Перейти до змісту

Школа: мобілки і шкільна форма


Yarchik

Рекомендовані повідомлення

Опубліковано

Тут мені надійшов лист з проханням проінформувати про обов’язковість чи необов’язковість шкільної форми, а також щодо заборони використання мобілок у школі. Не називаючи автора, наводжу текст листа:

Здаров. Брат вчиться в школі і їх постійно пряжуть за форму і мобіли. Попросив мене знайти інформацію з законодавства, що відповідає саме за це. Вже другий тиждень мозги колупає.

Тобто цікавлять нормативні документи, що регулють форму та стиль одягу в школах, гімназія, а також документи що відповідають за можливість використання мобільних телефонів в закладах освіти.

Дякую.

Думаю, питання зацікавить, можливо, ще когось, крім автора листа. Тому вирішив запостити на всезагальний огляд.

Ось нормативний акт, який забороняє використання всіма – і учителями, як учасниками навчального процесу (ст. 19 Закону України «Про загальну середню освіту»), так і учнями мобільних телефонів під час навчання:

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Н А К А З

24.05.2007 N 420

Про використання мобільних телефонів під час навчального процесу

На виконання рішення колегій Міністерства освіти і науки України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту від 27 квітня 2007 року та з метою підвищення рівня організації навчально-виховного процесу НАКАЗУЮ:

1. Заборонити з 1 вересня 2007 року використання мобільних телефонів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах усіма учасниками навчально-виховного процесу під час проведення навчальних занять.

2. Міністрові освіти і науки Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, керівникам вищих, професійно-технічних та загальноосвітніх навчальних закладів за участю учнівського, студентського, батьківського та інших органів самоврядування визначити порядок користування мобільним зв'язком у навчальних закладах.

3. Відділу позашкільної освіти, виховної роботи та захисту прав дитини (Рудковська Р.А.), Українському науково-методичному центру практичної психології та соціальної роботи (Панок В.Г.) спільно із Академією педагогічних наук України, Академією медичних наук України вивчити питання і розповсюдити науково обґрунтовані дані щодо впливу мобільного зв'язку на стан психічного та фізичного здоров'я дітей.

4. Директору Українського державного центру позашкільної освіти (Ткачук В.В.) спільно із операторами стільникового зв'язку до 1 вересня 2007 року розробити Положення Всеукраїнського конкурсу на краще використання мобільних телефонів для отримання інформації в усіх галузях знань.

5. Опублікувати даний наказ в Інформаційному збірнику та розмістити на сайті Міністерства освіти і науки України.

6. Контроль за виконанням даного наказу покласти на першого заступника Міністра Жебровського Б.М.

Міністр С.М.Ніколаєнко

Тобто, мобілки заборнені. Можливо, воно й на краще – адже нерідко мобілка стає предметом дитячих понтів, «крутизни», чмирення однокласників, яким батьки не стали купувати дорогий телефон, а потім – причиною моральних і фізичних травм, заподіяних гопніками десь ввечері, із обов’язковою конфіскацією останніми телефону.

Тепер щодо шкільної форми. Нижченаведені нормативні акти хоч і мають понад 10 років, але тим не менше, чинні і на даний час.

У К А З

ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ

Про шкільну форму для учнів середніх закладів освіти

На підтримку ініціативи громадськості та пропозиції Міністерства освіти України постановляю:

1. Запровадити шкільну форму для учнів середніх закладів освіти.

2. Кабінету Міністрів України до 30 червня:

визначити терміни запровадження шкільної форми, передбачивши її обов'язковість для учнів середніх закладів освіти всіх типів;

здійснити відбір та затвердження зразків шкільної форми, передбачивши можливості її варіантності для вікових груп учнів і середніх закладів освіти різних ступенів;

провести розрахунок потреби у шкільній формі, визначивши порядок фінансування, організації виготовлення форми та придбання її батьками або особами, що їх заміняють, установивши особливі умови для дітей з малозабезпечених сімей, дітей-сиріт, дітей, які залишилися без піклування батьків та тих, що перебувають під опікою (піклуванням).

