Перейти до змісту

Табачник забере з підручників "брєдятіну" про Голодомор


Phoinix

Рекомендовані повідомлення

Опубліковано

1275039207.jpg

Міністр освіти Дмитро Табачник обіцяє прописати в навчальній програмі, що Голодомор - це не геноцид українського народу.

Про це він заявив на гарячій лінії в "Комсомольській правді в Україні".

"Наше міністерство зараз працює над найскладнішим питанням - це визначення стандартів освіти, тому що брєдятіна з гіперболізацією тільки однієї форми оцінювання - це не реформа, а обман учнів і суспільства", - заявив міністр.

"Якщо говорити про суб`єктивність, то вчитель зобов`язаний виконувати навчальну програму, але в ній потрібно чітко прописати, що Голодомор 1933 року - це загальна трагедія народів України, Росії, Бєларусі, Казахстану, і вказати, скільки людей померло від цього лиха в кожній з республік", - упевнений Табачник.

"При цьому, написавши правду, що найвищі втрати сільського населення, понад 41 відсоток, були в Саратовській області. Тоді вчитель не зможе промивати голови школярам у відповідності зі своїми суб`єктивними поглядами", - додав він.

Табачник також запевнив, що "ніколи ні в Росії, ні в Україні не говорили про спільний підручник для шкіл".

"Ми обговорювали з нашими вченими спільний навчальний посібник для вчителів, у якому буде представлена точка зору істориків з Академій наук Росії й України. Щоб учитель міг ознайомитися з фактами, документами, що аргументують або захищають позицію тієї чи іншої сторони", - заявив він.

оригінал

Опубліковано

1275039207.jpg

Міністр освіти Дмитро Табачник обіцяє прописати в навчальній програмі, що Голодомор - це не геноцид українського народу.

Про це він заявив на гарячій лінії в "Комсомольській правді в Україні".

"Наше міністерство зараз працює над найскладнішим питанням - це визначення стандартів освіти, тому що брєдятіна з гіперболізацією тільки однієї форми оцінювання - це не реформа, а обман учнів і суспільства", - заявив міністр.

"Якщо говорити про суб`єктивність, то вчитель зобов`язаний виконувати навчальну програму, але в ній потрібно чітко прописати, що Голодомор 1933 року - це загальна трагедія народів України, Росії, Бєларусі, Казахстану, і вказати, скільки людей померло від цього лиха в кожній з республік", - упевнений Табачник.

"При цьому, написавши правду, що найвищі втрати сільського населення, понад 41 відсоток, були в Саратовській області. Тоді вчитель не зможе промивати голови школярам у відповідності зі своїми суб`єктивними поглядами", - додав він.

Табачник також запевнив, що "ніколи ні в Росії, ні в Україні не говорили про спільний підручник для шкіл".

"Ми обговорювали з нашими вченими спільний навчальний посібник для вчителів, у якому буде представлена точка зору істориків з Академій наук Росії й України. Щоб учитель міг ознайомитися з фактами, документами, що аргументують або захищають позицію тієї чи іншої сторони", - заявив він.

оригінал

а сенсу обговорювати і немає,- все рівно ні-до-чого не приведе :dont:

Опубліковано

А як на мене все правильно. Не потрібно занадто педалювати цю тему. Треба подавати її різнобоко, а не так, як це зараз робиться у нас. Щодо спільного навчального посібника, імхо, теж хороше починання. Звідки стільки негативу до позитивних рішень?

Опубліковано

Найбільша "брєдятіна" в нашій країні це такий міністр. Краще б його прибрали, поки не пізно. імхо

Добавлю, "брєдятіна" ще й тому, що підручники, як і закони в нашій державі, пишуться під політиків.

Основна біда наших підручників в тому, що стержнем має бути не державність, що мінялась, або геть знищувалась, а людина, нація, що виживала і в ті роки, коли не було державності.

Історію треба вивчати через призму життєвих доль, а не розставляти на чорне і біле.

