Перейти до змісту

Електровелосипед самотужки


laser

Рекомендовані повідомлення

Опубліковано
On 27.08.2019 at 10:26, Unknown сказано:

@laser  ,А що з дощем?, наскільки твоя система водозахищена, під  зливою можеш катати, а в легкий дощ?

Я провтикав десь відповідь,  чи ти ще не встиг нічого відповісти? 

  • Відповідей 376
  • Створено
  • Остання відповідь

Топ авторів теми

Опубліковано (змінено)

відповіді ще не було.

Зборка акумулятора. Водозахист. Розміщення ваги.

Головна проблема правильно розмістити центр ваги - високий центр ваги або надто зміщений від центру викликає серйозні проблеми з стійкістю і керованістю! особливо це відчувається на швидкостях 35++

акумулятор на багажнику - це вірна дорога до розбитої голови. я зараз не найду відео, але процес такий - на швидкості починає кидати руля вліво-вправо і амплітуда росте і ви кувиркаєтесь.

потрібно зміщувати його якомога нижче і по центру.

Спойлер

у мене було два варіанти, або під раму, або в середину трикутника. я вибрав другий як найбільш безпечний і простіший.

попередньо був прикинутий шаблон-набросок. було принципово залишит имісце для контролера і фляги.

image.png.168167ac3b286cd52be252dd00d4bfd1.pngimage.png.da42c87ed4e418af7cfbb370879645bb.png

трикутник у мене малий. так як рама малої ростовки. але ніби все більш менш мало поміститись.

наступним етапом було виготовлення картонної моделі, яка в подальшому стала тимчасовою коробочкою. 

далі було зібрано сам акумулятор. всі елементи додатково заізольовані і склеєні між собою.

зборка була спайкою. після цього зверху лист електрокартону, і поверху припаяні балансуючі провода

image.png.940c09e8037bdf8c1fcd289c55d4ccb5.pngimage.png.99692002947c3cd36ed87f7bec5a2642.png

Як можна замітити, згодом появився праобраз корпусу - алюмінієвий обод- основа корпусу. проклеєний шаром електрокартону

так я проїздив місяць. акум був закріплений скотчем =) по суті йшли випробування акумулятора, робот иБМС і т п. постійно замірялись вольтажі на банках, температура тощо.

йшов мозговий штурм як то далі завершити. і виправити прорахунки і недоліки.

В кінцевому варіанті акумулятор закривається двома кришками стягнутими наскрізь. в міжсезоння планую дошліфувати це до красоти. Виправити криву порізку і загини, нормально оформити роз'єм зарядки, герметизацяія до ІР54 - ІР55 =) щоб можна було б помити тряпочкою з відром води від бруду.

image.png.794418a4e3f0ecece197e28354132633.png

фото роз'єма немає. використані пластикові кабель-проходи від старих АТ БЖ компа, в якості роз'ємі всюди Т-конектори. 

автоматів і вимикачів немає. батарею не вимикаю. розряд практично мінімальний, не бачу сенсу хляпати.

підключення до акумулятора має хороший хлопок - розряд струму через електроліт в контролері.

Мій висновок - можна було б і краще, але 

image.png.8bb83eb1bbc03800dfe262a400c9ea1d.png

керування задовільне. центр ваги хороший.

 

контролер мінімальних розмірів. чуть більше пачки цигарок. ще стільки ж жмут проводів з конекторами. це все сховане під сумкою на рамі. його практично не видно.

дане місце найсухіше. захищене від дощу сумкою і рамою від закидання болота знизу. тому особливих герметизацій не проводилось.

сам контролер має ІР55 +-. тому єдине що може спортитись - так це окислитись роз'єми.

 

одного разу я залишив вел на відкритій велостоянці на роботі. була літня злива. причому така дуже щедра. я був на виїзді, і вже думав як приходить жопа акумулятору, окислюються шини і горить БМС.

акумулятор тоді не був закритий боковими кришками.

вернувшись на роботу я поїхав додому. вел стартонув. але на півдорозі зупинився і повністю потух. разом з моїм настроєм.

додому крутив педалі.

коли заїхав с гараж виявив що випадково висмикнувся роз'єм живлення від акумулятора... і все було робоче :rotate:

доречі БМС залита герметиком з завода. що є теж великим плюсом.

 

таким чином дрібний дощ чи калюжі не заважають. все можна мити.

правда їздити я в мокру погоду не люблю, на швидкості штани засираються на раз два!

 

Зборщикам сетапів на літійіонах 18650 рекомендую використовувати кейси від заводських велобатареєк. або купляти пусті на АЛІ. правда по розмірах вони не великі, і туди більше 20-30 км не влізе.