Президент України Л.КУЧМА

м. Київ, 12 червня 1996 року, N 417/96

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

від 22 серпня 1996 р. N 1004, Київ

Про запровадження шкільної форми для учнів середніх закладів освіти

На виконання Указу Президента України від 12 червня 1996 р. N 417 "Про шкільну форму для учнів середніх закладів освіти" Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити зразки шкільної форми для учнів середніх закладів освіти за моделями, запропонованими Міністерством промисловості, Міністерством освіти, Міністерством економіки, Міністерством охорони здоров'я, згідно з додатком.

2. Шкільну форму для учнів середніх закладів освіти запроваджувати поетапно: у 1-3 (4) класах - з 1 січня 1997 р., 5-11 (12) класах - з 1 вересня 1997 року.

3. Міністерству економіки, Міністерству промисловості, Міністерству освіти, Міністерству фінансів разом з Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями:

у місячний термін здійснити розрахунки потреби у шкільній формі з визначенням обсягів та відпускної ціни;

визначити порядок адресного продажу шкільної форми.

4. Міністерству промисловості разом з Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями визначити підприємства, на яких буде виготовлятися шкільна форма, і забезпечити пошиття із тканини вітчизняного виробництва.

5. Установити, що діти-сироти, діти, які залишилися без піклування батьків, у тому числі ті, що перебувають під опікою громадян, забезпечуються шкільною формою безплатно відповідно до норм, передбачених для цієї категорії дітей.

Прем'єр-міністр України П.ЛАЗАРЕНКО

Інд.28

Додаток

до постанови Кабінету Міністрів України

від 22 серпня 1996 р. N 1004

Форма одягу для учнів 1-4 класів

1. Комплект шкільної форми для хлопчиків (зразки 1-4)

Костюм напіввовняний, що складається з однобортного або двобортного піджака та штанів (одного кольору або в різній кольоровій гамі). Кольорова гама тканин, модельні та конструктивні особливості форми визначаються керівниками закладів освіти.

Костюм літній, що складається з довгих штанів або шортів, сорочки з довгими або короткими рукавами та футболки. Кольорова гама тканин, модельні та конструктивні особливості форми визначаються керівниками закладів освіти.

2. Комплект шкільної форми для дівчаток (зразки 5-12)

Костюм напіввовняний, що складається з однобортного або двобортного жакета та спідниці або сарафана (одного кольору, картаті або в різній кольоровій гамі). Кольорова гама тканин, модельні та конструктивні особливості форми визначаються керівниками закладів освіти.

Костюм літній, що складається з сукні, спідниці, сарафана або шортів, блузи та футболки. Кольорова гама тканин, модельні та конструктивні особливості форми визначаються керівниками закладів освіти.

Форма одягу для учнів 5-9 класів

1. Комплект шкільної форми для хлопчиків (зразки 13-16)

Костюм напіввовняний, що складається з однобортного або двобортного піджака та штанів (одного кольору або в різній кольоровій гамі). Кольорова гама тканин, модельні та конструктивні особливості форми визначаються керівниками закладів освіти.

Костюм літній, що складається з довгих штанів або шортів, сорочки з довгими або короткими рукавами та футболки. Кольорова гама тканин, модельні та конструктивні особливості форми визначаються керівниками навчальних закладів освіти.

2. Комплект шкільної форми для дівчаток (зразки 17-22)

Комплект напіввовняний, що складається з однобортного або двобортного жакета та спідниці або сарафана (одного кольору, картаті або в різній кольоровій гамі). Кольорова гама тканин, модельні та конструктивні особливості форми визначаються керівниками закладів освіти.

Костюм літній, що складається з сукні, спідниці, сарафана або шортів, блузи та футболки. Кольорова гама тканин, модельні та конструктивні особливості форми визначаються керівниками закладів освіти.

Форма одягу для учнів 10-11 (12) класів

1. Комплект шкільної форми для юнаків (зразки 23-25)

Костюм напіввовняний, що складається з двобортного піджака та штанів (одного кольору або в різній кольоровій гамі). Кольорова гама тканин, модельні та конструктивні особливості форми визначаються керівниками закладів освіти.

Костюм літній, що складається з довгих штанів, жилета, сорочки з довгими або короткими рукавами та футболки. Кольорова гама тканин, модельні та конструктивні особливості форми визначаються керівниками закладів освіти.

2. Комплект шкільної форми для дівчаток (зразки 23-25)

Костюм напіввовняний, що складається з однобортного або двобортного жакета та спідниці, штанів або сарафана (одного кольору, картаті або в різній кольоровій гамі). Кольорова гама тканин, модельні та конструктивні особливості форми визначаються керівниками закладів освіти.

