Перейти до змісту

Як економити бензин


yura2281

Рекомендовані повідомлення

Я про те, що накатом без передачі машина проїде набагато більше ніж, при гальмуванні двигуном, яких тут може бути 20%?. Взагалі сумніваюся у такій економії, різницю пройденої відстані требаж чимось компенсувати

Взагалі то воно так. На нейтралі накатом машина проїде більше. На попередніх автівках в мене це чітко відчувалося. Зимою в сильну ожеледицю їздив майже не торкаючись педалі гальм. Ефективно гасилась швидкість двигуном.

На новішій машині вибіг навіть на передачі значно більший. Вроді й дизель, а вона все котиться й котиться.

Взагалі про їзду на передачі й на нейтралі треба говорити окремо. Кажуть, що з точки зору безпеки взагалі не варто користуватися їздою накатом з вимкненою передачею, що це шкідлива звичка.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

  • Відповідей 56
  • Створено
  • Остання відповідь

А ми зекономили - поставили газ

А ще мрiемо про це авто

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Кажуть, що з точки зору безпеки взагалі не варто користуватися їздою накатом з вимкненою передачею, що це шкідлива звичка.

Особливо коли настає зима. Мій тесть любить зимою (і не тільки) їздити на нейтралі :0129:

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Так от і у мене це від батька. Стара школа :-)

Скоро це буде неможливо. Автомобілів зі звичайною коробкою перемикання передач з кожним роком стає все менше.

Взагалі поради на картинці корисні. Не все там вірно, але викристовуючи їх з головою можна зменшити витрати пального.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Навіть більшість карбюраторних авто повинні не споживати пальне при гальмуванні двигуном, якщо система ЕПХХ справна.

Або якщо карбюратор обладнаний такою системою, що особливо стосується вазівської "класики" із карбюраторами типу вебер і озон.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

50-70км/годину на 5-й передачі - додаткове навантаження як мінімум на коробку (велосепедисти відчувають механіку процесу найкраще).

Що ти там казав про "у кожного авто він свій" ;) У мене, наприклад, 6-тиступка, на 5-ту перемикаю якраз десь за 50, після 60-ти - вже шоста

Ага, сучасні дизелі з прямим впорскуванням дозволяють їздити на малій швидкості на високій передачі, але от потім "привіт коробка". На Renault Trafic/Opel Vivaro/Nissan Primastar якщо включати шосту на такій швидкості, то варто відразу відкладати гроші на ремонт або заміну МКПП.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Навіть більшість карбюраторних авто повинні не споживати пальне при гальмуванні двигуном, якщо система ЕПХХ справна.

Або якщо карбюратор обладнаний такою системою, що особливо стосується вазівської "класики" із карбюраторами типу вебер і озон.

На веберах 2101, 03, 06 така система відсутня (тоді за екологію і економію якось сильно не переймались), на озонах присутня якщо маркування 2107-1107010 і на деяких 2105-1107010 можна зустріти цю систему. Це що стосується вазівської класики. До 1200 обертів (межа відкриття клапана) можна гальмувати двигуном і пальне повністю перекрите, у місті можна трохи зекономити, та й на трасі, якщо є затяжні спуски.
Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Що ти там казав про "у кожного авто він свій" ;) У мене, наприклад, 6-тиступка, на 5-ту перемикаю якраз десь за 50, після 60-ти - вже шоста

Ага, сучасні дизелі з прямим впорскуванням дозволяють їздити на малій швидкості на високій передачі, але от потім "привіт коробка". На Renault Trafic/Opel Vivaro/Nissan Primastar якщо включати шосту на такій швидкості, то варто відразу відкладати гроші на ремонт або заміну МКПП.

Знайомий на Т5 переключався дуже рано, тобто майже з холостих їздив на всіх передачах, і на п'ятій в тому числі. Дизель то тягне, а от зчеплення гавкнуло, а воно демпферене, недешеве. На сервісі казали, що не треба їздити на малих обертах.
Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

ну, про авто однієї марки - то ти загнув. Хіба якщо маєш на увазі однієї марки, але з різними двигунами. Ідеальний режим залежить в основному від потужності двигуна і передаточних чисел коробки, ну плюс аеродинамічні властивості авто - але в межах однієї моделі вони однакові

На одній з попередніх робіт наші водії постійно сварилися за режим руху, бо їхати повинні були колоною, а режим економічний режим у всіх був різний. Перевірено на маршрутах Луцьк-Сімферополь, Луцьк-Дніпропетровськ і тп. Авто - "9" (усі 3).

