Перейти до змісту

"AIR" Project


Рекомендовані повідомлення

Всім привіт!

Довго задумючись над вибором вилок, враховуючи свій стиль їзди, б"юджет і ще багато факторів вирішив зупинити свій вибір на Rock Shox XC 28 TK Mg 29er (раніше її називали Dart3)

під колесо: 29"

хід: 100мм

пружина: стальна, мedium

шток: 1 1/8" сталь, новий 275мм

ноги: хромована сталь, 28мм

штани: магнієвий сплав

налаштування/регулювання: lockout, preload, еxternal rebound, рoploc control left

кріплення гальм: post mount, під ротор 160мм

вага: 2263г

Це б"юджетна вилка Rock Shox, яка характеризується наявністтю масляного демпфера і як стверджують юзвери, що навіть і робоча порівняно з сантурами враховуючи її ціну.

Трішки погугливши, а гуглив я ще задовго до прийняття рішення про її покупку, натрапив на інформацію, де один райдер переробив дану вилку на повітряну.

post-5408-0-68758200-1388086748_thumb.jp Це було одним факторів до її вибору :)

Пропоную на розгляд громадськості мій проект з модернізації вилки Rock Shox XC 28 TK Mg 29er з звичайної пружинної на повітряну. Для її модернізації навіть повіністтю вилку не потрібно розбирати.

І так, власне вилка:

post-5408-0-88730200-1388085451_thumb.jp

Одна з особливостей даної вилки є те, що для перетворення її в повітряну потрібна лише пробка з ніпелем:

post-5408-0-36707900-1388086579_thumb.jp

поршень вже є в ній! Відкручуємо пробку прелоада ми одразу можемо його побачити. Так так синенький такий, одразу з одягнутою манжетою і слугує в якості торцового упора для металевої пружини :D:

post-5408-0-86383700-1388086079_thumb.jp

Далі трішки натиснувши на вилку дістаєму з неї пружину:

post-5408-0-57042900-1388086099_thumb.jp

Далі на назад, на місце пружини вставляємо синій поршень. одразу попереджаю він туди не захоче лізти через наявний повітряний опір об"єму під ним, але за допомогою довгого "шомпола" мені вдалося затусувати його в направляючий шток в середині ноги. Капнув в середину трішки вилочного мастила 5W, грам 10 і закрутив пробку:

post-5408-0-08051000-1388086649_thumb.jppost-5408-0-68407700-1388086663_thumb.jp

за допомогою звичайного насоса "за 80грн" накачав вилку до 7-ми атмосфер :0128: :

post-5408-0-55681600-1388086825_thumb.jp

і вуаля, повітряна вилка готова:

post-5408-0-64267600-1388086879_thumb.jp

Я ще не ставив її на вел, нехай кілька днів постоїть подивлюся чи не травить, поки пройшло лише трішки більше 3-х годин, а вилка поки стоїть пружна!

Таким чином було реалізовано переробку з б"юджетної вилки в більш дорогий аналог!

А саме головне, що вона біленька і гарно пасуватиме до мого CUBE Big Foota!

Я балдю!

:0074:

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Власне пробка:

post-5408-0-71783200-1388087490_thumb.jppost-5408-0-70649300-1388087496_thumb.jppost-5408-0-26636400-1388087504_thumb.jppost-5408-0-99839300-1388087513_thumb.jp

Дякую Xeonу за камеру з ніпелем. Намазав ніпель силіконовим герметиком і всадив його в середину:

post-5408-0-91994900-1388087772_thumb.jp post-5408-0-03055500-1388087859_thumb.jp

Нажаль ескізу її в мене не збереглося, залишив у токаря

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Про всяк випадок, додатково було виготовлено поршень під 2 кільця і трішки зажатий по пасадках, у випадку якщо наявний поршень не справлятиметься з покладеною на нього задачею:

post-5408-0-56139100-1388088319_thumb.jp

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Як то кажуть - герметичних з'єднань не буває, ти достатньо часу юзаєш щоб сказати за скільки часу вилка втрачає пружність?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Як то кажуть - герметичних з'єднань не буває, ти достатньо часу юзаєш щоб сказати за скільки часу вилка втрачає пружність?

Читай передостанній абзац...

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Читав в описі відео яке ти кидав в одній темі, там пишуть що масло зливається, треба брати краще солідол...

