Перейти до змісту

Олег Скрипка


Tolik_lt

Рекомендовані повідомлення

1257186991_oleg-skripka-serce-u-mene-vrazlive...maxi-single.jpg

Цей міні-альбом створено на основі музичних творів Богдана Весоловського – композитора, який жив у Львові у 30-40х роках минулого століття. Тоді його чарівна музика користувалася великою популярністю, він був активним учасником джаз-капели Яблонського. Унікальні музичні матеріали потрапили до Олега Скрипки від канадської діаспори: саме до Канади Весоловський емігрував через політичні переслідування. Роботу, проведену Олегом та командою однодумців, можна назвати реставраційною – а достовірно відтворені аранжування та виконання цих пісень і сьогодні здатні легко занурити слухачів в атмосферу українського міста початку століття, збудивши відчуття солодкої ностальгії за романтичним минулим.

"Стиль "ретро", в якому виконаний цей альбом, вважаю вишуканим, – говорить Олег Скрипка. – Він є прекрасною пам’яткою високого стилю. До того ж, джаз, танго, фокстрот, свінг – зазвичай вважаються європейськими та заокеанськими жанрами, а цим проектом я хочу показати, що і наша країна має власну багату, неповторну та якісну музичну історію!".

Пісні:

01. Як почуєш (3:01)

02. Карії очі (2:40)

03. І знову осінь (3:07)

04. Берізка (2:45)

05. Параска (2:24)

06. Велике місто (2:23)

Автор пісень Богдан Весоловський

Аранжування - Олег Скрипка

Запис, зведення, мастерінг - Вадим Борисенко

У запису брали участь:

Олег Скрипка - вокал, підспівки

Вадим Борисенко - гітара, бас-гітара

Олексій Мельченко - бас-гітара

Валерій Мирний - рояль

Олег Микитюк - акордеон

Антон Бурико, Віктор Немирович - труба

Володимир Пушкар, Олексій Сагітов - тромбон

Ігор Чернов, Тимофій Супрунюк - саксофон

Влад Фролов, Андрій Рахманні, Сергій Охрімчук - скрипка

Олександр Муренко - барабани

Олександр Береговський - перкусія

Інна Бордюг - підспівки

тут

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

нєт, бл% , не цікаво! ...*облизав палочку з морозива* -Шо? Марожинава хочітся? Панімаааю! Вкуснатіща!!! *ше раз облизав і викинув палочку на тротуар*

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

нєт, бл% , не цікаво! ...*облизав палочку з морозива* -Шо? Марожинава хочітся? Панімаааю! Вкуснатіща!!! *ше раз облизав і викинув палочку на тротуар*

ось вам морозиво- порція у першому пості:)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Інформація про автора цих пісень

000024_bohdan_vesolovskyy.jpg

icon_plus_1.gifБогдан Весоловський

(30.05.1915 - 1971)

Біографія

Одного осіннього дня 1937 року на вітрині львівської книгарні Наукового товариства ім. Т. Шевченка з'явилося нове видання. Воно відразу привернуло увагу львів'ян, хоч не було ані респектабельним науковим дослідженням, ані об'ємистим твором красного письменства. Новинка мала досить великий формат, але вміщувалася лише на кількох сторінках і являла собою ніщо інше як видрук нот і тексту естрадної пісні "Прийде ще час". На виконаній у модерному стилі обкладинці повідомлялося, що музику написав Богдан Весоловський.

Меломани охоче розкуповували пісню, адже тоді вона була у всіх "на слуху". Її можна було почути і в публічному концерті, і на студентській забаві, і у вічно музикуючих домах галицьких співолюбних українців. "Прийде ще час і ти затужиш ще за мною"... Сентиментальні слова вірша, одягнені в звукові шати ритмічного танґо, поривали до мрій, розбурхували фантазію, кликали до танцю. Це було так співзвучно з тим, що лунало з радіо, показувалося на екранах кінотеатрів, описувалося в новітніх повістях та романах.

