Перейти до змісту

Верховна Рада України прийняла новий закон про вибори народних депутатів


Smith

Рекомендовані повідомлення

Опубліковано
ВИБОРИ БУДУТЬ ЗМІШАНИМИ, БЕЗ БЛОКІВ, З 5% БАР’ЄРОМ

Верховна Рада ухвалила в цілому закон про вибори.

За проголосувало 366 голосів. БЮТ дав 62 голоси, НУНС – 36. Проти -6 утрималося - 5.

Відповідно до проекту вибори депутатів здійснюватимуться за змішаною (пропорційно-мажоритарною) системою: 225 депутатів обираються за пропорційною системою; 225 депутатів обираються за мажоритарною системою.

Закон встановлює 5% виборчий бар’єр. Блоки участі у виборах не беруть.

Внесений комісією закон також пропонує:

- визначити, що рішення дільничної виборчої комісії щодо голосування поза межами приміщення для голосування приймається на основі поданої виборцем заяви та довідки медичної установи про стан здоров'я.

- встановити вимогу наявності ступенів захисту виборчого бюлетеня.

- визначити, що номери виборчої дільниці виконуються друкарським способом на бюлетенях, так як і номери територіальних округів.

- забезпечити суб'єктам подання кандидатур до складу ОВК та ДВК право на заміну відповідних членів комісій.

- забезпечити право для всіх кандидатів в одномандатних виборчих округах подавати кандидатури до складу ДВК.

Тимчасовій комісії доручено відредагувати законопроект перед підписанням.

Як голосувала ВР: Поіменне голосування про проект Закону про вибори народних депутатів України (№9265-д) - за основу та в цілому

Гриценко: вожді опозиції змовилися з Банковою і виставили нас ідіотами

Депутат Анатолій Гриценко вважає, що лідери опозиції у Верховній Раді змовилися з командою президента для ухвалення закону про вибори до парламенту.

"Результат "366 – за" вважаю не консенсусом, а скоріше змовою – між Банковою і вождями опозиції в Раді", - пише він у своєму блозі на "Українській правді".

За словами Гриценка, "Банкова (за підтримки опозиції) прийняла концептуально свій закон, розроблений без опозиції і спрямований проти опозиції, аби Янукович отримав більше шансів контролювати наступний парламент".

Він вважає, що в умовах падіння рейтингу Партія регіонів сподівається на 225 мажоритарників, які будуть нібито "незалежними самовисуванцями", але по суті – прихованими "тушками".

Гриценко обурюється, що опозиціонери, делеговані до складу ТСК, "здали принципові позиції" щодо збереження попереднього закону або впровадження відкритих партійних списків, і "дуже швидко погодилися взяти за основу законопроект Банкової".

"Замість того, щоб вийти зі складу ТСК, відчувши непоступливість більшості, і не бути ширмою без жодного впливу з ключових питань, опозиціонери освятили проект Банкової – своєю присутністю в ТСК, своїм підписом під законопроектом і голосуванням за нього в залі", - наголошує він.

На думку Гриценка, погодившись підвищити прохідний бар'єр, "опозиція підіграла Банковій у її бажанні законсервувати нинішній склад парламенту". "При формальних 5% насправді бар’єр становить 10% (по кількості мандатів), адже тепер лише половина ВР обиратиметься за партійними списками", - заявляє він.

Гриценко не вірить, що співпрацею з владою опозиція перекрила в законі усі можливі схеми фальсифікації виборів. На його думку, вони цим заздалегідь легітимізували результати виборів-2012.

"Українці вкотре виставили себе ідіотами перед європейськими партнерами. Цього разу це зробила не влада – опозиція", - заявляє Гриценко, нагадуючи, що європейці проводили експертизи наших законів і проектів, і доводили, що "повернення до мажоритарної схеми виборів – це крок назад від демократії, спрямований владою проти опозиції".

Гриценко також зазначає: "Відповідальність має прізвище (і у владі, і в опозиції) – кожен з Вас може ознайомитися з результатами голосування і зробити власні висновки".

Як відомо, до голосування за закон про вибори опозиція наголошувала, що не погоджується з трьома питаннями: змішана система 50% на 50% (опозиція вимагала, щоб 75% була пропорційна система, а 25% – мажоритарна), заборона блокам брати участь у виборах і прохідний бар’єр (опозиція хотіла знизити його з 3% до 1%).

Однак при голосуванні БЮТ дав 62 голоси "за", НУНС – 36.

БЮТівець Сергій Міщено потім пояснив, що це був "вимушений компроміс", аби уникнути фальсифікації виборів: "Ми вибрали найкраще з того, що нам пропонувалося".

А депутат від НУНС Ірина Геращенко заявила, що "призначена опозиція" пішла на змову.

