Перейти до змісту

Радянська освіта


HWman

Рекомендовані повідомлення

Опубліковано

13789108108972.jpg

Не раз приходилось чути типу "в радянські часи була дійсно хороша освіта не те що зараз" , "спеціалісти які отримали радянську освіту дуже цінуються по всьому світі" от би хотілось почути всі ті переваги над сучасною які давала радянська система освіти яку я на жаль не застав, просто цікаво.

  • Відповідей 81
  • Створено
  • Остання відповідь
Опубліковано

да много было не так, во первых - не было такого взяточничества, люди были принципиальные, во вторых - трудоустройство, это сейчас, учитель химии на базаре торгует,а тогда красный диплом решал, ну и в третьих - материальная база, практика...

Опубліковано

Думаю, не освіта була кращою, а можливості були іншими. Люди хотіли вчитися і вчились, хотіли працювати по спеціальності - і працювали. А зараз, на жаль, не завжди наші бажання співпадають з нашими можливостями...

Опубліковано

Думаю, не освіта була кращою, а можливості були іншими. Люди хотіли вчитися і вчились

Зараз враховуючи мега-технологічний бум не хочуть вчитись в школах - є чим зайнятись поза школою. А раніш які були більші можливості? - ніяких. Варіантів максимум мало. Вчили тільки те чим кормили в закладах.

Скільки виїхало за кордон розумних - 10 міліонів? - ні. Так і зараз. думаю, більше розумних дітей у школах навчаються та у ВНЗ ніж колись, і світить щасливе і не бідне життя і можливість також світ побачити - тому, що більше можливостей дослідити свій напрямок у професійному житті, в рази більше джерел інформації, і доступніша.

Хто колись не хтів вчитись і спився, так і зараз такі є які бухають, або щось в тому роді. Косяків навертіли "радянські вчені", що і досі фільми знімають про нашу Зону Відчуження. І як не крутіть, враховуючи всесвітній технологічний прогрес та інший розвиток у культурі і інших соціальних сферах, люди розумніші ніж колись.

Просто методи навчання зовсім не підходять для сьогоднішнього суспільства. Ті методи в минулому. вони є застарілі. А додати ще до цього всього небажання держави мати зарозумілих умніків, які потім підуть проти них - складається ситуація, коли в ВНЗ та і у школах ведуть пари далеко не освічені люди, які колись викладали атеїзм - зараз релігію, колись писали десертації - зараз на пари можуть прийти під градусом.

Раніше легше навчатись напевно не було а в рази складніше - я про те навчання, яке б дало можливість людині задовільнити свої матеріальні статки і так далі. Якщо людина була зарозумною, то її в буквальному сенсі слова робили дурною і як варіант закривали в дурці за його знання.

Опубліковано

"спеціалісти які отримали радянську освіту дуже цінуються по всьому світі"

один з радянських міфів

щоб далеко не ходити і не розводити срач, достатньо просто ознайомитись з http://uk.wikipedia.org/wiki/Список_Нобелівських_лауреатів

Опубліковано
один з радянських міфів

щоб далеко не ходити і не розводити срач, достатньо просто ознайомитись з http://uk.wikipedia....ських_лауреатів

все дуже банально просто... не випускали за бугор....

Зараз враховуючи мега-технологічний бум не хочуть вчитись в школах - є чим зайнятись поза школою. А раніш які були більші можливості? - ніяких. Варіантів максимум мало. Вчили тільки те чим кормили в закладах.

Скільки виїхало за кордон розумних - 10 міліонів? - ні. Так і зараз. думаю, більше розумних дітей у школах навчаються та у ВНЗ ніж колись, і світить щасливе і не бідне життя і можливість також світ побачити - тому, що більше можливостей дослідити свій напрямок у професійному житті, в рази більше джерел інформації, і доступніша.

Хто колись не хтів вчитись і спився, так і зараз такі є які бухають, або щось в тому роді. Косяків навертіли "радянські вчені", що і досі фільми знімають про нашу Зону Відчуження. І як не крутіть, враховуючи всесвітній технологічний прогрес та інший розвиток у культурі і інших соціальних сферах, люди розумніші ніж колись.

