Перейти до змісту

Закриття ФОПа (підприємця)


jack74

Рекомендовані повідомлення

Отже, нова "актуальна тема" в суспільстві - закриття "підприємця"

zakrutu_pidpruemcja_new.jpg

 

Закриття ФОПа в "реєстратора" ОНЛАЙН - на сайті "Порталу державних послуг":

Державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця за її рішенням

Показати прихований контент  

Увага! Щоб скористатися цією послугою, потрібно використати власний електронно-цифровий підпис (ЕЦП) (наприклад податкової або банку, що Вас обслуговує).

Довідник, як отримати ЕЦП, за цим посиланням.

Крок 1

Оберіть уважно регіон, де зареєстровано ФОП. Зважайте на те, що реєстратори з іншого регіону фізично не зможуть виконувати дії в реєстрі по іншій області.

Крок 2

Уважно перевірте Ваші дані, які будуть використані для Вашої заяви, та заповніть форму з Вашими контактними даними (телефон, email).

Якщо Ви помітили помилки у ІПН або інших вже визначених полях, треба звернутися до місця де їх було введено в систему.

Має також значення мова, все повинно бути визначено тільки українською мовою.

Крок 3

Натисніть кнопку "Замовити послугу". Після цього Вас буде перенаправлено на сторінку підписання Вашої електронної заяви ЕЦП (електронно-цифровим підписом). Дотримуйтесь підказок.

Після цього Ваша заявка буде прийнята в роботу.

Після аналізу наданої Вами інформації держслужбовець може прийняти або позитивне рішення - виконати державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності ФОП за Вашою заявою, або вмотивовано відмовити.

Крок 4

Після опрацювання звернення держслужбовцем Ви отримаєте відповідь про проведену державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності на адресу електронної пошти, вказану при реєстрації заяви, або вмотивовану відмову.

Крок 5

На цьому послуга вважається наданою, але після отримання позитивної відповіді Вам обов'язково треба звернутися на протязі 10 діб до Вашої податкової інспекції згідно реєстрації. Там треба подати ліквідаційні звіти та виконати інші дії для завершення закриття Вашого ФОП.

Ви завжди можете звернутися з Вашими питаннями на форум.

Hide  
пишуть,що працює, і що не потрібно сунути свою попу в ЦНАП, але що довго чекають відповідь (до тижня). Я не користувався, хто скористується - відпишіться

 

цитата по темі від @rl72

On 14.12.2016 at 21:46, rl72 сказано:

Утікаємо від ЄСВ — ліквідовуємо «сплячого» підприємця

Показати прихований контент  

«Адью!»

Якщо ви не плануєте в найближчому майбутньому повертатися на бізнес-терени, вихід один — зняття з держреєстрації5. Дот того ж — чим швидше, тим краще. Але потрібно встигнути до Нового року, якщо не хочемо сплачувати ЄСВ «з повітря». Стисло нагадаємо алгоритм дій:5 Про те, як це зробити, ми писали в статті «Game over, або Як ФОП припинити діяльність» (журнал «Бухгалтер 911», 2015, № 6).1. Для розреєстрації подається (держреєстратору, у тому числі нотаріусу) форма № 12. Якщо подавати її підете особисто, візьміть із собою паспорт і код. Довірена особа (якщо таку покличите на допомогу) повинна подати держреєстратору примірник нотаріально засвідченої довіреності (її нотаріально засвідчену копію).d7a5503dc4a8c1e48383cf00a478b1e3.pngФорму реєстраційної картки № 12 затверджено наказом № 3268/56.

6 Наказ Мін’юсту «Про затвердження форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» від 18.11.2016 р. № 3268/5.

