Перейти до змісту

Захист прав споживача в нашому місті


kichkarivka

Рекомендовані повідомлення

В мене особисто виникла не дуже приємна ситуація з двома магазинами побутової техніки в м. Луцьку - Фокстрот та Ельдорадо.

Вийшли з-ладу телевізор та мікрохвильова піч.

Так як все було на гарантії - звернувся в сервісний центр і здав побутову техніку на ремонт.

Однак, я знаю, що є таке положення, а саме:

Частина 2 п.9 ст.8 Закону України „Про захист прав споживачів” зазначає:

„На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. Для цього продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов’язані створювати (мати) обмінний фонд товарів. Перелік таких товарів визначається Кабінетом Міністрів України”.

Постанова Кабінету міністрів України від 19 березня 1994 р. N 172 „Про реалізацію окремих положень Закону України "Про захист прав споживачів"

Додаток N 2

до постанови Кабінету Міністрів України

від 19 березня 1994 р. N 172

ПЕРЕЛІК

товарів, з яких утворюється обмінний фонд

Телевізори Мікрохвильові печі

Магнітоли Кухонні машини

Магнітофони В'язальні машини

Радіоприймачі Пилососи

Холодильники Електропраски

Морозильники Електроміксери

Пральні машини Електросоковижималки

Апарати телефонні, у тому числі мобільного зв'язку

Персональні комп'ютери та комплектуючі частини до них

Апаратура для відеозапису та відтворення зображення і звуку

Електрочайники

Електрофени

Електрокавоварки

( Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1642

( 1642-2004-п ) від 13.12.2004 )

Міністр

Кабінету Міністрів України І.ДОЦЕНКО

Коли я звернувся в обидва магазини, мені повідомили. що про цю постанову і тим більше про обмінний фонд нічого не знають і аналогічний товар на час гарантійного ремонту не нададуть.

На даний час готую письмове звернення(так як даний порядок передбачений ЗУ "Про захист прав споживачів") до адміністрації магазинів про надання мені товару аналогічної моделі(марки) на час перебування моєї побутової техніки в ремонті.

Хотів би почути думку, а можливо і конкретні випадки з якими стикалися форумчани по даному питанні.

Дякую.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

  • Відповідей 74
  • Створено
  • Остання відповідь

Треба звертатися письмово (заяву під розписку, цінний лист, кур'єр і т.д.). Є досвід - дають заміну. Не аналогічну, звичайно, але якщо тобі конче треба - щось знаходять.

Вдогонку. За моєї пам'яті моям знайомим давали на заміну в користування монітор ТФТ, мобілку.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

В Ельдорадо близько 1 млрд грн. боргів по постачальниках... Який кчорту обмінний фонд... Економіка це не тільки банки :)

І мені мобілку в обмін давали, але б краще не давали - вбита до чортиків

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Ура, в одному з магазинів - Фокстрот (на Рівненській), після розмови із заступником директора (нармальний мужик, зразу все бистренько організував) - дали інший телевізор зі свого обмінного фонду :)

На черзі залишається інший - Ельдорадо, де мені в пятницю сказали, що обмінний фонд створюється в сервіс -центрі (Етамастер) і туди мені потрібно звернутися. Сама фішка в тому, що туди я звертався і мені сказали, що ніякого обмінного фонду в них немає і порадили звернутися в Ельдорадо.

Щось мені вже це все відфутболювання піднадоїло, в мене є кращий варіант - в понеділок вишлю по пошті рекомендованим з повідомленням листом заяву на отримання товару з обмінного фонду в два місця - в Ельдорадо і в Етамастер, по-ідеї вже не викрутяться :D

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Наскільки я пригадую, це сам споживач обирає, в кого йому вимагати на заміну товар - у продавця чи сервіснрого центру.

Якщо написати папірці туди і туди - відморозяться і ті, й ті.

"Етамастер" давав на заміну монітор.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Товар з підмінного фонду має видавати продавець або він має заключити договір з сервісним центром, щоб покупцям видивали підмінку в СЦ.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

  • 1 місяць потому...

Була ситуація з Діавестом:

Купив ноутбук, на протязі гаранійного терміну зламався.

Написав заяву у відповідності до "Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів" де просив відремонтувати товар на протязі 14 днів. Подав її безпосередньо у магазин (якби не прийняли -направив би поштою). На заяві продавець поставив підпис та печатку.