Костюм літній, що складається з сукні, спідниці, сарафана або шортів, блузи та футболки. Кольорова гама тканин, модельні та конструктивні особливості форми визначаються керівниками закладів освіти.

Шкільна форма виготовляється з тканин вітчизняного виробництва.

Міністр

Кабінету Міністрів України В.ПУСТОВОЙТЕНКО

Самих малюнків шкільної форми у мене, на жаль, немає. Не знайшов я їх і в Інтернеті. Якщо хтось має — поділіться.

  • Відповідей 130
  • Створено
  • Остання відповідь

Топ авторів теми

Топ авторів теми

Опубліковано

І все правильно. Адже телефонне рідко стає цяцьуою, яка заважає вчитись як і наявними іграми та музикою, так і невчасними дзвінками. Якщо є бажання у викладачів більш серйозно боротись з мобільниками, то достатньо застосовувати пристрої для гашення діапазонів.

Але часто учневі можуть зателефонувати батьки і повідомити щось дуже важливе, тому зовсім відмобільного відмовлятись не можна. В такому випадку потрібно ввести контроль викладачами за дзвінками, тобто не мама/тато/баба/дід/дядя/тьотя, то й не варто відпускати учня на коридор.

Щодо форми. Я нічого не вбачаю страшного і незручного, тим паче такого, що може засоромити носія піджака. Біда українців у тому, що свій розум і вихованість всі бояться показати. Про що може думати школяр, коли в його зоні видимості знаходиться однокласниця, одежа якої вказує, що можна було б вже й не вдягатися, куди дівається увага учня? Школа це є школа, там мають навчити не лише інтелекту, а й загально прийнятних норм поведінки, які мають бути притаманні дорослій людині, яка звісно, хоче бути вагомою особою у суспільстві. Але ні в якому разі не варто приміняти жорсткі міри через декілька несистематичних випадків.

Опубліковано

Всцело поддерживаю школьную форму. Насчет мобилок ничего сказать не могу, наверное сейчас это серьезная проблема.

Опубліковано

Поддерживаю школьную форму и запрет на мобилки. Если родителям потребуется срочно сообщить что-то ребенку - в школе есть стационарный телефон. Как-то раньше обходились без мобилок, не правда ли? :)

Опубліковано

Я за шкільну форму, але проти заборони мобільних телефонів. Я хочу мати зв'язок зі своїми дітьми де б вони не були. А раніше... раніше багато без чого обходились. А зараз світ такий, що завжди потрібно мати можливість подзвонити до рідних, особливо до дітей.

Я згідний, що, можливо, при вході в клас телефони потрібно відключати/здавати вчителю, але на перервах і після уроків телефон однозначно має бути в дитини.

Опубліковано
Я згідний, що, можливо, при вході в клас телефони потрібно відключати/здавати вчителю, але на перервах і після уроків телефон однозначно має бути в дитини

Соглашусь, компромиссный вариант. :)

Опубліковано

Важко буде відразу заставити всіх виключати/здавати телефони, але для цього є щоденники/батьки (якщо в школах нічого не помінялось за останні 10 років :))

Я думаю що одна-друга конфіскація телефона і видача його лише батькам з профілактичною роботою змінять ситуацію дуже швидко.

Опубліковано

Я також за шкільну форму. Як-не як, а це трохи дисциплінує. Та й до порядку привчає.

А от щодо заборони мобільних телефонів - проти. Що в нас за методи? З алкоголізмом боролися вирубуванням виноградників. З наркоманією - забороною сіяти мак. І що толку з того? Забороною нічого не доб'єшся. Шкоди більше, ніж користі.

Так, мобільні телефони на заняттях завдають чимало клопотів. Але зло не в самому телефоні. Проблема швидше криється у вихованні. Треба привчати дітей використовувати їх користю. Дитина повинна знати коли місце й час послухати музику, погратися, а коли цього робити не можна.

Якщо бавлячись телефоном учень заважає проведенню уроку, то вчитель повинен забирати телефон і повертати лише батьками, принаймі з їх відома.

Телефон можна й з користю використовувати в навчальному процесі. Це ж може бути й класна шпаргалка на контрольній :-), і калькулятор, і ще багато чого можна придумати. Якби зараз був студентом, задумався б над придбанням якогось смарфона. На ньому можна й попрограмувати трохи та багато чого іншого цікавого робити.

