Перейти до змісту

Велостоянки, новий етап


Рекомендовані повідомлення

Тема є продовженням проекту по Європейському тижню мобільності. Щоб не плутатись створю нову, бо згаданий "тиждень" кагбе давно закінчився.

Пригадуєте, одним з етапів проекту було розробити та затвердити типові зразки велостоянок і розробити спрощену процедуру отримання дозволів. Розкажу про напрацювання, а кому мо буде цікаво і хотілося б ІМХО юристів на цю ситуацію. І взагалі, крім затвердженої концепції ми скоро очікуємо ще два нормативні документи по велоінфраструктурі і треба це знати, шановні активісти та розуміти, а також популяризувати.

Так от. Стоянки розробили, форму погодили, креслення доробляємо. На виставці показали, один з варіантів стоїть біля міськради.

По документах. Проблема в тому, що ми не знайшли однозначного трактування що воно таке велостоянка і порядку її встановлення. Станом на місяць тому всі були переконані, що велостоянка - це мала архітектурна форма. Тобто, це споруда, існування якої регламентується Законом про благоустрій і уточнюється Правилами благоустрою, а мала архітектурна форма (МАФ) - це один з видів обєктів благоустрою. Немає процедури встановлення, але в правилах благоустрою міста Луцька чітко описані ті МАФи і документи, які треба для встановлення. Як виявилось, це дуже геморна штука - встановити обєкт зі статусом "МАФ".

Раптом, на міжнародній конференції Велофорум активіст з Полтави, архіектор, каже: а навіщо на велостоянки відносити до МАФ, якщо його можна трактувати як "інші обєкти благоустрою"? І це бляха правда, бо ні в законі ні в правилах немає жодного слова "велостоянка", а слово "інші" є. Він собі придумав, що для встановлення велостоянки треба тільки подати заяву на архітектуру і додати ситуаційну схему та креслення (креслення вроді як є). Це файно, але має бути нормативний документ, який регламентує цю всю процедуру.

Врешті, після діалогу з архітектурою було вирішено піти одночасно двома шляхами:

1. Рішенням виконкому затвердити Порядок встановлення і отримання дозволів, а також типові зразки з кресленнями. Причому в документі розділити велостоянки та паркувальні стійки, щоб забезпечити можливість не лише встановлювати піфдприємцям самим паркувальні стійки, а й розробити схему розміщення велостоянок біля соц обєктів міста.

2. Рішенням сесії внести зміни в Правила благоустрою міста Луцька. А саме: в розділ 10 (http://www.lutsk.ua/10-poryadok-otrimannya-dozvoliv-orderiv) "Порядок отримання дозволів" додати такий пункт як велостоянки і вказати отой мінімальний набір документів - заява, ситуаційна схема і креслення.

На цьому етапі виникло питання:

Є п цьому розділі пункт "10.2.10. Види робіт, які не потребують оформлення дозволу (ордера), але потребують завчасного повідомлення та погодження". Чи пробувати втюхнути велостоянки в цей пункт, чи додати окремий пункт "10.3.28. Встановлення велосипедних паркувальних стійок та велопарковок"?

І все би воно так нічо, як раптом на арені велостояночного протистояння зявляється ще один документ, який вступий у дію в вересні цього року - ДБН: Благоустрій населених пунктів. Там майже в кожному пункті згадуються велостоянки: і визначення і обовязковість встановлення і т.д. Я почав думати про те як зліпити до купи наші нормативні документи з цими ДБН-ами і нічого кращого, ніж дати посилання на них, не придумав. Може хто думає інакше?

Даю пдф дбн-ів. документ рекомендую переглянути для загального розвитку. В понеділок викладу проекти рішення виконкому та сесії, бум різати по живому.

1033_DBN_B.2.2-5-201.pdf

Посилання на Правила благоустрою в тексті є, а Закон про благоустрій не скидаю, бо він більш узагальнений, ніж правила.

