Перейти до змісту

Радянська освіта


HWman

Рекомендовані повідомлення

guest,

Речь идет не о сравнении. Речь идет о том, что ценят наших специалистов, и о том, что их там много, но не больше, чем своих, конечно же. Но и список, который вы дали, тем более не доказывает обратного.

toj_tu

Ммм..., да? Лаконично!

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

  • Відповідей 81
  • Створено
  • Остання відповідь

Речь идет о том, что ценят наших специалистов, и о том, что их там много, но не больше, чем своих, конечно же.

я не говорю про спеціалістів, я говорю на Науковців (з великої літери)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

guest, я аж "поддержал" вас. Вы то сами определиться не можете в том, о чем вы хотите нам поведать. То вы говорите про образование и в подтверждение даете таблицу лауреатов НП, то говорите, что я не прав и, что список ученых за границей не подтверждение, то теперь, оказывается, вообще не про образование, а про "Науковців" с большой буквы. А научный сотрудник, это не специалист? Все ясно, дело темное.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Думаю, не освіта була кращою, а можливості були іншими. Люди хотіли вчитися і вчились

Зараз враховуючи мега-технологічний бум не хочуть вчитись в школах - є чим зайнятись поза школою. А раніш які були більші можливості? - ніяких. Варіантів максимум мало. Вчили тільки те чим кормили в закладах.

Скільки виїхало за кордон розумних - 10 міліонів? - ні. Так і зараз. думаю, більше розумних дітей у школах навчаються та у ВНЗ ніж колись, і світить щасливе і не бідне життя і можливість також світ побачити - тому, що більше можливостей дослідити свій напрямок у професійному житті, в рази більше джерел інформації, і доступніша.

Хто колись не хтів вчитись і спився, так і зараз такі є які бухають, або щось в тому роді. Косяків навертіли "радянські вчені", що і досі фільми знімають про нашу Зону Відчуження. І як не крутіть, враховуючи всесвітній технологічний прогрес та інший розвиток у культурі і інших соціальних сферах, люди розумніші ніж колись.

Просто методи навчання зовсім не підходять для сьогоднішнього суспільства. Ті методи в минулому. вони є застарілі. А додати ще до цього всього небажання держави мати зарозумілих умніків, які потім підуть проти них - складається ситуація, коли в ВНЗ та і у школах ведуть пари далеко не освічені люди, які колись викладали атеїзм - зараз релігію, колись писали десертації - зараз на пари можуть прийти під градусом.

Раніше легше навчатись напевно не було а в рази складніше - я про те навчання, яке б дало можливість людині задовільнити свої матеріальні статки і так далі. Якщо людина була зарозумною, то її в буквальному сенсі слова робили дурною і як варіант закривали в дурці за його знання.

Перемішано все до кучі...Стосовно знань вірно, раніше менше було інформації, бо з року в рік людство розвивається і знань стає більше. Чи має можливість розумна людина себе в Україні реалізувати?- практично ні!!! Без блату практично нікуди не сунешся. А раніше можна було (про вступ до партії не обговорюєм). Стосовно методів, колись були хороші- вчився на 2 в школі, максимум, що тобі світило- це бурса, а зараз? Плати бабло і вчись на любому факультеті (тільки не потрібно говорити що в школі не вчився то в ВНЗ буде). А потім такі й фахівці скрізь- їх же батьки встрОятЬ.

список Нобелівських лауреатів чітко показує,

кто ее присуждает... :)

Взагалі неправда....

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

- Папа, а что такое высшее образование?

- Это, сынок, такое образование, которое в 80-х называлось средним!

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Я,вчився в вечірній школі,мав би можливість мінуснув би,а дибілів хватає усюди.

Нікого не хотів образити, це було в ІІ половині дев'яностих, того так асоціюється. Вибачте.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Розумію що порівняння взагалі дуже умовне, тому що кількість наукової інформації збільльшилася в кілька разів. Окрім того розпорошеність уваги... Можна добитися успіху маючи талант та напрямок. А "іграшки" в життя і просто іграшки відволікають як виявилося не тільки дітей... В радянському союзі не було сексу :) ... от чоловіки мали більше часу на технічну творчість.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

  • 2 місяця потому...