З обмінного фонду техніку не просив.

В результаті - ноутбук повернувя з ремонту на 16-й день після написання заяви.

може комусь стануть корисними витяги з ст. 8 ЗУ "Про захист прав споживачів"

...

При пред'явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк.

На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. Для цього продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов'язані створювати (мати) обмінний фонд товарів. Перелік таких товарів визначається Кабінетом Міністрів України.

За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі одного відсотка вартості товару.

...

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Vaso, аналогичную проблему с Диавестом я когда-то решил следующим образом : принес им неисправный товар (в моем случае - dvdrw привод) и разумеется получил отказ на предоставление аналогичного привода на подмену. тогда я там же на месте купил аналогичный привод и сразу пояснил, что верну его через две недели в обмен на деньги и заберу отремонтированный. ситуация беспроигрышная - деньги и привод я получил бы в любом случае. так и произошло. правда, старший менеджер смотрел на меня так, как будто я занял у него штуку баксов и не вернул.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Vaso, аналогичную проблему с Диавестом я когда-то решил следующим образом : принес им неисправный товар (в моем случае - dvdrw привод) и разумеется получил отказ на предоставление аналогичного привода на подмену. тогда я там же на месте купил аналогичный привод и сразу пояснил, что верну его через две недели в обмен на деньги и заберу отремонтированный. ситуация беспроигрышная - деньги и привод я получил бы в любом случае. так и произошло. правда, старший менеджер смотрел на меня так, как будто я занял у него штуку баксов и не вернул.

Я не зрозумів, - в чому безпрограшність ситуації і чому вони тобі повинні були вернути гроші,-купив товар, користуйся.?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Я не зрозумів, - в чому безпрограшність ситуації і чому вони тобі повинні були вернути гроші,-купив товар, користуйся.?

є така фіча ;)  , що мошеш вернути куплений товар на 14 день , колір не підходить до кольору очей. :)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

совершенно верно. но сейчас провернуть такую операцию будет сложно - слишком много развелось "дофига сильно умных". врочем, ради ноутбука, imho, стоит рискнуть, имея оборотные средства в размере его стоимости, разумеется ;)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Вернуть то можешь, но в законе написано, шо только в том случае, если товар не использовался. Тоесть ты дома его распаковал и тебе вдруг не понравился цвет. Или на фирме, тебе, скажем, монитор подключили и тебе не понравилась цветопередача. В случае же со Shkoder-ом, ДИавест легко мог отказаться принимать назад ДВД по причине того, что покупатель его юзал.

Відповідно до положень останньої норми споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. Дане право може бути реалізоване протягом чотирнадцяти днів, не рахуючі дня купівлі. Вказаний строк є присічним і поновленню не підлягає. Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

Ст.9. Закон про захист прав споживачів.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

mix_forever, совершенно верно. поэтому я склонен считать свой случай в бОльшей мере просто везением

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

  • 2 місяця потому...

Ситуація по Ельдорадо, так сказати здвинулася з нерухомої точки.

Все було так.

Відправив я 2 листи (один - в сервісний центр, де ремонтувалася моя мікрохвильова піч, а інший - в Ельдорадо, де я її і купив) про надання мені на час гарантійного ремонту (згідно із ЗУ "Про захист прав споживачів") товару аналогічної моделі (з доставкою).

Відповідь яку я отримав мене не здивувала.

Сервсіний центр написав, що робмінний фонд створює магазин, а магазин - що сервісний центр.

Цікаво.

Але я не здався.

Написав скаргу в управління захисту прав споживачів, в якій просив вияснити на кому лежить обовязок зі створення обмінного фонду а також просив притягти винних осіб до юридичної відповідальності.

Не пройшло і тижня, як я отримав лист із Ельдорадо, що моя мікрохвильова піч вже зроблена і її можна забирати.

Пізніше, прийшла відповідь із управління захисту прав споживачів, про те, що обімніний фонд мав би створити магазин (Ельдорадо).

А далі, поспілкувавшись із юристом із управління, вирішив іти далі.

Підготував позов до суду про стягнення неустойки та моральної шкоди.

Із моральною шкодою може нічого і не получиться (держава така), але за спробу мене не розстріляють, причому я ж нічого не втрачаю.

