Перейти до змісту

Податкова реформа


Nikandr

Що думаєте про цю реформу?  

38 проголосували

Ви не маєте дозволу голосувати в цьому опитуванні або переглядати його результати. Будь ласка, войдите або зареєструйтесь для можливості голосування у цьому опитуванні.

Рекомендовані повідомлення

Опубліковано

))) Тут в мене склалось враження, що частина бордівців - совок.

Яке ваше діло до того скільки хто і як заробляє?

Ну є ставка 200 грн в місяць при обороті <=500К в рік.

Але ви не забувайте, що коли там є найняті працівники - то проблем на порядок вище.

Чому ніхто не згадує, що в нас податкова любить міняти правила заднім числом?

Податок на нерухомість - добре, але з нашими реаліями може вийти, що все село буде

платити податок на нерухомість, адже обістя в селі 300квм - це нормальне в нас явище.

Чому ніхто не говорить, що в нас 36 контролюючих органів ?

Чому ніхто не говорить, що в нас кількість людей зайнятих в цих органах в порядки вища ніж при СССР та в західних країнах ?

Ось коли цю всю банду конкретно відправити працювати, тоді може і бюджет при нинішніх доходах буде в +?

Чому в нас вартість продуктів харчування чи послуг вища ніж в Европі ?, там що зарплати нижчі?

))))

П.С. Нікому нічого паганого я не бажаю )))

Кстати, talja, вчитайся в это внимательно. Он говорит прекрасные вещи и задает правильные вопросы. Только одно но. Этот человек, похоже, уже узнал все нужные ответы и отрисовал нужные схемы.

А те, у кого в головах "совок" - они и дальше будут решать, сколько срубить с богатых. Тут я и тебя имею ввиду, ты уж не обижайся, - "постсоветская экономическая школа" это худшее, что может встретиться в вузе неподготовленному человеку.

Опубліковано

Я тобі дам два визначення. Якщо, раптом, ти про них нічого не знаєш - просто постарайся прийняти їх на віру.

1. Починаючи з певної суми доходу, чим людина стає багатша, тим вона платить менше податків. Якщо простіше - Найбільш багаті платять найменші податки.

правильно, але твердження відносне. тобто за кожну зароблену тисячу гривень багатий платить податку на цю тисячу менше бідного. бо в абсолюті то зрозуміло що буде навпаки

2. В любій країні, в любий час, основний податковий тягар несе на собі середній клас.

ну так його в нормальній країні і більше наскільки інших прошарків

Опубліковано

правильно, але твердження відносне. тобто за кожну зароблену тисячу гривень багатий платить податку на цю тисячу менше бідного. бо в абсолюті то зрозуміло що буде навпаки

Я там ниже дал пример с картинкой, когда даже в абсолюте все работает. Если что непонятно или слова какие иностранные, я могу подробнее сам пример расписать.

Опубліковано

Податок на нерухомість - добре, але з нашими реаліями може вийти, що все село буде

платити податок на нерухомість, адже обістя в селі 300квм - це нормальне в нас явище.

Нема в селі таких обійсть - велика хата має 100-120 кв.м.А 300 кв. метрів - це вже двоповерховий будиночок

Опубліковано

Податок на нерухомість - добре, але з нашими реаліями може вийти, що все село буде

платити податок на нерухомість, адже обістя в селі 300квм - це нормальне в нас явище.

Нема в селі таких обійсть - велика хата має 100-120 кв.м.А 300 кв. метрів - це вже двоповерховий будиночок

Пані, а хлів+літня кухня+... - це не приміщення ?

Далі ну двоповерхова хата збудована в 90-х де живуть батьки та діти?

Опубліковано

Податок на нерухомість - добре, але з нашими реаліями може вийти, що все село буде

платити податок на нерухомість, адже обістя в селі 300квм - це нормальне в нас явище.

Нема в селі таких обійсть - велика хата має 100-120 кв.м.А 300 кв. метрів - це вже двоповерховий будиночок

Пані, а хлів+літня кухня+... - це не приміщення ?

Далі ну двоповерхова хата збудована в 90-х де живуть батьки та діти?

нежитлові приміщення (хлів) оподатковувати не будуть

Неоподатковуваний мінімум пропонується як на власника (тоді в кожного члена сім"ї буде по квартирі, яку не будуть оподатковувати), так і на кожного члена сім"ї (я за другий варіант). Вважаю, що для сім"Ї з 4 осіб 120-150 кв. м., які будуть не оподатковуватися, достатньо. Податок 80 % населення не зачепить.

Жаль тільки, що депутати згадують про нього лише у передвиборчих агітаціях, а потім забувають.

Багато хто, почувши про податок, починає бунтувати. Мені одразу кажуть про бабусю з трикімнатною квартирою в центрі міста, що не зможе заплатити податок:)

Тут справа в ментальності - не можеш утримувати такий будинок, переїдь в менший. Або ж в зарубіжних країнах дозволяється не сплачувати податок пенсіонерам. Він накопичується, після смерті або переїзду майно реалізується і накопичена сума податку утримується з доходу від реалізації. Якщо є спадкоємці решта перепадає їм.

Цей податок становить основну роль в доходах місцевих бюджетів і витрачається на інфраструктуру.

Опубліковано

Цей податок становить основну роль в доходах місцевих бюджетів і витрачається на інфраструктуру.

Податок "за дороги" сплачується автомобілістами і становить основну роль будівництві та ремонті доріг, і витрачається він на ... нє, він походу не витрачається. Може просто накопичують, шоб потім рраз і нові дороги?