Ех, а такі цікаві напрацювання були. Рекомендую почитати Н. Яковенко "Концепція нового підручника української історії". Захоплювалась її статтями ще в студентські роки.

Ну і В.Верстюка заступника голови Інституту національної пам'яті.  

Опубліковано

D@ve, вставлю своїх 5 копійок. Одне питання: Ви читали підручник і тему про голодомор? Якщо щось міняти - дайте ті рядки з підручника Історії України з якими ви не згідні. Наскільки я памятаю, в підручнику добре викладено тему, що голодомор був не тільки в Україні, також було наведено документи, які засвідчують що голодомор був спланованим, згадується "закон пяти колосків" і нічого "антинародного" там не має, тому, якщо щось змінювати, то потрібно розібратись що саме вас, як громадянина цієї держави не влаштовує.

Опубліковано

Snig, на мою думку, наші підручники по історії, особливо історії України - дуже погані. Моя дитина 9 клас закінчила, сама я історик. Так от читаючи якийсь параграф у підручнику (за 9-й чи попередні класи) я не можу дитині пояснити тему, яка там задана.

Розказують, що якось Франклін, президент США, писав листа. Писав довго. Списав 8 листків. В кінці приписав: "Вибачте, що я написав такого довгого листа. У мене не було часу написати короткого".

Так і з нашими підручниками. Ні щоб стисло виласти тему, щоб вона була чітко сформульована і донеслась до свідомості кожного учня. Так там "розтікаються мислью по дрєву". Стільки тексту, що дітям він просто в голову не вкаладається.

Але як написала laska, зробити треба підручники по історії не політичні, а наукові. Не знаю чи зараз получиться.

Опубліковано

Luychi, я згідний з тим, що не виконується такий важливий принцип, як наочність, активність і систематичність, а велика (аж занадто)ставка робиться на науковіть, ось з цим і треба боротись, а не переписувати історію.

Опубліковано

Історію переписати не так і просто. Можна факти навести або замовчити. А інтерпретацію до них подати якраз таки з політичної точки зору.

Опубліковано

Щодо спільного навчального посібника, імхо, теж хороше починання. Звідки стільки негативу до позитивних рішень?

Хоч вбийте, не бачу жодного позитиву. Хто сильніший правіший, той і буде диктувати умови на чию користь інтерпретувати події. Хоч в нас і спільне минуле, але ми різні, і історія в нас різна.

Найбільша "брєдятіна" в нашій країні це такий міністр. Краще б його прибрали, поки не пізно. імхо

Добавлю, "брєдятіна" ще й тому, що підручники, як і закони в нашій державі, пишуться під політиків.

Основна біда наших підручників в тому, що стержнем має бути не державність, що мінялась, або геть знищувалась, а людина, нація, що виживала і в ті роки, коли не було державності.

Історію треба вивчати через призму життєвих доль, а не розставляти на чорне і біле.

Вірніше і не скажеш. Laska, я би вам за ці слова з радістю плюс поставив, тільки от репутацію прибрали.

Snig, на мою думку, наші підручники по історії, особливо історії України - дуже погані. Моя дитина 9 клас закінчила, сама я історик. Так от читаючи якийсь параграф у підручнику (за 9-й чи попередні класи) я не можу дитині пояснити тему, яка там задана.

Розказують, що якось Франклін, президент США, писав листа. Писав довго. Списав 8 листків. В кінці приписав: "Вибачте, що я написав такого довгого листа. У мене не було часу написати короткого".

Так і з нашими підручниками. Ні щоб стисло виласти тему, щоб вона була чітко сформульована і донеслась до свідомості кожного учня. Так там "розтікаються мислью по дрєву". Стільки тексту, що дітям він просто в голову не вкаладається.

Але як написала laska, зробити треба підручники по історії не політичні, а наукові. Не знаю чи зараз получиться.

