Перейти до змісту

підкажіть по платі 12в


PEACH

Рекомендовані повідомлення

Опубліковано

спаяв з акумів 18650 акумулятор на 12в орієнтовно на 6А для скутера. Пробував - заводит стартером без проблем.

Питання в наступному - яку плату чи регулятор поставити перед цим акумулятором щоб він довше прослужив на мопеді?

Опубліковано

шось таке. тільки підібрати по вольтажу і амперажу шоб було не менше струма стартера http://www.ebay.com/itm/4S-30A-Li-ion-Lithium-18650-Battery-Cell-BMS-PCB-Protection-Balance-Board-14-8V-/122361496073?hash=item1c7d504209:g:VDMAAOSwiDFYPT7L

 

Опубліковано
17 хвилин тому, laser сказано:

шось таке. тільки підібрати по вольтажу і амперажу шоб було не менше струма стартера http://www.ebay.com/itm/4S-30A-Li-ion-Lithium-18650-Battery-Cell-BMS-PCB-Protection-Balance-Board-14-8V-/122361496073?hash=item1c7d504209:g:VDMAAOSwiDFYPT7L

 

можливо я неправильно задав запитання :)

я взяв 3х3акума 18650 ємністью 2200мА

3х2200мА = 6,6А, але оскільки вони старенькі то біля 4А залишилось, чого вистачає для старту :)

3 акума на 4,2в = 12,6в

тобто потрібна плата на вході до акумулятора щоб не було перезаряду від генератора мопеда

Опубліковано

блін якась каша з базовими поняттями.

6,6А і 6,6А/г - це зовсім різні речі (струм і ємкість).

сама ж ємкість при послідовному підключенні банок - не додається, а лише при паралельному плюсується.

тобто ця зборка у три послідовні елементи має ~ 2000mAh, цього мало, так як штатний свинцевий має щонайменше удвічі більшу ємкість.

покатаєшся зі світлом - проясниться цей момент.

4,2 Вольта - це перезаряд, для Li-ion робоча напруга 3,7В, саме від цієї цифри потрібно відштовхуватись при розрахунку.

@laser дав правильне посилання на стабілізатор-балансир.

якби ти зібрав з однаково зношених вісьми банок батарею як по схемі, впринципі б вистачило і штатного\заводського\рідного релє-регулятора.

4s2p-lipo-battery-packs.jpg

Опубліковано
17 хвилин тому, Deemon сказано:

 

взагалі  9 акумів 18650 3х3 :)

тобто берем 8 акумів паяєм по вашій схеміі білеше нічого не потрібно? а якщо вони заряджені до близько 4в  - тоді 4*4=16в не забагато буде для мопеда?

 

Опубліковано

все залежить від реле регулятора напруги.

якшо воно електронне і  чітко обрізає 14,8-15,0 вольт заряду, то акумам може нічого не буде, в перші 1-2 рази.

4 банки по 4,2 вольти = 16,8 максимальна робоча напруга і максимальна напруга зарядку.

якшо стартер буде заряжати до 15 вольт, то акуми будуть заряжені приблизно на 70-75%. тобто не 4 амепер/години а 2,8, не 6 а 4,2 ампер/години

 

якшо реле регулятор напруги не електронний а контактний, або його взагалі немає, тоді будуть проблеми.

 

якшо у вас 3 банки літія послідовно, то їхня максимальна робоча напруга і напруга кінця зарядки 12,6 вольт.

зарядите їх трохи більше, викіните в смітник.

якшо не поставити плату балансір - 1-2 заряда розряда і викіните в смітник.

якшо не поставити захист від розряду нижче 8,5-9 вольт - викіните в смітник.

 

номінальна робоча напруга 3-х акумуляторів = 11,1 вольт. що явно нижче свинцевого.

номінальна напруга 4х = 14,8, що явно вище свинцевого

якшо не прийняти спец. заходів вище нічого хорошого з цього не буде.

краще купити акумулятор який передбачений заводом.

для справки - свинцевий акум: кінцева напруга зарядку 14,8 вольт, свіжозаряжений як зняти клеми 13,6, свіжозаряжений як постоїть 12,8 вольт, номінальний 12в, розряджений -10 вольт.