Дякую тим, хто зміг дочитати... вклоняюся низько тим, хто хоча б скаже, чи у правильному шляху рухаюсь.

Уточню. В Україні ще такої практики немає. Можем стати піонерами велоінфраструктурного менеджменту.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

  • Відповідей 75
  • Створено
  • Остання відповідь
Я почав думати про те як зліпити до купи наші нормативні документи з цими ДБН-ами і нічого кращого, ніж дати посилання на них, не придумав.

Юр, нащо давати посилання на дбн, якщо дбн прекрасно існує сам без того посилання? :) дбном регулюється де і як мають робитись ті стоянки? навіщо тоді ще якийсь порядок через сесію проштовхувати?...

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

а можна озвучити що вартуватиме поставити велостоянку без вартості велостоянки ?

ну і кльово було б якісь фотки варіантів самих стоянок з цінами, якщо є вже якісь наробки окрім тої дорогої що була на виставці.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Я почав думати про те як зліпити до купи наші нормативні документи з цими ДБН-ами і нічого кращого, ніж дати посилання на них, не придумав.

Юр, нащо давати посилання на дбн, якщо дбн прекрасно існує сам без того посилання? :) дбном регулюється де і як мають робитись ті стоянки? навіщо тоді ще якийсь порядок через сесію проштовхувати?...

я не впевнеий, але здається, що це бюрократична норма. В документі обовязково має бути зазначено документи відповідно до яких підготовлено нормативний акт. А оскільки ДБН - це єдиний документ, в якому визначено поняття "велостоянка", то без цього ніяк. Але то формальність, фактично так і буде: самі-по-собі.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

а можна озвучити що вартуватиме (ну хоч приблизно) поставити велостоянку без вартості велостоянки ?

ну і кльово було б якісь фотки варіантів самих стоянок з цінами, якщо є вже якісь наробки окрім тої дорогої що була на виставці.

Поставити велостоянку можна при великому бажанні і самому. В залежності від конструкції, для цього треба: або жменя анкерів і перфоратор, або відро бетону. До цього всього - година-дві роботи. По цінах - до будівельників. Якби я був будівельником, я б може за якусь сотню зробив би + матеріали.

Конструкції велостоянок будуть тільки трішки відрізнятись від тих, що були на виставці. Але тих, хто мене запитував, я попереджав - це найдорожчі варіанти. Кожен з них можна на третину, або й половину здешевити. Щоб багато не повторюватись, на наступному тижні буде готова методичка, в якій буде написано все про те, як встановити велостоянку зі зразками конструкцій, переліком документів, рекомендаціями тощо. В цій методичці будуть вказані контакти щонайменше трьох різних фірм, які займаються металообробкою і які нададуть комерційні пропозиції по виготовленню. Інший варіант - ви просто берете креслення, які будуть у вілоньму доступі в інтернеті і робите самі, чи несете знайомим зварникам.

По конкретних зразках (варіанти здешевлення):

Арочна паркувальна стійка - не робити лазерну порізку на металі (-100 грн.). кріплення робити не анкерне, а взяти трохи довшу трубу і забетонувати її (-100 грн., враховуючи те, що тільки кришечки, які закривають анкерні кріплення коштують 50 грн). Звичайна покраска мабуть теж буде дешевшою, ніж порошкова, але тут я б подумав. Економія не значна, але як буде триматись - це питання.

Велостоянка на 4 і більше байків - просто зробити зі значно тоншого матеріалу. Основна ціна велопарковки - це вартість матеріалу. Там можна раза в два полегшити конструкцію. Крім того тут є один бюджетний варіант (без бічних стійок), такий як біля міськради зараз стоїть - то той взагалі дешевий буде.

Думаю, 150-200 грн. за одне паркомісце, якщо враховувати, що одна паркувальна стійка - це два паркомісця. Велостоянка в розрахунку на одне паркомісце має бути дешевше.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

  • 3 місяця потому...

Дуже проста, практична та недорога конструкція вело-стоянок від Артьомія Тетяновича.

