Перейти до змісту

Платні дороги в Україні ... маскування приХватизації?


jack74

Рекомендовані повідомлення

Опубліковано

В Україні набули чинності зміни до законодавства про платні дороги

Цитувати
26 березня 2018

Дороги державного значення зможуть передавати підприємцям для побудови та подальшої експлуатації - проте має бути й інший, безоплатний шлях

В Україні набув чинності закон № 2304-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо будівництва та експлуатації автомобільних доріг" 25 березня.

Закон передбачає, що дороги державного значення можуть передавати на умовах концесії підприємцям для будівництва та експлуатації. Договір про концесію можуть укласти тільки якщо підприємець готовий побудувати нову дорогу (до цього - й у випадку реконструкції чи капітального ремонту). Якщо раніше підприємець міг обрати, будувати дорогу чи займатися її експлуатацію, то цей документ поєднує ці зобов’язання: той, хто будував дорогу, має забезпечити її експлуатацію.

Ухвалюючи рішення про передачу права на будівництво дороги на умовах концесії, Кабмін має встановити характеристики і технічні параметри дороги, орієнтовну вартість її будівництва, передбачувану суму річного доходу підприємця, межі необхідних земельних ділянок, а також визначити, який орган буде займатися передачею цих земель у користування підприємцю. Мають бути ухвалені й умови розриву концесійного договору.

Концесіонер сам визначає порядок оплати проїзду дорогою, проте Кабмін вирішує, який максимальний розмір плати. Підприємець має право на компенсацію запланованого доходу - але не більше 15% суми, передбаченої у договорі.

Для тих, хто не хоче платити за користування дорогою, має бути альтернативний безоплатний шлях. Відповідно до закону, його довжина має не перебільшувати подвійну довжину платного шляху - окрім випадків, коли більш ніж половина платного шляху - це мости, тунелі чи шляхопроводи.

Зазначимо, у законодавстві раніше було передбачено, що “концесія” - це надання підприємцю за певну ціну на певний строк права на створення та використання певного об'єкта за умови, що підприємець бере на себе майнову відповідальність та можливі ризики. При цьому такий підприємець має сплачувати державі згідно з договором так звані “концесійні платежі” за право створення та експлуатації об'єктів.

Нагадаємо, Верховна Рада ухвалила даний закон 27 лютого 2018 року 233 голосами народних депутатів. Президент України Петро Порошенко підписав документ 22 березня.

 

Це типу тепер "ділки" почнуть викуповувати нормальні ділянки існуючих автошляхів і робити їх платними? А для нас, ХАЛЯВЩИКІВ! (з їхнього погляду) типу втулювати якусь "альтернативну" дорогу?

261676.jpg.d592825986e106195bec0d37cff185a2.jpg

 

"Для тих, хто не хоче платити за користування дорогою, має бути альтернативний безоплатний шлях. Відповідно до закону, його довжина має не перебільшувати подвійну довжину платного шляху" - це типу якщо відремонтовану дорогу Луцьк-Горохів зробили платною, а нам запропонували б альтернативу - їхати через Демидівку-Берестечко... а можливо, ще й аж через Млинів до Демидівки...

Чи глобальніше - платна вся Луцьк-Львів, Рівне-Львів, а нам - будь-ласка! Через Млинів (чи з Луцька, чи з Рівного), Демидівку, Берестечко, Лопатин, а вже з Буська плати...

Опубліковано

Звичайно, я все спростив, згустив фарби, зліпив "зраду", все не так, це ніяка не афера, не приХватизація, в Законі все гарно передбачено

Цитувати

Автомобільні дороги, окремі їх ділянки можуть бути віднесені до розряду платних лише за умови їх суттєвого вдосконалення, а також у разі будівництва та експлуатації новозбудованих автомобільних доріг на умовах концесії та забезпечення альтернативного безоплатного проїзду транспортних засобів.