Не знаю на скільки це правда, але на заході історія закінчується за 50 років до сьогодення. Все що було потім вивчається політологію, і ці події так би мовити не є відстояні для історії. І на мою думку це правильно.

Але навіть за такого підходу, коли ми будемо писати спільні підручники з історії, то будуть зачіпатись невгодні теми і набагато більшої давності.

Історію переписати не так і просто. Можна факти навести або замовчити. А інтерпретацію до них подати якраз таки з політичної точки зору.

Переписувати історію не так просто коли ще живі свідки тих подій і коли вони можуть вільно висловитись про неправдивість даних.

Опубліковано

Вы имели в виду мемуарную литературу или "источкики" типа , а мне баба Зина расказывала что .......?

Dervish,

тебе не дивує, що ми відстоюємо ті події яких не було на Волині, вроді ж нашо треба, а ні, це ж в Україні було, а такі дЕРВІШІ як ти з Сходу де цей жах був жовчю плюються і доказують що нічого не було, нонсенс, чи не так ? Просто нам не всерівно бо це було у нас в державі (передчуваю ссилки на вікіпедію знавців географії за 33 рік), ПольщА тоді була, але яка нах різниця

дЕРВІШ роздрукуй і повісь над ліжком

778.jpg

326906.jpg

67a24f9d5f3147fa5b3aa8a08e75fafa_full.jpg

Ти в очі тим діткам на останній фотці подивись і піди поспи, а завтра нам розкажеш

Опубліковано
Хоч в нас і спільне минуле, але ми різні, і історія в нас різна.

Я позволил себе перефразировать "Прошлое у нас общее , но мы разные , и прошлое у нас разное"

Можливо трошки не так виразився, виправлюсь.

В нас частина спільного минулого, але потім два народи розвивались окремо, кожен йшов своїм шляхом. Так, нас не одноразово намаглись знов загнати в одне корито, і не по нашій ініціативі. Але все рівно погляди на життя в нас різні. І історія, той шляхи якими ми пройшли до цього моменту в нас теж різні.

Думаю, так вам буде зрозуміло.

Історію треба вивчати через призму життєвих доль, а не розставляти на чорне і біле.

Вы имели в виду мемуарную литературу или "источкики" типа , а мне баба Зина расказывала что .......?

Часто джерело в особі баби Зіни набагато надійніше, ніж офіційні підручники і те що говорить влада, особливо такі її діячі котрого ви яро тут захищаєте. Та "баба Зіна" бачила події на власні очі і без цензури розкаже іншим, а ваші політиканти що тоді що зараз далі кабінетів дупу не висовували і хочуть вчити "правильної" історії "бо комусь так треба".

Опубліковано

Snig, на мою думку, наші підручники по історії, особливо історії України - дуже погані. Моя дитина 9 клас закінчила, сама я історик. Так от читаючи якийсь параграф у підручнику (за 9-й чи попередні класи) я не можу дитині пояснити тему, яка там задана.

Розказують, що якось Франклін, президент США, писав листа. Писав довго. Списав 8 листків. В кінці приписав: "Вибачте, що я написав такого довгого листа. У мене не було часу написати короткого".

Так і з нашими підручниками. Ні щоб стисло виласти тему, щоб вона була чітко сформульована і донеслась до свідомості кожного учня. Так там "розтікаються мислью по дрєву". Стільки тексту, що дітям він просто в голову не вкаладається.

Але як написала laska, зробити треба підручники по історії не політичні, а наукові. Не знаю чи зараз получиться.

Я не побачив жодного звязку між сказаного тобою і написаного у статті про Табачника. Я більш ніж упевнений, що Франклін ніякого відношення до Голодомору не мав.

Я вважаю, що якраз в цей момент політика може якнайбільше втрутитись в навчальний процес. Дуже просто - не треба обіжати старшого брата, з яким так намагаєшся розлизати пупер-співпрацю.