Опубліковано

Багато хто, почувши про податок, починає бунтувати. Мені одразу кажуть про бабусю з трикімнатною квартирою в центрі міста, що не зможе заплатити податок:)

Тут справа в ментальності - не можеш утримувати такий будинок, переїдь в менший. Або ж в зарубіжних країнах дозволяється не сплачувати податок пенсіонерам. Він накопичується, після смерті або переїзду майно реалізується і накопичена сума податку утримується з доходу від реалізації. Якщо є спадкоємці решта перепадає їм.

Цей податок становить основну роль в доходах місцевих бюджетів і витрачається на інфраструктуру.

Підвал - нежитлове приміщення?

В зарубіжних країнах - реалії зовсім інші)))

Я ж писав чому в нас продукти харчування меньш якісні та дорожчі ніж в "зарубіжних країнах"?

Банально:

Пальне Україна 8 грн, зарплата 2000 грн = 250Л.

Европа 1Евро зарплата 2000 Евро =2000Л

В них ставка іпотеки 4% в нас 25% - різницю відчуваєте?

Ось вам ще один приклад:

Ваш дохід(сімейний) 4000 грн.

В спадок дісталась квартира в центрі міста площею 100квм.

Як ви будете платити податок?

Як на мене, це все призведе тільки до більшої "пропасті" між бідними та багатими.

Адже ви будете змушені продати частину нерухомості, ну звісно ціна буде на неї вже зовсім інша.

Ви дивіться ширше на все, на більш загальну картину, і неможна нас рівняти з европою.

Після війши тов. Сталін запровадив податок на яблуні, так потім його відмінили, так як яблук нестало)))

В европі всі податки і ставки чітко звязані з доходом "середньостатистичної" сімї, в нас вони взяті з неба))

От скажіть мені звідки ставки на податок транспортних засобів взяті, де за Волгу21 треба платити як за ЛандКрузер ?

Ви хочете всіх нас (і себе) загнати в бараки ?

П.С.

Щоб мати сильну державу треба мати сильну армію.

Щоб мати сильну армію треба мати багато грошей.

Щоб мати багато грошей треба мати багатих громадян.

Щоб мати багатих громадян треба мати гарні податки.

П.П.С. В нас все поставлено з голови на ноги, та робиться все по принципу "як мені здається", чим бідніші та тупіші люди - тим нам краще та довше при владі.

Опубліковано

Цей податок становить основну роль в доходах місцевих бюджетів і витрачається на інфраструктуру.

Податок "за дороги" сплачується автомобілістами і становить основну роль будівництві та ремонті доріг, і витрачається він на ... нє, він походу не витрачається. Може просто накопичують, шоб потім рраз і нові дороги?

Я мала на увазі податок на нерухомість в зарубіжних країнах. Крім того інфраструктура - це не тільки дороги. Те, що в нас податок з власників транспортних засобів незрозуміло куди спрямовується, згідна.

Опубліковано

Підвал - нежитлове приміщення?

В спадок дісталась квартира в центрі міста площею 100квм.

Як ви будете платити податок?

Як на мене, це все призведе тільки до більшої "пропасті" між бідними та багатими.

Адже ви будете змушені продати частину нерухомості, ну звісно ціна буде на неї вже зовсім інша.

Ви дивіться ширше на все, на більш загальну картину, і неможна нас рівняти з европою.

Після війши тов. Сталін запровадив податок на яблуні, так потім його відмінили, так як яблук нестало)))

В европі всі податки і ставки чітко звязані з доходом "середньостатистичної" сімї, в нас вони взяті з неба))

От скажіть мені звідки ставки на податок транспортних засобів взяті, де за Волгу21 треба платити як за ЛандКрузер ?

Ви хочете всіх нас (і себе) загнати в бараки ?

П.С.

Щоб мати сильну державу треба мати сильну армію.

Щоб мати сильну армію треба мати багато грошей.

Щоб мати багато грошей треба мати багатих громадян.

Щоб мати багатих громадян треба мати гарні податки.

П.П.С. В нас все поставлено з голови на ноги, та робиться все по принципу "як мені здається", чим бідніші та тупіші люди - тим нам краще та довше при владі.

Де я писала про підвал? За 100 кв. м. навряд чи будете щось платити, в останніх законопроектах неоподатковуваний мінімум - 300 кв.м.

Ми що з іншої планети, що не можемо запозичи досвід інших країн, адаптувавши його до наших реалій? Чому Польща ефективно використовує оподаткування нерухомості, як і багато європейських країн? Якщо керуватися принципом, що найкращий податок - це скасований податок, то нічого не вийде. Повторю: треба шукати не відмазки, а можливості.

Опубліковано

Де я писала про підвал? За 100 кв. м. навряд чи будете щось платити, в останніх законопроектах неоподатковуваний мінімум - 300 кв.м.

Ми що з іншої планети, що не можемо запозичи досвід інших країн, адаптувавши його до наших реалій? Чому Польща ефективно використовує оподаткування нерухомості, як і багато європейських країн? Якщо керуватися принципом, що найкращий податок - це скасований податок, то нічого не вийде. Повторю: треба шукати не відмазки, а можливості.

Я з вами абсолютно згідний, але ключовий момент тут "Ми що з іншої планети".

Ви мене правильно зрозумійте, я вам хочу довести, те, що в нас вся податкова система як у жителів іншої планети,

навіть в "Гондурасі" - все набагато простіше та прозоріше.

Коли наша податкова система(дозвільна,...) - будуть такіж прості та прозорі як в европейських країнах, а равні доходів

громадян будуть теж на европейському рівні - тоді я з вами на 100% згідний.

