Перейти до змісту

Визначення університетських рейтингів


snight

Рекомендовані повідомлення

Сам навчаюся у ВНУ, але для статистики цікава інформація.

У рамках проекту «Топ-200 Україна» кафедра ЮНЕСКО «Вища технічна освіта, прикладний системний аналіз й інформатика» (Україна) продовжує роботу зі щорічного визначення рейтингів вищих навчальних закладів України. Проект виконується на підставі меморандуму, укладеного між цією кафедрою та центром ЮНЕСКО-СЕПЕС. Відповідно до зазначеного меморандуму, кафедрі доручається виконати комплекс заходів для впровадження в Україні напрацьованих міжнародною експертною групою IREG (International Rankings Expert Group) методик і процедур рейтингового оцінювання діяльності університетів і навчальних програм.

Для участі в проекті запрошено всі вищі навчальні заклади України III, IV рівнів акредитації. З метою його практичної реалізації було розроблено анкету, показники якої містили відомості, що характеризують науково-педагогічний потенціал вузу, дані про його міжнародну діяльність і якість підготовки студентів. Відповіді на запитання анкети приймали тільки за наявності особистого підпису ректора вузу. Окрім цього, було використано інформацію з веб-сайтів міжнародних асоціацій університетів, із довідника Міністерства освіти й науки України, а також бази даних інформаційно-виробничої системи «Освiта».

IMG111-1209720648.gif

Як і торік, діяльність вузу оцінювали з допомогою загального індексу рейтингової оцінки — Іо, котрий є інтегральним і визначається трьома комплексними критеріями:

— якість науково-педагогічного потенціалу (IFj);

— якість навчання (IL j );

— міжнародне визнання (IIR j).

Однак для уточнення оцінки індексу якості науково-педагогічного потенціалу до існуючих індикаторів додатково введено такі показники:

— кількість штатних працівників, обраних академіками і членами-кореспондентами державних галузевих академій наук (Українська академія аграрних наук, Академія медичних наук України, Академія педагогічних наук України, Академія правових наук України, Академія мистецтв України);

— кількість патентів на винаходи, промислові зразки, корисні моделі, отримані вузом за 2007 рік (визначає ступінь креативної діяльності вузу).

Для уточнення індексу між­народного визнання, додатково включено участь вузів у Міжнародній асоціації університетів — МАУ (International University Association — IUA, [email protected] — www.unesco.org/iau ).

Уточнення вагових коефіцієнтів показників виконувалося групою експертів високого рівня в галузі вищої освіти й науки.

IMG111-1209720826.gif

На додачу зауважимо, що не існує абсолютно точних методик визначення рейтингів і будь-яке оцінювання діяльності таких складних систем, якими є вищі навчальні заклади, цілком справедливо може зазнавати критичного аналізу
Проте спроби зробити якомога точніше «вимірювання» якості функціонування університетів стають необхідними для будь-якої демократичної країни. Рейтингові оцінювання вузів насамперед важливі для них самих, що дозволить їм побудувати цілеспрямовані стратегії якісного розвитку. Ці оцінювання необхідні суспільству — для більш точної та об’єктивної його орієнтації на якість надаваних освітніх послуг у країні. З цього погляду вони важливі для представників ринку праці, органів управління освітою. Важливо лише, щоб методики проведеного оцінювання були прозорими для суспільства, відкритими для широкого обговорення й удосконалення, регулярними і розпізнаваними зовнішнім світом.

Джерело

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.



×
×
  • Створити...