Не думала, що на цьому форумі копатимуть аж так глибоко :)

Я не маю з чим порівнювати: я закінчила школу 1990 року, тому у мене радянська освіта. Мій наївний батько постійно переконував мене, що важливо отримувати не оцінки, а знання, тому я не стала воювати за медаль (стала воювати за орден). Навчалась на четвірки та п’ятірки. Попри непогані успіхи в точних науках, під дулом пістолета не стала б працювати інженером, технологом і .т.д. і т.п. Я їх бачила :), і «виробництво» також, і робітників. Років у 14 вирішила провести міні-соцдослідження: як довго тверезим протримається чоловік N, за соціально-економічними, фізичними й моральними характеристиками – вище середнього рівня, результат мене спантеличив: рівно 4 дні. Питання на кмітливість: як багато розумних людей працювало на підприємстві, де спеціалістом був пан N, якщо він був тверезим вище середнього рівня? І ця «тверезість» дбайливо підтримувалась роками, під її акомпанемент зачинались і народжувались діти…

Коли я закінчила цей середньоблагословенний заклад (сиріч школу), мене відвідало глибоке містичне переживання: я вийшла з тюремного ув’язнення. Мої подальші відкриття (тривають аж до сьогодні) продемонстрували, що це було глибоко наївне у своїй беззубості твердження. Я не знаю нічого гіршого за паскудну радянську школу (я не сиділа у радянській тюрмі, не жила у засланні). Але я знаю тих, кого ця школа випустила: примітивне, оціночно-орієнтоване, злостиве і заздрісне до всього неказенного, живого і справжнього, неспроможне на добрий, шляхетний вчинок, не кажучи про ціле життя, без будь-якого уявлення про те, що в житті є щось іще крім хліба й смальцю (не маю на увазі устриці й паюсну ікру)! Такими були не всі, такими і сьогодні є не всі. А проте…

Що доброго було в системі радянській середньої освіти? Велика кількість годин для вивчення точних предметів, підручники писали академіки (наприклад, під керівництвом А. Н. Колмогорова були розроблені програми, створені нові неодноразово перевидані підручники з математики для середньої школи: підручник геометрії, підручник алгебри і основ аналізу (хоча «вони викликали неоднозначну оцінку», що можна поставити поруч сьогодні?), велика кількість додаткових методичних матеріалів. Система працювала на ВПК, їй були потрібні технічно грамотні гвинтики, вона їх штампувала. Безперебійно. За всі 10 (найкращих!) років мого юного життя жодна потвора з дорослого світу не поцікавилась: а що цікаво саме тобі? Чого ТИ хочеш навчитись? І мені було що відповісти на це запитання! Не запитали. І не збирались! Хтось сміє казати, що радянська освіта хороша? Тримайтесь, я йду до вас, пневматична зброя сьогодні продається досить вільно. Це найм`якше покарання, на яке ви заслуговуєте!

Вся мерзота світу, яка зібралась на 1/6 земної суші викручувала свої збочені мізки, щоб писати «худу» літературу, а інші садисти-збоченці (педагоги! Куди «гоги»?) намагались її втовкмачити в голови ще недеформованої біомаси – майбутніх будівників комунізму. Їх наймала держава найвідворотнішої наволочі, щоб витравити з мене будь-яку живу думку, що вціліла після 24-годинного килимового бомбардування брехнею з усіх шпар! Сьогодні ця біомаса - «наці»! Імпульс певного заряду просто змінив напрям.