Треба виховувати культуру користування мобільним телефоном, а не забороняти їх.

Опубліковано
Я думаю що одна-друга конфіскація телефона і видача його лише батькам з профілактичною роботою змінять ситуацію дуже швидко.
Якщо бавлячись телефоном учень заважає проведенню уроку, то вчитель повинен забирати телефон і повертати лише батьками, принаймі з їх відома.

...а потом придёт "распальцованный" папаша и скажет: "Ну чё, ля, ты, ля, эта трубка стоит, ля, четыре твоих зарплаты, ля, малой, ля, мне не мог позвонить, ля. какого, ля, х..."

Опубліковано

2 Саня:

Справа тут не стільки в дисципліні і порядку, скільки в можливості стерти границю між учнями. Щоб не було такого "А в мене модні джинси за штуку гривень і рубашка апупєнна, а ти ходиш як лох в штанах мамою пошитих"

2 Ursa:

Не потрібно перебільшувати. Часи "безпрєдєльних розпальцованих" вже пройшли. В школі правила одні для всіх. За їх недотримання більшість батьків (а тим більше "розпальцованих", якім репутація дорога) надають чаду по вухах, а перед вчителем повибачаються. Звісно про ці правила батьків потрібно поінформувати на батьківських зборах перш ніж їх застосовувати, щоб "розпальцовані" не подумали що синка "обчистили" і трубу конфіскували назавжди. А якщо правила школи не влаштовують -- повний вперед шукати іншу школу, з іншими правилами.

Опубліковано

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Н А К А З

24.05.2007 N 420

Про використання мобільних телефонів під час навчального процесу

На виконання рішення колегій Міністерства освіти і науки України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту від 27 квітня 2007 року та з метою підвищення рівня організації навчально-виховного процесу НАКАЗУЮ:

1. Заборонити з 1 вересня 2007 року використання мобільних телефонів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах усіма учасниками навчально-виховного процесу під час проведення навчальних занять.

мобілки заборонені під час занять. на перерві можна. проти форми нічого не маю, але коли ти підліток то чхати на неї хотів. я в 13-16 ходив у джинсах, бананах, футболках, картатих сорочках.

Опубліковано

Більшу половину школи проходив у шкільній формі, і нічого страшного в цьому не було. Шкільна форма мусить бути - це школа, а не цирк. А от телефон хз, коли вчився телефонів не було, то навіть не знаю що тут сказати :)

Опубліковано

Тоже коли вчився ходив у піджаку ну правда ще у джинсах... (нелюбив тих чорних штанів та я надавав перевагу чорним джинсам)

Піджак мені подобався особливо його карманни містили не погану інформацію навчальну і не тільки...

А про мобілки відключати їх на уроках потрібно звісно а на перервах собі грайтесь...

сподобалась ідея МАГОТА "то достатньо застосовувати пристрої для гашення діапазонів."

на уроці включаеш пристій а на перерві відключваеш!

Опубліковано
Тоже коли вчився ходив у піджаку ну правда ще у джинсах...

Точно! Теж шарився в піджаку і чорних джинсах :)

Опубліковано

Застосовувати пристрої для гашення сигналу мобілних телефонів -- задоволення не з дешевих. Ніхто цього робити в школах в найближчому майбутньому не буде.

Нарахунок форми -- ніхто не каже, що вона повинна бути така ж, як в наші часи. Чого б не зробити форму джинси+кофта чи легка коротка курточка? Подивіться наприклад в фільмах на форму в деяких американських школах. Ніхто не заставляє робити з дітей монахів, головне щоб одягнуті вони були однаково.

Опубліковано
сподобалась ідея МАГОТА "то достатньо застосовувати пристрої для гашення діапазонів."

А ще повісить на школі ві-фі, пару таких пристроїв, парочку супутникових антен з двохстороннім звязком і вишку київстара. Ото вже діткам добре буде в тій школі... Медпункту роботи хоть отбавляй))))

  • 8 місяців потому...
Опубліковано

Я зараз вчусь в школі. Поглиблено вчу право. Говорив зі своєю правничкою про заборону мобілок, так вот вона казала що наказ абсолютно безглуздий (бо не передбачає санкцій) і неконституційний (бо обмежує свободу). А про форму скажу - вона не така вже й потрібна. Головне щоб всі вдягались пристойно. В моїй школі діє схема: з понеділка по п'ятницю - в формі, а в суботу можна без. Хоча старші класи в основному переходять з тошнотного зеленого на чорний піджак)

Опубліковано

Вот не понимаю, почему все воспринимают школьную форму как должное.

