Перейти до змісту

Лічильникі для води - за чий рахунок мають перевірятись?


akela

Рекомендовані повідомлення

Опубліковано

Всім привіт. ДУмаю тема буде цікавою, а багато для кого і корисною.

Проживаю в квартирі в багатоповерховому будинку,

Пришла представник "луцьктепло" , перевірила показники лічильників гарячої води, та видала папірець , в якому зазначенно:

..."Згідно п. 15 "Правил надання послуг з централізованного опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення" засоби обліку води і теплової енергії підлягають переодичній метрологічній повірці раз у 4-ри роки..."

Окремим папірцем " Акт зняття на метрологічну повірку " , в якому зазначенно:

" В термін , що неперевищує 1 місяць, необхідно провести повірку і прийнятя лічильник до обліку ". В устній формі було зазначенно, що всі роботи ,повязанні з " переодичною метрологічною повіркою" мають проводитись за кошти корустувача( тоб то за мої кошти).

Знайшов вищевказанні правила останньої редакції (КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

від 21 липня 2005 р. N 630 Київ) , один із пунктів :

...9. У квартирі (будинку садибного типу) роботи з установлення засобів обліку води і теплової енергії (далі - квартирні засоби обліку) проводяться спеціалізованою організацією, виконавцем, виробником чи постачальником за рахунок коштів споживача.

Квартирні засоби обліку беруться виконавцем на абонентський облік.

Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку проводяться за рахунок виконавця....

Так хто має платити за перевірку лічильника?

Опубліковано

НЕ ти. але довести щось не так легко.

У мене така ж ситуація була з газовим лічильником і з точно таким же пунктом в договорі...

Опубліковано
В устній формі було зазначенно, що всі роботи ,повязанні з " переодичною метрологічною повіркою" мають проводитись за кошти корустувача

без лоха и жизнь плоха (с) народне

тобто хто заплатить - гут, хто ні - буде довго ходити по кабінетах і доказувати що він не олень і читати вміє :(

З іншого боку - здаєте лічильник на повірку, відразу готуєте листи з претензію, що вам не віддають лічильник з повірки (якщо не віддадуть після аргументації 9-м пунктом), ставите вхідний номер і дату (після відмови). І спокійно чекаєте відповіді з поверненням вашого лічильника. Скільки рахувати води поки нема лічильника - має бути описано в тих же правилах.

Опубліковано

цього року мені довелось повіряти лічильники. мене здивував один факт.

прийшов майстер з СЦ "Луцьктепла", зняв обидва (гарячої та холодної води), за тиждень знову прийшов та поставив повірені.

рахунок на проплату за послуги повірки мені він дав після того як віддав мені паспорти з повіркою та самі лічильники вже поставив і опломбував!!!

тобто я міг взагалі не платити!

Опубліковано

Так хто має платити за перевірку лічильника?

ось такий лист отримує споживач з відповідної організації:

Відповідно до п. 15 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення", «Засоби обліку води і теплової енергії, встановлені у квартирі (будинку присадибного типу) та на вводі у багатоквартирний будинок, підлягають періодичній повірці».

Відповідно до частини 3 статті 28 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" порядок подання фізичними особами, що не є суб'єктами підприємницької діяльності, - власниками засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань якими використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну і теплову енергію, газ і воду) на періодичну повірку цих засобів та оплати за роботи, пов'язані з повіркою, встановлюється Кабінетом Міністрів України. Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) зазначених засобів вимірювальної техніки здійснюються за рахунок підприємств і організацій, які надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання".

Ця стаття потребувала додаткового механізму дії, а саме для врегулювання відносин між підприємствами і організаціями, які надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання (виконавцями послуг), та споживачами цих послуг потрібно було встановити певні правила надання та оплати зазначених послуг.

З метою врегулювання цього питання було розроблено постанову Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 N 630 "Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення" (далі - Правила).

Пунктом 1 цих Правил встановлено, що Правила регулюють відносини між суб'єктом господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальних послуг (далі - виконавець), і фізичною особою (далі - споживач), яка має намір отримувати послуги з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення.

Пункт 9 Правил передбачає, що періодична повірка та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку проводяться за рахунок виконавця. Проте в даному випадку не передбачено механізму відшкодування понесених виконавцем витрат.

Згідно зі статтею 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" органи місцевого самоврядування затверджують ціни/тарифи на житлово-комунальні послуги у розмірі економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво. Витрати, що понесені підприємством (виконавцем), мають бути відшкодовані споживачами через тариф (ціну) на відповідні послуги.

Постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 р. за № 529 затверджено Порядок формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд прибудинкових територій і типовий договір про надання послуг з утримання будинків і споруд та при будинкових територій».

Відповідно до Типового переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж після повірки) квартирних засобів обліку води та теплової енергії входять до складу послуг, які отримує споживач з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (далі – Порядок).

Пункт 24 Порядку передбачає, що «Витрати з проведення періодичної повірки, обслуговування і ремонту квартирних засобів обліку води та теплової енергії, у тому числі їх демонтажу, транспортування та монтажу після повірки, визначаються відповідно до укладених договорів між виконавцем та субпідрядником, який виконує зазначені послуги, у розрахунку на один квартирний засіб обліку води та теплової енергії і нараховуються щомісяця споживачеві у складі послуги залежно від кількості таких засобів обліку шляхом додавання плати за проведення їх періодичної повірки, обслуговування і ремонту, у тому числі демонтажу, транспортування та монтажу після повірки, до загальної вартості послуг.

Розмір плати за проведення періодичної повірки, обслуговування і ремонт одного засобу обліку води та теплової енергії, у тому числі його демонтаж, транспортування та монтаж після повірки, визначається згідно з кошторисом, затверджується (погоджується) органами місцевого самоврядування і розподіляється за місяцями міжповірочного інтервалу, що встановлюється Держспоживстандартом для відповідного засобу обліку води та теплової енергії.

Із зазначеного слідує, що споживач, в тій чи іншій формі, повинен оплатити витрати, пов»язані з повіркою лічильників.

Оскільки на даний час відсутнє погодження кошторису вартості періодичної повірки засобів обліку теплової енергії та розподіл за місяцями повірочного інтервалу, то повірка оплачується споживачем одноразовим платежем, вартість якої визначається на договірних засадах.

Такої ж думки щодо повірки лічильників і Міністерство з питань житлово-комунального господарства України, яким в листі – роз»ясненні від 22.09.2010 року зазначено «якщо органом місцевого самоврядування не внесено до тарифу витрати щодо періодичної повірки та ремонту квартирних засобів обліку, то оплата споживачем цих послуг повинна здійснюватися згідно з укладеними договором між споживачем та виконавцем послуг або зі спеціалізованою організацією, яка може здійснювати роботи з періодичної повірки та ремонту квартирних лічильників».

" Із зазначеного слідує, що споживач, в тій чи іншій формі, повинен оплатити витрати, пов'язані з повіркою лічильників."

Опубліковано

Обматюкав би за цей синій колір шрифту!!!! :angry:

Щоб почитати приходиться скін борди міняти.

На разі за інфу дякую :lol:

  • 2 місяця потому...
Опубліковано

хто стикався з проблею переопломбування лічильника води? Виникла така потреба, оскільки з"єднання біля лічильника потребує ремонту. Вартість? Найоптимальніший варіант по вартості та часу?

Опубліковано

Звонишь в ВодоКанал или ЛуцкТепло. Договариваешься. Или пришлют инспектора снять пломбу, или грузи прорывом трубы и что менять надо срочно. Заплатишь за повторное пломбирование. Но могут грузить ещё и за распломбирование, игнор иногда прокатывает ;)

Опубліковано

хто стикався з проблею переопломбування лічильника води? Виникла така потреба, оскільки з"єднання біля лічильника потребує ремонту. Вартість? Найоптимальніший варіант по вартості та часу?

Років пару тому було таке собі ПП "Мега-Вод". За дві-три години проводили знімання, повірку, встановлення та переопломбування лічильника. За помірні гроші. Здається, на проспекті Молоді вони були. Контактів тепер не маю, на жаль. Роботу зробили якісно і швидко.

Опубліковано

"В первую очередь определим, какими законами и подзаконными актами нужно руководствоваться, чтобы знать свои обязанности и уметь защищать свои права в отношениях с коммунальными организациями, в нашем случае – Водоканалом. В первую очередь это Водный кодекс Украины и Закон Украины "О жилищно-коммунальных услугах"", - сообщила юрист. Основные подзаконные акты: Приказ Министерства по вопросам жилищно-коммунального хозяйства Украины от 27 июня 2008 года N 190 "Об утверждении Правил пользования системами централизованного коммунального водоснабжения и водоотведения в населенных пунктах Украины"; Приказ Государственного комитета строительства, архитектуры и жилищной политики Украины от 19 февраля 2002 г. N 37, которым утверждены "Инструкция об установлении и взыскании платы за сброс промышленных и других сточных вод в системы канализации населенных пунктов" и "Правила приема сточных вод предприятий в коммунальные и ведомственные системы канализации населенных пунктов Украины".

