Перейти до змісту

Передний тормоз. Задний тормоз. "Правильность". Эффективность.


Передний тормоз. Задний тормоз.  

118 проголосували

Ви не маєте дозволу голосувати в цьому опитуванні або переглядати його результати. Будь ласка, войдите або зареєструйтесь для можливості голосування у цьому опитуванні.

Рекомендовані повідомлення

Уже несколько лет я пользуюсь передним тормозом, часто только им одним.

Почему? Потому что он намного эффективнее заднего. Как, спросите, это проверить? Возьмите байк с правильно отстроенными тормозами одного типа, наберите скорость (километров 30 в час) и остановитесь используя сначала задний, а потом передний тормоз. В каком случае тормозной путь окажется короче?

Не боюсь ли я вылететь через руль? Нисколько :) Потому что в нормальных условиях этого произойти просто не может, а при экстренном торможении я смещаю вес за седушку - переднее колесо может даже заблокироваться (что бывает очень редко), но продолжает скользить по дороге. Кроме того, совсем не трудно ослабить нажим на ручку, чтобы колесо вновь "поймало" землю.

Задний тормоз использую, конечно. Для более точного контроля скорости на спуске, например, или для более быстрой остановки (совместно с передним). На льду или стоптанном снегу, когда блокировка переднего колеса почти стопроцентно приводит к заносу. Или когда делаю pedal-kick :)

Тормозная ручка (передний тормоз) у меня расположена справа. Сразу скажу, что я правша.

Да, я понимаю, справа стоят манетки, отвечающие за задний переключатель, а слева - за передний, и логично тормозные ручки располагать соответственно. Но это не совсем логично, если учесть то, что большую силу (в случае не-гидравлической тормозной системы) необходимо прикладывать к основному тормозу. В моём случае - это передний, поэтому "передний тормоз справа" оправдан на 100% :) Да и в случае с гидравликой - пусть и не нужно мега-усилие, но ведь удобнее основной рукой контролировать основной тормоз :)

Привычка? Не знаю, не знаю, на мотоциклах я не ездил... но первый же байк, купленный мною, был переделан на праворукопередний тормоз :)

По поводу блокировки колёс - стараюсь не допускать такого, даже при спуске с сорокаградусного склона. Мне кажется, что байком легче управлять, когда он катится, чем когда он скользит. Да и тот же тормозной путь будет короче, если колесо будет замедлять своё движение во время качения, скорость будет гасится эффективнее, чем в случае скольжения его по поверхности.

Хотелось бы узнать Ваши мысли по данному вопросу :)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Одним переднім, як і одним заднім, як для мене користуватися неприйнятно...... виною цьому вага комплксу.... моя + Ласточка. я гальмую обома одночасно і приблизно з однаковим зусиллям. На спуску стараюсь гальмувати без блокування коліс... і взагалі блокування коліс не люблю.... Рейсінг Ральф долрогий мля :) Але коли знаю, що ззаду стоїть шипаста гума і від неї по грунту буде більше толку при блокуванні колеса то відтягуюсь назад і блокую, бо коли ценр ваги перенесений назад шипи глибше входять в грунт і гальмують краще.

Підтримую твердження, що байком з незаблокованими колесами легше управляти ніж з заблокованими, але привеликій швидкості і одночасно заносі стриматись від блокування заднього колеса дуже важко, а от переробляти переднє гальмо на праву ручку рахую безглуздям, краще поставити гідравліку якщо лівої руки не вистачає.... або пораджу при...(вставити те що подобється найбільше :blink: )... міняти руку....

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

передній тормоз канешно ефективніший бо вага іде напередтим самим скорша зупинка , але ним треба окуратно користуватися ато я вже на скутері допробувався переднім тормозити шо потім тер цілою правою стороною асвалт :D такшо якшо тормозиш екстремально переднім старайся шоб колесо ніколи неблокувалося і тимбільше на пісочку який є надорозі якшо незавалишся черезруль то можеш завалитися набік в 2 сікунди :) я як падав то навіть непоняв шо сталося так всьо бистро , але ровер то не 100кіля скутера , і ше старайся колесо завжди шоб було рівно коли переднім тормозиш :) мій вибір або двума зразу або терти задні :) я вже поняв шо таке передні тормоза сильні дискова гідравліка більше нехочу :D