Просто методи навчання зовсім не підходять для сьогоднішнього суспільства. Ті методи в минулому. вони є застарілі. А додати ще до цього всього небажання держави мати зарозумілих умніків, які потім підуть проти них - складається ситуація, коли в ВНЗ та і у школах ведуть пари далеко не освічені люди, які колись викладали атеїзм - зараз релігію, колись писали десертації - зараз на пари можуть прийти під градусом.

Раніше легше навчатись напевно не було а в рази складніше - я про те навчання, яке б дало можливість людині задовільнити свої матеріальні статки і так далі. Якщо людина була зарозумною, то її в буквальному сенсі слова робили дурною і як варіант закривали в дурці за його знання.

В Китаї діяла і по моєму діє радьянська система освіти...

Опубліковано

Дуже багато часу у навчанні надавалося вивчення партісторії, теоретичних викладень вчення маркса-енгельса-леніна. Не знаючи історію ВКП(б), яку б ти не мав клепку в голові - дорога у виш (чи припустім у керівники, навіть якщо ти досяг певних успіхів) - тобі була заказана. Часто керівниками проектів ставали люди, які вміли гарно говорити, та мало тямили в справі, яку очолювали. Проте це їм не заважало звітувати про високі надої, гарні урожайності і т.д. В кінці-кінців, ми й опинилися біля розбитого корита.. Хоча, якщо взяти усю історію СРСР - воно так було завжди. Некомпетентність прикривалася партійною ідеологією.. Досить почитати Солженіцина; дуже гарно, але побіжно розповів про це український письменник Анатолій Дімаров. Це так, навскидку.

Опубліковано

все дуже банально просто... не випускали за бугор....

HelloBoy, наші учені постійно відвідували наукові конфенренції за кордоном. По-перше, усьому світу потрібно було довести, що радянська система виховання людини - найкраща. Отже, і радянська наука, безкоштовна освіта - усе, що є в СРСР. Усе підганялося в стислі строки - винаходи в військовій справі, будування АЕС, і т.д. і т.п. Зброя справді була найкраща, і Росія досі тримає планку із США.

І ще. Виїзджаючи за кордон, це була чудова можливість ознайомитися із чужими винаходами в медицині, у науці тощо. І якщо не можна їх було спростувати чи доповнити - можна ж використати для нового старту. Так робиться у всьому світі. :_02:

Опубліковано

дибілов в вечерку

Ну вы это, аккуратнее с выражениями. Не надо ярлыки расклеивать. Многие люди работали и вечером после работы ехали на учебу. Среди таких не мало отличных специалистов.

Опубліковано

"спеціалісти які отримали радянську освіту дуже цінуються по всьому світі"

один з радянських міфів

щоб далеко не ходити і не розводити срач, достатньо просто ознайомитись з http://uk.wikipedia....ських_лауреатів

не знаю щодо Нобелівських лауреатів, але один мій родич у радянські часи довгий час не вилазив з Європи. Працював по спеціальності. Інженер. Випускник Львівського політеху.

Опубліковано
HelloBoy, наші учені постійно відвідували наукові конфенренції за кордоном. По-перше, усьому світу потрібно було довести, що радянська система виховання людини - найкраща. Отже, і радянська наука, безкоштовна освіта - усе, що є в СРСР. Усе підганялося в стислі строки - винаходи в військовій справі, будування АЕС, і т.д. і т.п. Зброя справді була найкраща, і Росія досі тримає планку із США.

І ще. Виїзджаючи за кордон, це була чудова можливість ознайомитися із чужими винаходами в медицині, у науці тощо. І якщо не можна їх було спростувати чи доповнити - можна ж використати для нового старту. Так робиться у всьому світі. :_02:

їздили за бугор люди які "недалекі" були до влади, або прості підготовлені "балаболи" тобто ті шо "вміли говорити" і знали шо говорити...

