Перейти до змісту

підкажіть по платі 12в


PEACH

Рекомендовані повідомлення

спаяв з акумів 18650 акумулятор на 12в орієнтовно на 6А для скутера. Пробував - заводит стартером без проблем.

Питання в наступному - яку плату чи регулятор поставити перед цим акумулятором щоб він довше прослужив на мопеді?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

шось таке. тільки підібрати по вольтажу і амперажу шоб було не менше струма стартера http://www.ebay.com/itm/4S-30A-Li-ion-Lithium-18650-Battery-Cell-BMS-PCB-Protection-Balance-Board-14-8V-/122361496073?hash=item1c7d504209:g:VDMAAOSwiDFYPT7L

 

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

17 хвилин тому, laser сказано:

шось таке. тільки підібрати по вольтажу і амперажу шоб було не менше струма стартера http://www.ebay.com/itm/4S-30A-Li-ion-Lithium-18650-Battery-Cell-BMS-PCB-Protection-Balance-Board-14-8V-/122361496073?hash=item1c7d504209:g:VDMAAOSwiDFYPT7L

 

можливо я неправильно задав запитання :)

я взяв 3х3акума 18650 ємністью 2200мА

3х2200мА = 6,6А, але оскільки вони старенькі то біля 4А залишилось, чого вистачає для старту :)

3 акума на 4,2в = 12,6в

тобто потрібна плата на вході до акумулятора щоб не було перезаряду від генератора мопеда

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

блін якась каша з базовими поняттями.

6,6А і 6,6А/г - це зовсім різні речі (струм і ємкість).

сама ж ємкість при послідовному підключенні банок - не додається, а лише при паралельному плюсується.

тобто ця зборка у три послідовні елементи має ~ 2000mAh, цього мало, так як штатний свинцевий має щонайменше удвічі більшу ємкість.

покатаєшся зі світлом - проясниться цей момент.

4,2 Вольта - це перезаряд, для Li-ion робоча напруга 3,7В, саме від цієї цифри потрібно відштовхуватись при розрахунку.

@laser дав правильне посилання на стабілізатор-балансир.

якби ти зібрав з однаково зношених вісьми банок батарею як по схемі, впринципі б вистачило і штатного\заводського\рідного релє-регулятора.

4s2p-lipo-battery-packs.jpg

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

17 хвилин тому, Deemon сказано:

 

взагалі  9 акумів 18650 3х3 :)

тобто берем 8 акумів паяєм по вашій схеміі білеше нічого не потрібно? а якщо вони заряджені до близько 4в  - тоді 4*4=16в не забагато буде для мопеда?

 

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

все залежить від реле регулятора напруги.

якшо воно електронне і  чітко обрізає 14,8-15,0 вольт заряду, то акумам може нічого не буде, в перші 1-2 рази.

4 банки по 4,2 вольти = 16,8 максимальна робоча напруга і максимальна напруга зарядку.

якшо стартер буде заряжати до 15 вольт, то акуми будуть заряжені приблизно на 70-75%. тобто не 4 амепер/години а 2,8, не 6 а 4,2 ампер/години

 

якшо реле регулятор напруги не електронний а контактний, або його взагалі немає, тоді будуть проблеми.

 

якшо у вас 3 банки літія послідовно, то їхня максимальна робоча напруга і напруга кінця зарядки 12,6 вольт.

зарядите їх трохи більше, викіните в смітник.

якшо не поставити плату балансір - 1-2 заряда розряда і викіните в смітник.

якшо не поставити захист від розряду нижче 8,5-9 вольт - викіните в смітник.

 

номінальна робоча напруга 3-х акумуляторів = 11,1 вольт. що явно нижче свинцевого.

номінальна напруга 4х = 14,8, що явно вище свинцевого

якшо не прийняти спец. заходів вище нічого хорошого з цього не буде.

краще купити акумулятор який передбачений заводом.

для справки - свинцевий акум: кінцева напруга зарядку 14,8 вольт, свіжозаряжений як зняти клеми 13,6, свіжозаряжений як постоїть 12,8 вольт, номінальний 12в, розряджений -10 вольт.