П.С. Нічого проти жителів Гондурасу немаю. )))

Опубліковано

Де я писала про підвал? За 100 кв. м. навряд чи будете щось платити, в останніх законопроектах неоподатковуваний мінімум - 300 кв.м.

Ми що з іншої планети, що не можемо запозичи досвід інших країн, адаптувавши його до наших реалій? Чому Польща ефективно використовує оподаткування нерухомості, як і багато європейських країн? Якщо керуватися принципом, що найкращий податок - це скасований податок, то нічого не вийде. Повторю: треба шукати не відмазки, а можливості.

Я з вами абсолютно згідний, але ключовий момент тут "Ми що з іншої планети".

Ви мене правильно зрозумійте, я вам хочу довести, те, що в нас вся податкова система як у жителів іншої планети,

навіть в "Гондурасі" - все набагато простіше та прозоріше.

Коли наша податкова система(дозвільна,...) - будуть такіж прості та прозорі як в европейських країнах, а равні доходів

громадян будуть теж на европейському рівні - тоді я з вами на 100% згідний.

П.С. Нічого проти жителів Гондурасу немаю. )))

Саме податки - це одні з найважливіших інструментів впливу на економічну ситуацію і доходи громадян зокрема, тому, не реформувавши податкову систему вже зараз, ми не дочекаємося зростання доходів. Доходи - це результат, податки - інструмент. Тільки було б бажання і політична сила, яка провела б ці реформи.

  • 1 місяць потому...
Опубліковано

Згадались мені передвиборчі бігборди Януковича про податкові канікули для малого бізнесу протягом 5 років, які, як і очікувалося, так і лишилися передвиборчою обіцянкою.

http://www.intv.ua/article/207977/

Фракція Партії регіонів не визначилася, чи ініціюватиме ухвалення проекту закону щодо запровадження п’ятирічних податкових канікул для підприємців малого та середнього бізнесу.

Таку інформацію перед початком засідання погоджувальної ради повідомив народний депутат ПР Владислав Лук`янов.

"Партія регіонів сформулює своє ставлення до цього законопроекту", - сказав він.

За словами політика, відповідний законопроект в першу чергу має бути сформований "у вигляді документа".

Очевидним зі слів "регіонала" тепер стало те, що ПР взагалі не готувала жодного документа щодо запровадження податкових канікул для малого та середнього бізнесу. І це все – незважаючи на передвиборні обіцянки кандидата в президенти Віктора Януковича.

Опубліковано

2 talja

А чого тут дивуватися7 Бюджет чимось наповнювати треба, а розуму вистачає лишень на те, щоб станочок по друку грошей врубувати..Я в ті податкові канікули, які обіцяють на кожних виборах практично всі, вже давно не вірю.

"Партія регіонів сформулює своє ставлення до цього законопроекту

Нормально, та? А ще будуть волати про те, що попередня влада обіцянок не виконує..Мало вінків їм на голови падає, ой мало...

Опубліковано

я і не дивуюсь :) і з самого початку не вірила в те, що вони таке зроблять.

От якби запровадити якусь відповідальність за невиконання передвиборчих обіцянок, наприклад дати якийсь час, приміром 5 місяців на їх виконання. Тоді б думали як розкидатися направо і наліво обіцянками про покращення життя вже сьогодні для кожної людини, а не для купки депутатів.

Мені цікаво, чи є ще країна, в якій рішення всенародного референдуму (про скасування депутатської недоторканності) не виконуються?

Опубліковано
От якби запровадити якусь відповідальність за невиконання передвиборчих обіцянок

перші дзвіночки:

До Оболонського районного суду міста Києва подано позов про відшкодування матеріального збитку проти екс-президента України Віктора Ющенка.

Чобіток Василь звинувачує Віктора Ющенка в невиконанні передвиборчих обіцянок, повідомляє ТСН.

В позовній заяві Чобіток зазначає, що в своїй передвиборчій програмі 2004 року Ющенко зокрема обіцяв: "Після перемоги на президентських виборах я зобов'язався перед народом України відновити 10-річний термін навчання в середній школі з 5-бальною системою оцінки знань".

Як відзначає позивач, дана обіцянка відповідно до Цивільного кодексу України є однобічним правовим актом (статті 202, 203) до якого застосовуються загальні положення про зобов'язання і договори.

"У зв'язку з тим, що дана обіцянка не виконана, мій син Валентин повинен вчитися в школі на 2 роки довше (12 років замість 10). На 2 роки пізніше він почне отримувати прибуток у вигляді зарплати (втрачена вигода - стаття 22 частина 2 пункт 2), на 2 роки довше я буду зобов'язаний його утримувати (реальні збитки - стаття 22 частина 2 пункт 1 ГКУ)", - зазначає в позові Василь Чобіток.

Виходячи з того, що з 1:01:2010 прожитковий мінімум для працездатних осіб і мінімальна зарплата складають по 869 гривень на місяць, Василь Чобіток вирахував суму позову за формулою: 869 гривень × 24 місяці + 869 гривень × 24 місяці = 41712 гривень.

Судові витрати Чобіток хоче покласти на Ющенка.

за матеріалами http://www.zaxid.net/

я от тільки сумніваюся, що ось такі позови ввійдуть у нас в систему, не та зараз у нас влада, а робота судів залишає бажати кращого.

  • 2 тижня потому...
Опубліковано

а ось і довгоочікувані зміни:

http://www.pravda.com.ua/news/2010/06/11/5130640/

Урядовий проект податкового кодексу збільшує податкове навантаження на дрібний бізнес в 3-4 рази.