а передній бувало користувався робив типу стопі а передньому колисі при тормозінні їхав десь так з метрів 5 чишо :D недавно через руль летів переротмозив ! але нічо приземлився на дві ноги а роверек собі тож в свобідне падіння ну нічо, техніка якісна , на новому то вже влісі за перший виїзд впав 3 рази на контактак :D нічо як поінакшому вчитися ;);)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

По результатам уже 3 человека ответило, что передний тормоз у них под правую руку. Хотелось бы услышать, почему так :wub:

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Это по ходу моцациклисты :wub:

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

а у меня как у норм человека и к тому же правши , передний тормоз(ручка) - слева,и никогда даже мысли не приходили поменять их(ручки) местами,мне так удобно и правильно. я ,наверное,даже потерялся бы , если б тормозная ручка переднего тормозабыла справа. и блокировать колесо я люблю,резину канеха жалко,но интересно учится выходить из заноса,даже переднего колеса. оч часто блокирую колесо,переднее - так же часто как и заднее.нуно только вовремя(как кто-то выше написал) задницу за сидение переместить,и все будет пучком.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

да на скутері права тормозна ручка то передній! як на диво на скутері ніколи непутаю шо нада більше лівою тормозити, от на ровері деколи провтикую але дуже рідко))) якось усвідомлюєшна чому їдеш :D і на дорозі луче нерослаблятися, це не діван дома :D

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

100% особливо в групі.... :D

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Вичитав на якомусь авторитетному велосайті, шо правильно гальмувати відразу обома гальмами, але прикладаючи різні зусилля.

Тобто на практиці це виглядає так - один палець - на ручці передніх гальм, два - на ручці задніх.

Попробував... Сподобалося :). З тих пір так і їзджу.

А на рахунок перестановки ручок - навіть в голову не приходило :)...

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

А у меня ручки выставлены так, что два пальца на них просто не помещаются :)

Сегодня вот жена в меня въехала, хотя я и не резко затормозил. Конечно, надо учитывать фактор страха :) Надекватно среагировала на мою остановку и слишком поздно схватилась за тормозну ручку. Естественно, за заднюю. А пользовалась бы передним тормозом... дистанции как раз бы хватило, чтобы остановиться правильно :)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Як кажуть малі діти - "Краще перебздіть, чим недобздіти"

Гальма мають бути налаштовані на ОК!

Гальмувати треба майже двома одночасно (задній раніше) -клиниш, стаеш як вкопаний на швидкості до 25 км (помиляюсь ? я просто зараз мальоха зелений).

Або дуже швидко по черзі - права-ліва :)

Тормозна ручка справа - задній. Правша, скорочення мязів (хватальний рух на бабкі :) ) + реакція краще, а зі страху пережмеш :), занесе зад...я думаю кращий варіант ніж через руль :).

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Не согласен :)

Уход в занос - не всегда лучший выбор в сложившейся ситуации, хотя имеет полное право на существование. Лучше пользоваться двумя тормозами. И пользоваться правильно. И стараться не забывать о том, что тормоза - два. Когда передний контролируется, а задний - нет... байк всё-таки скользит, а не едет. Когда контролируются оба - байк остановится красиво :)

За 7 лет веложизни НИ РАЗУ не вылетел через руль в экстремальной ситуации (случай, когда в лесу полено попало в спицы и колесо заклинило - не в счёт :) А, ну ещё на Матричном Квесте было - но там я постарался хорошо :)). Я правша (повторяюсь). Передний всегда был справа. Всегда отстроен на "мёртвое" хватание обода. Всегда им пользовался. Даже ещё когда катался без шлема :)

Тут дело не в реакции - просто нужно довести до автоматизма контроль над "передней ручкой", тело будет помнить, где есть предел, где та точка срыва... Да и правило "попку на колесо" никто не отменял. И "отточенное"/"заточенное" тело также будет это помнить ;)

Я скажу так: передний тормоз - для остановки, а задний (вместе с передним) - для более быстрой остановки :)

P.S.

Если кто-то захочет переучиваться пользоваться тормозами после моих рассказов - делайте это на тихой улочке с минимальным траффиком автомобилей и пешеходов. Только не возле кладбища после захода солнца :)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

ІМХО.....

В моєму випадку...... користуюсь ДВОМА у всіх ситуаціях, крім випєндрьожа з заносом десь в лісі.... але не на асфальті.

Коли блокується заднє колесо чуть відпускаю ручку і як не вистачає дистанції щоб зупинитися давлю сильніше передній відтягуючись назад.... так гальмую скрізь, що трасі, що на гонці.... будь-де....Рахую, що це правильно і ефективно.

