ODZER Опубліковано 8 Жовтня, 2012 в 09:00 Автор #26 Опубліковано 8 Жовтня, 2012 в 09:00 Хрести-фігури не лише на Поліссі, а по всій Україні. Бачила цього року і на Херсонщині. Єдина відмінність, в нас вони більш доглянуті, вбрані стрічками, загороджені і т.д. А драбинки, молотки, обценьки і т.п там були?
MACCEN Опубліковано 8 Жовтня, 2012 в 09:52 #27 Опубліковано 8 Жовтня, 2012 в 09:52 а "жидомасони" скрізь прдивіться на 500 гривенвій купюрі, що то за символ чисто український напевно піраміда, а там око всередині, ні ну я напевно скоріш за все дуже далекий від української історії, але чомусь таких символів не зустрічав в книжках.взяти навіть сталеву 1 гривневу і там знак жидомасонів.
ODZER Опубліковано 8 Жовтня, 2012 в 12:16 Автор #28 Опубліковано 8 Жовтня, 2012 в 12:16 Висловлю свою точку зору.Зв"язок молотків, обценьок і т д. з масонськими символами - це лише вільне припущення. Те ж саме стосується язичницьких стовпів на роздоріжжі та тотемних стовпів - це навіть не припущення, а лише аналогія.Всі припущення треба обгрунтовувати. Між припущенням і ствердженням є велика грань.До "жидомасонської всесвітньої змови" я особисто відношусь скептично. Якось воно трохи паранояльно виглядає.До масонів і євреїв відношусь нейтрально. Тому не хотілось би , щоб ця тема перетворилась в докази "всесвітньої змови"...
ODZER Опубліковано 8 Жовтня, 2012 в 12:23 Автор #29 Опубліковано 8 Жовтня, 2012 в 12:23 Цікаво, а як священнослужителі коментують ці символи на хрестах-фігурах? Наскільки я розумію, оберегами вони їх не люблять називати, якось воно побутовою магією попахує...
Creator Опубліковано 8 Жовтня, 2012 в 12:23 #30 Опубліковано 8 Жовтня, 2012 в 12:23 Я б навіть сказав, що людина, яка започаткувала тему має право чи навіть мусить вести її в задуманому руслі, за допомогою модераторів.Тема цікава й пізнавальна, українці так мало знають про своє минуле.По темі, також чув, що такі оберегі робляться на перехрестях й захищають від нечистої сили. Як на мене, то дуже багато християнських обрядів взято з язичництва, трохи "переприв'язано" для християнства.
ODZER Опубліковано 8 Жовтня, 2012 в 12:28 Автор #31 Опубліковано 8 Жовтня, 2012 в 12:28 Я б навіть сказав, що людина, яка започаткувала тему має право чи навіть мусить вести її в задуманому руслі, за допомогою модераторів. Тема цікава й пізнавальна, українці так мало знають про своє минуле. По темі, також чув, що такі оберегі робляться на перехрестях й захищають від нечистої сили. Як на мене, то дуже багато християнських обрядів взято з язичництва, трохи "переприв'язано" для християнства. Зробили "перепрошивку". Дійсно, нерідко християнські храми будувались на місці язичницьких капищ чи святинь. Можна припустити, що те саме стосувалось придорожних хрестів та стовпів-ідолів
zaHARE Опубліковано 8 Жовтня, 2012 в 14:29 #32 Опубліковано 8 Жовтня, 2012 в 14:29 В Латвії є "хрестова гора" на якій височіє кілька тисяч хрестів.Вони почали там з'являтись десь після 14-го сторіччя,а до цього там було язичницьке капище.ЗІ: в процесі пошуку по темі фігур знайшов цікаву сторінку:http://lemky.com/history/250-zgardi-guculski-oberegi.html
ODZER Опубліковано 8 Жовтня, 2012 в 15:13 Автор #33 Опубліковано 8 Жовтня, 2012 в 15:13 В Латвії є "хрестова гора" на якій височіє кілька тисяч хрестів.Вони почали там з'являтись десь після 14-го сторіччя,а до цього там було язичницьке капище. ЗІ: в процесі пошуку по темі фігур знайшов цікаву сторінку:http://lemky.com/his...ki-oberegi.html Трохи оффтоп, але близьке до теми. Можна відкривати нову тему - обереги Полісся . Ще цікаві традиційні поліські обереги - "павуки". Розпитайте в бабусь чи прабабусь - може ще вони плели власноруч. Я дуже мало знаю по цій темі. Ці обереги, здається, символізували всесвіт. Знайшов опис на білоруському сайті: "...