Якщо вирішите усе надіслати поштою (таке теж можливо), врахуйте, що достовірність підпису заявника на розреєстраційній заяві має бути засвідчено нотаріально.Електронний спосіб подання документів у цьому випадку недоступний 0daa6133e094f21d6b7e032c999427b8.png. Це не тішить. Особливо на фоні недавнього «урізання екстериторіальності» реєстраційних дій.Нагадаємо: зараз «паперова» держреєстрація проводиться незалежно від місця знаходження юр- або фізособи лише в межах області, м. Киева7.7 Подробиці знайдете в недавній статті «Новації держреєстрації і не лише» (журнал «Бухгалтер 911», 2016, № 46).d7a5503dc4a8c1e48383cf00a478b1e3.pngПовна незалежність від місця знаходження юр- або фізособи збережена лише для держреєстрації на підставі документів, поданих в електронній формі.

2. Чекаєте, поки держреєстратор позбавить вас підприємницького статусу. Це займе не більше доби. Нагадаємо: згідно зі ст. 26 Закону про держреєстрацію8 розгляд документів, поданих для державної реєстрації, щодо юросіб та фізосіб-підприємців здійснюється протягом 24 годин після надходження документів.

8 Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців» від 15.05.2003 р. № 755-IV.Сплата адміністративного збору при цьому не передбачена (не плутати із платою нотаріусу)!3. У день розреєстрації держреєстратор повідомить податківців про те, що ви вже більше не підприємець ( п. 2 ст. 13 Закону про держреєстрацію).4. І цього ж дня податківці зобов’язані зняти вас з обліку (п.п. 1 п.п. 11.22 Порядку № 15889). Утім, щоб усе було напевно, краще ще й особисто повідомити їх про те, що ви більше не підприємець. Перевірити, чи зняли вас податківці з обліку, можна за цим посиланням: sfs.gov.ua/businesspartner (увівши свої П. І. Б. та код).9 Порядок обліку платників податків і зборів, затверджений наказом Мінфіну від 09.12.2011 р. № 1588.Далі ви стоятимете у податківців на обліку як особа, яка раніше отримувала доходи від підприємницької діяльності. Така особа зобов’язана закрити усі «хвости» щодо підприємницької діяльності, подати деку за відповідний рік (за рік реєстрації припинення підприємницької діяльності) та провести остаточний розрахунок за нею.2019b9ff0cea3c1c0befb7f668714d3a.pngДеку потрібно подати в «підприємницький» строк — не пізніше 09.02.2017 р. (консультація в категорії 135.02 ЗІР). За наступні роки дека подаватиметься лише за наявності на те підстав (нарівні зі звичайними «фізиками»).

У свою чергу податківці в майбутньому ще зможуть прийти до вас з податковою перевіркою підприємницького періоду. Але це потім, а що ж зараз?

А зараз вам потрібно подати річну декларацію про доходи за 2016 рік (строк — не пізніше 09.02.2017 р.). Якщо не було діяльності, подавайте її з прочерками за підприємницькими доходами (зрозуміло, в цьому випадку питання щодо сплати ПДФО та військзбору не стоїть: сплачувати однозначно не потрібно).Що ж до ЄСВ, то за відсутності діяльності його так само сплачувати теж не доведеться (за 2016 рік). Але незважаючи на це, Звіт за формою № Д5 слід подати (хоча б і з прочерками): за період з 01.01.2016 р. і до дати зняття з держреєстрації ( абз. 5 ч. 8 ст. 9 Закону про ЄСВ). Конкретний строк подання такого Звіту законодавством не встановлено. Логічно припустити, що його потрібно подати до початку перевірки з ЄСВ, але не пізніше 09.02.2017 р.2019b9ff0cea3c1c0befb7f668714d3a.pngСтатус форми «ліквідаційна».

Але найбільше в цій ситуації нас цікавить ЄСВ за 2017 рік: чи не змусять сплачувати його? Адже для того, щоб знятися з обліку як платник ЄСВ, підприємцеві обов’язково потрібно пройти перевірку щодо цього внеску ( ч. 1 ст. 5 Закону про ЄСВ). А її навряд чи встигнуть провести до 2017 року.

Поспішаємо вас заспокоїти: щойно фізособа втратить статус підприємця, починаючи із сплати за наступний місяць така необхідність відпаде 4f88799a72728ad3d3aa6f907b49be67.png.dcf9218704f121c4f7909bf97c3894bc.pngДержреєстратор зареєстрував припинення діяльності — вже за наступний місяць ЄСВ сплачувати не потрібно!