30-ті роки! Тоді всім здавалося, що людство досягло апогею свого технічного і духовного розвитку. Молоді, що вчилася у вищих школах і мріяла своєю працею прислужитися народу, це додавало сил і впевненості. Таким же впевненим у собі був і автор пісні 22-річний студент права Львівського університету, а водночас учень Вищого музичного інституту ім. Миколи Лисенка та заповзятий учасник популярної на той час молодіжної "Капели Яблонського" Богдан Весоловський. Середнього зросту, з виразовим обличчям, на якому світилися вогнем допитливості великі добрі очі, жартун і дотепник, він завжди був у всіх на виду. Вже перші комрозиторські напрацювання принесли Богданові славу. Його впізнавали на вулицях, називаючи при цьому створені ним пісні, що повселюдно співалися: "Прийде ще час", "Ти і твої чорні очі", "Усміх"... Здавалося, що щасливе музичне майбутнє само стелиться під ноги Богдана Весоловського, і, що невдовзі Україна в його особі матиме потужну силу в царині легкого, як тоді казали, жанру музики. Та нараз життєва дорога молодого музики круто повертається. Здобувши правничу і музичну освіти, він виїздить у 1938 році до Закарпаття - тодішнього острівця української незалежності. Після цього він вже ніколи не повернувся додому. Політичні переслідування змусили його податися на чужину. Там і проминуло все життя. У Відні захистив докторську дисертацію і розпочав трудову діяльність. У Канаді її продовжив, розвинув і завершив. Помер у Монреалі 1971 року. Та де б не жив, і де б не працював Богдан Весоловський, змістом його життя була музика. Він організовував оркестри, сам брав участь у них як акордеоніст, піаніст, співак; видавав ноти і займався грамзаписом власних творів. І писав пісні. Пісні, пісні, пісні...

Пісенна спадщина композитора нараховує понад 100 позицій. У першому періоді творчості вони написані, в основному, за еталоном тогочасної західної естрадної музики, в манері, якою він почав писати ще у Львові. Танцювальні ритми танґо, фокстроту, легкого вальсу були тут домінуючими. Невеличкий поетичний текст лише підкреслював жанрово-прикладні підвалини твору. Змістом віршових текстів цих пісень була переважно любовна лірика. Та багатий внутрішній світ композитора, рівно як і обставини, в яких він опинився, спричинилися до того, що деякі пісні, хоч і перебували у сфері інтимних почуттів та популярних танцювальних ритмів, набували яскравого громадянського звучання. Такими піснями є, зокрема, "Лети, тужлива пісне" - своєрідний гимн української повоєнної еміґрації в Канаді та "Чар карпатських гір" - гимн красі клаптику рідної землі.

Багато пісень написав композитор на тексти українських поетів з материкової України. Ці пісні створювалися у той час, коли Б. Весоловський працював головним редактором української редакції Канадського радіо. Тоді він мав додаткові можливості читати українські журнали, і зокрема літературні. Там він, завжди спраглий на досконалі поетичні тексти, міг добирати для своєї роботи поезії. Особливо припали йому до вподоби вірші Володимира Сосюри. З десяток пісень, написані ним на твори цього видатного поета-лірика, розкривають різні життєві ситуації, різні характери, різні стани людської душі. Не оминув увагою композитор і твори менш відомих, часто ще зовсім молодих поетів, які полонили його небуденністю думки, свіжою пі-сенністю.

Приглядаючись до створеного композитором на вірші поетів з України, можна припустити, що Богдан Весоловський був також зорієнтований і в основних тенденціях розвитку тогочасного пісенного жанру в Україні. Принаймні, не викликає сумніву, що йому були знайомі пісні П. Майбороди, А. Кос-Анатольського, І. Шамо. Як і в піснях цих авторів, танцювальна ритміка тут не є визначальною і звучить не ізольовано від змісту поезії. Пісні внаслідок цього стають мелодійнішими, тонкіше виражають зміст оспіваної поезії. Це все ще раз підкреслює те, що перебуваючи у вимушеній еміґрації, Богдан Весоловський мислив себе тільки у духовному контексті України, працював і далі для рідної землі.

Про такі творчі постаті, як Богдан Весоловський тепер модно говорити, що "мистець повертається в Україну, на Батьківщину". Але якщо бути докладним, то слід визнати, що пісенний доробок Богдана Весоловського, хоч і в неповному обсязі, але ніколи не покидав України. Принаймні ті пісні, що він писав у тридцятих роках у Львові та своєму рідному Стрию, залишилися побутувати тут в усній традиції і залюбки співалися при домашньому музикуванні. Лунали вони зрідка і зі сцени, але при цьому, правда, прізвище автора через відомі політичні обставини не називалося. Це можна було спостерігати і в 50-х, і в 60-х, і навіть у 70-х роках. Але голосно заявка на відродження творчості та імені Богдана Весоловського пролунала лише в другій половині 80-х років. Саме тоді на одному з концертів гурту "Львівське ретро", де лунали пісні Богдана Весоловського, його ім'я вперше було названо серед тих, хто ніс славу масовій культурі довоєнного Львова.

Естрадна пісня - мінливий жанр. Вона легко піддається моді, змінює свої виразові засоби, стиль, форму. Те, що захоплювало людей в піснях вчора, може лишити їх байдужими сьогодні, а завтра може зовсім забутися. Не забувається одне - вічні прояви любови, добра, краси. Не забуваються і конкретні прояви епохи, що так яскраво відображуються у побутових жанрах мистецтва, зокрема у піснях. У цьому відношенні пісні Богдана Весоловського становитимуть для українців постійний інтерес як документ епохи і як джерело емоційних переживань людини.

