Перейти до змісту

які наслідки недогріву двигуна бензинового?


Unknown

Рекомендовані повідомлення

Привіт усім. 

Маю підозру на некоректну роботу термостата.  В звязку з цим виникли деякі питання. 

Яка температура по датчику зазвичай підтримується, якщо термостат має номінал 88 градусів?  На скільки я розумію,  номінал - то температура початку відкривання,  а повне відкривання відбувається при трохи вищій температурі.  От мене і цікавить скільки градусів орієнтовно та різниця становить? 

Якщо реально підтримується в системі 72-75 градусів то наскільки критичним є такий недогрів? Підозрюю,  що може бути трішки більший розхід ( питання на скільки?), можливо в камері згоряння якісь відкладення зайві утворюються,  в т.ч. на свічках? Вплив на каталізатор? Інші наслідки? 

Точний замір температури беру із одб2 + смартфон. 

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

вкажіть хоча б яка машина, який мотор...

В якогось і 100 робоча температура, а в якогось і 75-80 норм..

а 88 це повне відкривання термостату.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Чогось я думав,  що якщо параметри термостата вказані,  то байдуже яке авто. 

 

Двигун без турбіни - атмосферник. Фіат,  євро 5.

 

75 - то не нормально (в старого москаля вказана в книжці температура робоча 80-100 градусів,  і термостат там з температурою початку відкривання 83 градуси). Це так, для прикладу. 

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

99%, що датчик не бреше,  принаймні на стільки. 

Сьогодні додатково потестував дещо. 

Завів,  почав рух,  при температурі десь 55 по смартфону. Зупинився і перевірив вхідний до радіатора патрубок - абсолютно холодний був.  Повторно перевірив при 70-71, без змін.  Далі, при русі, температура дійшла до 75, і почала падати.  Зупинилось падіння на 71, і далі до 74 вверх,  потім до 73 вниз.  Далі стабільно 73-74 протягом кілометрів 3.

Доїхав до місця призначення.  Температура по смартфону 75, спробував поміряти пірометром,  показав 74-77, як попадеш (там незручний трохи доступ). Почав гріти на стоянці (щоб радіатор не обдувався),  підняв обороти десь до 2.5 тис,  догрів до 90, перевірив пірометром,  то показав десь 95. Грію далі при 97 по датчику включився ненадовго вентилятор і за секунд 10 до 90 впала температура. Вентилятор вирубився відразу.  Знову плавний підйом. В цей час пірометр показує +2 - +7 градусів,  від датчика (китаєць похибку явно має,  плюс незручні умови заміру). 

 

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

5-10градусів? - не запарюйся і не шукай в доброму дірку. Бо наробиш собі мороки.

З пічки гріє добре? - ну от і спокій.

 

Руки чешуться? ок, - заводиш, починаєш прогрівати і щупай шланги радіатора. Якщо обидва шланга і радіатор нагріваються разом з двигуном - термостат заклинило і він весь час відкритий - міняй термостата.

Якщо мотор гріється, а радіатор лишається холодним - знач термостат закритий і все нормально. Радіатор має нагрітись відносно різко, швидко, коли термостат почне відкриватись.

Не влаштовує тебе цей момент, ця температіра? - міняй термостата на нового.

 

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Щойно, jack74 сказано:

Якщо обидва шлангша і радіатор нагріваються разом з двигуном - термостат заклинило і він весь час відкритий - міняй термостата.

Ти трохи неуважно читав. Термостат явно не заклинило бо навіть при 70-71 патрубки абсолютно холодні,  а потім при 75 відкрився. І далі стабільно тримає 73-74, пофіг на навантаження,  якщо авто в русі. 

Нюанс в тому,  що виробник закладає температуру термостата на градусів 15 вищу (не 2, не 5, а 15) від моєї фактичної, що суттєво. Знайшов в неті інформацію щодо включення вентилятора,  пишуть 97 перша швидкість,  і 102 - друга. Роблю висновок,  що закладена робоча температура 90-97, з можливим підйомом до 102-105. 

