Перейти до змісту

Види колхозу © by JeD (Львів)


ursa

Рекомендовані повідомлення

Спираючись на свій велосипедний досвід і досвід інших осіб була зроблена спроба систематизувати види колхозу.

Отож:

1. Утилітаризм

Велосипед утилітариста може бути різним: від алю-підвіса до стального рігіда/гібрида. Проте, визначальною рисою утилітарного колхозу є наявність довгих гнутих рогів на кермі, які розташовані майже під прямим кутом до землі.

Колхознік-утилітарист обвішує раму різноманітними сумками, в яких теліпається один мультітул і, в кращому разі, запасна камера.

Крім підрамної сумки колхознік-утилітарист обовязково возить з собою підсидільну сумку. Навколо підсиділки в утилітариста намотаний китайський трос, а нижнє перо рами прикрашає підніжка.

Часто утилітаристи обклеюють велосипед світловідбиваючою стрічкою, мотивуючи це питаннями безпеки. При цьому, відбиваючі наліпки ховаються під шаром бруду, бо колхознік рідко миє свій утилітарний агрегат.

Апофеозом утилітарного колхозу є вирізання із пластикових пляшок болотників, які кріпляться до різноманітних місць ровера, починаючи від нижньої труби і рульової, закінчуючи болотниками, довжина яких не влаштовує колхозніка. Утилітарист також постійно возить такі потрібні аксесуари як фара і маячок, і робить це навіть літом в світлу пору.

На всі зауваження утилітаристи болісно реагують і відповідають фразою, що їм так зручно. Проти такої відповіді, дійсно, будь-які аргументи безсилі.

SDC13678.jpg

2. Нубгрейдизм

До цього виду колхозу належать дешеві велосипеди новачків.

Колхознік-нуб, начитавшись інету, розуміє, що та чи інша деталь його велосипеда явно не справляється із своїми функціями. Нуб довго і нудно бравзить простори павутини, сотні раз перечитує велофоруми, після чого розуміє що СРАМ ХХ чи Шімано ХТЯ - це круто, і вирішує проапгрейдити велосипед.

Оскільки найкрутішою деталлю будь-якого велосипеда, нуб вважає задній перемикач на колхозному апараті зявляється задня перекидка Х9/Х0 чи ХТ/ХТЯ. Вибір обумовлюється кращою чіткістю перемикання (на дешевій касеті і моноблоках альтус :)), а також кращою роботою в важких умовах (під важкими умовами розуміють дощове шосе чи легко вологий грунт).

Інколи від установки топового заднього переключателя нуба утримує переконання у те, що верхні групи це одноразові гоночні деталі, тому на велосипед прикручується щось із групи класом нижче ніж Х0 чи ХТЯ.

В принципі, нубгрейдизм може проявлятися і в інших аспектах. Наприклад, на 300-доларовому агрегаті зявляються легкі рейсінгові покришки, оскільки в інтернеті написали, що легкі колеса впливають на розгін. Це також може бути топова гідра, бо нуб не задоволений якістю гальмування і польотами через руль.

Загалом прояви нубгрейдизму безмежні. На зауваження про перекоси в обладнанні нуб з піною кидається дововдити всі переваги обраного варіанту, керуючись завченими напамять інет-фразами.

x_9c3f8633.jpg

x_a985dd67.jpg

3. Кастомізація

Цей вид колхозу в основному нагадує нубгрейдизм, з тією лише відмінністю, що автор кастомів складає їх не вперше, але кожен раз наступає на ті самі граблі, що і нуб.

Проте, кастомізація має і інший прояв. Буває, що колхознік-кастомізатор має своє уявлення про використання тих чи інших деталей для того чи іншого стилю катання.

Так на кантрійній рамі опиняється двохкоронна вилка, бо колхознік вважає, що її міцність і довгий хід дозволить більш розслаблено їздити по місту і не зважати на бордюри і ями. Те що з часом лице колхозніка може зустрітися з переднім колесом після того як в рами вирве рульову трубу, він не задумується. Схожим прикладом є використання для трейл-байків легких кантрійних вілсетів і екстремально легкої гуми.

Screen%20shot%202010-01-23%20at%2021.48.57.png

4. Гудронізація

Один з найпоширеніших видів колхозу. І бере він свій початок ще зі стадії вибору велосипеда.

Новачок, який зібрався сісти на ровер рідко коли прислуховується до порад купити гібрид, а не МТБ. Це при тому, що 90% пробігу в кращому випадку припадають на шосейний пробіг. Але будучи свято переконаними, що на наших поганих дорогах гібрид розсиплеться, вибір робиться в користь МТБ.

Ситуація ускладнюється геніальними порадами на форумах в стилі: "поставиш сліки - і будеш, як шосер". В результаті трохи окріпший неофіт, якого не задовільняє накат по астфальту, прикуповує пару дюймових сліків. Відповідно, на виході отримуємо колхозний експонат з товстими трубами рами і вилки, ненормальним кліренсом покришки та маленькими тонкими колесами. Більше того, дюймові сліки зменшують діаметр колеса МТБ до 24 дюймів, внаслідок чого велосипед трусить і кидає на бруківці та поганому астфальті, і загалом він перестає котити.