 

ну і я не можу не згадати шедевр колхозінга - акум в бутилці. причому ідея використання ПЕТ-пляшки як термоусадки і корпуса доволі вдала, без сарказму.

 

і ледь не забув. екран на кермі має захист від дощу. але захист галімий. після такого набирає вологу в середину і на сонці може пітніти.

ручка акселератора і кнопки не мають захисту. але в них стоять магніти з датчиками хола. особливих проблем з намоканням не повинно бути. 

 

Змінено користувачем laser
  • +1 1
Опубліковано (змінено)

Китайці роблять\продають  класну повишайку, з приємними х-ками - 1500W 30A DC-DC Boost Converter Step-up Boost Module DC10-60V To DC12-90V.

Маючи на хазяйстві 12В АТХ блоки чи імпульсники від старих ноутів\периферії, можна отримати бажану напругу і ток, які закриють практично будь-які потреби і як в ролі ЛАТРа і зарядного пристрою під різні зборки батарей...

Спойлер

HTB1U2ITf2uSBuNkHFqDq6xfhVXaE.jpg

 

 

Змінено користувачем Deemon
Опубліковано
45 минут назад, laser сказал:

я зараз не найду відео, але процес такий - на швидкості починає кидати руля вліво-вправо і амплітуда росте і ви кувиркаєтесь.

Для розуміння підійде і це

 

  • Збентежений 1
  • +1 1
Опубліковано (змінено)

я недавно ганяв на старому шосері, якщо рама має ізяни то її краще не юзати або вирівняти, 

 

я розігнав старенького корчика на трасі і офігівав від дребіжжа руля, 

для розуміння рама там трошки крива.....

 

Змінено користувачем Voronin10
Опубліковано

Досить цікава тема. Хочу показати що у мене вийшло, може кому буде цікаво

Ось... 500ват колесо 16ампер  на 48 вольт ... при моїй вазі у 100 кг., байк тримає стабільно швидкість при повній батареї 40-45 км на год. Рекорд 54!

IMG_0207.JPG

  • +1 7
Опубліковано
11 хвилин тому, Alto®WoLF сказано:

Досить цікава тема. Хочу показати що у мене вийшло, може кому буде цікаво

я розповів ніби все що хотів. давай ти щось розкажи про себе в цій темі. нам буде цікаво!

виглядає акуратно і легко.

швидкість для прямопривода в принципі не проблема. цікаво як з ним під горочку йдеш?

спереду стояла одна зірка з завода?

що думаєш про передній привод? чи не виникало бажання переставити мотор на зад?

Опубліковано

Ще питання до всіх, чи є у Луцьку у когось хороша точечна сварка, і ще прибор для виміру внутрішнього опору АКБ???

Буду вдячний за інфу.

Опубліковано (змінено)

В якості повишайки можна ще таку штуку заюзати  (Dc-dc 600 W DC в 10-60 V OUT 12-80 V),  якщо не потрібна дуже швидка зарядка, або якщо батарея невеликої ємності.

 

upd:

І ще є такий звір  за 18$ , по опису ніби цікавий. (Digital Control DC-DC 900W Boost Module great Step-up Converter Power Supply Module CC/CV LED Display 0-15A IN 8-60V OUT 10-120V)

 

 

Змінено користувачем Unknown
  • 3 тижня потому...
Опубліковано (змінено)

@laser дай силку де купував BMS-контролер під  LiFePO4 акуми?

Змінено користувачем ar-s
Опубліковано (змінено)

Ще питання...Від мотор -колеса йде шнурок 9-пін вроді...А від контролера 3 окремих  провода на двигун  і 6 на дачики Хола Як то все діло стикував разом -відрізав роз"єм від мотор-колеса і скручував-спаював  з проводами контролера чи купував відповідні роз"єми до контролера? Десь читав що якщо набором купувати в інет-магазині мотор-колесо і контролер то на контролері вже є ті шо треба роз"єми щоб мотор підключити...

Змінено користувачем ar-s
Опубліковано
16 годин тому, ar-s сказано:

@laser дай силку де купував BMS-контролер під  LiFePO4 акуми?

на момент покупки була найдешевша пропозиція тут . це плата захисту і балансир 2 в 1.

додам таку річ. струм балансування там 50 мА. що вважаю мізерно малим. 

було проведено технічну нараду з другом-електронщиком і прийнято рішення зменшити опір в балансувальних резюках.

для цього були закуплені СМД компоненти і напаяні зверху. після цього струм збільшили в двоє, до 0,1А. плата при балансуванні почала уже помітно грітись, але поки все ок.

балансування більшим струмом дозволяє проводити його більш ефективно і довше, а значить вирівнювати більші перекоси між банками.