90-97 то на 20 градусів більше,  ніж у мене. От і питаю думки знаючих людей про наслідки такого систематичного недогріву. Крім згаданих мною ймовірних негативів припущу наявність позитивного впливу на масло,  бо не перегрівається,  але чи суттєво це для атмосферника? 

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

3 годин тому, Unknown сказано:

Ти трохи неуважно читав.

ну не зовсім неуважно :) 

3 годин тому, Unknown сказано:

Завів,  почав рух,  при температурі десь 55 по смартфону. Зупинився і перевірив вхідний до радіатора патрубок - абсолютно холодний бувПовторно перевірив при 70-71, без змін.  Далі, при русі, температура дійшла до 75, і почала падати.  Зупинилось падіння на 71, і далі до 74 вверх,  потім до 73 вниз.  Далі стабільно 73-74 протягом кілометрів 3.

Доїхав до місця призначення.  Температура по смартфону 75, спробував поміряти пірометром,  показав 74-77, як попадеш (там незручний трохи доступ). Почав гріти на стоянці (щоб радіатор не обдувався),  підняв обороти десь до 2.5 тис,  догрів до 90, перевірив пірометром,  то показав десь 95. Грію далі при 97 по датчику включився ненадовго вентилятор і за секунд 10 до 90 впала температура. Вентилятор вирубився відразу.  Знову плавний підйом. В цей час пірометр показує +2 - +7 градусів,  від датчика (китаєць похибку явно має,  плюс незручні умови заміру). 

Спочатку бачу, ти перевіряв патрубки, а от далі, коли температура піднялась і стабілізувалась, я не читаю, щоб ти патрубки чи радіатора мацав...

Далі, що значить "температура по смартфону"? Ти смартфон на двигун поклав і міряв? :) Якщо ти маєш на увазі, що ти смартом підключаєшся до компа авта, то для його показів використовується все-одно той же бортовий датчик температури, що й для стрілки "показометра", тому сенсу в цьому не було. (ну хіба просто для "очистки совісті", щоб виключити дійсно неймовірну несправність "стрілки").

Пірометром? А куди пірометра цілив? Ти ж здогадуєшся, що різні частини двигуна дуже різняться по температурі...

Ок, зрештою неважливо.

Якщо ти переконався, що термостат відкривається раніше, ніж 88, на що він мав би бути налаштований, висновок? - заміна термостата.

А чи шкідливо це - на мою думку, як я вище написав - не запарюйся. Хіба що тобі пічка не гріє і холодно. А для двигуна (хоч в інеті можна зустріти різні теорії) 75 нормально.

Наприклад, дизеля взагалі важко гріються. В брата Форд Транзит турбований 2-літровий інтеркулер взагалі не нагрівався. градусів 70 і все. Ну то що, двигуна міняти, чи кутати його? :) 

 

Моя думка - забий.

 

 

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Я б не парився.

В батька дизель був в виконанні з радіатором для спекотних країн (як потім виявилось). то вентилятор практично не вмикався.

Після заміни радіатора (старий потік) встановив штатний і двигун гріється значно швидше і відповідно вентилятор маслає практично постійно. Зимою це не так помітно, а літом відразу звернув увагу.

З другої сторони, ти ж не дровами палиш, то яка шкода свічкам і тд від "недогріву"?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

40 хвилин тому, jack74 сказано:

Спочатку бачу, ти перевіряв патрубки, а от далі, коли температура піднялась і стабілізувалась, я не читаю, щоб ти патрубки чи радіатора мацав...

Далі, що значить "температура по смартфону"? Ти смартфон на двигун поклав і міряв? :) Якщо ти маєш на увазі, що ти смартом підключаєшся до компа авта, то для його показів використовується все-одно той же бортовий датчик температури, що й для стрілки "показометра", тому сенсу в цьому не було. (ну хіба просто для "очистки совісті", щоб виключити дійсно неймовірну несправність "стрілки").