Навіть якщо ЄСВ-перевірка ще не пройшла. Адже останній звітний період у такого підприємця закінчується днем його зняття з держреєстрації ( абз. 5 ч. 8 ст. 9 Закону про ЄСВ). За наступні періоди-місяці сплачувати нічого не потрібно.

Отже, йому залишиться тільки розрахуватися за ЄСВ за 2016 рік (а якщо діяльність не велася, то і ЄСВ дорівнюватиме нулю). А за 2017 рік нічого сплачувати не доведеться.А якщо… припинення зареєструвати вийде тільки в січні? За січень заплатити ЄСВ доведеться. Але знову ж таки: тільки за січень, сплачувати його за увесь 2017 рік необхідності не буде!

Hide  

 

і Коротка "інструкція" "процесу" від "Бухуслугі":

Показати прихований контент  

Як закрити підприємця в 2017 році?

Стаття призначена для тих підприємців, які вирішили "зав'язати" з підприємницькою діяльністю і закрити своє СПД (ФОП-фізична особа-підприємець).

У зв'язку з останніми нововведеннями 2017р. велика частина підприємців прийняла рішення закритися.

Нагадаємо, з початку 2017 року, для ФОП, які на єдиному податку, податки зросли в два раз, а підприємців на загальній системі змусили сплачувати ЄСВ навіть при відсутності доходу. Це змушує багатьох закрити "свого" ФОП.

У зв'язку з великою кількістю питань, по закриттю ФОП, ми вирішили допомогти підприємцям розібратися, як самостійно закритися. Але перед тим як приступити до процедури закриття, рекомендуємо прочитати з цією публікацією, ще деякі матеріали по темі закриття підприємця:

Зняття з обліку в реєстраційній службі

Вихід там, де вхід. Закриття підприємця починається з реєстраційної служби, де Ви реєстрували свого підприємця (за місцем реєстрації).

  1. Подати документи можете декількома способами:
  • безпосередньо держ.реєстратору в паперовому вигляді
  • надіслати поштою;
  • подати заяву в електронному вигляді;

При подачі Заяви на припинення діяльності, безпосередньо держ.реєстратору.

При подачі документів держ.реєстратору, в реєстраційній службі, Вам потрібно подати документи за місцем реєстрації. Якщо подаєте в Києві, то можна звернутися в будь-яку адміністрацію міста, не залежно від района міста, в якому ви зареєстровані. В інших областях, можна звертатися в будь-яку адміністрацію області, в якій прописаний підприємець що закривається. Якщо заява подається в електронному вигляді, то проведення процедури не залежить від того, де знаходиться фізична особа.

Які документи подаються держ.реєстратору при закритті ФОП?

В Форме 12 потрібно заповнити, ПІБ а також ваш код, і поставити "галочки" (як ви хочете отримати виписку про припинення діяльності, в електронному вигляді або в паперовому "на руки", поштою і якщо так, то на яку адресу) і підписати Заяву.

Якщо Ви вирішите подати Заяву про припинення діяльності (Форму №12) поштою.

При відправці документів про припинення діяльності поштою, Вам необхідно відправити Заяву з повідомленням про вручення та описом вкладення вмісту. При цьому, підпис підприємця на реєстраційній заяві, Форме 12, повинна бути завірена нотаріусом.

Реєстрація припинення діяльності підприємця в електронному вигляді.

Реєстрація припинення діяльності підприємця може здійснюватися в електронному вигляді на порталі електронних сервісів. Але для електронної реєстрації припинення діяльності фізичної особи-підприємця, Вам необхідно мати електронні ключі. (На сайті стверджують, що можливо провести реєстрацію, ключами будь АЦСК). Провести реєстрацію заяви можна через розділ «Реєстрація юридичних осіб та фізичних-осіб підприємців».

