Перейти до змісту

Радянська освіта


HWman

Рекомендовані повідомлення

Опубліковано

З приводу ролика з Очкиною.Треба сказати, освіта в СССР періоду Сталіна, Брежнєва або Горбачова мала свої відмінності. І, зрозуміло, що якість освіти в столицях і провінціях теж була різною. Попри зацікавленість влади у розвитку природничих наук, навіть ці вчені дуже ризикували, працюючи у відповідності до "генеральної лінії". Досить згадати, що заборони могли поширюватись на цілі науки, наприклад, кібернетику; з генетикою було страшніше. Якщо оцінювати якість освіти за успіхами ВПК, то так, порівняно з 1913 роком був постійний прогрес. Якщо ж згадати споживчий ринок, то постійний дефіцит найнеобхідніших товарів (особливо перед розпадом імперії) не свідчив про якісь переваги.

З приводу "Лікарі лікували". Так, забезпеченість медичними кадрами була високою. Але маленький приклад: в московський інтернат для дітей, хворих на сколіоз, була багатолітня черга. Туди їхали з усього СССР. Чому? Через інертність системи - ніхто не поспішав поширювати цей досвід. А приватної ініціативи не було. Це недолік освіти?

Психіатрія. Те, що ця галузь виконувала репресивну функцію, всім відомо. Микола Руденко у "Спогадах" виразно описує свою зустріч з таким фахівцем. До сьогодні тенденція збереглась.Тепер не йдеться про політику: туди намагаються "сплавити" неугодних родичів, особливо, коли є певний інтерес.

Народна медицина. Була де-факто під забороною. Фітотерапія почала відроджуватись уже за часів незалежності. Але ж це була саме народна медицина! Тільки в їжу українські господині використовували близько 100 найменувань трав. Хтось сьогодні може похвалитись такими знаннями?

Гуманітарії. Усі гуманітарні науки постійно була під пильним контролем "компетентних органів". Репресованих було стільки, що згадувати їх коротко було б, щонайменше, непристойно. Найбільш кривавий слід в історії ССРу. Чи може людина почуватись безпечно і спокійно в країні, де її переслідуватимуть навіть за приватну бесіду або читання літератури, ніде більше у світі не забороненої? Про яку освіту йдеться? Мені сподобався "звіт самовидця" Андре Жида, викладений ним у "Поверненні з СССР". Він точно описав багато характерних вад Країни Рад, що стосувались різних галузей життя. Особливо цінними є його спостереження стосовно мистецтва, настроїв громадян. Про те, що зміст друкованої продукції, творів мистецтва був повністю контрольований, нагадувати зайве. Без вільного пізнання і свободи самовираження така освіта неможлива. Освіта в СССР була тоталітарною, іншою бути і не могла. Постійно підказували, що почувати, як розуміти...

То ж як оцінити якість освіти? Я дуже сумніваюсь, що хтось щиросердо погодиться обміняти щастя бути вільним на постійний страх перед репресіями і успіхи ВПК, приправлені обіцянкою світлого майбутнього, та навчання з обов’язку перед батьківщиною.

  • Відповідей 81
  • Створено
  • Остання відповідь
Опубліковано

Чекаєте відповіді? Ой, дарма)) Цілком зрозуміло, що немає у неї ніякої освіти, що ви як малі діти :D :D

От цікаво, як, яким чином можна хаяти вищу освіту, не навчаючись у виші, не "варячись" у цьому середовищі? Важке дитинство у школі? Але це не причина наводити наклепи та говорити, що освіта тільки калічила та взагалі була не потрібна.

Взагалі це все дуже сильно нагадує басню, де лисиця залишила в капкані свій хвіст, і щоб родичі її не засміяли, почала агітувати, як це добре і який він шкідливий для лисиці)))

Опубліковано

Чекаєте відповіді? Ой, дарма)) Цілком зрозуміло, що немає у неї ніякої освіти, що ви як малі діти :D :D

От цікаво, як, яким чином можна хаяти вищу освіту, не навчаючись у виші, не "варячись" у цьому середовищі? Важке дитинство у школі? Але це не причина наводити наклепи та говорити, що освіта тільки калічила та взагалі була не потрібна.

Взагалі це все дуже сильно нагадує басню, де лисиця залишила в капкані свій хвіст, і щоб родичі її не засміяли, почала агітувати, як це добре і який він шкідливий для лисиці)))

Miro, тебе скоро на дуель викликати будуть)))))
Опубліковано

З записних книжок В. Ходасевича: "Майбутнє - повальне буржуйство, спершу в капіталізмі, потім у "кооперативно - селянському" американізмі, в торжестві техніки і загальнодоступної науки, в безвір'ї і тому подібному. Років у 400 людство докотиться до комунізму істинного. Тоді почнеться духовне відродження. А до тих пір - Друге Середньовіччя. Релігія і мистецтво підуть у підпілля, де не завжди збережуть чистоту. Будуть сатанинські секти - в релігії, естетизм і еротизм - у мистецтві. Натури слабкі, але релігійні або художницькі за природою, залишаться на поверхні. Перші будуть створювати нові, компромісні релігії (не усвідомлюючи, що чинять блюзнірство), інші - того ж порядку мистецтво. Зовсім слабкі, несвідомі, знайдуть результат для томлінь своїх в істеризмі та самогубстві (релігійні) або в апашестві (художники)."

Нічого не знаю про "комунізм істинний" та новий Ренесанс, але все інше - як у воду дивився.

Опубліковано

Популярно про проблеми нинішньої середньої школи і трохи в порівнянні з радянською. Але в основному про корисні нововведення.

Лілія Гриневич про реформу вищої школи. Ключовий фактор – індивідуальний грант для студента. Перерозподіл ресурсів між вишами – зрозумілий, беззаперечний і неминучий наслідок.

В. Бобиренко справедливо про профанацію.

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.


Hosting Ukraine
AliExpress WW


×
×
  • Створити...