Рафінованим видом гудронного колхозу є використання для пересування містом двохпідвісного велосипеда на тонких сліках і заблокованою підвіскою. В дуже рідких випадках колхознік дозріває до шосейного велосипеда чи турінга. Хоча таких прикладів надзвичайно мало.

У своїй впертості гудронник схожий на утилітариста. Нерідко має місце поєднання цих двох видів колхозу в одній особі.

0_ac65_6be5cba5_L.jpg

5. Кулібінство

Найменш тяжкий вид колхозу. Само по собі кулібінство рідко викликає якийсь негатив чи нерозуміння. Взагалі саме віднесення кулібінства до колхозу є умовним.

Кулібінство буває двох видів.

Перший вид стосується випадків, коли та чи інша деталь велосипеда серійно не передбачає необхідних елементів (чи місить зайві). Наприклад, рама чи вилка без брейкбосів, чи обламування вусиків колодок, бо вони заважають установці ротора ХТЯ. В такому випадку кулібін колхозить елементи, яких бракує сам.

Другим видом кулібінства є пристосування до потреб кулібіна деталей, які мають відповідні аналоги на ринку, але на які кулібін шкодує грошей. Яскравим прикладом є дабл, використання шосейних перемикачів чи обмотки керма, використання в механічних гальмах тросиків від перекидок, різні ручки і каліпери на гідравліці.

Бувають випадки коли кулібінство призводить до результатів, які затикають за пояс існуючі на ринку рішення. Це може стосуватися як естетичної сторони, так і ваги.

Відповідно кулібінство можна визнати колхозом в обмежених випадках, коли сколхожена деталь, навпаки, втрачає функціонал або естетику чи набирає зайвої ваги.

DSC_3415_chipolino.jpg

6. Облегчайзинг

Само по собі зменшення ваги велосипеда не є поганим. Проте, трапляються два випадки, коли колхознік добивається зниження ваги будь-якою ціною.

Перший випадок стосується використання деталей від "бутікових" брендів. В результаті виходять велосипеди вагою 7.5-8 кг з ахтунг-вилкою ФРМ, ободами, які правляться після кожної поїздки, виносом "ротор" на якому можна залишити зуби.

Колхозний експонат, звичайно, вражає вагою, проте говорити про його серйозне використання можна із значними умовностями. Відповідно, на виході колхознік-облегчатор отримує непридатну річ з малою вагою і захмарним бюджетом.

Другий випадок стосується бюджетного облегчайзингу. Коли полегшувати вже немає що, або коли ціна одного скинутого граму зашкалює, колхознік хапається за дрельку, напильник, наждак, тощо. Сверляться дірки в гальмівних ручках, шкуряться манетки, обпилюються зірки системи. Такі дії в кращому випадку призводять до поломок, в гіршому - до травм. Можна сказати, що це найбільш небезпечний вид колхозінгу.

7. Фіксоводство і фрік-байкінг

Власники фіксів зачислюють себе до окремої касти людей, яким відкрилася істина.

З іншого боку, глуха передача і відсутність нормальних гальм роблять фікс досить небезпечним видом велосипеда. З переваг можна відзначити лише незначне підвищення ККД педалювання.

Фіксоводів необхідно відрізняти від трековиків і сінглспідерів. Відповідно, пересування на фіксах поза треком слід визнавати рафінованим колхозом. Більше того, в окремих європейських державах пересування на фіксах без окремих гальм тягне за собою серйозні санкції, що, однак, ігнорується колхозніками фіксоводами, які чіпляють на фікс муляжі вібрейків.

За небезпекою фіксоводство можна прирівняти до екстремального облегчайзингу.

Поле для творчості контсрукторів фрік-байків безмежне. Якось систематизувати чи узагальнити це поняття теж не вийде.

Основне - це те, що фрік-байк не можна плутати з чопером чи лігерадом, які мають свою концепцію і у разі грамотної реалізації є естетично і технічно довершеними велосипедами. Загалом суть фрік-велосипедів у явній невідповідності канонам велосипедобудування - це розцяцьковане хитросплетіння металу, яке не має жодного логічного застосування, єдина роль такого ровера веселити людей.

Фрік-байки надзвичайно непрактичні, важкі і ненадійні. Відповідно творці цих апаратів класичні велозбоченці, звичайні клоуни-колхозніки.

girls_on_tall_bikes_03.jpg

От і все, якщо після прочитання цієї статті у вас виникає підвищений рівень баттхерту, вітаю ви - колхознік!

:D

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

мдя.. цікаві такі люди бувають виявляється :)

сам я люблю, щоб ровер був без різних непотрібних цяцьок(все що на ньому маю - комп.роверовий, крісло для дочки, якщо їду з нею, відблискувач спереду і під сідлом, насос).