  1. Забрати документы

Вам відразу ж, або на наступний день, після подання Заяви про припинення діяльності, адміністратор видає «Повідомлення». У даному повідомленні буде зазначено, що з дати внесення інформації про припинення діяльності підприємця до Єдиного реєстру, фізична особа втрачає статус підприємця.

З цього часу Ви "БІЛЬШЕ НЕ РАХУЄТЕСЬ СУБ'ЄКТОМ ПІДПРИЄМНИЦТВА", и ПОДАТКИ ВЖЕ НЕ СПЛАЧУЄТЕ, але це ще не означає, що Ви як підприємець повністю знятий з обліку.

На цьому, з адміністрацією "покінчено", переходимо до другого кроку.


Перевірити інформацію, про те, що Ви "закриті" в адміністрації можна на сайті Міністерства юстиції України, використовуючи безкоштовний пошук в ЄДР >>

Зняття з обліку в податковій службі

З податковою службою все так швидко і легко не вийде як в разі з адміністрацією. Тому як, закриваючи підприємця, Ви позбавляєте держ. скарбницю чергової порції сплачених податків, у зв'язку з чим, податківцям не захочеться відпускати Вас просто так.Laughing

Звертаємо увагу: після подачі Заяви про припинення діяльності в державну адміністрацію, ви як підприємець, продовжуєте "стояти" на обліку в податковій службі. Втрата статусу підприємця не означає автоматичного зняття з обліку в податковій службі. Податкова зніме вас з обліку як підприємця. Однак знявши з обліку як підприємця податкова продовжує враховувати вас в як фізичну особу - платника податків, який колись отримував доходи від підприємницької діяльності. Нагадуємо, порядок дій податкової служби після отримання відомостей про подачу заяви про припинення діяльності підприємцем, описаний в п. 11.22. порядку №1588.

Для зняття з обліку в податковій службі, Вам необхідно виконати ряд дій:

  1. Подаєте Заява про анулювання статусу платника єдиного податку или НДС. Звичайно, статус платника єдиного податку, повинні анулювати і податківці самостійно, так як вони "бачать" інформацію в ЄДР про статус підприємця, що він припинив діяльність, Але "наші" податківці відрізняються рідкісним даром .... З цього, настійно рекомендуємо подати Заяву самостійно (відразу ж, як тільки подали Заява про припинення діяльності в адміністрацію), і не сподіватися на податківців;
  2. Складаєте і подаєте в податкову службу останні "Ліквідаційні" звіти. Раніше трактування про терміни подачі звітності не було, але з огляду на, останні нововведення в 2017р., з 2017 р., підприємці повинні подати податкову декларацію та ЄСВ за останній базовий звітний період протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення діяльності;
  3. Сплачуєте останні податки і збори до дати припинення діяльності(до дати подачі Ліквідаційної звітності);
  4. Якщо Ви як ФОП, були відкриті до 2011 року, Вам необхідно ще отримати довідку з Пенсійного фонду про відсутність боргу по ЄСВ;
  5. Обов'язково закриваєте діючі рахунки в банках.

Увага! Всі звіти які Ви свого часу не подали за свого ФОП, - необхідно, таки подати за всі роки!

Після того, як ви закрилися в адміністрації і виконали зазначені вище необхідні дії, ви очікуєте перевірки податковою службою за період діяльності підприємцем . На сьогоднішній день ніяких термінів для такої перевірки не встановлено. З огляду на положення Податкового кодексу і закону про ЄСВ, контролюючі органи можуть перевірити вас за весь період з урахуванням строків позовної давності, передбачених статтею 102 Податкового Кодексу України:

  • з питань своєчасного декларування та повноти сплати податків протягом 1095 днів після дати подання останньої декларації;
  • з питань декларування та сплати ЄСВ - за весь період ( терміну давності немає)..

Однак, якщо Ви декларації не подавали, то термін в 1095 днів; не діє, і тому, з питань сплати податків і зборів вас можуть перевірити за будь-який період.