Що ти там казав про "у кожного авто він свій" ;) У мене, наприклад, 6-тиступка, на 5-ту перемикаю якраз десь за 50, після 60-ти - вже шоста

Саня, катни на велосипеді і не будемо марно товкти воду в ступі - наочно відчуєш про що мова.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Саня, катни на велосипеді і не будемо марно товкти воду в ступі - наочно відчуєш про що мова.

Я не проти. Давай ровера. На сучасних велосипедах фактично не їздив. Може якраз підсяду :-)

В інтернеті є чимало інформації про проблеми з МКПП на Трафіках саме через їзду на шостій передачі на малій швидкості. slk35 пише про проблеми зі зчепленням на VW T5, я також чув про такі випадки.

Не все те, що корисне з точки зору зниження витрат пального так само корисно для різних вузлів та агрегатів автомобіля. Давно відома приказка, що німцю добре, то українцю смерть. Так само з автомобілями.

Взагалі теорія ДВЗ каже, що оптимальним режимом роботи двигуна внутрішньго згорання є його робота на обертах максимального крутного моменту. В такому режимі і ККД найвищий, і витрати пального мінімальні, і ресурс виходить нормальний.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Саня, катни на велосипеді і не будемо марно товкти воду в ступі - наочно відчуєш про що мова.

можна я як велосипедист скажу?

Найекономічніший режим - це коли ти лише трішки допомагаєш накату. На 5 передачі - 50-60 - саме воно. Або слідкуйте за тахометром - дизель - 1400-1600, бензин - 1900-2200, в залежності від авто.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Я не проти. Давай ровера. На сучасних велосипедах фактично не їздив. Може якраз підсяду :-)

В інтернеті є чимало інформації про проблеми з МКПП на Трафіках саме через їзду на шостій передачі на малій швидкості. slk35 пише про проблеми зі зчепленням на VW T5, я також чув про такі випадки.

Не все те, що корисне з точки зору зниження витрат пального так само корисно для різних вузлів та агрегатів автомобіля. Давно відома приказка, що німцю добре, то українцю смерть. Так само з автомобілями.

Взагалі теорія ДВЗ каже, що оптимальним режимом роботи двигуна внутрішньго згорання є його робота на обертах максимального крутного моменту. В такому режимі і ККД найвищий, і витрати пального мінімальні, і ресурс виходить нормальний.

Собсно я писав dual-у, котрий по сумісництву Саня, але катнути усім буде корисно :)

Саня, катни на велосипеді і не будемо марно товкти воду в ступі - наочно відчуєш про що мова.

можна я як велосипедист скажу?

Найекономічніший режим - це коли ти лише трішки допомагаєш накату. На 5 передачі - 50-60 - саме воно. Або слідкуйте за тахометром - дизель - 1400-1600, бензин - 1900-2200, в залежності від авто.

Тобто найменші фізичні затрати на найвищій передачі, егеж :)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

При їзді по рівній горизонтальній ділянці дороги найменші витрати пального досягаються при їзді з мінімальною швидкістю на найвищій передачі. Тільки от такі умови бувають надзвичайно рідко. Для міста це взагалі не придатно. При роботі на перехідних режимах працюють інші закономірності. Самому цікаво розібратися.

Журнал "За рулём" колись займався цією темою. Випробовування проводили на ВАЗ-2106. Якщо вірно пам'ятаю, то з точки зору витрат пального і часу проходження мірної ділянки оптимальним було розганятися досить інтенсивно, зі значним відкриттям дросельної заслонки, але щоб друга камера карбюратора не встигала включатися, і розкручувати двигун десь до 3200-3600 об/хв.

Цікаво було б побачити результати аналогічних експериментів для сучасних автомобілів.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Саня, я колись помітив цікаву штуку на свому авто. При швидкості 90-100 км/год на четвертій педарачі витрата пального була менша ніж на п'ятій педарачі... отакі от пироги-ги-ги-ги.

Завжди накатом з гірки пускаю на педарачі - показник розходу палива на компі 0.0л, а гірки в нас є різні, тому економія може бути суттєвою.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Саня, я колись помітив цікаву штуку на свому авто. При швидкості 90-100 км/год на четвертій педарачі витрата пального була менша ніж на п'ятій педарачі... отакі от пироги-ги-ги-ги.

У мене також на швидкості до 90-100 км/год при рівномірному русі на рівній дорозі витрата бензину на 4-й передачі менша, ніж на 5-й (так показує бортовий компьютер, а не довіряти йому у мене немає причин).

На швидкості 90 км/год на 4-й передачі витрата 5,5 л/100, на 5-й - близько 7 л. А вже на швидкості 110 км/год ці показники міняються місцями.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

можна я як велосипедист скажу?

Найекономічніший режим - це коли ти лише трішки допомагаєш накату. На 5 передачі - 50-60 - саме воно. Або слідкуйте за тахометром - дизель - 1400-1600, бензин - 1900-2200, в залежності від авто.