Я не хочу, не можу, не вистачає слів, дихання, крові, щоб сказати чим була «вища освіта» СССРу! КГБ, яке пасло все і всіх, а особливо в центрі їх кадрової підготовки – істфаках, філософських, журналіздських і т.д. і т.п факах! Ой-ой-ой! Якщо є тут хтось, хто зможе спокійно прочитати який-небудь середньо-задній підручник з психології профорієнтації (примєрно) тих часів, я хочу подивитись на вашу тупу пику! Живий мрець у луцьку – це видовище! А що вони робили з матеріями, що трохи тонші за гаубицю! Це не тупо. Аж ніяк! Середньостатистична одиниця навіть не помітить наживки. А особливо при підготовці за системою трьох «З» (завчив, здав, забув). Це була показова вівісекція! Коли беруть геніальний текст («Дао де цзин», наприклад) пере-кладають (це антиеротична дія, естетам відвернутись), пластають на цитати, а потім це ще живе, неймовірно живе! тіло розпинають на приспособах, що анітрохи не ліпші за середньовічні інструменти ката. І… пропонують до вжитку. Їж, що дають, наволоч! Плюю в пики мерзотників, які це зробили, робили і роблять. Бо вони це роблять не з любові до мистецтва, аж ніяк. Ті, хто писали ці підручники були заручники, але могли просто встати і вийти. Чи НЕ могли? А хто ті, що втовкмачували цю базгранину? І втовкмачують? Коротше, любителі, «освіщатись», читайте «1984» Орвела, це софт-софт підручник для розуміння епохи, яка ще не скінчилась, але хай би ніколи не наставала. В купі з її «освітою», що чорніша за чорну діру.

Про ту освіту-роботу десь у Вєнєнечки Єрофеєва гарно написано було, душевно так, може ще раз якось і почитаю, якщо війни не буде. Бувайте.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

А про видатних учених-природничників... Чомусь згадався А.Л. Чижевський. Така тема! Вавилов, це так, сам бавився з політикою. А, взагалі, одних математиків-академіків скільки згноїли. Ну то що, не збідніє ж земля руська талантами! Їх по рознарядці нашкребуть і навчать, не схочуть - примусять!

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Бла-бла-бла школа кафно, інститут теж і взагалі брул'янт в гною пропав...

Бувайте.

А навіщо було так мучитись? Живи, як подобається, вчи що до душі - років зо 20 перепони для самореалізації штучно не створюються.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Я ж кажу: смалець на хліб - і на криве автопаті - вам туди.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

MirrorAlice, ну невже все було так погано? Можливо щось позитивне пригадаєте?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

в радянські часи намагались розкрити весь потенціал школяра, тоді й були всіляки гуртки безкоштовні які теж намагались розкрити людину.

Зараз чомусь всі хочуть звузити освіту, по типу того що математику взагалі не потрібно знати столиці країн світу, та літературу, нехай собі з цифрами займається, але слово "моя дитина схильна до точних наук", це не характеризує, може й дитина схильна, але їй подобаються більш гумунітарні науки, і навпаки.

Тому в школах вчили по максимуму всі предмети, для того щоб хоча б намітити певні орієнтири.

Тоді було слово "блат", зараз це словово зветься "корупція" :)

Тому цінуються імениті університети, де за гроші може й поступиш, але вчитись там не зможеш якщо ти тупий, ну наприклад Бауменський інститут, МГІМО - чули про ці інститути багато хто.

Тоді якщо ти вчився в інституті, то практично 100% гарантія що ти не бовдур, а зараз корочка не дає гарантій роботодавцю, що ти не "бовдур", скоріш за все зараз викладачі в основному "бовдури" які не можуть навичти елементарному.

Колись вчитись було престижно, так само як читати книжки, правда дехто просто збирав "підписки", і не читав їх, але це був свого роду атрибут "крутості".

PS: Зараз діти мають стільки можливостей до знань, одна тільки інтернет помойка віждкриє світогляд, тільки батькам зараз немає часу займатись з дітьми плотно, тому що думають якби то на хліб з маслом заробити, та і як дитині пояснити, що останній "бовдур" в класі може стати депутатом або навіть президентом, та й успішним бізнесменом. Думаю в наш час треба дітей вчити заробляти гроші на своїх знаннях, більше знаєш, більше вмієш, значить дорожче себе зможеш продати на ринку праці, й заробити собі на мрію...

Хто паплюжить радянську освіту, так скажіть мені тоді хто ж тоді будував зараз те, чим ми зараз користуємся? Турки, американці, чи ще якісь німці?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Массен, по тому, як ти пишеш, я розумію, що вчився ти уже за часів незалежності:-)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Массен, по тому, як ти пишеш, я розумію, що вчився ти уже за часів незалежності:-)

так і є :)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

але ти не розстроюйся, тебе би і радянська освіта не порятувала

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

MirrorAlice, ну невже все було так погано? Можливо щось позитивне пригадаєте?

