Перейти до змісту

Вентилятор на HDD


Рекомендовані повідомлення

Вопрос - обязательно ли ставить на винчестер WD 160Gb кулер? Мне рассказывали, что на SATА это не обязательно.

Пробовал без кулера - винт немного греется. С ним - приятно холодный.

Кто знает и что посоветут?

От компа требуется тишина, но не в ущерб работоспособности.

Чем можно заменить кулер? Бывают ли радиаторы на винчестр? Где их взять?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Радиаторы бывают. Сам ставил залманы. Токо после установки радиатора винтег нуно ставить в 5-ти дюймовый отсек. Да и еще. Установка кулера на винт вызывает эффект вибрации, который негативно сказываеться на работоспособности и сроке жизни девайса. Так что радиаторы - лучше...

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Да 5-ти дюймовый отсек не проблема, свободных куча :blink:

А сколько стои Залман и как хорошо он функционирует? Лучше кулера? Он ставится на термопасту или посто так? С какой стороны? На элетронику или на другую сторону винта?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Ну взагалі-то немає різниці -- IDE чи SATA. Охолоджувати бажано, особливо якщо вінт стоїть в корпусі, в якому мало місця і відсутня природня циркуляція повітря

Мені подарували два радіатора Zalman на теплових трубках. Поки-що я їх не ставив, бо в тому корпусі що в мене зараз вони не дуже потрібні :D

Стявляться вони хитро -- по боках вінта получаються два великих алюмінієвих радіатора, які сполучаються П-подібними тепловими трубками (7 шт. здається), які йдуть поверху вінта. Вся ця конструкція кріпиться в 5-дюймовий відсік за допомогою гумових прокладок товщиною близько 1 см, в яких з обох боків влито гайки. Це допомагає уникнути передачі вібрації від вінта на корпус, і цим самим зменшує шум.

Ефективність цієї штуки -- справа сумнівна. Адже для ефективного відводу тепла повинен бути рух повітря. Та і нагрівається найбільше якраз електроніка, яку цей Залман зовсім не охолоджує.

А взагалі -- нещодавно в Google провели статистичне дослідження "смерті" вінтів і прийшли до висновку, що охолодження вінтів на їх смертність не впливає. ЧИТАТИ ТУТ

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Імхо, вентилятор все-таки треба... Тільки його бажано кріпити на прокладках гумових, щоб вібрація не так сильно передавалася корпусу вінта. Крім того, я чіпляю моторчики вентилятора на 5 вольт, а не на 12. Шум і вібрація дуже помітно зменшуються, практично не чути. А вінт завжди охолоджений - навіть не дуже сильного потоку вистачає.

Шкода тільки, що вентилятор в блоці живлення у мене не хоче від 5 вольт стартувати (якщо пальцем пхнути - то розкручується, а стартувати не хоче). Думаю, почепити пару світлодіодів - так, щоб напругу десь до 7 вольт збили... і корпус всередині підсвічували. але ліньки туди лізти...

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

треба просто корпус вибрати нормальний - відразу пропадає уйма проблем. наприклад коли секцію для кріплення 4ох вінтегів обдуває відразу встановлений на передній стінці здоровенний (і тихий) вентилятор. і ніяких тобі вібрацій зайвих...

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Тож як туди (на передню) вставити кулєра? Там же кнопка живлення! И той отвір геть закритий панелькою корпуса... Кулєр зовсім не буде мати, звідки тягнути повітря. Що, потрібно переносити кнопку? Чи робити отвори біля неї? /варіант "змінити корпус" - не проходить/

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Тож як туди (на передню) вставити кулєра? Там же кнопка живлення! И той отвір геть закритий панелькою корпуса... Кулєр зовсім не буде мати, звідки тягнути повітря. Що, потрібно переносити кнопку? Чи робити отвори біля неї? /варіант "змінити корпус" - не проходить/

Давай фотки корпуса ззовні і всередині, щось всім народом придумаємо :D

До речі -- подивись чи на нижній кромці немає отвору між пластиковою мордою та металом для забору повітря. Часто буває.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

До речі -- подивись чи на нижній кромці немає отвору між пластиковою мордою та металом для забору повітря. Часто буває.

В мене є, але він на мою думка трохи замалий щоб через нього надходила достатня кількість повітря для охолодження двох вінтів. І ще в тому отворі знаходяться провода до живлення. Що тоді робити?? :D

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

В мене є, але він на мою думка трохи замалий щоб через нього надходила достатня кількість повітря для охолодження двох вінтів. І ще в тому отворі знаходяться провода до живлення. Що тоді робити?? :D

Варіант "Міняти корпус" не влаштовує? :D

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Варіант "Міняти корпус" не влаштовує? :D

Нехотілося б його міняти. В мене то стоять кулера на вінти, але прочитавши інформацію на форумі вирішив їх викинути.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

А в мене на моїй 40-ці стояв кулєрок, зараз в мене вже 200-ка і теж стоїть кулер ! краще перестрахуватися !

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

2Plum

Є знизу дірка, мона палець просунути :) Але чи її вистачить для потрібної кількості повітря? (розміри приблизно 12 мм на 110 мм )

Як саме кріпиться вентилятор? З внутрішнього боку? Бо спереду перед цією решіткою - кнопка запуску :)

Фоткі в студії (див. нижче)

Відстань від решітки до ХДД-шної стійки - 40 мм. Достатньо для кулєра? Решітка має біля 120 мм. Є такі кулера?

Де їх шукати, як вони звуться і скільки вони в грошовому еквіваленті? :)

post-419-1172685471.jpg

post-419-1172685480.jpg

post-419-1172685489.jpg

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Відстань від решітки до ХДД-шної стійки - 40 мм. Достатньо для кулєра? Решітка має біля 120 мм. Є такі кулера?