Цікаво, інші форумчани велолюбителі інше говорять, що малий каденс окрім того, що скоріше втомишся, ще й коліна може загробити.

А про на 5-ій 50-60, то може для якоїсь вантажівки чи буса і саме воно, але якщо я на своїй буду їхати 50 на 5-їй - то це будуть оберти біля холостого ходу (як і для більшості легкових автомобілів). То тут крім трансмісії і двигун довго не поживе. Мінімум на 5-ій, що я допускаю - 80, і то, якщо требе прискоритись, то переходжу на 4-ту. На трасі завжди їду на 5-ій 90-100, тахометр показує 2700-3000 і витрати біля 6,5 л/100км, що для жигуля 1,6 дуже добре.

В місті кручу двигун не слабо, до 3500-4000 як правило, буває і до 5000, витрати більше 10 ще не було (як правило 9-9,5).

З.І. Може комусь цікаво як я визначаю витрати на карбюраторному авто, так ось, я завів блокнот, де записую кожну заправку авто і кілометраж, а потім визначаю витрати.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

1_269.jpg

Все те саме.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

у будь-якому випадку, не забувайте, що

«Экономия должна быть экономной» (с)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

по сабжу - думаю, при їзді по місту вирішальним буде стиль водіння авто - потрібно уникати різкого старту на світлофорі з подальшим різким гальмуванням на наступному та обирати оптимальний маршрут.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

То що ж міняється для коробки чи зчеплення при завищеній передачі?

двз працює поштовхами, чим ці поштовхи частіші, тим ці поштовхи менш помітні за рахунок інерційності обертання всіх частин двигуна, а тому двигун працює "плавно"

наприклад, цифрами я умовно позначу оберти колінчастого валу. 10 це момент поштовху, оберти плавно знижуються до наступного поштовху

низькі оберти:

10-9-8-7-10-9-8-7-10...

момент удару це перехід від 7 до 10

високі оберти:

10-9-10-9-10-9...

момент удару це перехід від 9 до 10

чим менші зміна швидкості обертання між поштовхами, тим краще

спробуй на велосипеді робити паузи після кожного оберту педалі

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Саня, я колись помітив цікаву штуку на свому авто. При швидкості 90-100 км/год на четвертій педарачі витрата пального була менша ніж на п'ятій педарачі... отакі от пироги-ги-ги-ги.

У мене також на швидкості до 90-100 км/год при рівномірному русі на рівній дорозі витрата бензину на 4-й передачі менша, ніж на 5-й (так показує бортовий компьютер, а не довіряти йому у мене немає причин).

На швидкості 90 км/год на 4-й передачі витрата 5,5 л/100, на 5-й - близько 7 л. А вже на швидкості 110 км/год ці показники міняються місцями.

з чого робим висновок що у вас скоріш за все малолітражки. знаю, сам колись мав 1.6

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

dual, якраз таки не маячня, а гіркий досвід людий, які "вліпли" на ремонт.

Знаєш що таке маховик і для чого він призначений? Навіщо зчеплення зараз роблять демпферні? Це ж і дорожче, і проблем з ними більше...

Upd. Знайшов статтю з "За рулём", про яку вище згадував

http://musmu.narod.ru/auto/peredacha.html

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Якщо оберти двигуна 1000 за хвилину, тобто 1000/60 ~ 16,7 за секунду, а за один оберт, скажімо, 4 такти - тобто 66,7 поштовхів

не дуже правильно, якщо ми говоримо про 4-циліндровий двигун. при 1000 об/хв кількість поштовхів буде 16.7, і на 4 множити не треба.

хоча це й не настільки важливо, бо не міняє суті.

це як нести відро з водою, можна нести плавно роблячи дрібні кроки, а можна стрибати. але в другому випадку ми і воду порозливаємо, і ручку у відра відірвемо...

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

my bad, тут я завтикав :)

Але все одно, якщо двигун працює стабільно і без напрягу, навіть на занижених обертах, різниці ніякої не буде. Звичайно, якщо замість нормальної передачі ввімкнути на 1 вище і на двигун йде високе навантаження, що він ледь справляється і його починає "тіпати", в такому випадку і маховик (знаю я, що то таке, а якби й не знав, то й погуглити можна ;) ) нічим не допоможе. Але так і сам двигун можна скоріше вбити, не лише КПП чи щеплення. Якраз для такої ситуації і вдале порівняння

Незважаючи на назву теми суть зводиться до того, аби зменшити витрати на доїзд з точки А в точку Б, а не загнати двігло або ж коробку, чи з допомогою каталізаторів досягнути меншого використання пального в певний момент часу.

А то нагадує анекдот про блохи. :)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.




×
×
  • Створити...