 

крім того, якшо ви взяли акумулятори з ноутбука, то вони не передбачені на великі струми розряду-зарядку.

точно не пам'ятаю, відкрийте даташит .але там для нормальної довготермінової роботи зарядний розрядний струм не повинен перевищувати близько 2А на банку. - інакше, правильно, викіните в смітник.

для такого діла як у вас слід використовувати спец. банки з великою токовіддачею.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

9 хвилин тому, Deemon сказано:

4,2 Вольта - це перезаряд, для Li-ion робоча напруга 3,7В, саме від цієї цифри потрібно відштовхуватись при розрахунку.

4.2В - це напруга при 100% зарядженій банці (в старому ноуті рекомендувалось заряджати батарею до 90%), 3.7В - це "номінальна" напруга елемента Li-Ion. Ємність (накопичений заряд) при 4.2В і 3.7В - відрізняється в рази.

 

12 хвилин тому, Deemon сказано:

якби ти зібрав з однаково зношених вісьми банок батарею як по схемі, впринципі б вистачило і штатного\заводського\рідного релє-регулятора.

при 14В від генератора - 4 послідовних банки зарядяться до 14:4=3.5В в середньому на елементі, чого може бути недостатньо для стартера - хоча "вольтів" ніби й досить, але "амперів" може бракнути (і якщо не підзаряджати притомлені акуми 3-4 місяці - вони можуть вийти з ладу),

по 16В від генератора - буде по 4В на банці, буде досить "амперів", але "вольти" для стартера можуть бути зайві - повністю заряджений свинцевий акумулятор не може мати більше 13.2В.

 

тому якщо генератор вже притомлений - досить штатного реле заряду й 3 банки послідовно, якщо генератор бодрий - то спалить три банки послідовно, а якщо вчепити чотири елементи послідовно - то акум може спалити стартер.

тому плата @laser не підходить (якщо генератор видає понад 16В, або менше 14В, або більше 14В)

 

2 хвилин тому, PEACH сказано:

а якщо вони заряджені до близько 4в  - тоді 4*4=16в не забагато буде для мопеда?

вони не зарядяться більше, ніж може видати генератор. якщо він видає 16В - то зарядяться до 4х4=16В, якщо видає 17В - то зарядяться до 16.8В.

але і 16В, і 16.8В може вилитись в ремонт/заміну стартера

 

тому на постійно - краще не ставити літій на скутер (або заряджати не на скутері, а мережевою зарядкою для літія).

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Якщо скутер 50 кубовий, моторчик стартера там маленький, за умови справної паливної системи - можна спробувати експлуатацію, серйозно набокопорити навряд вдасться.

Тим паче в ланцюзі стартера є запобіжник, ну і реле регулятор - точно на електронній базі, стабілізує досить широкий розбіг напруги з генератора, від 11 вольт на х.х до 15-16 на максимальних обертах.

Давненько бачив відос, де чоловік з А123 банок по схемі 4 послідовно-2 в паралель, зробив собі заміну штатної батарейки для H.D. 1200 Sportster. 

Суть ідентична, єдиний момент що в таких елементах величезна токовіддача, але робота там огого...

 

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

@laser дякую за найбільш вичерпну відповідь!

ще питання - що тоді можна поставити щоб саморобний акум на 18650 з 3 по 3 = 9 елементів тільки запускав двигун і не заряджався від генератора мопеда?

буде заряджатись по мірі необхідності від мережевої зарядки 

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

@PEACH

1 хвилина тому, PEACH сказано:

не заряджався від генератора

 

постав кнопку без фіксації

 

шо за мопед?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

нормально розімкнуту кнопку. при натисканні на яку підключається акум. ви заводитесь далі пальця забрав і все.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

1 хвилина тому, Oli сказано:

@PEACH

 

постав кнопку без фіксації

 

 

ви про що?

1 хвилина тому, Oli сказано:

@PEACH

 

 

 

шо за мопед?

яке уе має значення?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

1 хвилина тому, PEACH сказано:

ви про що?

 

щоб не заряджався від генератора.

 

1 хвилина тому, PEACH сказано:

яке уе має значення?

хотів глянути який там генератор

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.



×
×
  • Створити...