"Для підприємців, що стоять на базарах, скасовується фіксований податок, за яким вони існували весь цей час, і залишається чинним єдиний податок", 

"Окрім ставки єдиного податку уряд пропонує підприємцям сплачувати соціальні платежі за себе і найманих працівників за загальними підставами. Це означає - якщо раніше підприємець сплачував двісті гривень єдиного податку, з яких щонайменше 90 йшло на соціальні платежі, то тепер ці двісті гривень повинні будуть сплачуватися до бюджету, а соціальні платежі уряд пропонує сплачувати додатково"

Проект нового Податкового кодексу передбачає підвищення транспортного збору для легкових автомобілів у 2 рази.

http://www.pravda.com.ua/news/2010/06/11/5130218/

Молодці! Шукають реальні шляхи наповнення бюджету! 

  • 3 тижня потому...
Опубліковано

Янукович не хоче підписувати нинішню редакцію Податкового кодексу

Президент Віктор Янукович не підпише податковий кодекс у його нинішньому вигляді у разі прийняття Верховною радою.

Про це він заявив на урочистостях з нагоди 20-річчя податкової служби в п'ятницю у Києві, повідомляє агентство "Інтерфакс-Україна".

"Податковий кодекс в нинішній редакції не може бути підписаний президентом", - наголосив він.

У той же час Янукович назвав "кроком вперед" сам факт розгляду нової редакції Податкового кодексу, в якому, за словами глави держави, є "багато суттєвих позитивів".

Він закликав уряд і парламент врахувати всі конструктивні пропозиції до проекту Податкового кодексу і прийняти його в найближчі терміни.

"Закликаю уряд, Верховну раду врахувати всі конструктивні пропозиції, внести істотні зміни до законопроекту кодексу і як можна швидше прийняти цей вкрай необхідний для суспільства документ", - підкреслив він.

За словами Януковича, ухвалення Податкового кодексу дозволить поліпшити інвестиційне середовище в країні, стабілізувати державні фінанси.

Крім того, президент відзначив, що в проекті Податкового кодексу передбачено зниження податку на прибуток і додану вартість, зниження податків для юридичних осіб, які працюють за спрощеною системою оподаткування.

Янукович також запевнив, що у разі ухвалення кодексу, реально працюючий середній бізнес отримає податкові канікули.

Податкова: деклараціям вхід заборонено?

Митарі вигадали безліч аргументів, щоб не прийняти документи або не визнати їх. Приміром, можуть відмовити, бо папірці були загублені або на них є помарки коректором, плями від клею чи чаю. Хто їх зіпсував - неважливо.

Малюнок 21region.org

Бухгалтери підприємств цього літа, схоже, так і не зможуть спокійно відпочити. Процес здачі податкових декларацій протягом останніх місяців перетворився на хитромудру схему. Здати документи з першого разу вважається за щастя.

Чиновники масово завертають податкові декларації, знаходячи у них вигадані і реальні помилки. Підприємці потрапляють у категорію "мінімізаторів" і не можуть отримати податковий кредит, що ставить під загрозу їхній бізнес.

Жертви бюджету

Останнім часом інтернет-форуми, присвячені бізнесу, нагадують фронтові новини. Підприємці розказують, як з боєм штурмували податкові інспекції, намагаючись вчасно здати податкові декларації. Тексти повідомлень такі: "Повернули податкову декларацію", "Вимагають переробити", "Поставили у чорний список".

За словами підприємців, податківці роблять все можливе, щоб не зустрічатися з підприємцями напряму і не ставити на документах жодних підписів.

Проблеми із здачею декларацій були і раніше, але вони не були такими масовими. Очевидно, що виною тому є операція "Бюджет", яку проводять податківці з березня. Перед ДПА поставлене завдання збільшити надходження в казну, тож на підприємців стали дивитися як на потенційних порушників.

У ДПА почали перевіряти, скільки підприємці реально платять із своїх доходів, використовуючи для цього поняття "податкове навантаження", яке вираховується як співвідношення валових доходів до нарахованих податків.

Якщо рівень навантаження менший за 1%, то від підприємця вимагають збільшити цей показник, інакше погрожують внести до списку "мінімізаторів". Митарі вимагають, щоб у підприємців навантаження складало 1-2,5% залежно від галузі.

Це можна зробити лише шляхом збільшенням доходів чи відмови від податкових пільг. Йти на це немає сенсу, бо тоді доведеться платити більше податків, та ще й можна потрапити під статтю про "ухиляння від сплати податків".

Якщо ж підприємець не встигає переписати і подати декларацію, йому загрожує мінімальний 170-гривневий штраф та відмова у податковому кредиті. Тоді тим, хто купував за кордоном обладнання чи має борги з повернення ПДВ, не позаздриш.

Такі фірми не зможуть зменшити базу оподаткування, тож будуть змушені платити податки у повній мірі. Зрозуміло, це не влаштовує бізнес, тож директори разом з бухгалтерами штурмують податкові служби, аби ті прийняли їхні декларації.

Бізнесмени скаржаться: працювати в умовах, коли держава не повертає борги з ПДВ, так ще й не дає знизити рівень податкових зобов'язань, немає сенсу.

Баталії біля порогів

Безумовно, податкова не має права не приймати декларацію, але митарі знайшли вихід. Вони документи приймають, але не зараховують їх як податковий документ, а текст самої декларації просто "беруть до відома". Причому платник про це може і не підозрювати, доки не надійде відповідний лист з податкової.