Табак говорить про трагедію багатьох народів. Пробачте, панове, трагедія - це цунамі, землетрус, аварія на ЧАЕС. А тут ідеться про цілеспрямовані дії конкретних людей на винищення населення. Значить морили, значить вбивали.

Ідем далі. Аргумент про те, що не тільки українців. Ще краще, виходить геноцид не одного народу, а багатьох. Що з того, що в інших не вистачило сміливості і в своїх країнах/регіонах визнати ці дії геноцидом. Це треба, щоб всі одночасно погодились, що геноцид був і в їхніх країнах... а ось тут і халепка. Росія не може визнати геноциду проти росіян, оскільки виходить, що Росія звинуватись сама себе в геноциді свої людей. Або ще гірше - визнає, що півстоліття найдемократичніша країна світу помилялась у своєму лідерові. Відповідно - не було геноциду в Росії - автоматично його не може існувати і в інших країнах. Так же по-братськи?

І ще одне:

Про які точки зору в історії ви говорите?

Точка зору має бути одна-єдина: УКРАЇНСЬКА. А то виходить, що ми в історії зобовязані враховувати і знати точку зору Росії. Абсурд. А чому нам не подають точку зору Ефіопії? Це теж важливо.

Мені, наприклад, абсолютно не цікаво що думає про голодомор Росія і я не хочу, щоб мої діти проходили це в школі...

Опубліковано

До druid.

По-перше. Я написала про погані підручники з історії, де написано всього і багато, але толку мало. Франклін був як приклад до цитати Чехова (вибачте, що російського письменника цитую) "Краткость - сестра таланта".

По друге. Геноцид і голодомор - різні речі. Ця тема вже розвивалась. Якщо стисло, то геноцид це цілеспрямовані дії на знищення одного народу. Читала якось спогади людини, яка пережила голод 1932-33 років. "Їдемо ми, а обабіч дороги,а протягом усього нашого шляху лежать трупи людей, які померли з голоду." Знаєте де дія відбувалась? В Казахстані.

Голодомор пережили декілька республік тодішнього СРСР. Я переконана, що в цьому винне тодішнє керівництво, яке складалось із представників багатьох національностей. Вперше, культ особи Сталіна і його дії було засуджено на ХХ з'їзді Комуністичної партії СРСР ще у 1956 році.

Я теж проти політики в історії, але історія Росії і України була тісно переплетена протягом кількох століть. І якщо, з допомогою росіян у нас вийде хороший, компетентний, науково обгрунтований, з викладеними всіма фактами і без політичної інтерпретації підручник. Я буду тільки "за". Думаю, Ваші діти також.

Опубліковано
І якщо, з допомогою росіян у нас вийде хороший, компетентний, науково обгрунтований, з викладеними всіма фактами і без політичної інтерпретації підручник. Я буду тільки "за". Думаю, Ваші діти також.

відключаємо мозги і віримо

Опубліковано
І якщо, з допомогою росіян у нас вийде хороший, компетентний, науково обгрунтований, з викладеними всіма фактами і без політичної інтерпретації підручник. Я буду тільки "за". Думаю, Ваші діти також.

відключаємо мозги і віримо

Я не заставляю.

Опубліковано

Спочатку нехай Турція і Вірменія, Палестина і Ізраіль, Великобританія і Аргентина, Китай і Тібет напишуть

хороший, компетентний, науково обгрунтований, з викладеними всіма фактами і без політичної інтерпретації підручник. Я буду тільки "за". Думаю, Ваші діти також.

а так, не хочеться бути єдиним лохом у всьому світ, бо в нас такі вчителі історії.
Опубліковано

Спочатку нехай Турція і Вірменія, Палестина і Ізраіль, Великобританія і Аргентина, Китай і Тібет напишуть

Так це в ідеалі. Хай напишуть. Але Турція, українською пишеться - Туреччина. Хай все буде правильно.