Опубліковано

Арсеній Петрович - за!

Маладєц лідер майбутньої опозиції. Прикольно буде слухати як після оголошення результатів він буде нявкати про фальсифікацію :)

Опубліковано

ні ну не децибели, забрали пункт ''проти всіх''? Якщо я не хочу голосувати за жодного дармоїда, то чо мені бланк розмальовати чи взагалі не йти... Однозначно це зробили, щоб не отримати результат 90% проти!!!

Опубліковано

Зараз слухаю live шось типу "ревоюція, 7 років по тому"

Знову ж Яценюк. Без персоналій. Просто як поки запропонована нам альтернатива, ну ніби як опозиція.

Тези по закону про вибори. Пряма мова Яценюка:

- прийняття закону ( читаємо про вибори) це єдина позиція платформи опозиції;

- ми пройдемо (читаємо бар'єри, мажоритарку) тому що підемо єдиною платформою;

- це перемога (! увага) наша локальна, в порівнянні з законом про місцеві вибори (читаємо про подвійні стандарти);

- 2012 рік це стрибок до перемоги в 2015;

На запитання журналіста: "ви заберете Межигір'я в 2015 в Януковича?", усміхнувся.

КросавчєГ :ok2:

Опубліковано

Опозиція візьметься за створення єдиного списку в понеділок

У понеділок, 28 листопада, відбудеться перше засідання комісії, де будуть обговорювати принципи спільної роботи опозиції на виборах до парламенту в 2012 році.

...

Він переконаний, що перемога на виборах до парламенту залежатиме від злагоджених дій опозиції в округах.

"За пропорційною частиною "Батьківщина" та "Фронт змін" візьмуть більшість голосів – мінімум 60%. Якщо домовимося щодо єдиних кандидатів в округах, у чому я не сумніваюся, то мінімум половина мажоритарних округів буде в опозиції", - прогнозує політик.

...

З вашого дозволу я прослідкую за цими потугами впіхнуть невпіхуємоє.. сухенько в фактах і датах. Так би мовити "як це буо"... якщо нікому не буде різати очі або розглядатись як пАнти :)

P.S Насправді вибори є ключовим моментом подальшого битія, а не хто шо собі відморозив на майдані (ну або повеселився, як пише Лізочка Готфрік) чи щира подяка жителям Донбасу.

Опубліковано

Хто не з нами, той - з Януковичем © Яценюк

Опозиційні сили, які не входять до Комітету опору диктатурі, мають приєднатися до створення єдиного списку кандидатів на мажоритарні округи від опозиції.

Про це повідомив лідер партії "Фронт змін" Арсеній Яценюк в ефірі 5 каналу, коментуючи створення об'єднаного опозиційного списку на виборах до Верховної Ради.

Відповідаючи на питання, як можна виставляти єдиного кандидата від опозиції, якщо є опозиційні сили, які не входять до Комітету опору диктатурі, політик заявив: "Це запитання до всіх інших опозиційних сил. Вони з ким?".

"Тут немає зараз третього кольору. Тут є чорне і біле", - уточнив він.

"Тут не вдасться гратися: ми би хотіли, але у нас є такі-то умови. У нас є тільки одна умова - виграти. Змінити президента Януковича, змінити Партію регіонів", - підсумував Яценюк.

"Хто не з об’єднаною опозицією, той - з Януковичем. Третього тут не дано. Двері для того, щоб формувати єдиний список опозиції, відкриті для всіх. Але в ці двері треба зайти. Треба прийняти вольове рішення", - заявив депутат від НУНС.

Як відомо, у понеділок на засіданні КОД було прийняте рішення про створення робочої групи щодо формування єдиного списку кандидатів на мажоритарні округи від опозиції.

Опубліковано
ні ну не децибели, забрали пункт ''проти всіх''? Якщо я не хочу голосувати за жодного дармоїда, то чо мені бланк розмальовати чи взагалі не йти... Однозначно це зробили, щоб не отримати результат 90% проти!!!

порви бюлетень :)

Опубліковано

ага там хлопчики чітко будуть слідкувати, хто з чим вийшов.

Думаю за нищення підзвітного документа по головці не погладять...

Опубліковано

ага там хлопчики чітко будуть слідкувати, хто з чим вийшов.

Думаю за нищення підзвітного документа по головці не погладять...

А хто чи що заважатиме тобі поставити навпроти кожного кандидата галочку і вкинути цілий але зіпсований бюлетень у скриньку?

Опубліковано

Лідер партії «УДАР» Віталій КЛИЧКО заявляє, що сьогодні у суспільстві є запит на політику нової якості, на оновлення політичної еліти. І тому перед тим, як формувати будь-які списки – чи то партійні, чи мажоритарні – спочатку необхідно виробити принципи та критерії висування і підтримки кандидатів.