Нагадаймо, принагідно, що і сам композитор не піддавався течіям швидкоминучої моди. Адже він пережив і бум народження рок-енд-ролу, і сильні заявки ліричної ансамблево-електронної музики. Богдан Весоловський залишився при тому вірним собі, вірним своїй молодості, вірним Україні. Тим, власне, і є цінною для нас його пісенна спадщина. Вона має в собі достатньо потенціалу, щоб стати активним чинником українського музично-культурного процесу.

Високоерудованому і товариському Богданові Весоловському не бракувало на життєвій дорозі добрих друзів. Але найвідданішим його приятелем, однодумцем і натхненником була дружина пані Олена з Охримовичів, яка, проживаючи і надалі в канадському місті Монреалі, є берегинею пісні композитора і пам'яті про нього. Пропоноване аматорам музики перше збірне видання творів Б. Весоловського здійснюється при її безпосередній участі. Адже саме вона, п. Олена Весоловська, надала в розпорядження упорядника збірки необхідні нотні першодруки та рукописи творів свого покійного чоловіка. За це їй - низький уклін. З особливою вдячністю належить назвати і подружжя з Чікаго (США) п.п. Орисю та Бориса Антоновичів, які, відчуваючи любов до творчості свого краянина і вболіваючи за долю української культури, перетворили задуми пошановувачів спадщини композитора у завершену реальність друкованої акції.

Збірка "Прийде ще час..." виходить у світ через 65 років після того, як у Львові з'явилися перші публікації пісень нашого славного пісняра. Та на цей раз пісні Богдана Весоловського залишаться в Україні назавжди, вони знайдуть тут нових виконавців та прихильників і ще довго хвилюватимуть серця людей своїми романтичними поривами, мелодійністю та задушевністю. Прийшов час...

Олександр Зелінський

Джерело: Весоловський Б. Прийде ще час: Пісні і танцювальні мелодії. Ч. 1./ Упоряд.-ред. О. Зелінський; Ілюстрації М. Зелінської. - Львів, 2001.

джерело

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

  • 3 місяця потому...

Бачив Скрипка гуляв сьогодні в центрі міста.Напевно набирався сил перед концертом.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Концерт - СУПЕР!!!

Скрипка - неперевершений!

Враження надзвичайно позитивні і незабутні.

post-2161-1274336848,84_thumb.jpg

post-2161-1274336920,35_thumb.jpg

post-2161-1274337027,9_thumb.jpg

post-2161-1274337094,37_thumb.jpg

post-2161-1274337200,8_thumb.jpg

post-2161-1274337845,59_thumb.jpg

post-2161-1274337906,47_thumb.jpg

post-2161-1274337962,49_thumb.jpg

post-2161-1274338046,2_thumb.jpg

post-2161-1274338101,91_thumb.jpg

post-2161-1274338139,95_thumb.jpg

post-2161-1274338170,79_thumb.jpg

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Підтверджую!!!

Як сніжною лавиною накривало впродовж 2 годин.

Джаз-оркестр «Забава» вразив професійністю і віртуозністю, морем імпровізації.  Поєднання труби, саксофону, тромбону, ударних, акордеону хапає десь там,  що й справді  розумієш: "Серце у мене вразливе..."  :blush: 

Ох, це ретро, таке романтичне і таке зворушливе. По текстах розумієш, що в 30-ті роки жили такі ж люди, журились, мріяли, кохались.

Пісень Весоловського звучало більше ніж в самому альбомі. А ще розкішна пісня невідомого автора. 

І звісно, передати той жар так палко, міг тільки Скрипка. Весь в білому, з голови до мешт, з притаманною йому манерою рухатись, він є стержнем програми. Заряджав своєю енергетикою весь зал, ці жваві танці, аж шнурівки розв'язувались, його сценічний образ, відданість дійству абсолютна. Про що свідчить мокрий жакет.

Ну і давно нам знайомі композиції, в оригінальних джазових обробках, неповторні.

Фінальна "Весна", що виявилась не фінальною, нагадала мені мої студентські роки.

А потім на біс звучать "Танці" під яку витанцьовує весь зал, бо всидіти було неможливо.

  Слів не вистачає, вишукано, професійно, гармонійно,  БРАВО :sm110:

P.S.  Andruha_gpz28, дякую за фото.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

аааааааааааааааааааааааааа, як я вас заздрюууууууууууууууууууу!!!!!!!

Так Тернопіль не так далеко.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

  • 1 місяць потому...

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.



×
×
  • Створити...