Зараз чекаю на ухвалу про порушення провадження по справі :-)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Дійсно, товар з обмінного фонду має надавати продавець. Також можливий варіант, що продавець заключає договір з сервісним центром, щоб саме СЦ надавав товар зі свого підмінного фонду покупцям даного магазину.

Цікаво чим історія завершиться :-)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Наверное мой ответ вызовет массу негодования, но всё же я скажу. Мы как потребители всегда чувстуем себя на высоте, ну конечно же мы тратим свои кровные, а ЭТИ КОЗЛЫ наживаются. А вы не задумывались над тем, что продавец не изготавливает товар, который вы покупаете и он так же как и вы покупает картошку, мясо, молоко, дрель на базаре и в магазинах, базах (у диллеров). Так давайте будем все СКОТАМИ, и будем дрючить друг друга ха ха ха ... один другого за сломанный пылесос, а потом другой первого узнав в лицо обидчика насрёт ему на коврик перед дверью (предварительно проследив где тот живёт) , ну или ЦЫВИЛИЗОВАНО как щас принято В СПИЛКУ. Или например: Вам продали НОКИЮ , которую ВЫ благополучно утопили в унитазе И конечно же принесли с КРИКАМИ по ГАРАНТИИ -- надеясь на то что ни кто этого не заметит, и при этом ТРЕБУЕТЕ подмену. А Вы не задумывались над тем что для того чтобы дать ВАМ подмену на законных основаниях, сначала нужно сделать ЭКСПЕРТИЗУ -- а? А Вы не задумывались над тем что подменный фонд ложится на Ваши же плечи и что стоимость измурзаных аппаратов которые идут на подмену закладываются в стоимость товара который Вы приобретаете. Короче говоря все хотят только потреблять и ни Х.. не отдавать, а вы вспомните каждый свою работу, когда к Вам приходят или звонят и начинают ОРАТЬ, мол так и так, что Вы отвечаете????? ПРАВИЛЬНО....идите жалуйтесь!!!! А жаловаться идут на кого??? ПРАВИЛЬНО на вашего шефа!! А зарплату платит Вам кто???? И в итоге пострадает кто??? Ну конечно же ВЫ (ну например запланированая премия пойдёт в фонд МИРА)!!! А потом ВЫ пойдёте и наорёте на кондуктора в маршрутке, который потом испоганит настроение сотням. Короче прежде чем что то безумное требовать или наё.....ь поставте себя на место владельца или ни в чём не повинного продавца (на которого обрушивается шквал ваших эмоций), с Вас не обломица если подождёте 2 недели. Я ждал замены винчестера по гарантии 2 месяца и всё пучком. Мне дали новый и не ругался и разошёлся нормально. А вот если с порога орать :D ржу не могу, не удивляйтесь если потом ваша входная дверь пахнет тухлыми яйцами. Я закончил. Можете критиковать.

PS. Поверьте мне!!! Большенство товаров выходит из строя по вине пользователя (коим я являюсь так же как и Вы) и потом это обнаглевшее до бессознательности ТЕЛО, уверенное в том что СПИЛКА поимеет всех. Идёт и требует с пеной у рта справедливости, НО когда проведена экспертиза, доказана вина потребителя и он посылается на ЙУХ (причём издержки экспертизы платит сторона проигравшая), он потом слёзно просит помочь в решении проблемы. Случаи конечно бывают разные и иногда за скоцкое отношение к себе нужно ОТДРЮЧИТЬ, но это скорее исключение.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Підготував позов до суду про стягнення неустойки та моральної шкоди.

Із моральною шкодою може нічого і не получиться (держава така), але за спробу мене не розстріляють, причому я ж нічого не втрачаю.

Зараз чекаю на ухвалу про порушення провадження по справі :-)

З моральною шкодою 99% нічого не вийде... :(

Наші суди під час розгляду спорів про захист прав споживачів керуються статтею 4 однойменного закону, в якій говориться:

Стаття 4. Права та обов'язки споживачів

1. Споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на:

...

5) відшкодування шкоди (збитків), завданих дефектною чи фальсифікованою продукцією або продукцією неналежної якості, а також майнової та моральної (немайнової) шкоди, заподіяної небезпечною для життя і здоров'я людей продукцією у випадках, передбачених законодавством.