 

крім того, якшо ви взяли акумулятори з ноутбука, то вони не передбачені на великі струми розряду-зарядку.

точно не пам'ятаю, відкрийте даташит .але там для нормальної довготермінової роботи зарядний розрядний струм не повинен перевищувати близько 2А на банку. - інакше, правильно, викіните в смітник.

для такого діла як у вас слід використовувати спец. банки з великою токовіддачею.

Опубліковано
9 хвилин тому, Deemon сказано:

4,2 Вольта - це перезаряд, для Li-ion робоча напруга 3,7В, саме від цієї цифри потрібно відштовхуватись при розрахунку.

4.2В - це напруга при 100% зарядженій банці (в старому ноуті рекомендувалось заряджати батарею до 90%), 3.7В - це "номінальна" напруга елемента Li-Ion. Ємність (накопичений заряд) при 4.2В і 3.7В - відрізняється в рази.

 

12 хвилин тому, Deemon сказано:

якби ти зібрав з однаково зношених вісьми банок батарею як по схемі, впринципі б вистачило і штатного\заводського\рідного релє-регулятора.

при 14В від генератора - 4 послідовних банки зарядяться до 14:4=3.5В в середньому на елементі, чого може бути недостатньо для стартера - хоча "вольтів" ніби й досить, але "амперів" може бракнути (і якщо не підзаряджати притомлені акуми 3-4 місяці - вони можуть вийти з ладу),

по 16В від генератора - буде по 4В на банці, буде досить "амперів", але "вольти" для стартера можуть бути зайві - повністю заряджений свинцевий акумулятор не може мати більше 13.2В.

 

тому якщо генератор вже притомлений - досить штатного реле заряду й 3 банки послідовно, якщо генератор бодрий - то спалить три банки послідовно, а якщо вчепити чотири елементи послідовно - то акум може спалити стартер.

тому плата @laser не підходить (якщо генератор видає понад 16В, або менше 14В, або більше 14В)

 

2 хвилин тому, PEACH сказано:

а якщо вони заряджені до близько 4в  - тоді 4*4=16в не забагато буде для мопеда?

вони не зарядяться більше, ніж може видати генератор. якщо він видає 16В - то зарядяться до 4х4=16В, якщо видає 17В - то зарядяться до 16.8В.

але і 16В, і 16.8В може вилитись в ремонт/заміну стартера

 

тому на постійно - краще не ставити літій на скутер (або заряджати не на скутері, а мережевою зарядкою для літія).

Опубліковано

Якщо скутер 50 кубовий, моторчик стартера там маленький, за умови справної паливної системи - можна спробувати експлуатацію, серйозно набокопорити навряд вдасться.

Тим паче в ланцюзі стартера є запобіжник, ну і реле регулятор - точно на електронній базі, стабілізує досить широкий розбіг напруги з генератора, від 11 вольт на х.х до 15-16 на максимальних обертах.

Давненько бачив відос, де чоловік з А123 банок по схемі 4 послідовно-2 в паралель, зробив собі заміну штатної батарейки для H.D. 1200 Sportster. 

Суть ідентична, єдиний момент що в таких елементах величезна токовіддача, але робота там огого...

 

Опубліковано

@laser дякую за найбільш вичерпну відповідь!

ще питання - що тоді можна поставити щоб саморобний акум на 18650 з 3 по 3 = 9 елементів тільки запускав двигун і не заряджався від генератора мопеда?

буде заряджатись по мірі необхідності від мережевої зарядки 

Опубліковано

@PEACH

1 хвилина тому, PEACH сказано:

не заряджався від генератора

 

постав кнопку без фіксації

 

шо за мопед?

Опубліковано

нормально розімкнуту кнопку. при натисканні на яку підключається акум. ви заводитесь далі пальця забрав і все.

Опубліковано
1 хвилина тому, Oli сказано:

@PEACH

 

постав кнопку без фіксації

 

 

ви про що?

1 хвилина тому, Oli сказано:

@PEACH

 

 

 

шо за мопед?

яке уе має значення?

Опубліковано
1 хвилина тому, PEACH сказано:

ви про що?

 

щоб не заряджався від генератора.

 

1 хвилина тому, PEACH сказано:

яке уе має значення?

хотів глянути який там генератор

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.



×
×
  • Створити...