Перейти до змісту

«Раз на тиждень на велосипеді – ціна європейського міста»


Рекомендовані повідомлення

Перевірив чи не втравив навиків у велопубліцистиці. Не судіть строго.

Доцільність створення у таких містах як Луцьк велосипедної інфраструктури вже мало у кого викликає сумніви. Очевидними є переваги вело транспорту, пов’язані з екологічністю, економічною вигодою, особистою мобільністю, здоров’ям тощо. Велосипед гігантськими кроками завойовує європейські міста і поки, на жаль, тільки в думках та планах окремих людей виношується ідея вдосконалення транспортної інфраструктури в Україні.

Події останніх пів року в Луцьку стали яскравим підтвердженням, що зміни починаються. Підтримка місцевої влади велосипедних планів підкріпилась прихильною позицією Громадської ради при Луцькому міському голові. Опитування, проведене серед громадських лідерів міста, вказало майже стовідсоткову прихильність лучан до будівництва велосипедних доріжок та супровідної інфраструктури у нашому місті. А понад пів тисячі учасників велопробігу на Велодень та майже стільки ж зібраних підписів на підтримку розвитку велосипедної інфраструктури міста стали свідченням того, що вело спільнота активно збільшується.

Проте, як і в кожній серйозній справі, у вирішенні питань розвитку велосипедного транспорту існує ряд проблем, які потрібно зрозуміти і врахувати для кращого сприйняття суспільством пропонованих змін. Дискусія навколо доцільності чи недоцільності створення велоінфраструктури – це тема вчорашнього дня, пройдена і доведена. Поступово з’являються нові «міфи» та негативні твердження про велотранспорт, які вимагають обґрунтування і спростування, або підтвердження.

Велосипедна інфраструктура потрібна усім.

Всіх учасників дорожнього руху можна умовно розділити на три категорії – автомобілісти, пішоходи та велосипедисти. І попри те, що всі три категорії – це одні і ті ж самі люди (просто з переважанням певного виду пересування), ми постійно відчуваємо спротив від усіх сторін. Чомусь серед багатьох автомобілістів і пішоходів побутує думка, що для створення умов велосипедистам обов’язково потрібно «відрізати» шматок «їхнього» простору – тротуару, або дороги, таким чином обмеживши можливості для їх пересування.

Такий конфліктний підхід – не зовсім відповідає дійсній ситуації. Насправді, велосипедисти – категорія учасників дорожнього руху, яка ВЖЕ існує на наших дорогах і ВЖЕ створює певні незручності як для автомобілів, так і для пішоходів. І щодалі, ця категорія поступово збільшуватиметься. Питання створення велосипедних доріжок – це не спроба «відрізати» від когось шмат дороги, а це спроба організувати рух на дорозі для всіх, щоб він став зручним і безпечним.

Мені, як автомобілісту, було б значно простіше і спокійніше, коли б на багатьох великих вулицях була відділена смугою ділянка для руху велосипедистів. Я хочу бути спокійний, що на черговому перехресті раптово не виїде велосипедист і не створить аварійну ситуацію. Я знаю, що він «там» і я в будь-який момент готовий його «зустріти».

Мені як пішоходу, значно приємніше іти вздовж велосипедної доріжки на тротуарі, аніж вздовж припаркованих поперек автівок. А враховуючи те, що велосипедні доріжки створюють зазвичай між автомобільними і пішохідними зонами – це створює додатковий буфер для моєї безпеки та комфорту.

Велосипедні доріжки – це дорого?

З тим, що додаткові витрати на облаштування велосипедних доріжок існують, важко сперечатись, але це не ті колосальні інвестиції, якими лякають нас скептики. Все дуже просто. Під час реконструкцій, або капітальних ремонтів вулиць (коли зазнає змін весь, або майже весь, поперечний профіль вулиці) в проект вносяться зміни з передбаченням велосипедних доріжок. Різниця в ціні при цьому мінімальна, оскільки в будь-якому випадку облаштування одного метра дороги (чи це тротуар, чи проїжджа частина, газон чи квітник) коштує гроші, а покриття для велосипедних доріжок – не найдорожча стаття у переліку витрат.

Не потрібно шукати окремі великі кошти, не потрібно витрачатись на дорогі проекти, треба просто завчасно передбачити на вулиці велосипедний маршрут і проблема перетвориться на невеликий технічний крок, який просто треба правильно пройти.