Мені подобається. От тільки ребро жорсткості потрібно давати на всю висоту, або хоча б до місця, де починається згин.

Інакше іх просто поскручуються в рулон як газету місцеві п'яні аборигени.

74404.jpg 74405.jpg

http://www.artlebedev.ru/everything/veloparkus/

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Бюджетний варіант велостоянки :)

в мене кожна із вкопаних шин асоціюється із могилою мертвого автомобіля. Так що для мене найбільша цінність цього варіанту - у символізмі :-)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

А мне такой вариант ближе, потому что менее травматичен (в отношении к велосипеду, в первую очередь) :)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

  • 1 місяць потому...

Хелпніть терміново. Потрібно прийняти рішення. Вже от-от будемо виносити на виконком рекомендовані параметри велостоянок. Якщо з "аркою" більш-менш зрозуміло, то стосовно великої велостоянки мене "тєрзають" сумніви.

Хто був на виставці - бачив велостоянку. Вона на схемі зверху - вид збоку. Спрощений варіант стоїть біля міськради.

Я передився ще матеріали і схиляюсь до прикладу нижче. Перевага є в тому, що в нижній дузі фіксується колесо, при цьому не задіває можливий дисковий тормоз. А більша дуга служить для кріплення велозамком рами. Вона якась менш масивна і більша дуга не обовязково торкається рами, що є менш травматично, як уже писалось. Ще одна перевага - кльово робити таку стоянку двосторонньою.

Чекаю конструктивних коментарів.

Уточню, що це не обовязкові стандарти, а рекомендовані. Тобто, ймовірно, що їх буде найбільше по місту.

post-2316-0-49388700-1364382672_thumb.jp

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Конечно, отличный вариант.

Но на мой взгляд, самая большая проблема, это место для стоянки. Если это глухой темный угол улицы, то будь она из золота и обвита отборным хлопком, я там свой байк не оставлю. А для стоянки достаточно б было просто трубы торчащей, только б присматривал кто.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Кстати, пользуясь случаем, призываю велосипедистов к повышенной бдительности. Предрекаю в этом сезоне бум по кражам велосипедов :)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Предрекаю в этом сезоне бум по кражам велосипедов

сказала о том, что я знал, но не верил себе и боялся озвучить.
Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

так це зрозуміло, що на видному місці. Але все-одно конструкція має бути людською і зручною.

Ну давайте ще кажіть, бо мені креслення переробляти впадло, треба дуже переконливі аргументи)))

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Ну, конечно второй вариант, предпочтительней первому. Аргументы сам перечислил. "Дискуссии не будет" (с)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

АХРЄНЄТЬ, який вправний гопнік.

Висновок, треба замок з довгим тросом, і прив"язувати оба колеса і раму. Але тоді замок зламають. Головне, не залишати велосипед без нагляду, бо спеціалістів широкого профілю розвелось дуже багато.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

А я от тут помалював і пропоную такий варіант:

2CUBm.jpg

82r9l.jpg

6i9UW.jpg

r51YX.jpg

Простіше в виготовленні, менш затратно, довгим тросом дозволяє застібнути і раму, і переднє колесо, а саме головне -- може служить лавочкою, сємкі там поплювать, пивка попить, тьолачьок потіскати щоб велосипедист міг і відпочити відразу, посидіти в рюкзаку поритись тощо.

Parking_01.PDF

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Plum, мне очень нравится хотя бы тем, что при высокой безопасности, собрать такую стоянку под силу даже обычному слесарю из ненужных труб, тройников и уголков. у каждого где-то на антресолях наверняка валяются такие куски сантехники

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Для економії місця по ширині, якщо дозволяє місце по довжині і стоянка не буде під стіною паралельно до неї, "ноги" під колеса можна робити шахматкою, щоб велосипеди ставали "валетом" -- тоді їх можна ставити щільніше і руль одного не буде заважати іншому.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.



Hosting Ukraine
AliExpress WW


×
×
  • Створити...