Про це УНІАН повідомили у прес-службі партії «УДАР». Зокрема, В.КЛИЧКО назвав «дивним» той факт, що «учасники КОДу ще вчора пропонували бойкотувати вибори, а сьогодні говорять про найдемократичніший виборчий закон і вже складають якісь списки, ділять опозицію на «білу і чорну».

«Мене щиро здивували заяви про те, що вже почалося формування якихось списків від опозиції, і хто не побіг записатися в ті списки, той автоматично оголошується ворогом народу. В умовах тотальної недовіри людей до політиків усіх таборів, критичної оцінки всіх партій, починати діалог із суспільством потрібно не зі списків, а з чіткого визначення критеріїв майбутніх кандидатів», – заявив політик.

На переконання В.КЛИЧКА, «формувати списки без визначення критеріїв і принципів – означає ставити воза попереду коня. Парламентські опозиціонери вже наламали дров, підтримавши владу у голосуванні за закон про вибори. Сьогодні потрібно припинити грати по чужих сценаріях, чесно проаналізувати стан справ в опозиційному таборі та розпочати підготовку до виборів з відновлення довіри, узгодження позицій», – вважає В.КЛИЧКО. Лідер «УДАРу» заявляє, що його партія підтримує ініціативи громадських організацій, які наголошують на необхідності промоніторити попередню діяльність кожного кандидата в депутати і оприлюднити відповідну інформацію, аби люди знали, кого вони вибирають. Окрім того, партія «УДАР» звертається до суспільства та громадських організацій з пропозицією спільно виробити принципи, яким мають відповідати кандидати у народні депутати.

«Сьогодні чимало пристосуванців і кон’юнктурників знову змінюють свою політичну прописку й записуються на всі фронти, аби тільки потрапити у майбутній парламент. Ми проти того, аби подібні персонажі представляли опозицію тільки тому, що їх вчасно хтось там десь затвердив у якомусь списку. Опозиція сьогодні потребує нової якості, тільки тоді вона переможе. Ми не маємо права зловживати довірою людей», – заявив В.КЛИЧКО.

Як повідомляв УНІАН, 28 листопада лідер «Фронту Змін» Арсеній ЯЦЕНЮК повідомив, що Комітет опору диктатурі створив робочу групу з формування єдиного списку кандидатів від опозиції, які обиратимуться у мажоритарних округах. «Це знакове рішення для нас, і це означає наступне: вибори у 2012 році проходитимуть у форматі «кандидат від влади - кандидат від опозиції», - сказав А.ЯЦЕНЮК. За його словами, ті політичні сили, які не працюватимуть в такому форматі разом з КОД, автоматично працюватимуть з партією влади та Адміністрацією Президента. Крім того, додав А.ЯЦЕНЮК, робоча група працюватиме над формуванням спільної ідеологічної платформи партій, що входять до Комітету опори диктатурі.

Опубліковано

А хтось знає що там у новому законі пише про спостерігачів та формування комісій?

На засіданнях окружної чи дільничної виборчої комісії, у тому числі при підрахунку голосів та встановленні підсумків голосування, на виборчій дільниці в день голосування у приміщенні, де проводиться голосування, мають право бути присутніми без дозволу чи запрошення відповідної комісії лише такі особи:

- члени виборчих комісій вищого рівня;

- кандидати у депутати, їх довірені особи, уповноважені особи партій, (разом не більше однієї особи від однієї партії, одного кандидата);

- офіційні спостерігачі від партії, яка висунула кандидатів у депутати у загальнодержавному округу, від кандидата у депутати в одномандатному окрузі або від громадської організації (разом не більше однієї особи від однієї партії, одного кандидата, однієї громадської організації);

- офіційні спостерігачі від іноземних держав і міжнародних організацій;

- представники засобів масової інформації (не більше двох осіб від одного засобу масової інформації).

...

Виборча комісія може прийняти мотивоване рішення про позбавлення права бути присутніми на засіданні осіб, зазначених у частині другій, пунктах 2 - 5 частини третьої та частині четвертій цієї статті, якщо вони протиправно перешкоджають його проведенню. Таке рішення приймається не менше ніж двома третинами голосів від складу комісії присутніх на засіданні комісії.

...

Окружна виборча комісія утворюється Центральною виборчою комісією не пізніш як за шістдесят два дні до дня голосування у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії у кількості не менше дванадцяти і не більше вісімнадцяти осіб.

Суб’єктами подання кандидатур до складу окружних виборчих комісій (далісуб’єкт подання) є:

- політична партія, депутатська фракція якої зареєстрована в Апараті Верховної Ради України поточного скликання;

- всі політичні партіїсуб’єкти виборчого процесу.