Увага! Чекати початок перевірки (аудиту) можна від місяця до року. Якщо Ви не хочете чекати і гадати, а що ж Вам "нарахують", Ви можете піти в податкову й написати заяву на ім'я начальника інспекції про те, що б Вам призначили перевірку. Подати цю заяву у вільній формі необхідно в канцелярію. Обов'язково подбайте, щоб у канцелярії Вам на копії заяви, поставили штамп про прийняття та поставили дату прийняття.

Якщо Ви всі звіти подавали вчасно, і вчасно платили всі податки, то швидше за все податківці до Вас не матимуть претензій . Але якщо у вас є не здані звіти, несплачені податки, не заповнена або заповнена з помилками книга, немає первинної документації (прибуткові / видаткові накладні, акти послуг, чеки), то Вам, швидше за все не вийде уникнути штрафів.

Зверніть увагу: таку заяву потрібно писати тільки в тому випадку, коли ви впевнені, що з вашою документацією, звітністю та податками все добре. 
Ми радимо всім підприємцям, не "викликайтеся" на перевірку податківцями , подаючи листи до канцелярії і смикаючи аудитора. Нехай термін давності йде на вашу користь. Чим більше пройде часу після діяльності, тим менше операцій і паперів потрапить під перевірку, а значить і менше ризиків. Але це, працює, якщо Ви всі звіти подавали вчасно.

Чекаючи перевірки, не втрачайте час: обов'язково зверніться до бухгалтеру або аудитору за проведенням перевірки свого обліку ( провести аудит ), ДО ТОГО як Ви подасте документи аудитору в податкову, а краще ще до адміністрації, тобто перед подачею заяви про закриття, а не після !!!! До того як Ви подасте заяву можливо ще виправити багато помилок. Після запуску механізму закриття, вже складніше, щось виправляти. У будь-якому випадку такий аудит може вберегти Вас від можливих питань податківців і нарахування штрафів.

Чи потрібно здавати звіти після закриття ФОП 

Після того, як Вас зняли з обліку в адміністрації і податковій службі, Ви більше не вважаєтесь фізичною особою-підприємцем, відповідно і звіти подавати в податкову, на далі, не потрібно.

АЛЕ!!! Крім ліквідаційних звітів які Вам необхідно подати при закритті підприємця, Вам необхідно в обов'язковому порядку подати всі звіти за всі періоди своєї діяльності як ФОП.

Надалі у фізичної особи зберігається обов'язок подання податкових декларацій, і сплати податків як фізичної особи.

Як відзвітувати колишньому підприємцю, якщо після закриття він отримав дохід?

Доходи підприємця, отримані після внесення запису до Єдиного держреєстру про припинення підприємницької діяльності, є доходами вже Фіз.Особи . Тому і звітувати по ним слід, як фізична особа. Податки відповідно ПДФО 18%, і Військовий збір 1,5%.

Отже, фізособі, щодо якої внесено запис до Єдиного держреєстру про закриття, в разі отримання доходів, потрібно подати декларацію про майновий стан і доходи за звітний календарний рік протягом 40 календарних днів , що настають за останнім днем звітного (податкового) року.

Закрити підприємця не складно, як здається на перший погляд, головне перед цим провести аудит, щоб в очікуванні перевірки спати спокійно .. Якщо Ви подавали всі звіти вчасно і сумлінно сплачували податки, то проблем із закриттям ФОП не виникне. Але якщо бентежать сумніви, то Ви завжди знаєте куди звернутися, «Аудит. Бухгалтерія. Аутсорсинг ».

Hide  
Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Тепер по "звітах" - мені незрозуміло, коли ж подавати "ліквідаціний" по ЄСВ? І за який період?

