Перейти до змісту

Велосипедні доріжки в Луцьку


druid

Рекомендовані повідомлення

Є тема попрацювати для себе, для міста і взагалі зробити щось корисне в цьому житті…

Неодноразово піднімалась тема про те, що потрібно створювати велосипедні доріжки (ВД) у місті. Далі ніж рівень розмов це не заходило, а треба конкретні справи. Маю думку і позицію (і не я один), що прийшов час це питання рухати з місця.

Спочатку…

Перший крок ми зробили. Після Велодня-2008 був проведений круглий стіл, на якому представники новоствореної Асоціації Велосипедистів Луцька (АВЛ) від імені багатьох велолюбителів міста офіційно висловили позицію, що ВД Луцьку потрібні. Крок назустріч зробила і влада. Заступник міського голови, директор департаменту житлово-комунального господарства В. Стемковський погодився з актуальністю цього питання і запевнив, що міська влада готова до спільної роботи з громадськістю щодо створення в Луцьку ВД.

Потім…

Велосипедній громадськості (тобто нам з вами) було запропоновано, щоб ми підготували свої пропозиції щодо можливості розміщення ВД у Луцьку. Грубо кажучи, показати, якими б ми хотіли бачити ВД в Луцьку… тільки офіційною мовою. Щодо цього не виникало ніяких непорозумінь, адже очевидно, що такі пропозиції мають вносити не чиновники, які сидять в кабінетах і знають про велосипед тільки з каналу діскавері (перебільшую ), а ті люди, для яких велосипед став частиною життя.

Далі…

Перша теза очевидна: наступний крок (підготовка пропозицій) наш…

Як ми це маємо робити?

Хм… Тут мабуть варто звернутись до досвіду закордонний колег (маю на увазі колег-велосипедистів), тернистий шлях яких ми якоюсь мірою повторюємо в себе.

На цьому етапі вони вносили свої пропозиції щодо ВД на громадському інтернет-форумі. Обговорювали, критикували, підтримували, відхиляли і врешті вийшли на якийсь загальний варіант, який офіційно запропонували владі.

Наступне…

Якщо перевести це на наші реалії, механізм такий:

- ми всі зараз активно пропонуємо свої варіанти створення ВД в Луцьку;

- робимо це конструктивно, вказуючи конкретно пропоновану вулицю, характеристики, призначення, обґрунтування, і всяке інше, що є необхідним атрибутом серйозного офіційного документу;

- в кінці узагальнюємо це все і виходимо на остаточний офіційний документ, який називатиметься «Концепція створення велосипедних доріжок в Луцьку». Він і стане вихідною точкою для практичного втілення наший задумів і мрій. Подальшу долю цього документа не важко передбачити. Він може бути затверджений на сесії ради як програма розвитку з деякими видатками, він може знайти себе на сторінках генерального плану міста. Під нього, врешті, можна пошукати фінансування з міжнародних фондів. Фактом є те, що без нього ніяк.

Що ж далі...

Особисто я, структуру даного документа бачу наступною:

1.Розділ «Загальні положення», в якому міститимуться загальні характеристики системи велосипедних доріжок у місті. Мета їх створення, призначення, загальна протяжність, структурні елементи, картосхема, кількість відрізків і багато іншого, що вбреде в голову в процесі роботи.

2. Розділ «ВД в Луцьку», в якому детально описуватиметься кожна ділянка всіх маршрутів. Наприклад, є вузлові точки А, Б, В, Г….. Між ними відрізки маршрутів А-Б, Б-Г, Ь-Ї і т. д. Кожен відрізок має бути детально описаний за характеристиками:

- місцезнаходження, вулиця;

- призначення;

- довжина, ширина;

- характер руху;

- покриття;

- дорожні знаки, світлофори, розмітка, лежачі поліцейські тощо;

- карто-схема;

- місця велопарковок

і т.д. і т.п….

3. Розділ «Пропоновані заходи на найближчі років 5 і бюджет». Цей розділ найскладніший і найнецікавіший, тому поговоримо про нього коли буде готове все інше.

Іще одне…

Питання структури Концепції залишається відкритим для обговорення. Але все-таки пропоную частіше звертатись до досвіду вже існуючих практик, щоб не придумувати повторно самокат. До речі, пропонований варіант – це моя видумка, тому він і відкритий для обговорення.

Отож…

Не полінуйтесь написати кілька речень, запропонувати свій підхід, покритикувати щось, або навіть взяти лінійку і просто поміряти ширину тротуару, щоб побачити чи міститься там ВД чи ні. Пропонуйте свої маршрути, відстоюйте свою позицію, шукайте оптимальні варіанти, бо все це ви робите для себе.

Зауважте…

Якщо ми зараз цього не зробимо, нам потім не буде кому дорікнути, що хтось чогось колись не зробив, бо ця справа зараз в наших руках. А от наступні покоління з впевненістю зможуть сказати, що наші тати і мами колись щось «канкрєтно продрушляли»… Так що не гайте часу, вперед до велосипедного майбутнього.