павуки - соломенные конструкции, которые обязательно делали всей семьёй в преддверии Каляд. Эта конструкция висела весь год и собирала все болезни и несчастья, которые обрушивались на семью. Перед Новым годом, перед Калядами, естественно все это сжигалось, как все плохое, чтобы повесить новое. Это, что есть из соломы, но что особо делать ненужно - сноп, который был в каждом доме, сложенный из последних стебельков. Он перевязывался либо рушником, либо поясом, либо лентами и охранял зерновые запасы дома до следующего урожая. Это различные соломенные куклы в виде маленьких коников, чтобы в хозяйстве всегда водились кони и скотина. Это куколки женского образа, чтобы дети были здоровы, чтобы женщине хватало сил за всеми ухаживать и вести домашнее хозяйство. Это маленькие восьмиконечные звёздочки, по белоруской традиции, это символ человека. Поэтому их делали как маленький оберег каждого человека». Їх підвішували до стелі. Вигляд в них дуже космічний - чимось вони схожі на поширені у всьому світі обереги "око Бога". Такого типу оберегів багато у індіанців, у народів Африки, у Тібеті. Принцип побудови і принцип дії багато в чому подібні. Ось тут ще є про павуків http://www.simya.com...icles/79/16580/ http://rukotvory.com...vukom-oberehom/ А ось тут порівняйте дуже схожі на павуків тибетські обереги "намка" http://namka.ru/about фото намка а це аналоги намка в інших куточках світу http://namka.ru/gallery
Oksana04 Опубліковано 9 Жовтня, 2012 в 14:56 #34 Опубліковано 9 Жовтня, 2012 в 14:56 В Латвії є "хрестова гора" на якій височіє кілька тисяч хрестів.Вперше почула про таку. Стало цікаво. Пішла в інтернет. Литва.
ODZER Опубліковано 9 Жовтня, 2012 в 15:08 Автор #35 Опубліковано 9 Жовтня, 2012 в 15:08 Щорічно ходимо в паломниці походи в Почаїв. Періодично змінюємо маршрути, тому багато зустрічалось різних фігур, хрестів – але всіх не фотографували. В майбутньому буду фотографувати. Декілька виложу в цій темі:1. Кам’яний хрест стоїть на горі при вході в ліс зі сторони Хрінників (між Хрінниками і Вербеню)2. Фігура на початку села Пляшівка, це дорога від Пляшевої через Козин до траси Рівне-Львів.3. Кам’яний хрест загиблим козакам в кінці села Добривода (між Добривода і Теслугів)4. Фігура в кінці села Гайки Ситненські (кордон Рівненської і Тернопільської області) Дякую! Дуже цікаво. На фото №2 (Пляшівка) знову на хресті знайома символіка - і два списи у вигляді кутника...
ODZER Опубліковано 9 Жовтня, 2012 в 15:54 Автор #36 Опубліковано 9 Жовтня, 2012 в 15:54 От дещо цікаве про язичництво та християнство з книжки В. Лазарука "Сині очі Волині":"...Щоб збагнути язичеський присмерк у поліських гідронімах, звертаюся до історії. У 988-989 рр на Русі було прийнято християнство, поганських дерев"яних ідолів повергнуто та потоплено у Дніпрі. Найжорстокіше насміявся київський князь над головним божеством - Перуном. Срібноголового, із золотими вусами, його до ріки волочили, прив"язавши до кінського хвоста. Ще й наказано стерегти аж до порогів, щоб часом не пристав до берега. Через кілька років християнство було запроваджене також на землях південно-західної Русі.Але викорінити стару віру, яка вросла в глибину віків, було не так легко. Розповілдаючи про вятичів, радимичів, сіверців та кривичів, літописець зауважує., що ці племена і надалі сходилися між селами для веселих ігрищ, обрядових хороводів та "бісових " співів.Дещо по-іншому склалася доля язичества на Волині, яка на півночі межувала з литовцями та ятвагами - язическими племенами, з якими волинські володарі вели затяжні війни.