Ось що знайшов на форумі:

Про ліквідацію  

При ліквідації підприємства не забудьте подати податкову звітність

Якщо підприємство ліквідується, останнім податковим періодом щодо усіх податків, платником яких воно є, вважається період, на який припадає дата такої ліквідації. ДФС у м. Києві у листі від 23.11.2016 р. № 7611/С/26-15-12-05-11 вирішила нагадати, коли саме треба подати останню податкову звітність

Загальний алгоритм дій щодо податкової звітності та іншої інформації (документів), які надаються податківцям в разі ліквідації підприємства, наступний:
1) Платник податків зобов’язаний повідомляти контролюючим органам за місцем обліку платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов’язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації) (пп. 16.1.10 ПКУ).
2) Інформацію про призначення ліквідаційної комісії (ліквідатора) юридичної особи, відомості про яку включаються до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, контролюючий орган отримує з ЄДР.
Подавати додаткові документи з такою інформацію в орган ДФС юрособа не повинна.
3) До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає контролюючим органам звітність за останній звітний період. 
Ліквідаційний баланс складається після завершення розрахунків з кредиторами. Ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує його затвердження учасниками юрособи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юрособи, та забезпечує подання контролюючим органам (п. 11 ст. 111 ЦКУ). 
4) Відповідно до п. 7 ст. 111 ЦКУ ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам ДФС документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.
Такі документи потрібні для визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів та ЄСВ. 
Отже, після завершення розрахунків з кредиторами, але до зняття з реєстрації в контролюючому органі та скасування реєстрації юридичної особи, така юридична особа, в особі ліквідатора, є платником тих податків та зборів, щодо яких виникає об’єкт оподаткування. 
При цьому ліквідатор повинен подавати податкову звітність до контролюючого органу за основним місцем обліку або за неосновним місцем обліку аж по звітний період, на який припадає дата такої ліквідації (в тому числі, якщо ліквідація відбувається до закінчення такого звітного періоду). 
Щодо строків, коли треба подати таку податкову звітність, податківці посилаються на п. 49.1 ПКУ і говорять: це мають бути звичайні строки подання цієї звітності, встановлені ПКУ.

Hide  

це типу я "закриваюсь" в реєстратора, в податкову здаю звичайні звіти, а тоді чекаю, коли ж вони мене перевірять і "закриють", а доти і далі здаю звіти??? Чи просто чекаю, коли ті "ліквідатори" скажуть мені здати той "ліквідаційний"?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

А для чого тобі, ФОПу, розяснення щодо юридичних осіб?

"Ліквідатор" в цьому розясненні, це особа, яка здійснює ліквідацію юридичноі особи (фірми, підприємства). Для підпримця, ліквідатор ти сам і ніхто тобі нічого не вказує



Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

ну, там не написано, що це суто для юросіб... Напр., в п.2 фізособи згадуються... Тому я думав, що це загальний принцип, просто пояснення більш розжоване було для юросіб...

 

Нє, ну за ліквідатора, це зрозуміло :) Просто я на податківців цю назву переніс :)

Так коли ж той "ліквідаційний" звіт здавати, і за який період?

В твоїй цитаті (я прикріпив в перше повідомлення), вказується, що подавати треба відразу "ліквідаційну" за весь 2016-й рік, але в інших місцях пише, що нормальну, а ту ліквідаційну чи-то за перший місяць 2017-го, чи-то коли скажуть в податковій, чи-то, блін, за той самий 2016-, таку саму як здав, але вже з поміткою "ліквідаційна" (да, і такий варіант бачив!)

Короче, пів-ночі з "бубнами" заповняв-перевіряв-підписував-здавав декларації-звіти, шукав, читав - вже в голові повна каша...

 

І в "Електронному кабінеті платника податків" показує, що платником податку я вже не є, але от платником ЄСВ так і висю...

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

На тому ж форумі знайшов

Показати прихований контент  

Інформаційно – довідковий департамент ДФС на запитання щодо зняття з обліку ФОП, повідомляє таке.

Відповідно до ст. 67 Податкового кодексу України та Закону № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зняття з обліку у контролюючих органах фізичних осіб – підприємців здійснюється на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.

Відповідно до п. 11.22 розд. XI Порядку обліку платників податків і зборів (далі – Порядок) підставою для зняття фізичної особи - підприємця з обліку у відповідному контролюючому органі є відомості про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за її рішенням. Дата зняття з обліку фізичної особи - підприємця відповідає даті отримання відомостей про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.