Велосипед – найнебезпечніший вид транспорту?

Насправді все навпаки. Велосипед безпечний в перчу чергу тому, що він безпечний сам для себе, тобто для свого водія. Найгірше, чим може зашкодити собі велосипедист, ні в яке порівняння не йде з тим, що може зробити собі водій авто, перевищивши швидкість, чи порушивши правила. Інша справа, коли мова йде про безпеку велосипедиста від інших учасників руху. Тут все напряму залежить від позиції велосипедиста. Якщо належним чином «відмітити» себе на місцевості, почепити світловідбиваючі пристрої, ліхтар та маяк, одягнути яскравий одяг – небезпека зменшується до мінімуму. А за умови наявності зручних велосипедних доріжок, можна з впевненістю відносити велосипед до категорії найбезпечніших засобів пересування у містах.

Або авто, або велосипед.

«Та я ніколи в житті не поміняю своє улюблене авто на якийсь там велосипед!» - дивний вислів, чи не так? Це при тому, що ніхто такого особливо і не пропонує. Чомусь заклик пересідати на велосипеди сприймається як заклик повністю відмовитись від інших видів транспорту. Але цього не потрібно!

Я, мешканець Луцька, одночасно користуюсь всіма можливими способами пересування у місті: пішки, велосипедом, громадським транспортом, автомобілем. Уявіть собі ситуацію, що кожен мешканець нашого міста вирішив в середньому три дні в місяць їздити виключно на велосипеді. Це може бути поїздка на роботу, прогулянка із сім’єю тощо. Погодьтесь, це не складно. Але ж це щонайменше 10% велосипедного руху в місті! Панове, це ознака європейського міста.

Велосипедний транспорт – це не лише справа будівельників, проектантів та великих бюджетів, а в першу чергу розуміння мешканцями один-одного, взаємоповага та поступливість. Адже в ідеалі, ми за так просто можемо отримати так багато…

Юрій Моклиця, велоактивіст

28 червня 2012 року

газета "Луцький замок".

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

файно!

п.с. якби транспорт заг.користування сягнув за10 грн (ак в інших розвинених країнах) то народ і на велосипеди повискакував!

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

на противагу - досить цікава думка

"Велосипедист - бедствие для экономики. Он не покупает автомобиля и не берет под него кредит. Не покупает бензин. Не пользуется услугами ремонтных мастерских. Не страхует «гражданскую ответственность». Не пользуется платными стоянками. Не страдает от ожирения. Да он еще и здоров, черт возьми! Здоровые люди не нужны для экономики. Они не покупают лекарства. Они не ходят к частным врачам. Они не увеличивают ВВП." (Dmitriy Mikhalap)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

на противагу - досить цікава думка

це не противага, у шютка юмора. На імпортних бензині та автомобілях та з державною медициною про це навіть смішно говорити.

От ми якось на фб і розважались на цю тему. Можна продовжити:)

274770_587091457_1195124074_q.jpg

Роман Крих

«Велосипедист — бедствие для экономики. Он не покупает автомобиля и не берет под него кредит. Не покупает бензин. Не пользуется услугами ремонтных мастерских. Не страхует «гражданскую ответственность». Не пользуется платными стоянками. Не страдает от ожирения. Да он еще и здоров, черт возьми! Здоровые люди не нужны для экономики. Они не покупают лекарства. Они не ходят к частным врачам. Они не увеличивают ВВП.»



    • Володимир Торбiч зато здорові люди краще працюють, тому ВВП вони якраз збільшують :)
      22 июня в 23:19 · Мне нравится

    • Шаповал Сергій серед усіх учасників дорожнього руху велесипедистам найгірше, вони дихають на повні груди вихлопними газами...
      22 июня в 23:20 · Мне нравится

    • Юрій Моклиця велосипедист економить витрати на збереження довкілля; велосипедна інфраструктура дешевша, ніж автомобільна; велосипедисти на велосипедах ніколи не вбивають собі подібних, тим самим зберігаючи життя людям, які можуть збільшувати ВВП.
      22 июня в 23:26 · Мне нравится· 1

    • Bogdana Stelmach ха-ха... а я спростую :-) ВВП тих, хто працює, значно менше тих прибутків, які дають фармкампанії... І до того ж, Юра, якщо велосипедист не вбиває собі подібного - він може збити пішохода :-) Але який зиск від цього ДАІ???!!! Нульовий :-) Ну і представники багатьох інших професій лишаться без роботи :-)
      22 июня в 23:39 · Мне нравится