А в 40-х роках 13 ст. , після занепаду Галицько-Волинського князівства, На Поліссі язичеська Литва утвердилась як держава.Як уживались тоді старі та нові обряди можна судити з такого факту: литовський князь Любарт, який правив на Волині, був християнином, а його брат Кейстут ще поклонявся ідолам. Поховали останнього теж за язичеським звичаєм: у яму для спалення на кострищі разом з покійним поклали його найулюбленішого коня, найвірнішого слугу, рисячі та ведмежі кігті, мисливський ріг. Тільки в 1387 році, тобто через чотири століття після прийняття християнства Київською Руссю, на віленському сеймі, на який з"їхались литовські удільні князі та бояри, польська та магнатська свита на чолі з королем Владиславом та Ядвігою, із язичеством вирішили покінчити. Старі культові святощі було знищено: вогонь Зничь, який горів перед ідолом Перуна в нижньому Віленському замку, погашено, священні дуби повирубано, вужів зі святилища повбивано.Тоді ж на місті поганської каплиці було розпочато будівництво католицького собору; не обійшлося і без тортур, які застосовувалися до непокірних язичників.Але язитчество не здавалося. Тевтонський лицар Конрад Кінбург, який відвідав Вільно після цієї події через 10 років, розповідає про пишне святкування Івана Купала,що проходило в навколишніх лісах поблизу міста. Як і раніше, горіло тоді у великих кострищах "смолове дерево", линули довкола співи та пливли хороводи. І католику Вітовту - великому литовському князю - ці старі обряди, очевидно, не заважали. Що влада цьому не перечила, видно ще й з інших фактів. Наприклад, вихрещений князь Міндовг, як повідомляє літописець, продовжував поклонятися язичеським божествам Ненадію, Мейдейні, Диверикзу, а також богу "заячому" таємно. Коли перед ним вибігав у поле заєць, ніхто не мав права зламати галузки. Цікаво, що інший ятвязький князь Скомонд умів ворожити по пташиному польоту.Може тому язичеський дух у поліських гідронімах не повинен викликати здивування. Особливо тут, у північних районах, де за часів Любарта селились переважно державці литовські ..."
ODZER Опубліковано 9 Жовтня, 2012 в 16:05 Автор #37 Опубліковано 9 Жовтня, 2012 в 16:05 І ще трохи з цієї ж книги:"... Залишки поганства на Поліссі зберігалися донедавна. Польський письменник Крашевський, ще в першій половині минулого століття зазначав, що в тутешніх народних переказах часто " виступають якісь дивні звірята, яким за своє збереження зобов"язані повинні бути поліські ліси та болота". Особливою повагою серед них користувався вуж. Коли його зимою знаходили в хаті, під страхом великого нещастя не мали права плазуна вбити, у найгіршому випадку його можна було тільки викинути. Ще дивніше ставлення поліщука до вогню. З ним селянин поводився вкрай необережно: молотячи збіжжя у стодолі, міг безбоязно світити лучину, розкурювати люльку. У " Спогадах з Волині, Полісся і Литви" письменник повідомляє, "що в кожній хаті на Поліссі є єдиний вогонь Зничь, тобто ніколи не згасаючий комин, де палиться велика суха колода". Розповідає Ю.І. Крашевський і про одну пожежу, свідком якої він був сам. Даремно заклиав він до порятунку. Жителі " не хотіли вогню противитися, сприймали його як гостя...баби повиставляли хлібні діжі на столах, застелених скатертинами, перед хатою, - і сіль, самі ж з закладеними руками дивились на вогонь, стоячи за столом, ніби то йому хотіли показати, що його хлібом і сіллю приймають". Коли ж і цього здалося мало, тоді "стара баба-чарівниця з розпущенним волоссям, бурмочучи якісь закляття, три рази оббігла пожежу навколо..."
Woman7 Опубліковано 9 Жовтня, 2012 в 19:33 #38 Опубліковано 9 Жовтня, 2012 в 19:33 У Православній Церкві є пояснення усіх цих предметів-символів. Пошукаю. Знайду - викладу.