Через це бізнесмени не лише телефонують, але й ідуть у податкову, щоб дізнатися, чи прийняли їхню декларацію. Митарі відразу висувають претензії до оформлення: неправильно заповнені поля, неточні реквізити. Якщо нема до чого причепитися, виказують невдоволення рівнем податкового навантаження.

Загалом, візують тільки ті декларації, де рівень навантаження вище за 1%, та й то не завжди. Якщо ж податківці уже заблокували звітність за попередні місяці, то нові декларації вже не приймуть. Якщо підприємець відмовляється переробляти папери, він може взагалі ніколи не здати жодних документів.

Відразу почалися проблеми з відправкою податкових декларацій електронною поштою. Від митарів немає жодної відповіді, тож доводиться дзвонити і запитувати, чи отримали в інспекції звітність. Ті кажуть, що база порожня.

Тоді доводиться надсилати документи поштою та кур'єром. У такому випадку податківці змушені розписатися, що документи отримали. Однак і тут треба бути пильним. Податківці по телефону можуть сказати, що отримали папери, а потім виявиться, що вони прийняли їх лише "до відома".

Загалом, митарі вигадали безліч аргументів, щоб не прийняти декларацію або не визнати її. Приміром, можуть відмовити, бо папірці були загублені або на них є помарки коректором, плями від клею чи чаю. Хто їх загубив чи зіпсував - неважливо, мовляв, давайте інший папірець, інакше отримаєте штраф.

Безумовно, усі ці дії є порушенням законодавства, оскільки відмовити у прийомі податкової декларації чиновники не можуть.

Що робити

До заповнення податкової декларації варто підходити особливо уважно, варто зробити все можливе, щоб у податківця до неї не було жодних нарікань. Треба заповнити всі рядки, уникати помилок чи закреслень. Все це дозволить уникнути претензій щодо неправильного чи неакуратного оформлення.

Однак і це не застрахує від зловживань. Підприємця можуть просто ганяти по кабінетах, висуваючи різні претензії до тексту документів.

Підприємці на форумах радять у разі відмови вмикати у мобільному гучний зв'язок і при інспекторі дзвонити у відділ з боротьби з корупцією в органах податкової служби, номер для Києва 044 461 77 35. У таких випадках інспектори часто ідуть на контакт, кажучи, що його неправильно зрозуміли.

Також треба вимагати письмову відмову, інакше вони будуть розповідати, що "нічого такого не казали".

Аби митарі не говорили, що документи до них дійшли у плямах, є сенс завізувати їх у нотаріуса включно з описом паперів. Це дозволить уникнути звинувачень, що якийсь документ до ДПА не дійшов. Після цього слід замовити кур'єрську доставку, вкласти у конверт декларацію з описом і відправити кур'єром.

Кур'єр залишає корінець про те, хто отримав декларацію і час отримання.

Якщо податкове навантаження фірми перевищує 1%, а ДПА все одно не приймає декларацію, можна вимагати створення спеціальної комісії, яка доведе, що із звітами все гаразд. Однак тут є певні нюанси, адже комісія формується на місцевому рівні, тобто з тих же начальників районних податкових.

Вони можуть "запороти" справу, але якщо тут дали "добро", то в обласній податковій, скоріш за все, справа завершиться теж на користь підприємця.

Якщо декларацію не приймають, можна надіслати її поштою, додавши до листа скаргу на ім'я заступника голови податкової адміністрації. Скарга має посилатися на норми закону 2181 і Кримінального кодексу, які порушили податківці. Після цього митарі здебільшого документи приймають

Опубліковано

сорі за оффф але яник курва молодець, косить бабло як має бути, то підприємців чистить, то податкова шастає скрізь то податки при продажі автомобілів поміняли то нові талони ТО ввели. Придумують все шось нове і нове аби бабло скосити з чесних людей. За шо проголосували пісіонери оте і маємо

Опубліковано

Сьогодні мені прислали знайомі по "милу" статтю щодо проекту Податкового кодексу. Хто автор і звідки стаття - не знаю. Як на мене, доволі цікава.

Ошибки власти.