так модифікували дві БМС.

Спойлер

image.thumb.png.50566b7a4d4361e9aa79738245806b8e.pngimage.thumb.png.e064112e13a62d2578703ca3633a720f.png

 

3 годин тому, ar-s сказано:

Як то все діло стикував разом

в контролерів і моторів є стандартні роз'єми. на сьогодні є старіший тип білий  і новіший круглий.

Спойлер

image.png.b1df1481487bf9422fedb0d477a1e07e.pngimage.png.efbbeb3f6e6f607c75f6d378a37d17ce.png

магазин, де брав мотор мене повідомив про можливу несумісність і для мене впаяли старий ро'зєм, бо він був в мене на контролері.

мотор комплектується з завода таким от подовжувачем

 

Спойлер

image.thumb.png.cfd14baa03d936ab66b457e4c92f3011.png

мій друг брав це подовжувач розрізав і запаював сам клеми на нього, до контролера. на стороні мотора роз'єм має обов'язково бути. так як проб'єте шину, і тре буде зняти, не розкушувати ж кабель.

  • +1 4
Опубліковано

@laser  якого собі на 400 Вт двигуна контролера поставив-на 350 Вт чи на 500 Вт? Якщо пробував обидва то напиши як себе ведуть чи гріється на 350 Вт на 400Вт ному  моторі ...... все пиши :)

Опубліковано (змінено)

я детально розписував в пості на першій сторінці теми (текст під спойлером). номінал 350 вт. по факту вкачує 700-800 Вт. не гріється. грівся тільки в 35 градусну спеку, але не так шоб руки обпікав. потужнішого ставити не бачу сенсу для себе

 

Змінено користувачем laser
Опубліковано

якшо мається на увазі 32700 lifepo4 то це буде 425 вт/год (3,2в*12шт*2паралель*5,5агод). ділим на розхід 11…13 вт/год/км. виходить ДО 30-40км.

Опубліковано

Так,думаю що будуть lifepo4і акуми...На такий 400 Ватний мотор яку краще БМС-ку брати-на номінальний струм 20 А чи 15 А .? Напевно 15 а малувато буде.. 

Опубліковано

тим часом баночку ганяють уже 1800 раз

38e1b702ec3b.jpg

Спойлер

Режим:
Заряд - 4а
Разряд - 6а
Перерыв - 10мин.
32700 (красный график):
Аккумулятор прошёл 1802 цикла, остаточная ёмкость - 76.02% от начальной.
График обновлён 26.09.19

 

  • +1 2
Опубліковано (змінено)
6 хвилин тому, ar-s сказано:

Так,думаю що будуть lifepo4і акуми...На такий 400 Ватний мотор яку краще БМС-ку брати-на номінальний струм 20 А чи 15 А .? Напевно 15 а малувато буде.. 

так. при 36 вольтах тяга буде в'яленька. 20 було б добре. більше 20 вже є небезпека поплавити провода і роз'єми.

 

p.s. недочитав. думав ти за контролер говориш. БМС треба з запасом. краще з запасом. щоб ключі не вилітали, і випадково не вибивала. там особливо не принципово. 30-50 ампер буде ок. більший ампераж - менший опір БМС. єдине що у нас відтягується в такому разі захист по струму КЗ.

у мене БМС має параметри 45А тривалого, 100А пікового і 150А відсічка по КЗ. то поки ті 150А відсіче то може дирку проплавити в металі =)

 

Змінено користувачем laser
  • 3 тижня потому...
Опубліковано

Ну я ніби повністю пояснив. Збільшили струм елементарно зменшивши опір балансувальних резисторів  (Хочте міняйте, хочте паралельте як ми). Відповідно вони гріють більше алюмінієву плату. Але не критично. Навіть в руку не гаряче.

Опубліковано
8 минут назад, laser сказал:

Ну я ніби повністю пояснив. Збільшили струм елементарно зменшивши опір балансувальних резисторів  (Хочте міняйте, хочте паралельте як ми). Відповідно вони гріють більше алюмінієву плату. Але не критично. Навіть в руку не гаряче.

Це зрозуміло, я про те чи можна збільшити струм до 0.5А наприклад якщо зробити перехідник з 3 Ватними резисторами поза платою? І чи вплине такий струм на інші компоненти плати!

Для публікації повідомлень створіть обліковий запис або авторизуйтесь

Ви повинні бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити обліковий запис

Зареєструйте новий обліковий запис у нашій спільноті. Це дуже просто!

Реєстрація нового користувача

Увійти

Вже є акаунт? Увійти до системи.

Увійти


Hosting Ukraine
AliExpress WW


×
×
  • Створити...