Jack Опубліковано 9 Жовтня, 2012 в 21:07 #39 Опубліковано 9 Жовтня, 2012 в 21:07 вірніше "Хрес фігура" називається капличкою в різних місцевостях відрізняється Каплиця - невеличка молитовна споруда із іконою або ж церква без вівтаря. Каплиці, як правило, ставили десь на роздоріжжі. Оскільки роздоріжжя або ж перехрестя доріг за народними віруваннями, місце де любе збиратися нечиста сила (хресний - злий дух, який перебуває на перехресті доріг) ,тому аби подорожньому вона не змогла зашкодити, на цьому місці і ставилась каплиця з іконою Божої Матері, якій він міг вклонитися та помолитись Господу Богу за благополучне завершення свого шляху. Ось матеріали з Польскоого сайту Kaplica Matki Boskiej na rozdrożu не буду перекладати багато читачів форуму зрозуміють а хто захоче можу індивідуально перекласти чи дослівно переказати....
ODZER Опубліковано 22 Жовтня, 2012 в 10:24 Автор #40 Опубліковано 22 Жовтня, 2012 в 10:24 Шкода, що ця тема так і лишилась білою плямою.Саме значення-функція придорожного хреста більш-менш зрозуміла.Очевидно, що хрести-фігури мають зв"язок з стовпами-ідолами з язичницьких часів і , ймовірно, йдуть ще в глибину індоєвропейської культуриМожливо, це якимсь чином пов"язане з символом "шаманського дерева", який поширений у всій північній півкулі у різних народівhttp://jahroma.ru/content/view/198/1/http://www.ruthenia....ol/T4/T4_06.htmПодібні стовпи, прикрашені кольоровими стрічками ставлять в Якутії, і вони називаються серге.Але про драбинки, молотки, обценьки і т.д. ясності немає.Можливо, що це інструменти, пов"язані з тортурами Христа. Але надто багато виникає питаннь і незрозумілостей.Звідкіля бере початок ця традиція? Чому поширена переважно на Поліссі?Знайомі піднімали документи в музеї, цікавився у етнографів. НІХТО НІЧОГО НЕ ЗНАЄ,Дослідженнь на цю тему не проводилось.Можливо, представники православної церкви можуть прояснити це питання?Дивились фото хреста-фігури початку 20 ст - там ще дивніша символіка - на хресті півник, а два списа у вигляді кутника зверху замикає ще трикутник, що вже зовсім схоже на масонську символіку...
ODZER Опубліковано 9 Листопада, 2012 в 08:30 Автор #41 Опубліковано 9 Листопада, 2012 в 08:30 Переглядав деякі свої фото - ще знайшов два хреста с. Софіянівка (Маневицький р-н) с. Череваха( Маневицький р-н)
AK88 Опубліковано 13 Листопада, 2012 в 02:09 #42 Опубліковано 13 Листопада, 2012 в 02:09 Обценьки і т.д. - це оруддя Страстей Христових. Звідси і символізм.Сумніваюсь, що то зв'язано з масонством.Традиція зображання цих речей - давня.Частина із них описана у Євангеліях, частина - у апокрифах.Тут детальніше:http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8_%D0%A5%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%B2%D1%8B#.D0.9E.D1.80.D1.83.D0.B4.D0.B8.D1.8F_.D1.81.D1.82.D1.80.D0.B0.D1.81.D1.82.D0.B5.D0.B9http://www.icon-art.info/book_contents.php?book_id=53http://www.sakkos.ru/interes/articles/Solovki/Solovki-13.htmlhttp://krotov.info/spravki/essays_bible/nz_ill/nz_ill_162_arma.htmhttp://www.symbolarium.ru/index.php/%D0%9E%D1%80%D1%83%D0%B4%D0%B8%D1%8F_%D0%A1%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%B9http://www.russkiysobor.com/krest07.htm
ODZER Опубліковано 13 Листопада, 2012 в 05:22 Автор #43 Опубліковано 13 Листопада, 2012 в 05:22 Браво! Нарешті компетентна відповідь! От тепер все стало на свої місця. Ніяка це не кірка і не посох - а спис з губкою. І присутність півника на хресті теж стала зрозуміла.Найшов в цих ссилках два хрести: ось цей хрест в Бремені (1717 р) все пояснюєhttp://commons.wikimedia.org/w/index.php?title=File:Bremenried_St_Wendelin_Arma-Christi-Kruzifix.jpg&filetimestamp=20080326205934&uselang=ruі цей хрест такожhttp://krotov.info/pictures/mashiah/19/1851_arma.jpgЩе раз дякую за глибоку відповідь. Саме таку відповідь я і хотів почути!
Рекомендовані повідомлення
Заархівовано
Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.