повірте ті вчені що дійсно знають або знали щось важливе сиділи безвиїздними і я впевнений шо і зараз сидять безвиїздними...

нерідким було явище коли КГБістів посилали на всякі наукові конференціїї під виглядом вчених і на всякого роду конференціях і виставках не стільки було важливим показити своє (хоча СРСР дійсно які США любили "мірятись піпіськами") як подивитись і взнати чи те своє не гірше, а можливо і краще ніж у "ворога" а ще важливішим було "вербуванням" вчених, фіксація всякого роду технологій які були розвинені слабо у нас... тут можна продовжувати бескінечно... те що СРСР був країноб "технарів" тут навіть і спорити не потрібно... певно в тому і була його вся сила

ненада ляля про те шо такого не було, було щей як було... цеж СРСР!! в якому було легше купити танка чи автомат Калашнікова ніж джинси...

не знаю щодо Нобелівських лауреатів, але один мій родич у радянські часи довгий час не вилазив з Європи. Працював по спеціальності. Інженер. Випускник Львівського політеху.

Європа то певно Ви мали на увазі країни Варшавського договору?))

Опубліковано
"в радянські часи була дійсно хороша освіта не те що зараз" , "спеціалісти які отримали радянську освіту дуже цінуються по всьому світі"

Все пізнається в порівнянні. А з чим же порівнювати радянську освіту, якщо не було нормального обміну спеціалістами? Та й ті ж працівники залишались працювати в союзі і не мали змоги показати себе за кордоном. Згадується мені тільки бажання нашого люду наслідувати "гніющій Запад" - і в одязі, і в поведінці.

Поправте, якщо помиляюсь.

Опубліковано
не знаю щодо Нобелівських лауреатів, але один мій родич у радянські часи довгий час не вилазив з Європи. Працював по спеціальності. Інженер. Випускник Львівського політеху.

Європа то певно Ви мали на увазі країни Варшавського договору?))

Ні. Це були Італія та Франція.

Опубліковано

Не раз приходилось чути типу "в радянські часи була дійсно хороша освіта не те що зараз" , "спеціалісти які отримали радянську освіту дуже цінуються по всьому світі" от би хотілось почути всі ті переваги над сучасною які давала радянська система освіти яку я на жаль не застав, просто цікаво.

Запитай в Електроншика, він тобі розповість чому сучасні дипломи (спеціалістів, бакалаврів та магістрів) зібрані в кучу програють одному радянському диплому спеціаліста :) На цю тему можна говорити багато, але реальність така, що 80% випускників вузів мають надзвичайно низький рівень професійної підготовки. Цим і відрізняється наша сучасна освіта від радянської, яка "видавала на гора" менше шлаку. Хоча, справедливості ради, слід зазначити, що і тоді хватало всякого барахла :)

Опубліковано

дибілов в вечерку

Ну вы это, аккуратнее с выражениями. Не надо ярлыки расклеивать. Многие люди работали и вечером после работы ехали на учебу. Среди таких не мало отличных специалистов.

Мається на увазі у вечірню школу а не на вечірнє відділення вузу. Наприклад в мене однокласника-"дебіла" відправили у вечірку, а мама вчилась деякий час на вечірньому відділенні політеху, як раз по тій причині що робота/малі діти.

Опубліковано

сучасні дипломи (спеціалістів, бакалаврів та магістрів) зібрані в кучу програють одному радянському диплому спеціаліста

радянських дипломів вже не видають більше ніж 20 років

отже людина, в якої він є, вже має >20 років трудового стажу/досвіду

так що виграють не дипломи, а роки

Опубліковано

дибілов в вечерку

Ну вы это, аккуратнее с выражениями. Не надо ярлыки расклеивать. Многие люди работали и вечером после работы ехали на учебу. Среди таких не мало отличных специалистов.

Мається на увазі у вечірню школу а не на вечірнє відділення вузу. Наприклад в мене однокласника-"дебіла" відправили у вечірку, а мама вчилась деякий час на вечірньому відділенні політеху, як раз по тій причині що робота/малі діти.