В последнее время стоит лишь написать что-то нейтральное (не хорошее даже!) о нынешней власти, как тут же несется шквал негодования — «проплаченная статья, продажный журналист» и так далее. Создается впечатление, будто журналист — это собака, которая если не лает каждодневно до хрипа, то, стало быть, и хлеб свой с костями не отрабатывает. Однако лаять просто потому что работа такая — это, все же, скорее, больше относится к сторожевым псам. Журналисты в Украине, сожалению, такими сами демократии не стали, потому периодические истерики на страницах «честных изданий» или на экранах «самых честных каналов» выглядят именно истерическим лаем. Бессмысленным, как вытье на луну. Вместе с тем писать, захлебываясь радостной слюной, сочинения о том, что с приходом новой власти жить стало легче и веселее — значит множить неправду, и позволять людям, занявшим чиновничьи кабинеты, расслабляться. Не получится расслабиться, господа чиновники. Потому что косяков вы напороли уже предостаточно. И одним из главных косяков мне видится Налоговый кодекс. Позитивного реформаторства в документе 0 целых, 0 десятых. Потому что с точки зрения налогообложения малого и среднего бизнеса кодекс этот в одних позициях что-то улучшает, в других — ухудшает. В целом же получается нечто, сохраняющее упрощенную систему налогообложения, и одно то, что система сохраняется, преподносится нам, как благо. Выбрось из ведра два яблока, два яблока положи — все останется, как было. К слову, это две черные жирные линии, перечеркивающие якобы реформаторство «мощного и энергичного политика» Сергея Тигипко. Господа, да зачем же что-то вообще менять, если все остается по-прежнему?! С точки зрения администрирования Кодекс являет собой настоящее пособие по насаждению абсолютного тоталитаризма, и по предоставлению налоговикам прав опричников времен Ивана Грозного. Прав практически неограниченных. Прав, благодаря которым налоговики обскачут в Украине и СБУ, и милицию. Этот документ — камень преткновения, камень, споткнувшись о который, власть рискует уже не встать. Номинально документ написан в интересах крупного капитала, имеющего близкие отношения с властью. Отношения эти «неуставные», теплые, где-то даже порнографические. Совокупляя власть, крупный бизнес имеет возможность просто-напросто не выполнять то, что в кодексе прописано. И при этом не опасаться узаконенного беспредела со стороны налоговой. Что касается малого и среднего бизнеса, то он даже на фоне упрощенки, в симбиозе лишается точки опоры, и просто-таки обрекается на смерть. Потому что защита малого и среднего бизнеса становится невозможною. Бизнес уподобляется дрожащему нагому кооператору, жмущемуся в угол холодного бетонного подвала под суровым взглядом великих и могучих представителей карательной машины с удостоверениями налоговиков. Кодекс — бомба под саму власть. Кодекс — раковая опухоль, разъедающая, а отнюдь не укрепляющая вертикаль власти. Сейчас Администрация Президента пишет замечания Правительству по поводу новых правил налогообложения, и это «раздвоение власти» до боли напоминает времена не столь от нас отдаленные. Мы уже видели противостояние главы государства и Премьера. Мы такое уже проходили. И обидно до слез, и жаль народ, и себя, как представителя этого народа. Только-только вырисовался силуэт цельной власти, как на тебе — намечается конфронтация. Ее нет еще, но она уже вполне ощутима. И потому обидно. Ведь если начнется ОПЯТЬ эта котовасия, то вновь пять лет псу под хвост полетят под радостные аплодисменты оппозиции и завывание обнищавшего, ни во что не верящего, в очередной раз обманутого рядового украинца. Монолитная машина власти ныне разбалансирована. К примеру, Бойко с Клюевым друг друга мутузят не по-детски, сражаясь за кресло, на котором... сидит Азаров. Сам же Азаров, протаскивая Кодекс, руководствовался формулой — «все должны платить налоги», но не озаботился созданием равного поля, дабы люди не только поняли — а с чего эти налоги следует платить, но и знали, что все на этом поле одинаково видны и одинаково равны перед законом. То, что у нас система налогообложения неправильная — не вина рядовых граждан. Смените порочную систему, и тогда требуйте. Дайте людям понять ресурсную базу для начала. Основные налоги в нормальных странах — это налоги с доходов граждан и с их активов в виде недвижимости. К слову, налог на недвижимость, незаметно превратившийся в налог на роскошь, подвергается со стороны украинцев, имеющих большие квартиры, самой жесткой критике. Однако есть у необходимости данного налога четкое и логичное объяснение — недвижимость должна работать. Если у тебя имеется квартира в 500 квадратов, но нет денег на налог за эту квартиру — сдавай ее в наем. Нет возможности сдать — продавай, покупай две квартиры поменьше, в одной живи, другую сдавай. Деньги, взимаемые государством в этом случае, стимулируют «работу» недвижимости, и в определенной мере оживляют рынок. Но фишка в том, что Сергей Тигипко со своих 37,6 тысяч «квадратов» земли в Старых Безрадичах вряд ли станет полный налог платить. Равно как и Андрей Клюев за дом на 2,3 тысячи метров вряд ли раскошелится. И вот на этом этапе можно вспомнить о том, о чем новаторы-реформаторы, загоняющие бизнес в могилу, «забыли». Забыли они об опыте Эстонии, о реестре недвижимости с полной легализацией. Вот вам реальное новшество — жилая недвижимость может находиться лишь в собственности физических лиц. Вот вам реальное, действенное стимулирование легального оборота дензнаков. Тогда идите к леди Ю, и вопрошайте у нее — откель у безработной такой домик симпатичный. Ах, у подруги арендуешь за пять гривен? Ок, идем к подруге. Подруга тоже безработная? И при этом немалый налог платит? Ну, дорогуша, вот ты и попалась в цепкие и грамотные руки налоговиков, обладающих запредельными полномочиями. Стоит лишь внести это новшество в жизнь украинцев, и всем моментально станет предельно ясно — кто есть кто. Чиновник может оформить домишку на водителя. Но к водителю завтра придут, и поинтересуются — каким образом он изыскивает средства на огромный налог. Оформи на маму — придут к маме, на жену — к жене заявятся. К примеру, тот же Арсений Петрович Яценюк уже не прикроет красные стены своего домишки «доходами от научной деятельности» и не пояснит источники странного для честного оппозиционера богатства какими-то мифическими акциями, которые ему якобы выдали «при увольнении из банка «Аваль». Вы скажете — налоговики тоже люди, потому их безразличие можно будет купить. Правильно. Но как можно будет купить безразличие миллионов граждан, которые смогут поинтересоваться наличием у того или иного чиновника десятигектарного поместья или пятисотметрового пентхуаза в центре столицы? А ведь в Эстонии любой гражданин за копейки имеет возможность узнать все о владельцах той или иной квартиры или дома. Вот вам наполняемость бюджета плюс легализация активов. Но это новшество прошло мимо светлых голов, родивших Кодекс. Сегодня мы видим Кодекс, превращающий налоговую в полицейский аппарат, а налоговиков — в стаи рыскающих опричников. При этом стаи не подконтрольны обществу, а подчиняются они конкретно Николаю Яновичу. Не пойдет, господин Азаров. На УП написали, что вы... хм... «приобрели» пару санаториев на крымском побережье. Так вот уж будьте любезны их на себя оформить, и платить с них налог на недвижимость. Большой налог. Реальный. И если зарплаты вашей, господин Азаров, на налог не хватит, то, коли вас не затруднит — продайте санатории. И не своей жене продайте (иначе к ней придем интересоваться доходами), и не тете. А мы проследим — кому продадите, и за какие суммы. Вот тогда мы увидим равное давление придуманного новой властью пресса как на «больших дядей», так и на маленьких украинцев. А пока пресс давит беззащитных карликов, торгующих на рынках, но не обращает внимания на великанов, проживающих в «маєтках» запредельной стоимостью, и делающих немалые дела, призрев любые ограничения...