Опубліковано

наРОД, ви чьо???? не переживайте так...скоро не залишиться вже таких от "баб Зін...", які ще щось памятають. і не дадуть збрехати. і почнеться писання-переписування,як ТРЕБА БУДЕ...

і якого Хе росія має нам помагати писати підручники? може ми їм допоможемо?

Опубліковано

Спочатку нехай Турція і Вірменія, Палестина і Ізраіль, Великобританія і Аргентина, Китай і Тібет напишуть

Так це в ідеалі. Хай напишуть. Але Турція, українською пишеться - Туреччина. Хай все буде правильно.

Кожен зайвий раз переконуюся в тому, як наші люди люблять, щоб вирішували(складні, серйозні питання) за них і не брати на себе ніякої відповідальності.

Рома, нічого толкового ти не замісиш з таким тістом, кинь то до дітькової бабці!

Опубліковано

чесно кажучи ...

також не вважаю Голодомор - геноцидом проти УКРАЇНСЬКОГО народу ...

голод був віздє ... так само вмирали і росіяки ... і сябри ...

і то, шо дехто бачить тут геноцид конкретно проти нас ... мені не подобається ...

ну і чесно кажучи, переписувати книжки також не треба... якось би подати цей "івент" альтернативно ...

Опубліковано

Баба Зина представления не имеет, что она видела , она скажет вот пришли комуняки\националисты и расстреляли,ограбили .Баба Зина видила акт насилия но она никогда возможно даже не догадывалась о существовании причинно следственных связей

Был у бабы Зины хороший сосед и друзья у него были хорошие,баба Зина никогда не узнает чем занимался ее сосед с друзьями по ночам . а понимаешь злые комуняки пришли и расстреляли

Для прикладу, поїдьте в місто Путивль Сумської області і поспілкуйтесь з місцевими жителями про славних партизан цього краю. Особливо розпитайте про їх "героїчного" командира, якого місцеве населення просто "обожнює". Все вами почуте буде кардинально відрізнятись від загальноприйтяго, написаного в рад. та й нинішніх підручниках. Плюс до всього, є й документальне підтвердження. Навіть мемуари комісара Руднєва, занотовані в його щоденнику розвінчують ідеологічний міф.

Думаю після цього ваша думка трохи зміниться.

А дядя Петя никогда не расскажет внуку что его посадили или сослали за самострел или изнасилование

Не скаже він, скажуть інші.

А вы слушаете бабу Зину и веря ей опускатесь в понимании происходящего на ее уровень.

Це одне із джерел щоб зрозуміти минулі події. Якщо його розглядати відірвано від інших джерел, то буде те про що ви говорите, а в комплексі - це потужний інструмент історика, особливо за умов тотального викривлення подій в угоду властьімущім.

crowhunter нагнетание эмоций проходит чаше всего с бабой Зиной и пещерными националистами , к щастью я не тот не другой

Манипуляция по средствам нагнетания эмоций не пройдет

ну печерним комунізмом тут від декого явно несе

чесно кажучи ...

також не вважаю Голодомор - геноцидом проти УКРАЇНСЬКОГО народу ...

голод був віздє ... так само вмирали і росіяки ... і сябри ...

і то, шо дехто бачить тут геноцид конкретно проти нас ... мені не подобається ...

Щодо голоду, то важко заперечити одну цікаву річ. Голод різко закінчувався на межі кордону між СРСР та Польщею, в яку тоді входили західні наші землі. А для природи, на яку спирались і продовжують валити керовнікі, кордонів немає. Так що, голод був не "віздє".

Опубліковано

Також не вважаю голодомор геноцидом саме проти українського народу. Це було більш схоже на геноцид проти всього населення СРСР, з метою залякати, знищити будь-які прояви непокори. І на жаль тогочасній "еліті" це вдалося.

Опубліковано

ну да ти ж в нас вже великий, бачив багато, років пожив немало тому і думка твоя адекватна, одне слово "warning - shkolota detected"

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.



×
×
  • Створити...