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

В середині ноги є оригінальна, прозоро-рожева рокшоківська змазка, я її з вилки вмисно не видалив і вона знаходиться під поршнем, тому консистентної змазки там вистачає

p.s. зараз вилка проходить тестування на предмет стравлювання повітря, якщо будуть витоки, то буду локалізовувати.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Знову будете від мене втікати? :_38:

Поки не пройде "стендові" випробування ніяких на ній покатушок, та й перед встановленням треба буде її розібрати і як слід в неї "заглянути". Турбують мене заяви багатьох, що типу суха вона з завода йде, а підстав їм невірити в мене немає, лише підозри :unsure:

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Вона в мене ще навіть не посв"ячена: не пройшла таїнство "обрізанія"! :huh:

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

День недільний, а я собі влаштував техно-відпочинок. :)

І так, вилка не травить, йдемо далі!

Кожен райдер знає наскільки важливим параметром вилки є її робота при ході близько "нуля" і її "відгук" на дрібні нерівності (ще називають плюшевість вилки). Так от дану властивість в дорогих повітряних вилках забезпечує негативна камера, яка в деєких моделях є ще й регульованою (dual air). Тут же про дві камери мова не йде, тому й регулювати здавалося б нічим. Насправді у вилці є дуже жорстка негативна пружина, яка після накачки до 9 атм зжалась лише на 1 см і самі розумієте плюша цим не забезпечиш ТУТ є гарна стання на цю тему. Так ось проаналізувавши досвід Suntour на прикладі вилки Epicon, де в якості негативки використовуються дві пружини різної жорсткості. Вирішив і я щось подібне влаштувати, для цього пішов на базар і купив кілька пружин подібного розміру:

post-5408-0-37932800-1388347462_thumb.jp

після чого довелося разів 5-6 разів розбирати вилку і почергово пробувати різні комбінації встановлення. Тут виявляється потрібно банансувати між аж трьома характеристиками:

1) тиск у вилці, адже це одина з перших характеристик, яку потрібно розрахувати і всі решта повинні танцювати від неї, щоб зменшити ризик пробою! тому оптимальна робота вилки підбиралася під робочий тиск від 7,5 до 8,5 атм.

2) Негативний хід - адже якщо пружини будуть занадто м"якими, то вони під дією позитивної повітряної пружини просто прожмуться і вилка втратить повністтю негативку, що під час руху по вибоїнах буде чутно стук.

3) початкове навантаження 15-20% (сег)

на зібраному імпровізованому "стенді":

post-5408-0-78689300-1388349026_thumb.jp

погрався з цими параметрами і різними пружинами, кінцевим рішенням було "зхрестити" вінець Українського автопрому 90-х - "таврію" і "рок шокс" :) до стандартної пружини було добавдено 3см "тарійської" пружини (таврійську пружину розрізано в співвідношенні 65/35%):

post-5408-0-13735200-1388348917_thumb.jppost-5408-0-51250800-1388348941_thumb.jp,

визначено оптимальний сег: post-5408-0-75312000-1388349831_thumb.jp

Ось що приблизно було і що приблизно стало:

post-5408-0-93594900-1388349208_thumb.jppost-5408-0-54091700-1388349216_thumb.jp

На даному етапі було підібрано оптимальну негативну пружину, під вагу 90 +-5кг, яка забезпечує сег 22мм. хід 96мм.

За бажанням, для підвищення "плюшевості" вилки можна встановити "таврійську" пружину повністтю. Тоді вилка починає м"яко працювати взагалі як "вата", але зменшується хід вилки на 11мм і збільшується сег до 28мм

Далі буде...

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Крок третій, останній

Кожен райдер знає наскільки важливим параметром вилки є відгук вилки при наїзді на нерівності і чим менша сила потрібна для зрушування вилки від нейтрального стану, тим краще вона буде реагувати на нерівності і поглинати їх. Після підлаштування негативки вирішено було зробити її перебирання. Все було зроблено по класичному сценарію: відкручування болтів зняття штанів, вичищення, протирання, збирання в зворотньому порядку.

Додатково заморочився на виготовлення поролонових кілець на зразок тих, що стоять в дорослих моделях,

post-5408-0-18351300-1388439597_thumb.jp

змочив їх у мастилі і встановив в передбачені для них місця під пильниками.