  • 1 місяць потому...
Опубліковано

Стаття авторства Катеринчука щодо проекту Податкового кодексу:

Як не треба проводити податкову реформу

Заборгованість держави з відшкодування ПДВ наближується до 30 мільярдів гривень, а обсяг переплат з податку на прибуток перевищив 15 мільярдів гривень. Тобто держава вже завинила платникам податків 45 мільярдів, або п'яту частину державного бюджету і з кожним місяцем ситуація тільки погіршується.

До початку осінньої сесії Кабінеті міністрів обіцяє закінчити "всенародне обговорення" проекту Податкового кодексу України.

Відповідну обіцянку дав Микола Азаров після "наганяю" з боку Віктора Януковича. Президент був змушений направити главі уряду спеціальний лист з нагадування про необхідність пришвидшити процес підготовки документу.

Між тим влада до цих пір не має єдиної точки зору щодо напрямів податкової реформи. Державна податкова адміністрація, Міністерство фінансів, Уряд, Адміністрація президента мають свою точку зору і фактично в уряді опрацьовується цілих шість варіантів Податкового кодексу - від Папаїки, Ярошенка, Тігіпка, Клюєва, Колєснікова і від Акімової з Адміністрації президента.

Папаїка наполягає на впроваджені непрямих методів податкового контролю, Колєсников проти, Тігіпко з Акімовою хочуть запровадити податок на нерухомість, Ярошенко з Папаїкою проти.

Не підтримують в Мінфіні та податковій адміністрації і ідею Клюєва щодо запровадження інвестиційно-інноваційних пільг з податку на прибуток для великих підприємств.

До цих протиріч можна ще додати дискусії щодо майбутнього спрощеної системи оподаткування, оподаткування сільськогосподарської продукції, ліків, книжок і так далі.

Погляди цих груп впливу на податкову реформу іноді протилежні і як буде виглядати кінцевий варіант Податкового кодексу ніхто не знає.

Однак є всі підстави вважати, що проект Податкового кодексу підготовлений урядом до другого читання буде гірший за проект прийнятий парламентом в першому читанні. І прийняття цього документу може призвести до погіршення становища платників податків.

Автори проекту Податкового кодексу, як і більшість українських юристів, затяті нормативісти. Вони вважають, що поведінка реальних учасників правових відносин формулюється в першу чергу нормами права, тобто приписами закону.

Дійсно, з погляду теорії права, саме так і має бути. В діючому законі про ПДВ написано відшкодовувати ПДВ за два місяці після подачі декларації, отже рівно через два місяці податок має бути відшкодований.

В законі прописано заборону збирати податки авансом, значить податківці всі зайво сплачені суми податку на прибуток підприємств повинні негайно повернути на рахунки платників податків.

Однак не секрет, що всі ці норми діючих законів державними службовцями систематично порушуються. Заборгованість держави з відшкодування ПДВ наближується до 30 мільярдів гривень, а обсяг переплат з податку на прибуток підприємств вже перевищив 15 мільярдів гривень.

Тобто держава вже завинила платникам податків 45 мільярдів, або п'яту частину державного бюджету і з кожним місяцем ситуація тільки погіршується. Отже вже зараз можна прогнозувати, що після прийняття кодексу ситуація не зміниться.

Податківці будуть виконувати тільки ті норми, які їм вигідні, посилаючись на "важкий економічний стан державного бюджету".

В країні, в якій керівники органів влади відкрито порушують норми закону, для того, аби змінити на краще становище платників податків кодекс як такий не потрібен.

Необхідно кардинально змінити практику роботи фіскальних органів. Необхідно скасувати план збору податків як такий, оскільки податківці повинні не стягувати податки, а адмініструвати процес сплати обов'язкових платежів платниками податків.

Необхідно скасувати рішення щодо встановлення рівнів податкового навантаження у відповідності до обороту підприємства, в залежності від регіону та галузі.

Також потрібно скасувати рішення щодо заборони приймати декларації зі збитками чи мінусовим ПДВ і ще десятки аналогічних рішень міністра фінансів та керівників ДПАУ, які йдуть в розріз з діючим податковим законодавством.

Влада, яка зараз ігнорує вимоги чинного законодавства, так само буде ігнорувати і вимоги Податкового кодексу.

Більш того, задекларовані принципи Податкового кодексу не відповідають економічним реаліям сьогодення. Проект Податкового кодексу передбачає зниження фіскального тиску на економіку.

При цьому прийняття будь-яких рішень, спрямованих на зниження витрат бюджету не передбачається. У результаті дефіцит бюджету в наступному році може різко зрости.