До складу окружної виборчої комісії обов’язково включаються (за наявності відповідного подання) по одному представнику від суб’єкта подання, зазначеного у пункті 1 частини другої цієї статті. Не більше ніж по одному представнику від суб’єктів подання, зазначених у пункті 2 частини другої цієї статті включаються до складу окружної виборчої комісії шляхом жеребкування, що проводиться Центральною виборчою комісією, у встановленому нею порядку, не пізніш як на третій день після закінчення строку внесення подань, зазначених у частині четвертій цієї статті. Кандидатури, внесені до складу окружної виборчої комісії, можуть бути відхилені лише з підстав їх невідповідності вимогам, зазначеним у статті 26 цього Закону, порушення вимог частин четвертої - сьомої цієї статті або застосування механізму жеребкування, передбаченого цією частиною. Рішення про відхилення поданих кандидатур не приймається.

...

Дільнична виборча комісія утворюється відповідною окружною виборчою комісією не пізніш як за тридцять один день до дня голосування у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії.

Дільнична виборча комісія утворюється у складі:

- для малих дільниць - 10 - 18 осіб;

- для середніх дільниць - 14 - 20 осіб;

- для великих дільниць - 18 - 24 особи.

На виборчих дільницях, де кількість виборців не перевищує п’ятдесяти осіб, дільнична виборча комісія може утворюватися у складі голови, секретаря та двох - чотирьох членів комісії.

Право подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій мають суб’єкти подання, зазначені у частині другій статті 27 цього Закону та кандидати у депутати, які балотуються у відповідному одномандатному окрузі.

Від імені партії подання вносить уповноважена на підставі довіреності особа від партії. Подання від кандидата у депутати вносить безпосередньо кандидат у депутати або його довірена особа.

До складу дільничної виборчої комісії звичайної чи спеціальної виборчої дільниці, за винятком випадків, передбачених частиною дванадцятою цієї статті, обов’язково включаються (за наявності відповідного подання) по одному представнику суб’єкта подання, зазначеного у пункті 1 частини другої статті 27 цього Закону. Не більше ніж по одному представнику від суб’єктів подання, зазначених у пункті 2 частини другої статті 27 цього Закону та кандидатів у депутати, які балотуються у відповідному одномандатному окрузі, включаються до складу дільничної виборчої комісії шляхом жеребкування, в порядку визначеному Центральною виборчою комісією, що проводиться окружною виборчою комісією не пізніш як на третій день після закінчення строку внесення подань, зазначених у частині шостій цієї статті. Кандидатури, внесені до складу дільничної виборчої комісії, можуть бути відхилені лише з підстав їх невідповідності вимогам, встановленим статтею 26 цього Закону, або застосування механізму жеребкування, передбаченого цією частиною, а також внесення подання з порушенням вимог частин шостої, сьомої, дев'ятої цієї статті. Рішення про відхилення поданих кандидатур не приймається.

Опубліковано

Якою бути виборчій комісії?

Так уже склалося, що виборча комісія, будучи всього-на-всього одним із суб’єктів виборчого процесу, поряд із виборцем, партією, що висунула кандидатів, кандидатами в депутати та офіційними спостерігачами, виявилася вирішальною ланкою у справі визначення достеменного народного волевиявлення.

І не виборець, хоча саме він мав би бути головним фігурантом – бо ж сам обирає і ніби для себе, вільний зігнорувати чи взяти участь у виборах.

Ні партія, яких нині в Україні наплодилося під дві сотні – вибирай, не хочу.

Не самі кандидати в депутати, які не такі вже й вільні у своїй звитязі до влади. І не офіційні спостерігачі, насправді безсилі що-небудь змінити своїм стороннім наглядом.

А виборча комісія. Та, що веде і направляє процес голосування на виборчій дільниці, а саме – за розданими бюлетенями збирає, розподіляє та підраховує голоси виборців, які внесені до виборчих списків і взяли чи не взяли участь у голосуванні.

Саме вона, що остаточно рахує голоси виборців – була, є і таки буде основним чинником будь-яких виборів.

Окружні виборчі комісії оперують вже на рівні протоколів.

А Центральна виборча комісія на основі тих протоколів ставить свою офіційну крапку в установленні результату виборів.

Тож достеменність народного волевиявлення на виборах, а з нею і їх недостеменність (фальсифікація) закладена саме в дільничних виборчих комісіях.

Так було і є при всякій владі. А чи буде так і далі?

Формування виборчих комісій

Історія формування виборчих комісій з часів Верховної Ради УРСР і до нинішнього закону про вибори народних депутатів, прийнятого у запальній лукавій згоді, – це історія поверення до виключної ролі політичних партій з тих часів, коли провідна роль КПРС була винесена за рамки Конституції СРСР.