Мне вот кажеться, что форма наоборот вредит обучительному процессу. Особенно жалко маленьких, которые парятся в этой синтетике.

Справа тут не стільки в дисципліні і порядку, скільки в можливості стерти границю між учнями. Щоб не було такого "А в мене модні джинси за штуку гривень і рубашка апупєнна, а ти ходиш як лох в штанах мамою пошитих"

Те, кому это надо, найдут способ выпендрится и в рамках школьной формы. Это не аргумент.

Мне больше нравится америкосовский подход - у них там есть система норм для одежды, но четких указаний , что одевать, нет.

Опубліковано

Я теж ще вчусь в школі...отримав підручнуки на 11 класс і ах***єл... в жахливому стані....

А не краще ті гроші які йдуть на форму....потратити на нові підручники...користі буде більше.. = )

(якщо хтось вже хтось типу такого написав то вибачайусь=)))

Опубліковано

"Дрес Код" - шкільна форма, це правильно, тоді немає предмету "понтів", типу "..а в мене піджак від D&G чи Versache, а в тебе ,лоха, - від виробників хмельницького ринку .. " і т.д. Власне, він (дрес код) може бут і від вищевказаних виробників, але щоб виглядав так, як слід. Бордовий піджак та чорні брюки. Чи повністю чорний костюм. (на знаю як там зараз) .

Мобілки - повністю підтримую - не місце їм у школах. Зробити 1-2 дзвінка батькам на перерві - і годі. а то сидять і граються чи музику слухають, чи фільми дивляться, бо їм, бачте , предмет не цікавий..

Опубліковано

Заборона, це не найкращий спосіб. Потрібно виховувати культуру використання мобільних телефонів і не тільки у школах.

Наказ себе не виправдав, мобільні як були так і є.

Учня треба зацікавлювати уроком, тоді і про мобільний ніколи думати. ІМХО

Опубліковано

як варіант - розказувати про ті ж мобілки та про новинки у світі Хай-тек.

Мені дитина моя вже в садочку заспівала про бажання мати мобільний телефон, відреагував. Дав свій старий. І то вдома. Грайся, дзвони, ідемо разом на двір бери.

А от в садочок - зась!

Опубліковано

Ну вас в дупу, не учітесь в школі, дядькі старі і несете чуйню якусь, їй-богу як оце саме

Опубліковано

Ну нафіг, нічого казати не буду, скажу одне - на фкус і цфет

Мене особисто не прикалює ходити паритись в чОрном костюмі як гОт - особливо коли добрих +20 надворі

Вдів собі гавайську рубашечку і концентруєшся на наффчанні, а не на тому, якби блін додому бистріш сліняти, щоб переодітись в щось підходяще...

Опубліковано
"Дрес Код" - шкільна форма, це правильно, тоді немає предмету "понтів", типу "..а в мене піджак від D&G чи Versache, а в тебе ,лоха, - від виробників хмельницького ринку .. " і т.д. Власне, він (дрес код) може бут і від вищевказаних виробників, але щоб виглядав так, як слід. Бордовий піджак та чорні брюки. Чи повністю чорний костюм. (на знаю як там зараз) .

это не выход, чем выделиться такие детки всегда найдут

Мобілки - повністю підтримую - не місце їм у школах. Зробити 1-2 дзвінка батькам на перерві - і годі. а то сидять і граються чи музику слухають, чи фільми дивляться, бо їм, бачте , предмет не цікавий..

если урок или предмет не интересный, то какая разница что будет делать ребенок, играться на мобильном или смотреть в окно?

Опять таки, запрет это не выход.

Заборона, це не найкращий спосіб. Потрібно виховувати культуру використання мобільних телефонів і не тільки у школах.

Наказ себе не виправдав, мобільні як були так і є.

Учня треба зацікавлювати уроком, тоді і про мобільний ніколи думати. ІМХО

трезвая мысль

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.



×
×
  • Створити...