Де їх шукати, як вони звуться і скільки вони в грошовому еквіваленті? :)

такі кулери є. принаймні таких розмірів. сам зустрічав. зайди в Комп'ютерний Всесвіт і побачиш їх. там лежать такі здорові 120 мм. Ціна їх приблизно 50 грн. точно незнаю

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Решітка має біля 120 мм. Є такі кулера?

Де їх шукати, як вони звуться і скільки вони в грошовому еквіваленті? :)

конечно есть,

пародатся в любой комп фирме

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

всё так же как у обычных,

и тихость тоже, дорогие "залманы" потише

включиш через 100-120ом - вобще неслышно

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Вентилятор ставиться зсередини таким чином, щоб дув всередину корпуса. Його товщина -- близько 25 мм. При обертах приблизно 1200 за хвилину його взагалі не чути. На всякий випадок можеш притягувати Того отвору, який є в тебе внизу корпуса, повинно більш-менш вистачити для забору повітря. Проблема тільки в тому, що через нього може засмоктуватись немало пилу, прийдеться частіше пилососити корпус зсередини.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Прошёлся по магазинам. Нашёл корпусные кулеры 120 мм: чёрные за 28 грн. и за 30 грн. и прозрачные с подсветкой за 50 грн. и с неоном за 53 грн.

На прозрачых пишет "сайлент".

Вопрос: отличаются ли эти кулеры громкостью? Или же в данной ценовой категории просто мешно искать тихий вентилятор?

Вопрос №2: имеет ли смысл ставить светящийся кулер в непрозрачный корпус, в котоором только снизу имеется прорезь, через которую будет пробиваться свет? (см.фотки выше)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

думаю что ты нашел кулеры Maxtron или Colorful - оба бренда очень распространены в Луцке. Maxtron имеет специфическое легкое гудение из-за конструкции подшипника, но за метр-два его уже не слышно. Colorful работает вообще бесшумно если собран на подшипниках скольжения (дешевые модели) либо чуть потрескивает если установлен дополнительно один подшипник качения (более дорогие модели)

при оборотах 1100-1300 оба кулера будут неслышлы с метра-полутора. при оборотах ниже 1100 ты их едва услышишь поднеся ухо вплотную к кулеру

ps. два одинаковых 120-мм кулера работающих на одинаковых оборотах и расположенные на одной стенке будут создавать весьма неприятную низкочастотную вибрацию по причине небольшой разницы в оборотах, поэтому не советую включать кулеры паралельно - лучше к разным контроллерам или разьемам на материнки.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Сам кулер сцуко, майже не шумить - шумить потік повітря, який ним створюється, і, сцуко, якщо кулер вібрує - то вібрація передається. Тому кулер краще ставити на якусь підкладку антивібрильну (во!) і щоб кулер знаходився на відстані пару см від обдуваємого об'єкта - тоді об'єкт обдуватиметься, і в той же час потік повітря не буде вплотну "бити".

Майже будь-який новий кулер безшумний, поки він працює в руці, і починає шуміти, якщо його прикласти до чогось.

Ще раз рекомендую - поексперементуй зі зміною напруги. Всього-навсього поміняти місцями жовтий і червоний проводки на шлейфах.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

заметный шум от потока воздуха создается только если продуву этого воздуха есть какие-то препятствия, скажем вдув и выдув плохо сбалансированы (на вдув стоит один 80-мм кулер, на выдув три 120-мм). минус такого дисбаланса еще и в том, что воздух будет поступать через все имеющиеся отверстия забивая их пылью (технологические решетки, треи оптических приводов, щель флопа, встроенный кардридер, щели на задней панели)

антивибрационную подкладку проще всего "отлить" самому из автомобильного силикона (например Red Silicon). он отлично ложится в форму, застывает за час-два оставаясь намного пластичнее резины. я когда-то просто налил его на стекло, зажал сверху другим стеклом, выждал сутки и из получившегося блина нарезал нужной формы подкладки. но ессно подойдет и обычная резина, типа автомобильной камеры. подкладка не должна быть слишком толстой, чтобы не допустить потерь воздуха.

imho, лучший недорогой способ "торможения" кулера следующий : купить на базаре проволочный переменный резистор на 100-200 ом, 2-10 ватт, подключить его в разрыв красного провода кулера, вращением резистора выставить нужные обороты. замерить тестером сопротивление резистора, потом в радиомагазине купить постоянный резистор нужного сопротивления и впаять его вместо переменного. повторить процедуру для всех имеющихся кулеров.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

imho, лучший недорогой способ "торможения" кулера следующий : купить на базаре проволочный переменный резистор на 100-200 ом, 2-10 ватт, подключить его в разрыв красного провода кулера, вращением резистора выставить нужные обороты. замерить тестером сопротивление резистора, потом в радиомагазине купить постоянный резистор нужного сопротивления и впаять его вместо переменного. повторить процедуру для всех имеющихся кулеров.

:smile3:

Я буквально сьогодні купив з цією метою 47Омний змінний резистор...

До речі, цікава стаття.

Як я вже вище рекомендував - зав'язати всі кулери на 5 вольт, і буде щастя... але не всі кулери від 5 вольт стартують (крутитись крутяться, але стартують тільки тоді, як пальцем пхнеш...). http://overclockers.ru/lab/14981.shtml - стаття, як цього уникнути, і понизити шум...

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Окай. Так посоветуйте, какой из них брать - тот, что дешевле? Тот, что дороже? Или один ... без разницы?

И обязательно ставить 2 кулера - на вдув и на выдув или можно одним обойтись?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.



×
×
  • Створити...