Итак, что касается необходимости поверки счетчика, то в соответствии с Разделом 5 Правил №190, учет отпущенной питьевой воды осуществляется производителем (Водоканал) и потребителем средствами измерительной техники, которые внесены в Госреестр или прошли государственную метрологическую аттестацию. На основании п. 5.4 данного Раздела периодическая поверка средств учета проводится в соответствии с ЗУ "О метрологии и метрологической деятельности" и других нормативно-правовых актов. "Периодическая поверка осуществляется в установленные законодательством сроки. В соответствии с п.3 ст. 28 Закона о метрологии установлено, что периодическая поверка, обслуживание и ремонт, в том числе демонтаж, транспортировка и монтаж, средств измерительной техники осуществляются за счет предприятий и организаций, оказывающих услуги по электро-, тепло-, газо- и водоснабжению только относительно физических лиц, не являющихся субъектами предпринимательской деятельности. Аналогичная норма установлена и п. 5.15 Правил №190, которыми установлено, что поверка, обслуживание и ремонт средств учета, которые принадлежат потребителям (кроме квартирных), осуществляется за их счет", - разъяснила она.

Что касается сроков поверки, то Законом о метрологии п. 2 ст. 28 установлено, что межповерочные интервалы устанавливаются нормативно-правовым актом центрального органа исполнительной власти в сфере метрологии. Таким органом является Госпотребстандарт Украины.

Кроме того, в паспорте должен быть установлен срок проведения периодической поверки прибора учета. Для бытовых нужд, как правило, используются счетчики холодной и горячей воды крыльчатые номинальных диаметров DN10 - DN20. Для этих счетчиков срок поверки устанавливается, в 3 года, что указывается в паспорте. Данный срок увеличен в сравнении с ранее применявшимся (2 года) на основании совместного Приказа Госпотребстандарта, Минпромполитики и Госкоммунхоза "Об урегулировании вопроса относительно увеличения межповерочных интервалов счетчиков холодной и горячей воды" от 15 июня 2005 года N 141/212/91."

Інфа звідси: http://www.chp.com.ua/index.php?option=com_k2&view=item&id=14752

  • 7 місяців потому...
Опубліковано

Апну тему, бо для мене актуально.

На офсайті Луцькводоканалу надибав цікаву статтю про повірку лічильників і хто її повинен оплачувати, там є посилання на Постанову КМУ від 20.05.2009р. № 529, а саме п. 24, це при тому, що там всього 22 пункти.

Ще одна цікавинка, що директор водоканалу письмово відмовився надати мені деталізований тариф послуг Луцькводоканалу. Це що ж за тариф такий секретний, що платити я маю, а за що - секрет?

Є якісь думки у лучан чи всі платять за повірку лічильника зі своєї кишені?

  • 2 тижня потому...
Опубліковано

Статтей багато є по дпному питанню. Читаєш, аж голова обертом іде. Напр. ось тут http://www.koryukivka-rada.gov.ua/component/content/article/37-novini/107-rozyasnennya-.html. Але читаючи статті одразу потрібно уточнювати чи чинні нормативно-правові акти, на які йдеться посилання в статтях.

Моя, але не остаточна, думка, почитавши тут п. 20 http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/869-2011-%D0%BF, розумію що прийдеться платити нам-споживачам. Адже написано, що До складу витрат на збут включаються витрати, безпосередньо пов'язані із збутом теплової енергії споживачам, а саме: "витрати на періодичну повірку, опломбування, обслуговування та ремонт (включаючи демонтаж, транспортування і монтаж) засобів обліку теплової енергії, які є власністю ліцензіата". А лінцезіат згідно цієї ж постанови це - суб'єкт господарювання, який одержав ліцензію на провадження певного виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню. Тобто, ДКП "Луцьктепло".

Але "мєня тєрзают смутниє самнєнія" із-за одного речення, яке я прочитав в статтях: індивідуальні прилади обліку, встановлені в квартирах, які є власністю споживача, можуть бути повірені за рахунок виконавця житлово-комунальних послуг у відповідному багатоквартирному будинку, якщо ця послуга включена до тарифу та договору на надання житлово-комунальних послуг. ДУмаю, треба буде в голови кооперативу (в мене ОСББ) поцікавитись на рахунок плати "утримання будинку", ЩО туди включено???.

ПС: сам чорт ногу зламає в тому всьому....))

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.


Hosting Ukraine
AliExpress WW


×
×
  • Створити...