Після державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізична особа продовжує обліковуватись у контролюючих органах як фізична особа - платник податків, яка отримувала доходи від провадження підприємницької діяльності. Така фізична особа має забезпечити остаточні розрахунки з податків від провадження підприємницької діяльності, в установлені строки подати відповідному контролюючому органу річну податкову декларацію за звітний рік, у якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.
Контролюючий орган може призначити та провести документальну перевірку такої фізичної особи - платника податків за наявності підстав та з урахуванням строків давності, передбачених Податковим кодексом України. 
При цьому, пунктом 3 розд. ІІ «Прикінцеві положення» Закону України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII встановлено, що у 2016 р перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб’єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або вимогами Кримінального процесуального кодексу України. Отже, на підставі поданої заяви платника податків (фізичної особи – підприємця) про проведення перевірки після прийняття рішення керівника контролюючого органу, яке оформлюється наказом, проводиться документальна позапланова перевірка.
При цьому, термін прийняття керівником контролюючого органу рішення про призначення документальної позапланової перевірки за заявою платника податків, Податковим кодексом України не визначено.

Щодо ЄСВ, то зняття з обліку платників єдиного внеску – фізичних осіб– підприємців, здійснюється контролюючими органами на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором, після проведення передбачених законодавством перевірок платників та проведення остаточного розрахунку (абз. 7 частини 1 ст. 5 Закону № 2464).
При цьому останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності такої фізичної особи (частина 8 ст. 9 Закону № 2464).

Платник єдиного внеску (фізична особа – підприємець) знімається з обліку після проведення перевірки (у разі її проведення) та здійснення остаточного розрахунку зі сплати єдиного внеску.
Датою зняття з обліку платника єдиного внеску є дата внесення запису до реєстру страхувальників.
Також відповідно до п. 9 розд. ІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Порядок № 435), у разі зняття з обліку у фіскальних органах страхувальник зобов’язаний подати звіт за останній звітний період до дати державної реєстрації припинення та звіти за попередні звітні періоди, якщо вони не подавались.
Разом з тим, відповідно до п. 11 розд. ІІ Порядоку № 435, якщо ЮО або ФОП не використовують працю ФО на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Звіт) за найманих працівників до органів доходів і зборів ними не подається.

ФОП, у тому числі ФОП платники ЄП, формують та подають до органів доходів і зборів Звіт самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, наступного за звітним періодом (п. 2 розд. ІІІ Порядку № 435).
ФОП, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані подавати самі за себе Звіт незалежно від того, чи ведуть вони підприємницьку діяльність, крім фізичних осіб - підприємців, зазначених у п. 3 розд. III Порядку № 435 (п. 13 розд. ІІ Порядку № 435).
Згідно з п. 3 розд. III Порядку № 435 ФОП платники ЄП звільняються від сплати за себе єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - ЄВ), якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Звіт зазначеними особами не подається.
Таким чином, якщо ЮО та ФОП не використовують працю ФО на умовах трудового договору (контракту), Звіт до органів доходів і зборів за найманих працівників ними не подається.
При цьому, ФОП, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані подавати звіт за себе незалежно від того, чи ведуть вони підприємницьку діяльність, крім ФОП платників ЄП, які є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

Щодо ПДФО, то відповідно до п. 177.5 ст. 177 ПКУ фізичні особи – підприємці, які здійснюють діяльність на загальній системі оподаткування, подають до контролюючого органу податкову декларацію за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені для річного звітного податкового періоду, в якій також зазначаються авансові платежі з податку на доходи.
Форма декларації про майновий стан і доходи затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 «Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи» (далі – податкова декларація).
Згідно з п.п. 49.18.5 п. 49.18 ст. 49 ПКУ податкові декларації, фізичними особами – підприємцями подаються за базовий (податковий) період, що дорівнює календарному року - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
Фізичні особи - підприємці, які зареєстровані протягом року в установленому законом порядку або перейшли із спрощеної системи оподаткування на загальну систему оподаткування, подають податкову декларацію за результатами звітного кварталу, в якому розпочата така діяльність або відбувся перехід на загальну систему оподаткування. Вперше зареєстровані підприємці в податковій декларації також зазначають інформацію про майновий стан та доходи станом на дату державної реєстрації підприємцем. Платники податку розраховують та сплачують авансові платежі у строки, визначені п.п. 177.5.1 п. 177.5 ст. 177 ПКУ, що настають у звітному податковому році (п.п. 177.5.2 п. 177.5 ст. 177 ПКУ).
Підпунктом 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 ПКУ визначено, що податкові декларації подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків), протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Відповідно до п. 46.3 ст. 46 ПКУ якщо згідно з правилами, визначеними ПКУ, податкова звітність з окремого податку складається наростаючим підсумком, податкова декларація за результатами останнього податкового періоду року прирівнюється до річної податкової декларації. У такому разі річна податкова декларація не подається.