За справу відновлення ролі авангарду боротьби за владу дружно взялися всі, хто отримав таку можливість, будучи при законодавчій або виконавчій владі, а то й просто із зайвим мішком грошей, – і новоспечені комуністи, і навчені історією лукаві соціалісти, і вивільнені з-під усяких хитромудрих ідеологій націоналісти, і далекоглядні підприємці, та, особливо забаглося, – всі глави урядів, які творили собі партії, маючи на те безумовну можливість – виконавчу владу.

Після обережних спроб часів перших скликань Верховної Ради формувати виборчі комісії силами місцевих рад із представників трудових колективів та громадськості, оберіг успіху на виборах та контроль за волевиявленням громадян, через лукаве посередництво у висуванні кандидатів, повністю перейшли до партій.

У розділі перехідних положень новітній закон спеціально для виборів-2012 передбачає:

- до складу окружної виборчої комісії обов'язково включаються по одному представнику від депутатських фракцій та шляхом жеребкування не більше ніж по одному представнику від інших партій;

- до складу дільничної виборчої комісії обов'язково включаються по одному представнику від депутатських фракцій та шляхом жеребкування не більше ніж по одному представнику від інших партій і кандидатів у депутати, які балотуються у відповідному одномандатному окрузі в порядку самовисування.

Тим часом процедура формування виборчих комісій представниками партій перетворилася у фактичне впровадження до їх складу "своїх" людей із цілком конкретним змагальним завданням: під час підготовки, голосування та підведення його підсумків на виборчій дільниці "за всяку ціну" сприяти досягненню найвищого результату для своїх кандидатів та якомога нижче опустити суперників.

"Свої" люди в комісіях і участь виборця у фальсифікації

Впровадження у виборчі комісії своїх керованих людей забезпечує махінаторам із виборчих партійних штабів можливість застосування цілого спектра конкретних підтасувань, у яких член виборчої комісії відіграє ключову роль.

"Свої" люди:

- готують через платних інформаторів ЖЕК-ів та ОСББ списки виборців, які на пору виборів не проживають на території дільниці або не збираються йти на вибори, – щоб передати ці списки іншим "своїм" людям у виборчій комісії, котрі внесуть ці живі "мертві душі" до списків виборців, які проголосували, а їхні бюлетені використаються у схемах махінацій;

- розносять домами кульки з харчовими наборами – дари від кандидата, а ще проводять нав’язливо конкретні від його імені благодійні акції на раптове покращання життя народу на час проведення виборів;

- знімають кандидатів з виборчих перегонів на стадії реєстрації шляхом прискіпливих причіпок на рівні коми до зданої документації або банального цейтнотного затягування часу;

- залишають незнищеними надлишкові бюлетені, які далі використовуються для їх вкидання у скриньку перед опечатуванням поза оком спостерігача або під час перевезення мішків із бюлетенями й підсумковими протоколами;

- видають бюлетені за чужими паспортами;

- неправильно оформлюючи, псуючи чи наносячи зайві знаки, перетворюють "нелояльні" бюлетені на недійсні;

- махінують, неправильно відкладаючи чужі голоси-бюлетені на стовпчик своїх кандидатів, змовившись в обмін на таку ж "люб’язність" зі "своєю" людиною-сусідом по столу за зсипаними для підрахунку бюлетенями;

- притупляють або відводять увагу спостерігачів при неправильному підрахунку голосів;

- опечатують виборчі скриньки за відсутністю спостерігачів або притупивши їх пильність і всипавши до скриньки потрібну долю своїх бюлетенів;

- у спеціалізованих виборчих комісіях безперешкодно контролюють необхідне вільне волевиявлення військовослужбовців, курсантів, хворих, засуджених та підслідчих;

- сидять у закордонних виборчих комісіях і лаштують вибори для українських громадян за кордоном так, щоб міністру закордонних справ не було соромно перед владою за їх голосування;

- за вказівкою "роботодавців" покидають виборчі комісії з метою зняття її чисельної повноважності, коли заміна членів комісії уже неможлива;

- керуючи дільничними виборчими комісіями, змовляються між собою та готують потрібні уточнені протоколи дорогою до окружних виборчих комісій;

- розглядають як треба, а то й узагалі не розглядають чи вдають, що розглядають, скарги, сидять у байдужих до виборів судах.

