SanyaTT Опубліковано 14 Квітня, 2015 в 20:41 #1 Опубліковано 14 Квітня, 2015 в 20:41 С 14.04 Нацбанк Украины ужесточает контроль за движением средств по картам.Національний банк України посилив контроль за обігом грошових коштівфізичних осіб:Перш за все під фінансовий моніторинг будуть попадати операції зготівкою фізичнихосіб, які надходять на рахунок більше 3х разів на місяць від/як:- юридичної особи та/або фізичних особи (у тому числі нерезидента) накористь фізичної особи;- фінансова допомога, плата за цінні папери, позики, перекази (у тому числііз-за кордону), кредиту від нерезидентів, як поповнення рахунку тощоДані операції підпадають під ознаки ризикових операцій та додатковомуаналізу банківської установою за такими ознакамиРизиковими операціями з готівкою є:1) регулярне (більше 3 разів на місяць) отримання коштів у готівковій форміз рахунку(ів) клієнта (групи клієнтів, зокрема, пов´язаних між собою,наприклад, однією довіреною особою, через структуру власності тощо), якщовказаним операціям передує надходження коштів в безготівковій формі увигляді, зокрема, фінансової допомоги, плати за цінні папери (включаючивипадки, коли кошти на рахунок зараховуються через транзитні рахунки банкуза результатами виконання укладених угод щодо купівлі-продажу ціннихпаперів), позики, переказу (у тому числі із-за кордону), кредиту віднерезидентів, як поповнення рахунку тощо (включаючи випадки, коли клієнтому межах періоду між зарахуванням безготівкових коштів на рахунок та зняттямготівки використовуються інші власні поточні та/або депозитні рахунки), заумови, що кошти отримуються готівкою в розмірі, більшому від 50 відсотківвід суми, що надійшла в безготівковій формі, та/або в розмірі, що протягомтрьох місяців поспіль перевищує 300 млн. грн. (у тому числі еквівалентвказаної суми в іноземній валюті). При цьому регулярне отримання коштів маєбути хоча б протягом одного місяця в межах періоду, впродовж якогоздійснювалось зняття готівки. Водночас можуть бути наявними такі умови:а) фізичні особи, які отримують кошти готівкою в касі банку (черезбанкомати) з власних поточних рахунків (є отримувачами готівки) та/або відяких надходять кошти:працюють на посаді, яка не передбачає отримання заробітної плати, вищої відрівня середньої заробітної плати у відповідному регіоні України;належать до соціально вразливих верств населення (пенсіонери, безробітні,студенти тощо) та/або є нерезидентами;за наявною в банку інформацією щодо сфери їх діяльності (займаною посадою)не можуть здійснювати фінансові операції на такі суми;делегували свої права щодо відкриття та/або розпорядження рахунком(ами) (завинятком строкових депозитних) третій особі;відкрили рахунок, провели (здійснили спробу провести) фінансову операцію завтраченим паспортом (або іншим документом, що посвідчує особу);здійснюють фінансові операції з готівковими коштами в обсягах, що:- не відповідають наявній інформації про фінансовий стан клієнта;- відповідають наявній інформації про фінансовий стан клієнта, однакперіодичність проведення (щоденно, чи кілька разів протягом тижня) тазначні суми таких операцій можуть свідчити про використання рахунківфізичної особи не за призначенням (зокрема, з метою ведення підприємницькоїдіяльності, уникнення оподаткування та/або приховування реальнихвигодоодержувачів);б) юридичні особи та фізичні особи - підприємці отримують кошти готівкою назакупівлю сільськогосподарської продукції, на закупівлю товарів, робіт тапослуг, на інші цілі.При цьому щодо юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців, які отримуютькошти готівкою, або від яких надходять кошти фізичним особам, зазначеним упідпункті "а" (у тому числі через транзитні рахунки банку за результатамивиконання укладених з цими юридичними особами, фізичними особами -підприємцями угод щодо купівлі-продажу цінних паперів), можуть бутинаявними такі умови:господарська діяльність суб´єктів господарювання є збитковою;незначний в порівнянні з обсягами коштів, що отримуються готівкою,статутний капітал суб´єктів господарювання (у тому числі внесений майномнезначної вартості);одна особа є засновником та одночасно керівником та/або бухгалтеромпідприємства;інші співробітники суб´єкта господарювання, крім керівника, відсутні;період діяльності суб´єкта господарювання не перевищує одного року з дняйого державної реєстрації;перед відкриттям рахунку в банку у суб´єкта господарювання відбулась змінавласників;кошти, які отримуються в подальшому готівкою, надходять на рахунок(рахунки) суб´єкта господарювання від значної кількості контрагентів зрізними призначеннями платежів;в) характер проведення фінансових операцій дає підстави вважати, що вониздійснюються з метою уникнення виконання встановлених законодавством зпитань фінансового моніторингу, а також нормативно-правовими актамиНаціонального банку України вимог та обмежень;2) регулярне (більше 3 разів на місяць) надходження коштів (у тому числііз-за кордону) від юридичної(их) особи(іб) та/або фізичної(их) особи(іб) [утому числі нерезидента(ів)] на користь фізичної(их) особи(іб), що вподальшому видаються готівкою. При цьому можуть бути наявними такі умови:- фізичні особи, які отримують кошти готівкою в касі банку (на користь якихотримується готівка з рахунків юридичних осіб):за