Hide  

де сказано:

Цитувати

Щодо ЄСВ, то зняття з обліку платників єдиного внеску – фізичних осіб– підприємців, здійснюється контролюючими органами на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором, після проведення передбачених законодавством перевірок платників та проведення остаточного розрахунку. При цьому останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності такої фізичної особи.
Платник єдиного внеску (фізична особа – підприємець) знімається з обліку після проведення перевірки (у разі її проведення) та здійснення остаточного розрахунку зі сплати єдиного внеску.
Датою зняття з обліку платника єдиного внеску є дата внесення запису до реєстру страхувальників.

Тобто, наскільки я зрозумів, поки тебе перевіряють, тебе з обліку не знімають, а от коли перевірку завершать і все буде ОК, тоді датою зняття з обліку буде дата "реєстратора" (типу заднім числом)

 

А на рахунок "ліквідаційної", то, я так роблю висновок, що якщо "закрився" в реєстратора до нового року, то подавати потрібно було за 2016-й вже ліквідаційну. А якщо закриваєшся вже в 2017-му, то за 16-й - нормальну подається, а "ліквідаційну" - за 17-й

 

А я втулив нормальну по електронці :0026:Годину тому пихнув таку ж, але "ліквідаційну", друга квитанція поки не приходить... Певно, поїду в податкову і спробую пихнути ще й паперову ліквідаційну в віконечко :) (все-одно Декларацію везу)

 

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

1 година тому, jack74 сказано:

А я втулив нормальну по електронці :0026:Годину тому пихнув таку ж, але "ліквідаційну", друга квитанція поки не приходить...

прийшла друга квитанція, і ліквідаційну "прийняли" :)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

3 годин тому, jack74 сказано:

ну, там не написано, що це суто для юросіб... Напр., в п.2 фізособи згадуються... Тому я думав, що це загальний принцип, просто пояснення більш розжоване було для юросіб...

 

Нє, ну за ліквідатора, це зрозуміло :) Просто я на податківців цю назву переніс :)

Так коли ж той "ліквідаційний" звіт здавати, і за який період?

В твоїй цитаті (я прикріпив в перше повідомлення), вказується, що подавати треба відразу "ліквідаційну" за весь 2016-й рік, але в інших місцях пише, що нормальну, а ту ліквідаційну чи-то за перший місяць 2017-го, чи-то коли скажуть в податковій, чи-то, блін, за той самий 2016-, таку саму як здав, але вже з поміткою "ліквідаційна" (да, і такий варіант бачив!)

Короче, пів-ночі з "бубнами" заповняв-перевіряв-підписував-здавав декларації-звіти, шукав, читав - вже в голові повна каша...

 

І в "Електронному кабінеті платника податків" показує, що платником податку я вже не є, але от платником ЄСВ так і висю...

якщо "закрився" у 2016 - то має бути "ліквідаційна" за 2016, якщо "закрився" у 2017, то за 2016 0 нормальна звітна і "ліквідаційна" за 2017р.

 

а з платника ЄСВ знімуть після перевірки, щоб  зміг, у випадку якщо знайдуть  порушення і нарахують ЄСВ, заплатити (до)нараховану суму. ЄСВ ж персоніфіковане

 

 

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.


Hosting Ukraine
AliExpress WW


×
×
  • Створити...