Ну якщо температура раптом впала,  то логічно,  що не просто так,  а прийшла холодна порція з радіатора,  тому після цього патрубки без толку мацати.  Температура "зі смартфона" мається на увазі з термодатчика мозгів авто,  а не з приборки,  різниця в тому,  що показує в гадусах,  а не кудись там стрілка показує.  Пірометром в поантично в корпус термостата або поверхня двигуна поруч з термостатом. Пірометр тому і використав,  щоб орієнтовно перевірити відсутність значної похибки термодатчика. Якби він брехав на 15 градусів,  то при показниках бортового у 97 по факту мало б бути 112, і близький до закипання стан,  чого я не помітив. 

Питання більше не в тому чи я правильно поміряв,  а в тому,  які наслідки,  якщо припустити,  що всі визначені мною циферки відповідають дійсності. 

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

8 хвилин тому, S30 сказано:

ти ж не дровами палиш, то яка шкода свічкам і тд від "недогріву"

Я не знаю.  Припустив,  що в такому режимі можуть погано очищатись від нагару,  тому і питаю тих,  хто професійно обслуговує двигуни,  або має цінну інфу з посиланням на авторитетні джерела. При нагоді гляну на свічки,  просто взяти і викрутити як у радянських авто не вийде ((

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

16 годин тому, relaxgood45 сказано:

а 88 це повне відкривання термостату.

Хто що з нає з цього приводу?  Я навпаки чув десь інфу,  що вказана температура на термостаті - то початок відкривання.    Як на мене - то більш логічно. 

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

1 година тому, jack74 сказано:

Якщо ти маєш на увазі, що ти смартом підключаєшся до компа авта, то для його показів використовується все-одно той же бортовий датчик температури, що й для стрілки "показометра", тому сенсу в цьому не було.

Сенс був,  тому що це дозволяє бачити дрібні зміни,  які стрілка не відображає.  Щодо способу заміру,  то я ще в першому повідомленні чітко написав "смартфон+одб2", в подальшому просто спростив формулювання... 

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

16 годин тому, Unknown сказано:

в старого москаля вказана в книжці температура робоча 80-100 градусів

Бо горять пари бензину, а не рідина. В старих авто поки не прогрієш двигун то і колектор холодний буде а відповідно бензин не випаровуватиметься.

Чому і заводили та прогрівали холодний двигун на карбюраторних на підсосі щоб створити умови для горіння палива. Поки двигун хоч трохи не прогріється.

80-100 на старому москалі це взагалі температура котра вказує що вище неї вода закипить (в основному водичка циркулювала) відповідно аба википить і клина спіймаєш, або пробку вибє.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

3 годин тому, S30 сказано:

Бо горять пари бензину, а не рідина. В старих авто поки не прогрієш двигун то і колектор холодний буде а відповідно бензин не випаровуватиметься.

Чому і заводили та прогрівали холодний двигун на карбюраторних на підсосі щоб створити умови для горіння палива. Поки двигун хоч трохи не прогріється.

80-100 на старому москалі це взагалі температура котра вказує що вище неї вода закипить (в основному водичка циркулювала)

В інжекторі теж горить не рідкий бензин,  а пара.  Думаю,  що випаровування бензу,  що при 70, що при 80-90 не особливо відрізняється.

До чого тут вода?,  виробник розраховував на інший теплоносій. 

І взагалі,  я про інше писав,  я порівнював визначений робочий діапазон,  і номінал термостата. 

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

4 часа назад, Unknown сказал:

Хто що з нає з цього приводу?  Я навпаки чув десь інфу,  що вказана температура на термостаті - то початок відкривання.    Як на мене - то більш логічно. 

  На термостатах написано дві температури - початку і повного відкривання. Не знаю чи на всіх так написано  , але на тих  що були в руках  було 2.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

 

1 година тому, Unknown сказано:

я про інше писав,  я порівнював визначений робочий діапазон,  і номінал термостата

Зрозумів. Перечитав ще раз.:)

Джек74 все тобі правильно написав щодо перевірки.

З іншого боку датчик де стоїть? На виході? Поряд з термостатом? У його справності впевнений?

А пірометр то звісно гарна штука, але має похибку + впливає на покази степінь чорноти тіла яке заміряєш.