Користуватися тільки переднім на амортизаційній вилці не правильно.... при натисканні гальма, вилка спрацьовує і байк сильно нахиляється вперед, якщо посадка не спортивна то це не критично, якщо спортивна........ і не встиг відхилитися назад.... ймовірність того що заднє колесо відірветься від землі дуже велика.........я не кажу про виліт через руль бо сама по собі спортивна посадка виключає некомпетентність райдера.... і коли в цей момент трапляється ямка чи корінь.... може бути падіння, якщо вчасно не відпустити ручку.

Отже мій вибір - двома гальмами, по можливості без блокування заднього колеса.... (на спусках не завжди вдається) з модуляцією зусилля, як на передньому так і на задньому колесі, в залежності від ситуації.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

после установки гидравлики меня эта проблема вообще не волнует. она волнует только тех, кто впервые садится на мой байк после вибрейков и улетает через руль :)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

У меня вибрейки специально плохо отстроены. то есть при легком нажатии слегка подтормаживает, при сильном - уже хватает обод мертво.

считаю что это очень удобно при езде. пользуюсь двумя тормозами одновременно, однако задний зажимаю чуть сильнее.

я конечно в горы не ездил, однако по нашим дорогам и лесам мне всего этого всегда хватало.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Это по ходу моцациклисты :)

Да вгадав

да на скутері права тормозна ручка то передній! як на диво на скутері ніколи непутаю шо нада більше лівою тормозити, от на ровері деколи провтикую але дуже рідко))) якось усвідомлюєшна чому їдеш :) і на дорозі луче нерослаблятися, це не діван дома :)

Чого на cкутері лівою тормозити часто приходиться? Передній тормоз набагато ефективніший. Я відзаднього майже відмовися. Хоча залежно від ситуації доводиться тормозити тільки заднім.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

ursa прав. Процесс торможения нужно довести до автоматизма. Что и приходит со временем. Я летел через руль только тогда, когда впервые попробовал передний тормоз. С тех пор постоянно останавливался на переднем колесе, иногда даже на грани переваливания вела вперед (не знаю как я своим весом не сломал РСТ). И все было ОК. Правда у меня низкая дерт-рама:) На КК раме будет сложнее удержать равновесие. Сейчас не пользуюсь передним тормозом вообще, из-за отсутствия такового.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Процес торможенія :lol:

Треба поділити на 2 частини - вібрейко і діско

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

  • 3 тижня потому...

Ось і я вирішив написати після сьогоднішньої пригоди. Ухх... ще досі трохи моторошно...

Ситуація така:

Розганяюсь я по Волі. Їду в правому ряду. В лівому - ціла колона авто. І тут поворот на "тещин язик"! Водій з лівого ряду вирішив пропустити в цей поворот УАЗик. Зрозуміло, що я до останнього моменту цього маневру і виїхавшого УАЗика, не бачив. А ось коли вже побачив, то роздуми на те, яким тормозом користуватись, не було. Виручила реакція (я вже готовий був брати лобом це злощасне авто). АЛЕ! Я акуратненько, як взаторможеному кіно, перекинувся через руль. Травм ноль(правда, навчився ходити руками), велік - трохи погнулись ріжки і сідушка, але падіння хотілось би уникнути. Тим паче, що моє тіло могло влетіти під колеса (зовсім мало залишилось).

На мою думку, причина ось в чому:

В критичній ситуації, коли на роздуми зовсім немає часу, все відбувається миттєво. І гальма защемились зі всієї дурі. Причому два одразу. Так моє тіло викинуло вперед, хоча руль і в руках залишився. Змістився центр ваги і заднє колесо вже не мало зщеплення з дорогою, а отже, і ефекту з гальм було мало (хоча спочатку я ще почув скрегіт резини).

От в такій ситуації може звичка користуватись переднім тормозом як основним, зіграти злий жарт і наслідки будуть набагато гіршими. А на рахунок того, що через руль вилетіти важко, то - :):D:D

Для себе зробив висновок. Задній тормоз рулить однозначно. Навіть, якщо є боковий занос, ти ще встигаєш відпригнуту вбік або втриматись на ногах.