Я,вчився в вечірній школі,мав би можливість мінуснув би,а дибілів хватає усюди.

Опубліковано

Досить цікава тема. Звичайно що можна багато що писати про це. Напишу трохи тезисно, все чисто моє імхо.

1. Якось не задумувався раніше, зараз розумію: школа, основа основ, і радянська давала універсальність знань. Потім вже появились так звані математичні, фізичні, хімічні фізкультурні класи, але універсальність була. Звичайно що у дитини була схильність до різних напрямків, але знання давали однаково.

2. Не знаю як зараз (вибачте, школу закінчив давно :) ). але за радянський час досуг дитини, за рахунок держави!, намагались заповнити якомога щільніше. Це і різного роду гуртки, типу зроби сам, моделісти конструктори, картінгісти, радіогуртки. Тоді це були палац юних піонерів, станція юних техніків (зараз не знаю). І музичні школи. і спортивні гуртки. Для дітей подоросліше ДОСААФ. Це і розвивало дитину, і до речі, зменшувало посил до того що дитина може стати на злочинний шлях (як правило підлітки, яким немає чим зайнятись, частіше схильні вчиняти злочини). Це все було БЕЗКОШТОВНО. Зараз, маєш гроші, нема питань. Грошей немає, йдеш лісом.

3. Обматюкати вчителя, погрожувати йому, це було немислимо. Таке траплялось досить рідко і було з розряду надзвичайної події (принаймні до початку 1990 року). Авторитет вчителя був на висоті в той час. Зараз? Хм...

4. Була корупція, але дуже прихована і практично невидима, зараз гадаю казати нема про що. Як би тоді директор заїкнувся б про збір грошей на ремонт школи, то з ним вже говорили б в іншому місці відповідні органи.

Ну і всякі фішки типу піонертабору, лінійок, збору макулатури, металолома, та усіляких політінформацій, то вже важко пояснити сучасному поколінню інтернету.

5. Інститути давали практику. Зараз навіть і не знаю, в 90-х, коли я вчився, це вже була проблема. Хоча теоретичні знання ще по інерції давали досить вправно. Мені це, наприклад, досить допомогло по роботі. Зараз, побачивши рівень знань теперишніх спеціалістів, стає тоскно. Чи може такі мені попадались? Не знаю. Стає просто зрозуміло чому наші дипломи не хочуть визнавати за кордоном.

6. Вже у 90-ті була вже досить конкретна корупція в інститутах. Як я зараз розумію. це були лише квіточки того що робиться зараз.

7. На той час не було Google. Сидиш у бібліотеці, лопатиш гору підручників, довідників, та пишеш курсову чи навіть дипломну. Звичайно що можна було і не писати, достатньо дати на "лапу" чи купити. Але ті, хто хотіли написати, писали. Зараз з одного боку інтернет дав дуже могутній інструмент по пошуку потрібної інформації, але з іншого боку, навчив бездумно копіпастити.

І ще одне, далеко ходити не треба, а просто заглянути на нашу любиму борду у розділ студентський базар. Скільки там тем про пошуки, купівлю дипломних, ргр, курсових? Звичайно таке було і раніше, але не у таких масштабах і не настільки нахабно. І не треба тоді дивуватись про ціну якості наших дипломів. Якщо потрібен просто папірець, то може варто придбати його зразу? І не мучатись? Але я б не хотів би йти до такого хірурга, стоматолога, сідати за кермо автомобіля, спроектованого таким горе конструктором. І не треба дивуватись коли на наші авто кажуть кака, ми, бувші студенти, хто купляв ргр, курсові, дипломні самі ж винні в цьому! Знання у голову не купиш.

Просто у радянський час в основному вчились, КБ розвивались, були сильні кадри, і окремі випадки корупції взагалі картину не псували. Хоча, з іншого боку... Де найбільше це тоді було? Там де вчили дипломатів, партноменклатуру, еліту у столиці СРСР. А риба то гниє з голови...