Так! Періодика. Особливо "Наука и жизнь". Я досі згадую зчудовано, як цим людям (науковцям) вдавалось шифруватись. Вони були геніальні. Вони протягали крізь немислиму цензуру такі речі! Уже не згадаю ані автора, ані назви не вельми високохудожнього твору (автор - природничник), пам'ятаю лишень, що це була казка-притча, така, для дорослих. Він там цілу езотеричну концепцію протягнув. Кавал роботи на ціле життя! Я досі пригадую якісь деталі. За таке цілий вік дякують. А він же якісь там дисертації "триперні" писав, це точно, бо мусив. А чим насправді займався!

Гарно Микола Руденко написав про своє "друге народження". Така катарсична історія, безвідносно до персоналій! Так от у ній описано універсальну модель отримання Знання (чи прозріння?), тобто того, як обиватель перетворюється на Майстра. Обиватель завжди більш чи менш успішно буде "рішати задачкі". А як без цього? Але жодна тоталітарна система освіти не може, не буде, не на те поставлена, розвивати особистість. Якщо хтось хоче бути зомбі, або хоче мати зомбованих дітей, то я не до Вас. Зміниться система - зміняться методи, зміняться результати. Це справа фахівців найвищого класу (вони поки ще є), і, зрозуміло, широкої суспільної дискусії. Але, якщо суспільний запит буде на взірець: "шоб умів задачкі рішати", зомбі заполонять усе.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

MirrorAlice, мені здається, Ви підганяєте всіх (чи майже всіх) людей під певний тип. Можливо, це показалось, але таке враження від Вашого крику душі. Кожному своє, кожному овочу свій час. Навчальні заклади лише формують та розвивають природні здібності своїх учнів. Інша річ, що бюрократизм був завжди, як і певна ідеологія.

Роззирніться, навколо повно усміхнених облич, купа людей, які щасливі. Не відбувся як гарний учень у школі, виші? Що ж, нічого страшного, життя не закінчується, можна себе випробувати у чомусь іншому, можливостей хоч відбавляй.

Ви надто усе узагальнюєте, обмальовуєте усе найчорнішими фарбами.. Життя чудове. Для початку купіть велосипед (собачку, кішечку). Заведіть дітей. Дивлячись у їхні сяючі очі, геть забудете усі тимчасові негаразди.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

, мені здається, Ви підганяєте всіх (чи майже всіх) людей під певний тип. Можливо, це показалось, але таке враження від ...

Не хочу вас засмучувати, але ми таки значною мірою належимо до певних типів. Стереотип - спосіб економії енергії. Не усвідомлювати цього, як і не користати з цього - нерозумно.


Навчальні заклади лише формують та розвивають природні здібності своїх учнів. Інша річ, що бюрократизм був завжди, як і певна ідеологія.

Перепрошую, якому це навчальному закладові вдалось коли-небудь сформувати хоча б одну природну здібність людини?


Роззирніться, навколо повно усміхнених облич, купа людей, які щасливі.

Та вже роззирнулась. не хвилюйтесь, я ще не така усміхнена, і не тільки обличчям.


Не відбувся як гарний учень у школі, виші?

Вам у школі гарно викладали кривочитання і кривотлумачення. Як ви таке вчитати змогли?


Життя чудове. Для початку купіть велосипед (собачку, кішечку). Заведіть дітей.

Якби речення "заведіть дітей" іще через кому написати, взагалі типовий "перл" був би :)


геть забудете усі тимчасові негаразди.

Та геть забути не проблема. Все минеться, Соломоне!

Ви мене розважили. Ви зумисне так пишете? А хто вас навчає? я б теж так хотіла )

Я розумію, про те, що це тема "Радянська освіта" Ви "геть забули", але щоб так креативно! Що за школа (флуду мається на увазі)?

І не сприймайте це як "крик душі", це її щира усмішка )

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Школа N1, освіта здобута саме в радянський період. ;)

MirrorAlice, не варто нарікати на якість освіти у той час. Технічна була на висоті, гуманітарна - згідно ідеології того часу. Можливо, і звучить суперечливо, та хто хотів навчатись - той навчавсь. Мій батько ходив у сусіднє село на Львівщині за 7км у школу, не важливо, дощ чи заметіль. І це повоєнні голодні роки. Тоді було значно складніше, ніж зараз. Так що усе залежить від нас самих, більшою мірою.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Школа N1, освіта здобута саме в радянський період. ;)

Це там флудити навчали?