Передній - теж не лишній, але в тих ситуаціях, де він є другорядним.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Нічого дивного. Налаштовував гальма, вирішив провірити. На бетонці до 30...і заднє просунуло см 20, а переднє :) спочатку зіграла вилка і я акуратненько калачиком попотився через руль :D

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Не согласен :D

Когда идёшь на скорости 35 км/ч и перед тобой в 5 метрах возникает нечто - заблокированный задний тормоз + занос гарантирует "шмяк" о препятствие со скоростью 30 км/ч. Правильное же использование переднего снижает эту скорость почти вдвое. Где меньше шансов покалечиться?

А если пользоваться только задним, но при этом не блокировать, то скорость вряд ли будет больше 25 км/ч, что уже лучше, чем 30...

Не нужно хвататься за ручку переднего тормоза со всей дури ;)

Нужно научиться правильно пользоваться им - и всё. Нужно прочувствовать его :)

Когда я катаю по городу (сам, без малого), хотя бы раз попадаю в ситуацию, в которой приходится останавливаться, чтобы остаться на колёсах. И часто времени на раздумья мало, иногда - катастрофически мало... Но ещё ни разу не получилось вылететь через руль :) Заднее колесо временами блокируется, как же без этого, но я успеваю уменьшить силу нажатия на ручку, чтобы оно катилось, а не скользило.

Думаю, дело в том, что я пользуюсь тормозами уже на уровне подсознания, тело как бы само знает, когда, к какому тормозу и какое усилие нужно приложить. А в экстремальной ситуации, когда мозг не успевает обрабатывать информацию - точнее, когда ты не успеваешь осознать его команды - тело по привычке жмёт нужную ручку с усилием, которое мозг послал как бы мимо твоего сознания. О, как замутил :)

Мне кажется, что все, кто катается достаточно долго, действуют так же, "на автомате".

К чему я это всё? А, в общем, не бойся практиковаться с тормозами - и в дальнейшем ты будешь практически полностью контролировать ситуацию на дороге :)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Передні гальма се круто й ефективно... Але не для таких людей, як ото я, які люблять вагу наперед переміщувати при русі накатом :) Тоді при потребі екстреного гальмування бувають невеселі випадки :D Бо коли вага спереду, непотрібно сильно тиснути на ручки, щоб прикинутися авіалайнером ;) Намагаюся відівчити себе од такої шкідливої звички

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Ursa.

Я катаюсь вже 3 роки. Я б не сказав, що не звик до тормозів. Просто інколи я змінюю натяжку тросіків. Зараз передній відрегулював краще, щоб блокування колеса проходило при максимальному жимі.

Забув добавити. Руки в мене лежали на рулі(рожки в мене великі і загнуті), тому і тіло вже було готове до польоту. І все що я встиг зробити, це перемістити на тормозні ручки. Тому і вага тіла при ектренному гальмуванні перемістилась на переднє колесо.

Ладно. Це діло кожного. Всі люди різні... Може комусь зручніше користуватись переднім тормозом на мотоциклі? :)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

2tim

Да, ситуации разные бывают...

За это я "рожки" и не люблю - лишние телодвижения в случае чего. Их использование оправдано на трассе, когда машины пролетают мимо и не путаются под колёсами. Но в городе, да ещё и на проспекте Волі...

Мне кажется, что тормоза всегда должны быть настроены одинаково - так удобнее и безопаснее :smile3:

Зараз передній відрегулював краще, щоб блокування колеса проходило при максимальному жимі.

Вот эту фразу я не понял... Хрошо отстроенные тормоза - это когда они имеют небольшой ход, соответственно ручки двигаются на пару сантиметров, а не до грипсов, и колесо практически блокируется одним пальцем со средним усилием.

Про мотоцикл не скажу, опыта вождения нет :smile3:

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Ех Урса...я сьогодні тестив 3 вида гальм - ДіФото (діскачі на гідрі) + Вовчика (діскачі на гідрі) + Таніні вібрейкі - ощущенія ещо ті :smile3:..маї гальма не атдихають, але близькіо не стоять... тест показав що залежить від - колодок, шату ручкі, троса (якість +натяжка), рубашок і самих гальм...вібрейкі можні настроїти ещо ого як :) але ж різні люди по різному користуються гальмами - одні для екстерного гальмування з залишками гуми на асвальті, інші лише для корекції свого руху та маневреності (входження в повороти).. тему можна обговорювати при наявності досить вагомого особистого досвіду керування тим самим байком. але з різними системами гальм, чито Ві чи то Діскач...Те саме стосується і самих настройок гальм дожини тросу, ходу колодок :)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.



×
×
  • Створити...