    • Шаповал Сергій але їм доводиться частіше прати штани, що призводить до забруднення підземних вод фосфатами...
      22 июня в 23:39 · Мне нравится

    • Bogdana Stelmach Сергію, є безфосфатні порошки і господарське мило :-))))
      22 июня в 23:40 · Больше не нравится· 1

    • Володимир Торбiч а ще є велосипедні тренажери :)
      22 июня в 23:43 · Мне нравится

    • Юрій Моклиця фармкомпанії своїми ліками щодня вбивають багато людей, що в свою чергу "компенсує" їх надприбутки.
      22 июня в 23:45 · Мне нравится

    • Bogdana Stelmach про що і мова, якщо при цьому не забувати про корупційні схеми
      22 июня в 23:48 · Мне нравится

    • Шаповал Сергій а є ще семенний канатик, який при тривалій їзді на велосипеди травмується, що призводить до безпліддя у чоловіків...
      22 июня в 23:49 · Мне нравится

    • Юрій Моклиця велосипедист навіть немає за що кому дати чи взяти хабар!!!!!
      22 июня в 23:49 · Мне нравится· 1

    • Юрій Моклиця до того, як канатик травмується, велосипедист встигає такого начудити....
      22 июня в 23:50 · Мне нравится· 1

    • Bogdana Stelmach ‎100 балів, Юра! :-))))
      22 июня в 23:51 · Больше не нравится· 1

    • Bogdana Stelmach Сергію, Ви мабуть, ніколи не їздили ровером, раз так переживаєте :-)))) можна шкіряну кобуру собі пошити, якщо вже так страшно :-)
      22 июня в 23:52 · Мне нравится· 2

    • Шаповал Сергій То просто вас Богдана то не стосується, от ви і вправляєтесь у гуморі...
      23 июня в 1:17 · Мне нравится

    • Bogdana Stelmach жити загалом шкідливо, Сергію ;-)
      23 июня в 1:20 · Мне нравится

    • Шаповал Сергій ги, а хто тут писав, що вєлік то здоровий спосіб пересування?
      23 июня в 1:24 · Мне нравится

    • Bogdana Stelmach хіба я?
      23 июня в 1:47 · Мне нравится

    • Шаповал Сергій будемо рахувати, що перепост ви зробили помилково...
      23 июня в 1:48 · Мне нравится

    • Bogdana Stelmach рахувати, Сергію, можна курчат восени ;-) а перепости люди роблять не тільки тому, що хочуть цим щось сказати, а ще й для того, аби кожен читач отримав інформацію і зробив свій висновок :-)
      23 июня в 16:49 · Мне нравится· 1

    • Igor Medvedchuk кинути пити та курити,не купувати непотрібні шкідливі продукти(як харчування так і побуту).Хімію для сільського говподарства...прощавайте паразити олігархи-хижаки.
      26 июня в 17:41 · Мне нравится· 1

    • Шаповал Сергій одразу видно, що людина не сікла буряки...
      26 июня в 17:42 · Мне нравится

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Велобайк это супер-решение проблем доставки тела на работу/с работы/по работе. Купил свой байк 20.07.2011, уже наездил на нем 2600+км, это при том, что всего один раз съездил на кулинарку, все остальное время только по работе.

Хреново, что нет велодорожек, и куча Га%?*?:на на дороге валяется. Использую свой байк 4-5 раз в неделю, наездил иммунитет на сквозняки гггг )), на мне не заработали маршрутчики за год 1500грн. Суперрр )))

З.Ы. заметил странный факт, если начинает болеть голова, достаточно поехать на Киверцы, по приезду уже голова не болит ;)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Спочатку треба розробити цілісну транспортну концепцію розвитку Луцька на найближчі 10, ще краще 20,50 років.

Максимально доцільно використати транспортні потоки ,місця пересадки ,парковки і т.д.

Частиною цієї концепції має бути організація велоруху.

Не знаю,чи є в Луцьку спеціалісти по такій розробці.

Маю на увазі дійсно спеціалістів, а не різних головних архітекторів з ,,суждєніями времьон покорен.я Крима.,,

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.



×
×
  • Створити...