуксом), 1 для Домена (не обов'язково) 1 для файлопомийки і т.д.)

- мережа із 2-3-5 свічами (може навіть керованими)

- 20-30 принтерів чи МФУ, + кілька факсів.

- АТС (на тих же 30-50 внутрішніх номерів)

- ну і, пробачте, "зоопарк" юзерів.

Чого "Зоопарк" , того що всі різні. І бабульки ,які ПК побачили кілька років тому, але сидять і в бухгалтерії розбираються. І треба вміти їм пояснти що таке "браузер", "логін" і пароль. І що той пароль повинен бути не її рік народження, а щось складніше.

Це і начальство, яким не нагрубиш, а їм тра, щоб все працювало, і при чому без вкладання грошей.

Це купа молоді, які працювати не хочуть, а хочуть шаритися цілими днями на всяки ВК чи ОК чи ФБ чи інших інстаграмах, і тільки шукають можливості вилізти в нет, попри всі заборони. Це дядьки в цеху ,які також ПК побачили не так давно, як і бабульки в бухгалтерії, і їм преферанса дай, поки в них обід. Це і фінансові чи комерційні директори ,яким подавай звіт, а 1С тупить, бо бухгалтерія запустила свій, а шеф на новий шустрий вінт грошей не виділяє!

А ще є люди адекватні, які розуміють, що кртриджі не за 5 сек заправляються, а є такі ,які верещать, що їм все на вчора потрібно, і на адміна підуть жалітися, бо він буцім-то не встигає. Хоча, адмін один, а всіх 30-50.

І зі всіма цими людьми потрібно знайти спільну мову, щоб ніхто не лишився ображеним. І нікому не нахамиш і не нагрубиш.

ЩОсь багато літер вийшло. НУ як вже є.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Як на мене, це доволі локальні задачі, - потрібно знати базові теорії всього - мереж, баз даних, програмування, систем СІ і т д - (тобто під час навчання зациклюватися в адвансед левел чогось не варто), оскільки іт - доволі широкомаштабне поняття, - те що потрібно буде на практиці (роботі), можна довчити самостійно ( а без базових понять це буде нелегко та довго)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

- потрібно знати базові теорії всього

НУ а я про що сказав у попередньому пості? :)

Головне АЗИ, а профіль наздогнати не проблема. Довчити, дочитати.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

До систем автоматизації, я б щe добавив розгляд таких штук як Jenkins, Chef, Puppet (по МС продуктах). Також, я б до мов програмування додав би ruby з рельсами. Ну і як маст хев понняття віртуалізації та хмарок

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

А як вам подобається отакий хардкорний теоретичний мінімум для програміста? :_02:

Якщо по суті, то з однієї сторони підтримую ту думку, що виш має дати цілісну базу знань, на основі якої можливий різносторонній розвиток в індустрії. Але з іншої сторони - хоча б на старших курсах варто чіткіше окреслювати спеціалізацію і поглиблювати роботу в якомусь одному напрямі. Це вже, як писали вище, співпраця з роботодавцями, можливість вільного відвідування, проходження практик. Крім того, можливо виш міг би сприяти студенту у сертифікації з того чи іншого напряму. Погодьтесь, круто було б, якби випускник був не абстрактний ІТ-шник, а одразу мав CCNA, чи сертифікат МС, або 1С, що в рази підняло б його конкурентноздатність на ринку праці. Не забувати про міжвузівські олімпіади, змагання, заохочувати участь в тому ж google summer of code і подібних програмах.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

А як вам подобається отакий хардкорний теоретичний мінімум для програміста? :_02:

А сам з цього переліку що опанував?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

скажем я такий собі "айтішник" коли вчився на готельно-ресторанному читав книжки по типу "dns and bind" і проче, кумарив адміна ше й не одного :)

вельми кулібнічав з віндою і убунтою, багато чого цікавого розкопав,

і шо маю на виході:

дофіга знань і робота електронщика яка вимагае самовдосконалення і вивчення роботи всякої мелочьовкі

висновок басні: з групи буде 15% максимум тянути, в кінці буде 10% які шарять в тому що вчили

для того щоб спеціалістів виховати:

1) натиск на інглиш,

2) регулярні практичні заняття з закріпленням матеріалу і індивідуальні дослідницькі роботи в кінці семестра

3) надіюсь друзі таки % спеціалістів збільшеться

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

А сам з цього переліку що опанував?

Взагалі-то перехід на особистості - це не те, чого я очікував від цього обговорення. Вказане вище посилання дав щоб показати те, що навіть основа в ІТ - поняття дуже широке і все охопити малореально. Та й автор того блогу скоріш за все більше олімпіадник, ніж практик-прагматик.

для того щоб спеціалістів виховати: 1) натиск на інглиш,

Дуже плюсую. Пригадуючи вивчення англійської на матфаці СНУ - з цим одна журба.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

ruby з рельсами

в дупу)) Ні одного успішного комерційного проекту нема. Для системного програмування тільки пайтон. Знайомий колега з перла на пайтон перейшов. Тепер в штатах он сайт
Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.




×
×
  • Створити...