Але... "Своїм" людям неможливо було би в повній мірі і настільки ефективно скористатися своїми нечистими намірами, якби виборці самі:

- не приймали вдячно дари кандидатів у передвиборну кампанію, посилаючись на крайню бідність, від якої спасе саме кілограм гречки та літр олії від благодійника – кандидата в депутати;

- не збиралися заробітчанськими групами, щоб "хороводити", роз’їжджаючи дільницями, де "свої" люди їх реєструватимуть, щоб у виборчі скриньки на очах у пильних та одурених спостерігачів були вкинуті заготовлені "роботодавцями" бюлетені;

- не "гойдалися на каруселях", виносячи за 50 гривень свій незаповнений бюлетень, вкидаючи замість нього у виборчу скриньку заготовлений "щедрим благодійником", а свій передаючи наступному "карусельнику"; а то ще й беруться привести з собою хоч десяток ласих до такого заробітку;

- не голосували паспортами своїх родичів, які подалися на заробітки на чужину, або щедро чи за плату не здавали в оренду ті паспорти кому-небудь чужому голосувати по ньому.

Звідки ж беруться ці "свої" люди у виборчих комісіях та чому виборці самі допомагають їм виконувати таку прикру місію? Невірним буде посилатися на одну мораль, валити на погану владу чи давати одне лиш економічне пояснення, чому ми самі і є серед отих "своїх" людей...

Чому українці такі?

На жаль, це явище є якимось фатально-ментальним.

Допоки до волевиявлення виборця – свого співгромадянина не будемо відноситися, як до його особливої власності (волі), і спотворена умисно ця воля не постане у свідомості як неприпустима крадіжка, що має суворо каратися, – доти вибори чудуватимуть цивілізований світ своїми ментальними особливостями.

І якщо у свідомості виборця вибори – це свого роду колгоспний захід, і поки він не займає його хати, до нього можна ставитися без будь-якої совісті, – так він і поводитиметься безцеремонно-безвідповідально з цією колгоспною затією. Але, по суті своїй, затією таки дуже колективною – владою народу.

Проглядаючи чужеземні закони, часто дивуєшся, чому їх ментальність така до справи сутня, а українці то геть щиро безпечні (що донині не маємо своїх украй важливих житлового та трудового кодексів – 20 років живемо ще за радянськими!), то через край до всього насторожені (до кожних виборів новий закон).

Чому, скажімо, німці у своєму законі про вибори Бундестагу навіть не згадують про те, хто та зі скількома ступенями захисту виготовлятиме виборчі бюлетені чи у який спосіб вони доставлятимуться на дільниці і далі супроводжуватимуться до земельних виборчих комісій після закінчення голосування?

Україна ж присвячує цьому об’ємисті статті закону, виписані з деталізацією на рівні армійської інструкції для рядового складу?

Чому німці не бояться адміністративного ресурсу (вони про таке, може, й не чули), і виборчі комісії у них призначаються чинною виконавчою владою за участю громадськості і партій, а в Україні адмінресурс є основним засобом фальсифікації?

Чому в них виконання обов’язків члена виборчої комісії є честю для громадянина і здійснюється на громадських засадах, а у нас це – тяжка, ніби вимушена праця, за яку держава має достойно заплатити?

Чому тут за чужим паспортом можна не сором’ячись спокійно проголосувати, отримавши бюлетень у "свого" члена комісії, який щойно урочисто склав присягу українському народові на свідоме виконання своїх високих обов’язків відповідно до Конституції та законів України, – а в них, і без присяги, ніхто собі про таке й не уявляє?

То якою бути виборчій комісії?

Найсправедливіше було б, щоб виборчі комісії створювалися без участі та будь-якої залежності від тих, кого обирають. Звичайно, це не означає, що ті, кого обирають, не шукатимуть "своїх" людей серед таких незалежних членів комісії.

Однак, їх ще треба буде знайти, і, принаймі це, певною мірою ускладнить шлях до фальсифікації. Можливо, до такого вітчизняні законодавці, за новим часом та новим молодим і справедливим мисленням ще дійдуть. Дайте тільки строк...

А поки що дещо компромісний варіант бачиться в тому, щоб у складі виборчих комісій були на рівних засадах представники як від висуванців-кандидатів у депутати, так і від виборців – усіх учасників виборчого процесу.

Активна, свідома та чуйна до плтреб народу громадськість, яка під пильним оком кожної влади діє у всіх регіонах України, має взяти від імені народу під свій контроль проведення виборів і формування органів влади.

Це – звичайна цивілізована норма сучасності і справжнє спасіння.

Нарешті, залишається дещо сумнівний варіант, нині чинний, – формування виборчих комісій виключно з представників тих, кого обирають. Більше того, чинне створення виборчих комісій безпідставно передбачає виключні привілеї для парламентських партій, які автоматично отримують право на своїх представників у виборчих комісіях.

Інші ж висуванці одержують таке право за волею жеребу. Отаке собі кривеньке рівне виборче право.