наявною в банку інформацією щодо сфери їх діяльності (займаною посадою)не можуть здійснювати фінансові операції на такі суми;належать до соціально вразливих верств населення (пенсіонери, безробітні,студенти тощо) та/або є нерезидентами;відкрили рахунок, провели (здійснили спробу провести) фінансову операцію завтраченим паспортом (або іншим документом, що посвідчує особу);здійснюють фінансові операції з готівковими коштами в обсягах, що:а) не відповідають наявній інформації про фінансовий стан клієнта;б) дають підстави вважати, що фінансові операції проводяться за дорученнямчи в інтересах іншої(их) особи(іб), або інша(і) особа(и) євигодоодержувачем(ами);- щодо юридичних осіб, від яких надходять кошти на користь фізичних осіб,можуть бути наявними такі умови:господарська діяльність суб´єктів господарювання є збитковою;незначний в порівнянні з обсягами коштів, що отримуються готівкою,статутний капітал суб´єктів господарювання (у тому числі внесений майномнезначної вартості);одна особа є засновником та одночасно керівником та/або бухгалтеромпідприємства;інші співробітники суб´єкта господарювання, крім керівника, відсутні;період діяльності суб´єкта господарювання не перевищує одного року з дняйого державної реєстрації;перед відкриттям рахунку в банку у суб´єкта господарювання відбулась змінавласників;кошти, які в подальшому перераховуються на користь фізичних осіб, надходятьна рахунок (рахунки) суб´єкта господарювання від значної кількостіконтрагентів з різними призначеннями платежів;юрисдикція юридичної особи - нерезидента не співпадає з юрисдикцієюбанка-нерезидента, в якому відкритий рахунок цієї юридичної особи -нерезидента;кошти на користь групи фізичних осіб надходять від однієї(их) і тієї(тих)же юридичної(их) особи(іб) та/або фізичної(их) особи(іб);- характер проведення фінансових операцій дає підстави вважати, що вониздійснюються з метою уникнення виконання встановлених законодавством зпитань фінансового моніторингу, а також нормативно-правовими актамиНаціонального банку України вимог та обмежень;3) регулярне (більше 3 разів на місяць) отримання фізичною(ими) особою(ами)коштів у готівковій формі як кредит(и) від банку, який(і)погашається(ються) в той же день або протягом найближчих днів, зокрема зарахунок коштів, що надходять на рахунок(ки) клієнта(ів) в безготівковійформі [наприклад, як фінансова допомога, за цінні папери, позика, перекази(в тому числі із-за кордону), кредити від нерезидентів тощо], та/абоіншою(ими) особою(ами), яка(і) є поручителем(ями). При цьому можуть бутинаявними такі умови:- фізичні особи, які отримують кошти готівкою в касі банку:працюють на посаді, яка не передбачає отримання заробітної плати, вищої відрівня середньої заробітної плати у відповідному регіоні України;за наявною в банку інформацією щодо сфери їх діяльності (займаною посадою)не можуть здійснювати фінансові операції на такі суми;належать до соціально вразливих верств населення (пенсіонери, безробітні,студенти тощо);відкрили рахунок, провели (здійснили спробу провести) фінансову операцію завтраченим паспортом (або іншим документом, що посвідчує особу);здійснюють фінансові операції з готівковими коштами в обсягах, що:а) не відповідають наявній інформації про фінансовий стан клієнта;б) відповідають наявній інформації про фінансовий стан клієнта, однакперіодичність проведення (щоденно, чи кілька разів протягом тижня) тазначні суми таких операцій можуть свідчити про використання рахунківфізичної особи не за призначенням (зокрема, з метою ведення підприємницькоїдіяльності, уникнення оподаткування та/або приховування реальнихвигодоодержувачів);- у юридичної(их) особи (осіб), яка(і) є поручителем(ями) за кредитним(и)договором(ами), або від якої(их) на рахунок(ки) клієнта(ів) надходятькошти, що використовуються для погашення кредит(у)ів:господарська діяльність суб´єктів господарювання є збитковою;незначний в порівнянні з обсягами коштів, за рахунок яких погашаєтьсякредит або які переказуються на рахунок(ки) фізичної(их) особи(іб),статутний капітал (у тому числі внесений майном незначної вартості);одна особа є засновником та одночасно керівником та/або бухгалтеромпідприємства;інші співробітники суб´єкта господарювання, крім керівника, відсутні;період діяльності суб´єкта господарювання не перевищує одного року з дняйого державної реєстрації;перед відкриттям рахунку в банку у суб´єкта господарювання відбулась змінавласників;кошти, які в подальшому використовуються для погашення кредиту або якіпереказуються на рахунок(ки) фізичної(их) особи(іб), надходять на рахунок(рахунки) суб´єкта господарювання від широкого кола контрагентів з різнимипризначеннями платежів;- характер проведення фінансових операцій дає підстави вважати, що вониздійснюються з метою уникнення виконання встановлених законодавством зпитань фінансового моніторингу, а також нормативно-правовими актамиНаціонального банку України вимог та обмежень.Лист Національного банку України від 06.04.2015 р. N 25-04001/22852
Onil Опубліковано 14 Квітня, 2015 в 20:51 #2 Опубліковано 14 Квітня, 2015 в 20:51 Всі в країні розуміють, що обіг (шалений обіг) готівки через картки. Мало того, що банки почали брати шалені %, то держава почне контролювати.Якщо картки були зручними, зараз готівка буде в руках.