Тобто, суди вважають, що право на відшкодування моральної шкоди виникає тоді, коли продукцією заподіяно шкоду життю і здоров'ю (наприклад, отруїлися якимось продуктом харчування). І навіть посилання позивача на окремі статті Цивільного кодексу України, які передбачають можливість стягнути моральну шкоду за неякісний товар - не рятують ситуації. Суди їх просто до уваги не беруть. :(

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

  • 2 тижня потому...
А Вы не задумывались над тем что для того чтобы дать ВАМ подмену на законных основаниях, сначала нужно сделать ЭКСПЕРТИЗУ -- а?

Чому це? Повинні зразу видати. Якщо гарантійний талон правильно заповнений, є відповідна печатка, при зовнішньому огляді того ж телефону Nokia не видно явних ознак порушення умов гарантії, то телефон вважається умовно гарантійним. Потім при діагностиці інженер може виявити сліди потрапляння вологи і зняти термінал з гарантії. До цього часу телефон гарантійний і я вправі розраховувати на підмінку на час проведення діагностики.

Сьогодні здав пилосос по гарантії. Побачим, чим то вилізе :-)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

  • 2 місяця потому...
Ситуація по Ельдорадо, так сказати здвинулася з нерухомої точки.

Все було так.

Відправив я 2 листи (один - в сервісний центр, де ремонтувалася моя мікрохвильова піч, а інший - в Ельдорадо, де я її і купив) про надання мені на час гарантійного ремонту (згідно із ЗУ "Про захист прав споживачів") товару аналогічної моделі (з доставкою).

Відповідь яку я отримав мене не здивувала.

Сервсіний центр написав, що робмінний фонд створює магазин, а магазин - що сервісний центр.

Цікаво.

Але я не здався.

Написав скаргу в управління захисту прав споживачів, в якій просив вияснити на кому лежить обовязок зі створення обмінного фонду а також просив притягти винних осіб до юридичної відповідальності.

Не пройшло і тижня, як я отримав лист із Ельдорадо, що моя мікрохвильова піч вже зроблена і її можна забирати.

Пізніше, прийшла відповідь із управління захисту прав споживачів, про те, що обімніний фонд мав би створити магазин (Ельдорадо).

А далі, поспілкувавшись із юристом із управління, вирішив іти далі.

Підготував позов до суду про стягнення неустойки та моральної шкоди.

Із моральною шкодою може нічого і не получиться (держава така), але за спробу мене не розстріляють, причому я ж нічого не втрачаю.

Зараз чекаю на ухвалу про порушення провадження по справі :-)

Ну що з судом получилось?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Коли продукція яка потім виявилась бракованою, це тоже "заподіяння збитків", а не тільки "шкода здоровю" розглядатись має, виходить що мене кинули, чи ні?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Коли продукція яка потім виявилась бракованою, це тоже "заподіяння збитків", а не тільки "шкода здоровю" розглядатись має, виходить що мене кинули, чи ні?

можеш уточнити запитання?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

бракована продукція мені заподіяла збитки, тобто я потратив гроші, а отримав непрацюючу пласмасу, я поніс збитки чи не поніс?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Зразочок правильно оформленної заяви викладіть пліз...

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Взагалі з досвіду можу сказати, що краще відразу писати литсти рекомендовані. Чеки зберігати і не чекати на обіцянки.

Мені один не дуже великий магазин ремонтував телевізор 4 (!!!) місяці, мов завтра буде, завтра буде, запчастини замовили і т.п. Потім не витерпів і понаписував листів купу і у сервісний центр, щоб дали заключення і директору (писав двічі, спочатку з проханням, потім з вимогою повернути гроші + вклав висновок СЦ)... І реально, як отримали гарні папірці — розмова інша. Запчастини знайшлися аж бігом.

Через 5 днів від отримання останнього листа привезли додому, вибачалися і т.п. бо за 4 місяці я хотів ще один новий телевізор (1% за кожен день).

P.S. Телевізор здав в передостанній гарантійний день :-)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

  • 3 місяця потому...

Зіткнувся з проблемою. Телефон час від часу не бачить Сім-картки. Сьогодні відніс в сервіс. Після запитання - коли забирати тел з ремонту, спокійно відповіли - протягом 31 календарного дня. Хоча точно знаю, що згідно Закону "Про захист прав споживачів" - гарантійний ремонт техніки складає 14 календарних днів, або за згодою сторін. Згоди на ремонт протягом 31 календарного дня я не давав, відповідно телефон мають відремонтувати протягом 2-х тижнів. Чи я не правий?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.




×
×
  • Створити...