Перевір датчик. Це найпростіше. Далі будеш бачити. Ну і врахуй що зараз ще холодно, а доречі, якщо ти зараз таке помітив, то взимку машина взагалі не прогрівалася виходить?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

18 годин тому, S30 сказано:

 

Датчик прямо в термостаті. 

Поки все вказує на те,  що датчик не бреше,  заришилась остання перевірка термометром електронним з виносним термодатчиком. 

Взимку авто прогрівалось точно так само як зараз  (навіть при  мінус 10 так само швидко,  і далі стабільно 71-74 тримає).  Тобто,  якщо термодатчик не бреше,  то варіантів два:

1) термостат від народження такий,  2) ослабла пружина,  і він почав раніше відкриватися,  хоча при цьому не завис,  і робить стабільно і чітко,  але зарано. 

1890689.jpg

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Або термодатчик бреше і занижує покази реальної температури.

Викручуєш термодатчик. В ємкість його з водою і термометр туди ж поряд з ним.

Нагрівай воду і дивись термометр і покази бортового компа.

Якщо все в порядку то тоді вже будеш паритись з термостатом.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

13 хвилин тому, S30 сказано:

Викручуєш термодатчик. В ємкість його з водою і термометр туди ж поряд з ним.

Ха!,  а якщо він напряму антифризом омивається, я отримаю мініфонтанчик? Тоді ідея явно поганенька.  Я краще примотою до термостата скотчем малярним виносний датчик термометра китайського.  Зверху можна утеплити ще його,  щоб максимально точно показував температуру.  Примотаний датчик буде трохи інерційним,  але,  якчо температура стабілізована,  то похибка буде несуттєва. Маю такий,  який при 36.6 менше 1 градуса "бреше", а при кипінні води дуже близько до 100 показує,  тому йому вірити можна для даних цілей. 

До речі,  при перед запуском авто після нічної стоянки, датчик показує температуру близьку до тієї,  що надворі.  Тобто при близьконульовій температурі він точно не бреше на 10-15 градусів.  Перевіряв ще раніше кілька разів це. 

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

 

3 хвилин тому, Unknown сказано:

Ха!,  а якщо він напряму антифризом омивається, я отримаю мініфонтанчик?

Я десь писав "викрути і заведи двигун"?

Діло твоє. Роби як вважаєш за потрібне.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Фонтанчик -  то гіпербола,  але ж текти трохи буде і на заглушеному.  А потім антифриз воняє,  і доливати потрібно...

Знову ж таки - провід до датчика мабуть короткий,  як його не відключаючи, вийняти в зручне місце,  щоб в ємність тестову окунути?  Якщо ємність в район термостата запхнути,  то як її там гріти? 

Таки мій варіант мені більше подобається. 

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

1 година тому, Unknown сказано:

Примотаний датчик буде трохи інерційним

Якщо мова про такий як на фотці, його можна зробити практично миттєвим, з часом опитування датчика в 2 секунди замість 10.

ÐовâÑзане зобÑаженнÑ

Потрібно розібрати, перерізати доріжку 10s і замкнути контакти на 2s.

 

IMG-20190321-144825.jpg

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

36 хвилин тому, Deemon сказано:

Якщо мова про такий як на фотці, його можна зробити практично миттєвим, з часом опитування датчика в 2 секунди замість 10.

Дякую за інфу,  в мене на руках були різні,  і дійсно деякі швидше оновлювати екран. Тепер буду знати як це регулювати під певні задачі (воно ж на енергоспоживання впливає).

Але в даному випадку критичніші не 2-10 сек оновлення,  а інерційність теплопередачі від корпуса термостата до примотаного датчика.  Тому міряти потрібно деякий час на відносно стабільній температурі антифризу (+- 1-2 градуси),  щоб висновки зробити. 

 

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

16 хвилин тому, Unknown сказано:

Тепер буду знати як це регулювати під певні задачі (воно ж на енергоспоживання впливає).

він настільки мало споживає, що в батарейок скоріше наступає саморозряд, аніж приборчик вижере їхню ємкість...

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.


Hosting Ukraine
AliExpress WW


×
×
  • Створити...