vetalforever Опубліковано 14 Квітня, 2015 в 20:54 #3 Опубліковано 14 Квітня, 2015 в 20:54 автор, ти сам собі перечиш:1)движением средств по картам.операції з готівкою- юридичної особи та/або фізичних особи (у тому числі нерезидента) на користь фізичної особи;(тут тільки по рахунках ЮР осіб, ніяких карток)- фінансова допомога, плата за цінні папери, позики, перекази (у тому числі із-за кордону), кредиту від нерезидентів, як поповнення рахунку тощо - тут теж ніяких картокдалі той самй брєд. видно шо копіпаст без мозгівOnil, обіг безготівковий і готівковий прийнято розмежовувати, ібо різні методи і рахунки для проведення операцій
Deemon Опубліковано 14 Квітня, 2015 в 20:57 #4 Опубліковано 14 Квітня, 2015 в 20:57 vetalforever, шо ти тлумачиш, автор - копіпастнув та й все, фінансові установи не мають чітких роз"яснень, і поки щось почне діяти, переграється 100500 раз.
Serpent Опубліковано 14 Квітня, 2015 в 21:40 #5 Опубліковано 14 Квітня, 2015 в 21:40 Не поріть гарячку. Цей лист Нацбанку носить рекомендаційний характер, тобто не є обов'язковим до виконання і на все сказане там можна тупо забити. Просто Україна ж тепер іде в Європу, і нам треба показати, як ми боремося з відмиванням грошей. На практиці ж ніхто фізособами заморочуватися не буде, не вистачить в податкової людського ресурсу всіх промоніторити. Ну а кому потрібно отримувати валюту з-за кордону непомітно, оформляємо карту Neteller і вперед в Польщу до найближчого банкомату знімати свої кровні бакси і євро.
seolutsk Опубліковано 15 Квітня, 2015 в 04:59 #6 Опубліковано 15 Квітня, 2015 в 04:59 Цей лист Нацбанку носить рекомендаційний характерЗ чого Ви це взяли?
SunSeth Опубліковано 15 Квітня, 2015 в 06:05 #7 Опубліковано 15 Квітня, 2015 в 06:05 не вистачить в податкової людського ресурсу всіх промоніторитиЦей обов'язок тупо перекладуть на банки-емітенти, а тоді періодичні їх перевірки, штрафи і тд.
rrid Опубліковано 15 Квітня, 2015 в 07:25 #8 Опубліковано 15 Квітня, 2015 в 07:25 Не поріть гарячку. Цей лист Нацбанку носить рекомендаційний характер, тобто не є обов'язковим до виконання і на все сказане там можна тупо забити.На жаль, листи НБУ (як і його телеграми) мають для банків силу закону. і листи НБУ банками виконуються (аналогічно як листи податкової для майже всіх платників податків). Просто Україна ж тепер іде в Європу, і нам треба показати, як ми боремося з відмиванням грошей. На практиці ж ніхто фізособами заморочуватися не буде, не вистачить в податкової людського ресурсу всіх промоніторити. Це - лист НБУ для банків, податкова тут ні до чого. Стосується банків, а в банків ресурсу вистачить і на складніші речі - треба тільки внести зміни до програмного забезпечення.як цей контроль буде здійснюватись (для "галочки", як більша частина фін.моніторингу, чи більш жорстко) - дізнаємось вже незабаром
Рекомендовані повідомлення
Заархівовано
Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.