Зібравши вилку, наповнив камеру повітрям іііііі о ЙОЙ! :ohmy::0025:вилка почала надзвичайно "тупити", на зрушування вилки з місця потрібно було не аби яке зусиля. Коли розкачаєш її так вона ходить м"яко, а зупинись хоча б на 1 сек, все, залипла і знову потрібно давити. Я вже почав грішити на втулки і вже був чуть не розібрав повністтю вилку знову, але коли почав розбирати і вийняв поршень, то вилка знову почала м"яко "плавати". :0099: І тут.... І тут до мене дійшло, що проблема в тугому ході поршня по поверхні камери, але ж я лив ніби мастило в камеру 15w і змазував синтетичною консистентною змазкою?!?!?! І до цього лив, коли налаштовував вилку?!?! Справа в тому, що перед повною розборкою вилки внутрішня поверхня вилки була змазана рожевою рокшоківською "фігнею", яка забезпечувала легкий хід поршня і навіть коли я лив рідке вилочне мастило все одно консистентна змазка продовжувала там залишатися. Строгування вилки при цьому залишалося помірно легким. Проаналізувавши інформацію, чим мажуть виробники поршень, виявилося що вони мажуть густою медоподібною субснанцією.

Що робити, чим мастити поршень??? :0068:

і почалися танці, було прийнято рішення підібрати опнимальну змазку методом "перебору і наукового тика" всіх наявних в мене змазок і мастил.post-5408-0-80025900-1388441190_thumb.jp

Кожною змазкою і мастилом почергово мазався поршень і встановлювався в трубу на 3-5см, приблизно ось так:

post-5408-0-05782300-1388441020_thumb.jp

робив кілька рухів, залишав на декілька секунд і знову пробував зрушити. Деякі мастильні матеріали так діяли, що за поршень, я міг підняти вилку!

В кінці кінців дослід виявив, що найкращі результати показує солідол. Після чого я зібрав вилку і спробував знову зрушити, вуаля знову пух!

Але щасття виявилося не довгим, солідол після кількох десятків ходів поршня розганяється і ефект залипання поступово з"являється знову.

Вирішив спробувати останній шанс - ТРАНСМІСІЙКА 80W! Нажаль в дома її в мене не виявилося і доведося сьогодні купувати літру ТАД-17.

І яке в мене було щасття коли після змазування трансмісійкою поршня, все заходило глако!

Знову збираю розібрану ногу, заливаю в штанину вже не вилочне 15W, як пишуть по мануалу, а трансмісійку 80W, + на поршень 3 кубика її ж., далі пробка, насос, тиск!

!!!Вуаля!!!

Вилку просто не впізнати, неймовірна м"якість і жодного опору при строгуванні! Навіть краще, ніж було на самому початку ;)

перевірку провів за допомогою гантелі 8кг, яку повільно встановлював на вилку, вилка в свою чергу починає повільно спрацьовувати навіть при неповному опусканні гантелі, це говорить, що зусилля для її зрушення потрібно значно менше ніж 8 кг.

post-5408-0-75826200-1388443081_thumb.jp

Ну що ж на даний момент вилка повністтю готова, до роботи. Залишилося вкоротити шток і найголовніше: виготовити колпачок на пробку, для оберігання від потрапляння води і її кородуання! :D

Не дарма виробники вилок мають спеціалізовані мастила для повітряних камер, так і тут!

p.s.

для змазування поршня в жодному разі не рекомендую використовувати будь-які з наступних мастильних речовини (з тих що я пробував):

1) вилочне мастило 5W, 15W

2) будь яке моторне мастило (мінеральне 20W-50, синтетика 10W-60)

3) літол (і будь які літієві змазки)

4) масло для швейних машинок

5) веретенне мастило

(звісно використовувати можна будь що, але не сподівайтесь на нормальну роботу вилки)

кородкочасна експлуатація допустима на солідолі, але він швидко стирається і я не думаю що комусь буде комфортно після кожних 100км розбирати і перезмазувати вилку.

Найкраще себе показало трансмісійне мастило, саме звичайне, б"юджетне, но-нейм мастило 80W-90 врятувало ситуацію post-5408-0-93559000-1388441802_thumb.jp

Надіюсь комусь мій досвід буде корисним і моя праця по написанню цієї теми буде не марною!