На заході існують дві моделі школи. Одна модель: для всіх. Це підручники-комікси, вільне відвідування, вчителю абсолютно пофігу чи слухають його чи ні. Дитина там практично ніколи не получить теоретичних знань, добре якщо навчиться читати і писати, трохи вивчить математику. І потім піде працювати ким попало. Із такої школи подавляюча більшість не стане кимось з розряду VIP.

І є друга модель: дуже дорога, з надзвичайно суворою дисципліною, з жорсткими правилами, обов'язковий дрес код. Система бонусів та покарань. Така школа дає глибокі знання, підкреплені практикою. Таких школярів охоче беруть на навчання університети та академії, з таких людей і виростає еліта. Але не так багато людей можуть собі дозволити викинути великі гроші на такі навчальні заклади.

Деякою мірою риси цих двох моделей проступають і в нас. Це видно із назв, типу там школа така то а там гімназія така то, або ліцей такий то. Просто це початок, але вже є поділ. Чи добре це? Не знаю, не знаю.

P.S. Хотів покоротше, але трохи не вийшло, вже вибачайте :)

Опубліковано

В Ваших руках бути вчителем теж, але в житті. Давати дорогу тим, кого Ви вважаєте достойним і бачите реально перспективу. Або всіма поступками, підтримкою словом сказати хто розчарований, що не все куплено. Пояснити, що в нього є розум і цей розум треба захищати!

Так саме захищати!!!

Зараз це актуально. Дибіли захищаються взятками і відкрито сміються над іншими. Чому ж розумний має відчувати себе пригніченим? Так, нема за що інколи проїхатись в маршрутці, а про таксі мовчу, але в нього є саме головне: ВІН МАЄ ЗАННЯ СТВОРЮВАТИ!!!

створювати - це цінують всі! і тупаки також. Розфарбуй кльово його тачку, або зроби підсвітку і він буде літати від щастя! Звичайно треба вміти з тупими спілкуватись.

Тут є один нюанс!

Вони тупаки в справі - і це так!!! але вони можуть бути зовсім далеко не тупаки емоційно, у відносинах!!! і це на даний час дуже, наголошую дуже важливо.

В того хто проводить час за книгами нема всебічного розвитку відносин. Він вважає себе чогось недостойним, в чомусь пасує.

Тільки до 25,30 а інколи до 40-50 в нього з постійною працею і спілкуванням (але по роботі) зявляється впевненість, що він достойний грошей! винагороди.

Вся проблема і тої ж освіти лежить в психології людей і пріоритеті держави, які вона якості підтримує.

Раніше держава підтримувала правду (ще раніше, не в 80-ті). Щоб цього досягнути вона чистила все і вся, репресії, колективізація, бо інших вона просто не розуміла.

Надзвичайно низький рівень відносин, емоційного інтелекту! розуміння іншого.

Для прикладу, далеко не тре йти. Є в мене сестра, а в неї племінник. Дитина повна сил, енергії грається. Година, півтори. Вона каже заспокойся вже, посидь, відпочинь.

Вона то розуміє себе, але його не розуміє, він не може заспокоїтись. Багато сил і подруге це цікаво. Тут десь той задів брата і почався плач. Вона каже ну ти і вредний.

от ти постійно такий вредний. І це повторює вже не перший раз. Питання: дитина вредна? чи просто її не розуміють і тре подумати і тільки акуратно направити її

дії в інше русло, а щоб це зробити без примусу, покарань і сили тре на 100% знати дитину, пізнавати її. Саме пізнавати самому.

Так само і тут. В нас люди мало спілкуються, влада не розуміє людей бо знає себе і міряє по собі інших.

Така психологія людини, думати про іншого по собі (це підсвідомо закладено). Якщо свій власний розвиток низький, то тоді відносини повна лажа.

Є така приказка: "Не дискутуй з ідіотом, спочатку ти опустишся до його рівня, а потім він задавить тебе багатолітнім досвідом".