Цитувати

Платні автомобільні дороги загального користування залишаються у державній власності, не підлягають приватизації, щодо них не можуть вчинятися дії, наслідком яких може бути відчуження доріг з державної власності"

але ж ми знаємо, як в реаліях нашої України навіть будують на папері, не те що "суттєво вдосконалюють", чи не буде тут те саме?

  • 11 місяців потому...
Опубліковано

"Дешевше, ніж в Європі": названа ціна проїзду по першій платній дорозі в Україні

Цитувати

21 лютого, 13:11

Будівництво автобану почнеться вже в наступному році, запевнили в "Укравтодорі"

 

Ціна проїзду по першій в Україні платній дорозі зі Львова до Краковця (Польща), будівництво якої почнеться в 2020 році, буде не більше 7-10 євроцентів за кілометр. Про це розповів в.о. голови "Укравтодору" Славомір Новак в інтерв'ю УНИАН.

"Ми повинні брати в якості орієнтира європейські ціни. Але все ж в Україні буде трохи дешевше. Середня вартість будівництва автобану в Європі – 10 мільйонів євро за кілометр. В Україні, думаю, вийде не більше 5-6 мільйонів євро за кілометр. Тому ціна проїзду не буде більше 7-10 євроцентів за кілометр", – сказав Новак.

За офіційним курсом Нацбанку на 21 лютого, озвучена сума становить 2,15-3,07 гривні. Нинішня траса Львів – Краковець має протяжність 69,5 км. Таким чином, максимальна, за словами Новака, вартість проїзду зараз становила б 213,37 грн.

Як повідомлялося, в лютому 2018 року Верховна  Рада узаконила платні дороги в Україні. Депутати ухвалили закон, який дозволяє передавати на умовах концесії дороги загального користування державного значення для будівництва і експлуатації.

Раніше журналісти "Сегодня" розбиралися, як функціонують платні дороги в Угорщині і чи можливо таке в Україні:

Спойлер

 

 

 

Три траси в Україні можуть стати платними: "Укравтодор" назвав напрямки

Цитувати

25 лютого, 7:51

З 10 варіантів платними можуть бути три. Експерти: народ заманять різними тарифами

 

В "Укравтодорі" назвали напрямки, які можуть стати першими платними дорогами в країні. "Сегодня" з'ясувала, про які маршрути йдеться і скільки може коштувати проїзд.

 

Дороги

Голова "Укрдорінвест" Олена Криворучко днями розповіла, що "Укравтодор", разом зі Світовим банком, проаналізував 10 доріг, які можна вдосконалити або перебудувати. З них виділили три напрямки, у яких є потенціал стати першими концесійними або, простіше кажучи, платними дорогами України. Серед них, наприклад, напрямок Київ – Біла Церква. За словами Криворучко, щоб побудувати за цим маршрутом нову дорогу, потрібні $ 535 млн і три роки. При цьому, ввівши плату за проїзд, інвестор зможе повертати трохи більше 5% (майже $ 27 млн) на рік. Другий варіант, за словами чиновниці: 60 км на ділянці Львів – Краковець. На будівництво нової дороги тут знадобляться $ 290 млн і два роки, а заробляти інвестори зможуть по $ 4 млн на рік. Нарешті, в напрямку Львів – Тернопіль можна розширити дорогу з двох смуг до чотирьох. На це знадобляться $ 293 млн і, за оцінками експертів, близько трьох років. Заробляти підрядники на цій дорозі зможуть по $ 35 млн на рік. Однак, за словами Криворучко, складнощі полягають не тільки в тому, щоб знайти інвесторів для цих проектів, а й в тому, щоб подолати небажання простих українців користуватися платними дорогами. Особливо з урахуванням того, що при появі платних магістралей завжди повинні бути безкоштовні альтернативи.

 

За 4 літри бензину

Але, за словами транспортного експерта Олександра Кави, проблема полягає не в тому, щоб залучити українців до використання платних доріг.