не варто нарікати на якість освіти у той час.

Так тут все більше на цей час нарікали, а цей час від того тільки тим відрізняється, що зникла системність. Мені не цікавий факт до якого часу належить освіта, мені важливо, щоб освіта відповідала хоча би поняттю, яке цим словом означають.

Технічна була на висоті, гуманітарна - згідно ідеології 

Я пригадую гарний принцип: лікуй не хворобу, а пацієнта. Стосовно освіти: виявити когнітивні потреби, задовільнити оптимальним чином. Не системи, а особи.

хто хотів навчатись - той навчавсь

Ну так і я про те саме. Але не завдяки, а всупереч системі.

Мій батько ходив у сусіднє село на Львівщині за 7км у школу, не важливо, дощ чи заметіль.

Велика жертва, але в ім'я науки приносились куди більші. Знов згадаю сонячного Олександра Чижевського. Любий він мені, а радянська освіта - ні. І нудна рутина, їджена в партшколах - смерть думки (яка там освіта!), і таке ж жування "заданого матеріалу" по яких би то не було "закладах" - смерть усілякого живого почуття до того ж. Щастя, що хоча б цього в тому збоченому вигляді майже нема, а чим далі - тим ставатиме ще менше.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Відповім.

Хозяйке на заметку:

Если ваша любимая кофточка после стирки стала вам мала, не спешите винить стиральную машину. Скорее всего, виноват холодильник.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

ВИКЛАДАЧІВ ХОРОШИХ вистачає!!! Нема просто примусу!!! РАНІШЕ всіх заставляли, неважливо кого але всі були під тиском, просто альтруїстів було більше бо батьки тиск пережили, а діти вже просто жили в тиску і звикли "вкалувати".

Зараз виховують дітей, для творення життя! Бо примус - це крах рано чи пізно! Вільна людина створює, а залежна руйнує!!!

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Раньше у людей самосознание было значительно выше, нежели сейчас. Большинство молодых людей, заканчивающих школу понимали куда и зачем они хотят поступать, сейчас наоборот. Как человек проработавший 5 лет в сфере нынешнего высшего образования, могу сказать что все начинается лично с себя, это касается и студентов и преподавателей. Будучи куратором, я в первый день знакомство со своей группой спросил ребят: "Кто из вас знает на какую специальность он пришел, чего ожидает получить и что способствовало выбору именно этой специальности?". И знаете что, я был удивлен, когда все пожали плечами и лишь один студент обосновал свой выбор.

Снижения уровня образования в нынешнее время обосновано очень многими факторами, это и социальные и экономические и конечно же нравственные. Разучились люди отвечать за свои поступки, всегда ищут виновным кого-то. Я считаю это и есть главная причина того что раньше образование было лучше.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Раньше у людей самосознание было значительно выше, нежели сейчас. Большинство молодых людей, заканчивающих школу понимали куда и зачем они хотят поступать, сейчас наоборот. Как человек проработавший 5 лет в сфере нынешнего высшего образования, могу сказать что все начинается лично с себя, это касается и студентов и преподавателей. Будучи куратором, я в первый день знакомство со своей группой спросил ребят: "Кто из вас знает на какую специальность он пришел, чего ожидает получить и что способствовало выбору именно этой специальности?". И знаете что, я был удивлен, когда все пожали плечами и лишь один студент обосновал свой выбор.

Снижения уровня образования в нынешнее время обосновано очень многими факторами, это и социальные и экономические и конечно же нравственные. Разучились люди отвечать за свои поступки, всегда ищут виновным кого-то. Я считаю это и есть главная причина того что раньше образование было лучше.

Думаю, що кожен студент, якби мав фінансову спроможність, вибрати собі спеціальність навчання, то навряд чи обрав би національний, а тим більше місцевий вуз, а так приходиться - куди вистачає грошей. Але поки в освіті не буде корінних змін, важко вивчитись саме на того, ким ти хочеш працювати. Поки будуть спеціальності нікому не потрібні такі як "Обробка металу тиском", та ін. які просто забираються тих студентів які не поступили або просто не вистачило грошей на бажані спеціальності то толку не буде.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.




×
×
  • Створити...