Непрості відносини бо зовсім нема спілкування між тим хто в бібліотеці і тим хто гуляє, або навіть ходить на спорт. В кращому випадку це школа, там хоть трохи

є взаєморозуміння бо старші розповідають, а в житті то теж повна лажа. Яке спілкування? Олігарх має свою непохитну думку, а бідняк теж гордиться, бо більше

нічого не має. Да обоє однакові люди. Різниця в кількості грошей і кількості спілкування.

Бідний може теж назбирати грошей, не стати багатим, а назбирати гроші. Бо Багатий він повинен бути мріями і фантазією (як в нас кажуть духовно), ну і звичайно багато сил на рух потратити.

Бо щоб назбирати тих грошей треба рухатись.

Опубліковано

VilanS, може ви й хочете сказати щось добре, але (вибачте, заради Бога) так незв*язно викладаєте свою думку, що вкрай важко її прочитавши скласти до купи. Не ображайтесь, та може варто писати коротше і конкретніше.

Ще раз прошу пробачення, якщо образила.

Опубліковано

В советское время студенты учились ради получения знаний, в наше же время образование - бизнес для тех, кто его предоставляет. Если понятие употреблять слишком часто, то ценность понятия становится ниже. Как только высшее образование стало средством обогащения, его ценанность стала ниже, а доступность выше, а как следствие - затерлось значимость для тех, кто его получает. То есть идут учиться только ради того, чтоб соответствывать запросам современного общества - иметь диплом о высшем образовании, но не ради того, чтоб иметь ценные знания.

Из собственного опыта. Втрой диплом получал лишь по тому, что работадателю приспичило, чтоб я имел диплом и еще по одной специальности. Получал второе высшее "образование" в попсовом частном ВУЗе и учбой это не назовешь, а так, посещение необязательных курсов и в конце з жалким подобием экзаменов. Прицип проведения экзаменов и защиты диплома были построены таким образом, чтоб ты перешел на следующий курс и платил деньги дальше, а защита с обязательным окончанием, да еще с дипломом покраснее, чтоб рейтинг вуза был повыше. А поступление в первый мой ВУЗ было таким, что я пожалел о потраченных средствах на подготовку с репетиторами (шучу кончено, но было очень легко), мы с одноклассником из экзаменационного зала в политехнике вышли первыми, через 15 минут после начала экзамена. Мне достался вопрос по математике с логарифмическим квадратным уравнением и по физике с формулой по расчету силы притяжения. Поступали на платное. Хотя обучение качественно отличалось от моего первого примера. Государственный ВУЗ все же.

Опубліковано

"спеціалісти які отримали радянську освіту дуже цінуються по всьому світі"

один з радянських міфів

щоб далеко не ходити і не розводити срач, достатньо просто ознайомитись з http://uk.wikipedia.org/wiki/Список_Нобелівських_лауреатів

Чтоб быть ценным специалистом для "заграницы" необязательно попасть в список лауреатов НП. Есть много ученых, родом из СССР, которые внесли значимый вклад в развитие западного общества.

Владимир Вапник - создал теорию Вапника–Червоненкиса, награжден медалью Франклина, является членом американской Национальной Инженерной Академии.

Максим Концевич - доказал гипотезу Виттена, открыл интеграл Концевича, получил премии Пуанкаре, Крафорда и математическую премию Филдса.

Евгений Кунин- внесен в список Штерна как самый цитируемый русский инженер-биолог.

Не хватит 20 страниц, чтоб перечислить таких ученых, а в том списке, который вы дали, в нем достаточно советских ученых и если их фамилии заканчиваются на "ман", то это не значит, что они не выходцы из СССР

Опубліковано

Не хватит 20 страниц, чтоб перечислить таких ученых, а в том списке, который вы дали, в нем достаточно советских ученых и если их фамилии заканчиваются на "ман", то это не значит, что они не выходцы из СССР

20 сторінок? це ні про що не говорить.все пізнається в порівнянні

щоб доказати перевагу радянської освіти потрібно порівняти "кількість сторінок" з іншими країнами/освітами

а список Нобелівських лауреатів чітко показує, де освіта заради науки, а де освіта заради диплому

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.



×
×
  • Створити...