правда ліхтарики (задній і передній) з собою вожу постійно (як в першій категорії :)) - катання часто триває від 2 до 6 годин, тому це просто необхідність. так само як і ремкомплект - після того як пару раз протопав 6-10 км додому з ровером в руках, тримаю постійно в рюкзаку.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

лично я болен как минимум по трем пунктам :smile3:

таскаю с собой кучку барахла в подседелке, правда полезного (например мультитул пригождается довольно часто, да и ремнабор для шин еще никому не мешал). раньше возил подрамную сумку с расширенным ремнабором, но на сосис его некуда вешать.

кстати о сосисе - езжу на нем по городу/дороге 90% времени. да еще и на резине NN 2.25 (зимой). зимой сосис - это сказка, так как город превращается в КК трассу, да и летом тоже хорошо с правильной резиной (SS 2.1 например)

надо только к нему аммо с нормальной платформой чтобы эффективно гасила раскачку от педалей.

болотнички и рокринги - это просто отлично. правда рокринг я уже сломал.. надо будет у братца заказать кастомный из поликарбоната. ну и аккуратные болотники (не из бутылки) вполне окупают себя чистой спиной, рулевой и манетками.

вот что меня точно не задело - облегчайзинг. достаточно не пить пива неделю-две и эффект будет аналогичен карбонизации всего байка :smile3: хотя.. аммо я все-таки перевернул штоком вверх чтобы уменьшить неподрессоренную массу. впрочем, это физика, да и эффект есть.

автор почему-то решил, что экономить на безопасности колхозно.. лично я с собой стараюсь всегда возить мигалку, фару (это как получится), запасной универсальный фонарик в подседелке и 2-3 "пружинные" полоски-отражатели. много раз этот комплект выручал меня и знакомых, когда мы засиживались допоздна.

кулибинство тоже не прошло стороной. но это отдельный вопрос - я вообще люблю работать руками если есть интересные идеи.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Ну думаю что нубрейдизм прошли все, кроме тех кто изначально купил вел на ХТЯ-Х0. Патамушта это круто :) ИМХО лучше вложить лишние(а они как известно лишними не бывают) денежки в удобное седло, а не в титановые болты. А насос и мигалка у меня присобачены на вел всегда. И на работу-с работы запасная камера и монтажки с собой. Если куданить дальше, то + мультитул и велоаптечка. Все никак не куплю подсидельную сумочку для камеры и монтажных лопаток.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

На основному велі, на Гаріку... болотники, багажник, маячок, кріплення для дитячого крісла, налобник в кармані.. (не завжди), ще треба причепити сумку під сідло з камерою, монтажками і ключами. Це все допомагає в повсякденному використанні вела і не особливо впливає на швидкісні показники, які мені по місту чи в поході нах не треба, за те я можу кинути на багажник щось, чи приїхати на роботу не вимазаним як чорт і разом з тим не повзти менше 14 км/год.

Інше зовсім діло.... гоночні машини, як то Платон чи ... зараз вже Мозер ;) . На них не має бути нічого лишнього.... запаска в кишеню, ключі в кишеню, насос в кишеню..... це якщо не шосері, а з байку... (кантрійна гонка триває 30-40 хв максимум) під час гонки, це все має бути знято, бо буде тільки заважати.

Так само дійшов до межі ХТ по кругу на Платоні.. і розумію, що реально, тратити гроші (досить великі гроші) на ХТР... для мене немає змісту. Так само з "облєгчайзінгом"...... був СІД.. поставив Ребу.... додалося 300 грам.. але й додалося впевненості.... + я не вбю таку класну вилку своєю вагою.. + 185 ротор бо 160 реально мало. Зараз Платон на НН важить 12.500... можна ще полегшити, але тоді на гонці, де зазвичай витискаєш все, що можеш зі свого коника... він може не витримати.. (наприклад карбонові "палки", чи легенькі тягнуті спиці, чи обода по 350 грам), а ящо це не дай Бог то буде спуск зі швидкістю.. під 50... (хороший спуск зазвичай проходиться під 60).. тобто досягнута психологічна межа ваги/надійності.

Шосе.. то взагалі. нова дисципліна для мене.. але можу вже сказати, що ставити легенькі деталі задля максимального полегшення не буду, хоча за 2 роки шосер в мене вже четвертий..... і кожен наступний... був відчутно кращий і легший за полперднього.

На шосері взагалі терпіти не можу ніякої фігні (спідометр і пульсометр н ерахується ))) навішаної, крім сумочки мініатюрної з камерою і монтажками під сідлом.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Moser M76 породистий італієць.

Рама люмінь.., слопінг, труби Колумбус зонал (фольга) вилка карбон.

Кампа Велоче по кругу.. (маде ін Італі ;) )

Руль ІТМ, винос, глагол, колеса Бянчі, сідло Сейл італія :ok: , педалі Лоок.

Подробиці і фото ...... папажжей. :blush:

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

  • 3 тижня потому...
  • 3 року потому...

уфф, как интересно посмотреть снова на себя с высоты прошедших трёх лет и удивиться :smile3: а ведь почти ничего не поменялось

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

  • 1 рік потому...

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.


Hosting Ukraine
AliExpress WW


×
×
  • Створити...