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

І так коротко, що мінімально потрібно зробити середньостатистичному райдеру, для переробки свого DART3, або ХС 28 на повітря:

1) виготовити кришку з ніпелем

а) в наявну кришку вклеїти ніпель від безкамерки

б) звернутися до токаря і виготовити пробку, вкрутити чи вклеїти в неї ніпель post-5408-0-41968600-1388445505_thumb.jp

2) розібрати ліву ногу: дістати з неї пробку, поршень, пружину.

3) опціонально, але наполегливо рекомендую:

2.1) відкрутити гвинт з низу і вийняти шток з негативною пружиною.

2.2) придбати додаткову негативну пружину від гранати "таврії" і встановити її на шток, додатково до наявної. Чим менша ваша вага, тим довшою її потрібно залишити: post-5408-0-23707500-1388445555_thumb.jp; в моєму випадку на 90 кг так, +25мм пружини до стандартної post-5408-0-46651900-1388445750_thumb.jp

Теоретично вирахувано:

100кг- 15мм

90кг - 25-30мм

70кг - 38-42мм

50кг - 50мм

4) вставити поршень в шток і встановити шток з пружинами і поршнем на місце, в ногу, прикрутити це діло. Але перед цим обов"язково залити 20 см.куб мастила 80W (в штанину)

5) капнути в ногу, зверху на поршень 2-4 см.куб. мастила для повітряної пружини, або за відсутності такого капнути трансмісійки (80W),

6) намотати стрічки фум на різьбу пробки і закрутити пробку

7) Накачати вилку до 90-100pci

Гарно кататися!

При наявності пробки і пружини для негативки роботи по переробці на 15-20 хвилин :)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Бажаєте зробити з DART3 / XC 28 дуал аір? Будь ласка, китайці допоможуть в цьому:

post-5408-0-46343100-1388489909_thumb.jp

http://item.taobao.com/item.htm?spm=a230r.1.10.149&id=17090688617

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

  • 2 місяця потому...

Так як я лише кілька разів викотився, то висновки робити ще рано. Ще поки проходить випробування

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

  • 1 місяць потому...

Добрый день. Проделать такую работу, я просто восхищаюсь.

Подскажите пожалуйста, может вопрос не скромный, но все же. Имеется новая вилка такая же, но на 26 колеса. Вы не переделаете ее под воздух. И сколько это будет стоить?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Привет. Подскажите, а то что предлагают китайцы(воздушная камера) подойдёт на "29 вилку, ХС28 бывает и "26, или эти элименты у них одинаковые?

Кстати нашол на виватао, там можно кое-что понять

http://www.vivatao.com/search/xc28%20air/

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Не можу сказати, бо для цього потрібно мати дві вилки, щоб поміряти направляючі штоки в обох вилках під 29" і 26"

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Если вилка которую хотят дать тебе на переделку попадёт тебе в руки, перемеряй её для общего развития :) Я почти готов заказать с китая воздушку, но меня смущяет, что в описании ненаписано под какие колёса

2.2) придбати додаткову негативну пружину від гранати "таврії"

Подскажи, что за пружина от гранаты(типа от ШРУСА?(но откуда там пружина :_21: ))

ЗЫ: Может есть у кого сабж под "26 колёса, что бы выяснить, есть ли у них отличия и какие

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Если вилка которую хотят дать тебе на переделку попадёт тебе в руки, перемеряй её для общего развития :) Я почти готов заказать с китая воздушку, но меня смущяет, что в описании ненаписано под какие колёса

2.2) придбати додаткову негативну пружину від гранати "таврії"

Подскажи, что за пружина от гранаты(типа от ШРУСА?(но откуда там пружина :_21: ))

ЗЫ: Может есть у кого сабж под "26 колёса, что бы выяснить, есть ли у них отличия и какие

в мене така валяється, можу дати на примірку ітд...

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Если вилка которую хотят дать тебе на переделку попадёт тебе в руки, перемеряй её для общего развития. Я почти готов заказать с китая воздушку, но меня смущяет, что в описании ненаписано под какие колёса

Як мені захочеться...

Подскажи, что за пружина от гранаты(типа от ШРУСА?(но откуда там пружина :_21: ))

підказую post-5408-0-47364500-1397574719_thumb.jp

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.



×
×
  • Створити...