Чомусь законодавці ніяк не второпаають, що обов’язкова участь парламентських партій у створенні виборчих комісій за стандартами європейського виборчого права слідує з умови нагляду за цим процесом усіх гілок влади. Тому там до виборчих комісій часто включаються представники виконавчої та судової гілок влади.

У поляків, наприклад, основу виборчих комісій усіх рівнів складають судді. В Україні за такого іміджу-авторитету Верховної Ради, влади-режиму та судів, краще б такого не робити...

Як тоді бути?

Проблему фальсифікацйії виборів через "своїх" людей можна значною мірою зняти шляхом обрання складу окружної та дільничної виборчої комісій на загальних зборах усіх представників кандидатів у депутати по відповідному одномандатному округу шляхом таємного голосування за рейтинговим принципом.

На першому засіданні збираються всі представники, подані до складу комісії партіями та кандидатами-самовисуванцями, і шляхом вільного волевиявлення обирають необхідний за кількістю склад виборчої комісії.

У такий же справедливий спосіб на першому засіданні обраного складу комісія вибирає своє керівництво – голову, заступника голови і секретаря, які за такою довірою земляків будуть скоріше "своїми" людьми комісії, ніж призначеними на те партіями.

Це дасть змогу мати по-справжньому ефективний незалежний, а головне, поважний серед виборців виборчий орган.

А обраний за довірою народу член виборчої комісії сумлінно ходитиме на всі її засідання і чесно виконуватиме всі свої функції: не видасть бюлетеня за чужим паспортом, не допустить у списки "мертві душі", не дасть паплюжити вибори "хороводчикам" та "карусельникам", порахує правдиво виборчі голоси і не допустить, щоб у скриньці були зайві бюлетені та пильно простежить, щоби протокол з виборчої дільниці точно відповідав волі його виборців-земляків.

То як, панове законодавці, внесете таку пропозицію у ще тепленький новий закон про вибори?

Чи страшно?

За свою долю, звичайно...

Опубліковано

Добре тим в кого інтернет, а виборцям в селах -піди розберись з тими мажоритарниками...

Та й членам виборчих комісій можна поспівчувати....

  • 1 місяць потому...
Опубліковано

Є ще такий приклад:

Представитель «Фронта перемен» Владимир Ржавский избран депутатом краматорского городского совета

Краматорская избирательная комиссия закончила подсчет голосов и объявила результаты промежуточных выборов по 12 избирательному округу.

За Владимира Ржавского проголосовало 437 избирателей, что составляет 40,4%. На втором месте идет выдвиженец «Партии регионов» Андрей Татьянко – 374 голоса (34,6%). Третье место занял представитель «Единого центра « Николай Сучков – 62 голосов (5,7%). Далее идут выдвиженец «Новой политики» Ольга Козлова (57 голосов, 5,3%) т коммунист Денис Климович (40 голосов, 4,7%). Еще около 10% избирателей не поддержали ни одного из кандидатов. Явка на выборы составила 16,25%.

В результате победителем промежуточных выборов был признан Владимир Ржавский. Он стал первым депутатом от округа, представляющим не «Партию регионов».

А явка, то яка!

  • 2 тижня потому...
Опубліковано

Щодо КОДу

звідси

...

Ключові слова – щирість намірів, правдивість і відповідальність за спільні дії. Тоді буде толк від об'єднання і буде результат. Спільний позитивний результат.

Погодьтеся, якби проект угоди, яку підписано 22 січня, готувався саме так – відкрито і прозоро, то ми уникнули би тих проблем, які маємо зараз. При журналістах Турчинов не пропонував би Гриценку підписувати угоду, не читаючи тексту. Кличку не підсовували би документ для підпису на коліні. Навздогін не було би заяв про застереження до тексту, їх би озвучили і врахували до підписання. А після підписання на сайтах БЮТ і ФЗ не з’явилися б два різних тексти угоди, був би один, який насправді підписали і який зафіксували журналісти, правда? І головне – публічно взяті і скріплені підписом зобов'язання з більшою вірогідністю були би виконані, підкріплені спільними діями...

Ну і Кличко:

...

Саме тому 22 січня на Софіївській площі я підписав угоду про спільні дії об'єднаної опозиції. Із нашими застереженнями і без приєднання партії "УДАР" до КОДу.

Що ми підтримали в цій угоді? В першу чергу, ми готові співпрацювати з усіма опозиційними силами щодо підготовки кандидатур членів виборчих комісій, залучення спостерігачів та взаємного непоборення опозиційних партій протягом виборчої кампанії. Ми виступаємо за звільнення лідерів опозиційних партій Юлії Тимошенко і Юрія Луценка і їхню участь у парламентських виборах. Ми за спільну роботу по недопущенню фальсифікацій виборів – разом маємо захистити результат голосування. І в наступній Раді створити демократичну більшість.