Ця ситуація призведе до того, що податкова служба буде вибірково застосовувати норми Податкового кодексу, користуючись тільки статтями, які збільшують їхні права і ігноруючи статті, спрямовані на захист платників податків, як це сьогодні відбувається з процедурою відшкодування ПДВ.

Проектом кодексу впроваджуються норми, які дозволяють обкладати податками не тільки доходи, а й витрати і капітал, чого не було раніше. Приміром, передбачається введення податку на нерухомість, непрямих методів оподаткування, "звичайних цін", фіксування великих витрат фізичних осіб.

Проте, ефективне введення податків на витрати і капітал можливо тільки після проведення податкової амністії, тобто фіксації майнового стану резидентів України.

В протилежному випадку, без проведення податкової амністії, непрямі методи і "звичайні ціни" перетворяться у волюнтаристський метод, який дозволить податківцям переслідувати сумлінних платників податків і не чіпати неплатників податків, які справно сплачують хабарі податківцям.

Виникне ситуація, коли закони порушують всі, однак до відповідальності притягуються тільки обрані. Точніше "обрані" будуть незаконно звільнені від такої відповідальності.

Аналогічні процеси відбуваються і зараз, це так звані "податкові ями", існування яких неможливе без кришування з боку керівництва податкової служби.

Але після прийняття Податкового кодексу в "податкову яму" перетвориться вся країна. Якщо зараз хоча б деякі підприємства мають можливість працювати "по-білому" і нічого не платити податківцям, то після податкової реформи порушниками закону стануть всі, отже всі будуть зобов'язані платити хабарі податківцям.

Тільки один приклад. Що таке "звичайна ціна", наприклад, на помідори? Прийдіть на ринок і ви в одного і того ж продавця зможете купити помідори і по чотири гривні, по шість, і по дев'ять гривень, в залежності від сорту.

Більш того, купуючи помідори оптом, ви зможете отримати знижку, а в сусіднього продавця той же сорт помідорів ви зможете купити дорожче або дешевше. Сьогодні такі дії продавців цілком відповідають законодавству і принципу вільного ціноутворення.

Після прийняття Податкового кодексу в такій редакції, якій він зараз є, ситуація докорінно зміниться. Дозволені державою ціни, так звані "звичайні ціни", на помідори, молоко, бензин, одяг і взуття будуть встановлюватись наказами податкової служби і всі, хто буде торгувати за іншими цінами автоматично перетворяться в порушників закону.

Аналогічна ситуація і з непрямими методами оподаткування. За приклад можна взяти ту ж ситуацію з помідорами.

Один фермер на вирощування десяти тон помідорів витратив, наприклад, п'ятнадцять тон води, а інший витратив на вирощування цієї ж кількості помідорів тридцять тон води - в його районі гірша земля та не було дощу.

В результаті після збирання врожаю до одного з фермерів навідається податкова міліція і на підставі розрахунків буде доводити, що фермер виростив не десять, а двадцять тон помідорів, просто половину врожаю він продав "наліво" і не сплатив податків.

І фермер змушений буде або платити хабарі або сідати за грати тільки тому, що в нього поганий врожай. Аналогічні наслідки від застосування "звичайних цін" і непрямих методів оподаткування будуть і для всіх інших галузей промисловості.

Ваші шахтарі працюють гірше за Стаханова? Значить ви продаєте вугілля "наліво". Ви даєте своїм клієнтам знижки? Значить порушуєте принцип "звичайних цін".

Автори кодексу можуть говорити, що вони мали на увазі щось інше, коли запроваджували саме ці методи оподаткування,однак підприємцям від цього легше не стане, оскільки податкові інспектори "на місцях" користуються не міркуваннями професорів, а власною "революційною" правосвідомістю та наказами безпосереднього керівництва.

Податкова реформа, як кажуть самі її розробники, має на увазі перехід до добровільного методу сплати податків.

Однак це неможливо без кардинальної трансформації самої податкової служби, зокрема, європейський досвід свідчить про доцільність розділення органів, які займаються адмініструванням податкових платежів та органів, які займаються виявленням та затриманням неплатників податків, тобто податкової адміністрації та податкової міліції.

Також європейський досвід говорить про те, що перехід до добровільності у сплаті податків призводить до різкого зниження чисельності співробітників фіскальних органів, оскільки в рази знижується кількість перевірок.

Отже проведення податкової реформи при збереженні діючої структури податкової служби призведе до дискредитації принципу добровільності сплати податків, адже керівники ДПАУ з метою чимось зайняти 60 000 працівників податкової служби будуть штучно придумувати підстави для перевірок і фіскального тиску на підприємців.

Микола Катеринчук, голова Європейської партії, заступник голови комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики

джерело
  • 2 місяця потому...
Опубліковано

Дорогі підприємці, поспішаймо внести зміни в Податковий Кодекс, я особисто і ще багато моїх знайоми пропонували виключити

З Пункту 291.2. Спрощена система оподаткування не поширюється на:

291.2.1 суб’єктів господарювання (юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), які здійснюють:

підпункт к) оптову та роздрібну торгівлю через мережу Інтернет;

http://gska2.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc4_1?id=&pf3511=38590 - Порівняльна таблиця до другого читання 15.11.2010 (Стор 10-11)

Чому ці пропозиції не враховуються, і яка різниця продаю я речі на ринку в черепашці чи в інтернеті через сайт?

Пишіть і ви на Комітет з питань податкової та митної політики Верховної Ради України, якщо не бажаєте що б вас перевели на загальну систему оподаткування.

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.



×
×
  • Створити...