"У нас проблема зараз в іншому – нам потрібно зацікавити інвесторів приходити і вкладати гроші в такі проекти. А потім вже інвестор сам знайде можливість переконати громадян користуватися цією", – пояснює він.

Експерт не виключає, що підрядники, щоб привернути автомобілістів, пропонуватимуть різні тарифні плани – наприклад, суттєві знижки для тих, хто користується дорогою часто. При цьому, на думку Кави, проїзд дорогою Київ – Біла Церква (відстань становитиме приблизно 60 км) може коштувати приблизно як 2-3, а максимум 4 літри бензину. Тобто проїзд по цій дорозі коливатиметься від 60 до 120 грн. Щоправда, розповів експерт і про проблеми, які існують сьогодні.

"Наприклад, дорога від Львова до польського кордону (Львів – Краковець. – Авт.). Там зараз камінь спотикання – контрольно-пропускний пункт. Потрібно вирішувати питання з митницею, а також Польщею з приводу створення максимально швидкої процедури контролю. Адже якщо людина заплатить за дорогу, проїде нею, заощадить півгодини свого часу, а потім 6 годині  стоятиме на кордоні – це нікого не стимулюватиме цією дорогою користуватися", – резюмує фахівець.


 

  • 7 місяців потому...
Опубліковано

не зовсім про "платні дороги", але теми опосередньо стосується

Платні дороги в Україні: що задумав Кабмін і скільки це коштує у сусідів

Цитувати

Як працюють платні дороги в Європі

Дмитрий Иванческул Субота, 5 жовтня 2019

Кабінет міністрів України напередодні видав ідею, яка, як очікується, могла б дещо допомогти з вирішенням гнітючої проблеми поганих доріг в Україні. Зокрема міністр інфраструктури Владислав Криклій висловив думку, що в Україні було б непогано встановити окрему плату для іноземців. Судячи з усього, мова йде виключно про великі вантажівки. Однак не виключено, що в процесі в ідею можуть додати і звичайних туристів, які на своїх авто подорожують по Україні.

"Апостроф" розповідає, що задумали в уряді і як йдуть справи у сусідів.

Гроші і дороги

"Для іноземців плануємо ввести платний проїзд по дорогах України. Адже вони не завжди купують акцизи, і виходить не зовсім справедливо по відношенню до наших автомобілістів, які платять акциз", - розповів напередодні Криклій.

Його ідея досить проста: змусити іноземців платити за використання українських доріг, щоб згодом витратити отримані гроші на ремонт українських доріг. Але чи спрацює вона і чи так багато отримає Україна коштів - це велике питання.

Він зазначив, що Україна втрачає кошти, коли в країну заїжджає велика фура з повними баками пального, проїжджає тисяч кілометрів українських доріг, але нічого за це не платить. Це, на його думку, серйозна проблема, яку необхідно вирішити.

Криклій заявив, що в Кабміні мають намір розробити механізм оплати, який згодом буде внесено на розгляд Верховної Ради.

Що взагалі задумали в Кабміні

Раніше Кабмін оприлюднив свою програму на 5 років, в якій, звичайно ж, знайшлося місце і для дорожнього питання.

У планах Кабміну привести в хороший стан 24 тисячі кілометрів доріг в Україні. Це всі головні дорожні артерії країни. Для загального поліпшення стану доріг в Кабміні планують впровадити ефективну систему контролю якості будівництва автодоріг. Також планується поліпшити їх безпеку за рахунок впровадження європейських практик будівництва та ремонту доріг.

Планується також будівництво перших платних і концесійних доріг.

Що з дорогами у сусідів

В Європі платні дороги існують вже дуже і дуже довго. Так, родоначальниками платних доріг можна вважати англійців. Там ще з 1706 по 1870 роки діяли трасти, які стягували плату за проїзд тими чи іншими дорогами. Отримані в результаті кошти спрямовувалися на будівництво нових доріг та інфраструктури.