Але запропонована Угода все ж містить ряд недоліків і має бути доопрацьована. Наші застереження наступні: ми наполягаємо, що єдиного кандидата від опозиції мають обрати люди, а не партійні вожді. Тому хибним є розподіл мажоритарних округів за квотами партій. Єдиним кандидатом від опозиції в кожному мажоритарному окрузі має бути найрейтинговіший і найавторитетніший висуванець. І визначати його мають не партійні лідери, а самі виборці – шляхом незалежного опитування за півтора місяці до голосування.

Серед інших застережень: ми повинні задекларувати критерії до кандидатів і чітко їх дотримуватися. В лавах опозиції не повинно бути зрадників і тушок. Ми – за контроль виборців за кандидатами. Сьогодні вкрай важливо повернути довіру людей, всіх, хто розчарувався в українській політиці. Зробити це можливо тільки щирістю, працею і єдністю. Тому наступним кроком має бути доопрацювання угоди і наповнення її конкретним змістом. Партія "УДАР" відстоює необхідність проведення публічної дискусії щодо критеріїв до кандидатів. І закликає зробити це якнайшвидше.

(с)

Опубліковано

У Партии Регионов существует глобальная проблема, связанная с дефицитом проходных мест на Юго-Востоке страны. Эту проблему донецкая команда собирается решить по-донецки — легко и непринужденно. Источники “Комментариев”, говорят о том, что в ПР решили просто перекроить избирательные округа.

О том, что мажоритарные округа не останутся в том количестве и границах, в которых они были на парламентских выборах 2002 года, заговорили не вчера. Все понимают, что их передел обязательно случится. Вопрос заключается только в том, каким именно образом их будут делить. Очевидно, ответы на эти вопросы мы получим в тот момент, когда у “регионалов” будет четкий анализ по всем областям: где и сколько они могут взять, а где — явно недоберут. Исходя из этой информации, в тех регионах, где позиции правящей партии более слабы (Запад и Центр Украины), количество округов может быть уменьшено, а в электорально выгодных для “регионалов” областях — наоборот, увеличено.

http://ua.ukrrudprom.ua/digest/U_Zapadnoy_i_TSentralnoy_Ukraini_zaberut_magoritarnie_okruga.html

Опубліковано

Ай на-не, на-не :)

Как сообщает Цензор.НЕТ со ссылкой на блог журналиста «Украинской правды» Сергея Лещенко, лидер « Фронта Змін» не участвовал в Всемирном экономичном форуме, а сообщение его пресс-службы является ложью.

26 января на официальном сайте Арсения Яценюка появилась информация о том, что он будет представлять Объединенную оппозицию на форуме в Давосе. Однако в официальном списке граждан Украины принимавших участие в работе форума Арсений Яценюк не значится. Нет упоминания о лидере «Фронта Змін » и в официальном списке участников форума в Давосе, изданном в виде отдельной книги Всемирным экономическим форумом. Таким образом, участие Яценюка свелась к выступлению на украинском ланче Виктора Пинчука (не имеющего никакого отношения к Форуму ) и встречам частного характера.

Попытка представить Арсения Яценюка в качестве одного из участников форума в Давосе, с учетом серьезного статуса этого мероприятия – это попытка перетянуть одеяло, позиционируя себя в качестве лидера оппозиции. Фактически Арсений Яценюк сразу после подписания соглашения об Объединенной оппозиции делает все возможное для ее раскола.

тут

Опубліковано

Ай на-не, на-не :)

Как сообщает Цензор.НЕТ со ссылкой на блог журналиста «Украинской правды» Сергея Лещенко, лидер « Фронта Змін» не участвовал в Всемирном экономичном форуме, а сообщение его пресс-службы является ложью.

26 января на официальном сайте Арсения Яценюка появилась информация о том, что он будет представлять Объединенную оппозицию на форуме в Давосе. Однако в официальном списке граждан Украины принимавших участие в работе форума Арсений Яценюк не значится. Нет упоминания о лидере «Фронта Змін » и в официальном списке участников форума в Давосе, изданном в виде отдельной книги Всемирным экономическим форумом. Таким образом, участие Яценюка свелась к выступлению на украинском ланче Виктора Пинчука (не имеющего никакого отношения к Форуму ) и встречам частного характера.

Попытка представить Арсения Яценюка в качестве одного из участников форума в Давосе, с учетом серьезного статуса этого мероприятия – это попытка перетянуть одеяло, позиционируя себя в качестве лидера оппозиции. Фактически Арсений Яценюк сразу после подписания соглашения об Объединенной оппозиции делает все возможное для ее раскола.

тут

Та там такіх "участніков" - гать гати ! - http://kontrakty.ua/article/43462

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.



×
×
  • Створити...