У країнах Європи вже в ХХ столітті також була поширена практика існування платних доріг. За отримані кошти здійснювалося будівництво мостів і тунелів.

Зараз майже у всіх країнах Європи і у сусідів України є платні дороги, які контролюються або країною, або приватною фірмою. Є навіть країни, в яких за платні дороги відповідають приватні фірми з інших країн. Оплата стягується через автомати на пунктах в'їзду на платну дорогу.

Ціни, що цілком логічно, всюди різні. Крім власне одноразової плати за проїзд, також існує можливість покупки своєрідного "абонементу", який дозволяє користуватися дорогою протягом дня, тижня, місяця. Такі короткострокові "абонементи" коштують до 15 євро, а тривалі - від 60 до 100 євро. Ціни, знову ж таки, залежать від країни.

У деяких країнах також існує оплата за кожні 100 кілометрів доріг. Тут ціни теж "скачуть". Для прикладу у Великій Британії такий проїзд для легковика обійдеться в 1-2 євро, в той час як в сусідній з Україною Польщі - від 3 до 28 євро. А в Італії існує лише одна ціна - 11,4 євро.

Найдорожче кататися в Європі на дорогах Польщі, Греції, Іспанії, Італії та Франції. Там ціна може бути вище 10 євро і навіть, як ми зазначили, до 28 євро.

У сусідній Білорусі також є платні дороги. Кошти стягуються з водіїв з країн, які не входять до Митного союзу. Плата - від 4 євроцентів за кожен кілометр дороги.

У Румунії ж, наприклад, діють "абонементи", вартістю від 3 євро за 7 днів, до 28 євро за рік. Так само працюють і платні дороги в Молдові: 7 днів коштують 4 євро, а 15 днів - 8 євро.

Дмитрий Иванческул

 

Опубліковано

Не дочекаюсь, але ідеальний варіант якби будували не на місці існуючих доріг, а поряд новий автобан. Іноді дешевше буде проїхатись автобаном ніж ремонтувати підвіску. Правда не зрозумів чи дорожній податок залишиться в тому ж розмірі чи щось буде змінюватись

Опубліковано
15 хвилин тому, Amor сказано:

Правда не зрозумів чи дорожній податок залишиться в тому ж розмірі чи щось буде змінюватись

ти про який ще "дорожній податок"? Немає ніякого "дорожнього податку" в нас. 

Є відрахування частини акцизу на пальне, яка йде в Дорожній фонд (в 2018-му це 50%, в цьому мало бути 75%), то ти може це маєш на увазі? Якщо так, то яким боком це має відноситись до платних доріг?

Опубліковано
4 годин тому, jack74 сказано:

ти про який ще "дорожній податок"? Немає ніякого "дорожнього податку" в нас. 

...

 "Наріт" в темі, де потрібно йому,  решта - піфіг ІМХО

Опубліковано
33 минуты назад, Volyniaka сказал:

Наріт" в темі, де потрібно йому,  решта - піфіг ІМХО

Це тут до чого?

Опубліковано
7 хвилин тому, volks сказано:

В смислі? Який наріт в якій темі? Які податки? 

"Наріт" - в смислі "народ", той який голосує бездумно

Податки : мав на увазі нові ініцативи ЗЕ-команди щодо позбавлення ФОПів надання послуг.

Опубліковано
1 минуту назад, Volyniaka сказал:

"Наріт" - в смислі "народ", той який голосує бездумно

Податки : мав на увазі нові ініцативи ЗЕ-команди щодо позбавлення ФОПів надання послуг.

І до чого тут дорожній податок?

Опубліковано
3 хвилин тому, volks сказано:

І до чого тут дорожній податок?

Звісно не до чого... Але про що б ми не говррили - говоримо про гроші ;)

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.



×
×
  • Створити...