На останок…

З дозволу модераторів форуму і розділу, хочу запропонувати дві тези, з якими мусять погодитись всі дописувачі цієї теми (такі собі маленькі правила):

1. Тема політики, в тому числі місцевої і обговорення того чи іншого чиновника як хорошого чи поганого тут не має бути присутня.

2. Не обговорювати доцільність проведення подібної роботи (треба/не треба, поможе/не поможе, реально/не реально).

А тепер…

Кілька ваших думок, а потім шквал конструктивних пропозицій та думок.

Завтра-післязавтра допишу те що знаю власне про велодоріжки, які вони бувають, де і як їх будують.

Плідної всім праці!

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Все ІМХО........

Велодоріжки за рахунок тротуару....... брєд.......!!!

1. Бровки.

2. Пішоходи.

3. Ширина тротуару.

Як мені бачиться.....

Зробити відповідну розмітку!!!, на певній відстані від тротуару....., як колись пробували зробити для зупинок маршруток, встановити відповідні знаки і хоча б пів року постійно грузити всіх водіїв, особливо водіїв маршруток!!! перевага у русі по цій смузі повинна надаватися велосипедистам. Там де дозволяє ситуація, велодоріжка може бути частиною тротуару. Про що повинно мають сигналізувати відповідні знаки і розмітка .... вже на самому тротуарі.

Ось таке приблизно моє бачення проблеми.

Також мають і велосипедисти дотримуватися ПДР і не виїджати, без необхідності (припаркована на узбіччі машина наприклад) за межі розмітки. Менти мають за цим всім ділом стежити і штрафувати водіїв, ну і велосипедистів звичайно за порушення правил.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

1. Ніхто ніколи не буде робити велодоріжок за рахунок проїжджої частини - це факт. Водіям і так місця мало (пробки, аварії).

2. 90 відсотків побудованих велодоріжок (наприклад в Польщі) зроблені за рахунок тротуару. За європейськими стандартами велодоріжка з двостороннім рухом (бувають з одностороннім) має бути шириною 2,5 метри (односторонній рух - 1,5 метри). Натомість, пішохідна смуга має бути 1,5 метри (або 3 метри разом з односторонньою). Разом 4 метри - це не так багато для тротуару. В нас таких вулиць вистачає. ІМХО велодоріжки можуть виходити на проїжджу частину лише в місцях, де нереально провести суцільну стежку по тротуару (перехрестя, вузькі мости тощо).

3. Пішоходи звикнуть - це набагато простіше, ніж з водіями. Це називається культура поведінки - це прийде з часом, коли культурні велосипедисти зібють кілька десятків некультурних пішоходів.

4. Бровки теж не проблема (це технічне питання).

Не забувай, що основна причина будівництва велодоріжок - підвищити безпеку руху велосипедистів на дорогах. Ти впевнений, що розмітка дороги в цьому допоможе?

Пропоную варіант з розміткою тримати як такий що можливий, але далеко не основний.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Не ризикуйте життям, не робіть велосипедних доріжок по проїздній частині. На тротуарах безпечніше.

Тут так їздиш дивишся аби всяке ху.ло не вискочило чи б не підрізало. Для повного щастя не вистачає лише велосипедистів.

Хоча проти велосипеда нічого проти не маю. Сам люблю покататися. Не одного велоконя вже вгробив... :0024:

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Якщо так.....

То треба щоб вони були відгороджені від тротуару якимось парканчиком......хоча б .....

Бо інакше, особливо у вихідні дні і ввечері, по них буде розгулювати купа народу серед яких буде проїхати неможливо.

Це моє бачення...... може помилкове, але в обговоренні народжується істина.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Тут треба підходити до кожної велодоріжки індивідуально. Десь це можливо, а десь - ні. Може бути парканчик, може бути газончик, а може бути просто лінія розмітки. В питанні тротуарів, де є дуже багато пішоходів і вузькі тротуари, важливо те, чи взагалі там можлива велодоріжка.

Думаю, що наперед треба звикнутись з думкою що велодоріжки не можуть бути скрізь. Треба продумати оптимальну схему маршрутів, щоб наскладніші ділянки доріг (вузькі, перенасичені транспортом, людьми) можна було десь обїжджати.

ІМХО, мені під час руху на велосипеді, набагато приємніше, зручніше і швидше проїхати зайвий кілометр по зручній доріжці, ніж крутитися між автомобілями, пішоходами, світлофорами і бародюрами.

Наприклад, маю таке уявлення, що на вулиці Винниченка велосипедної стежки не може бути ніякої. Бо це центральна вулиця з однією смугою і вузьким тротуаром. Зате поряд є нормальна альтернативна вулиця Ярощука, на якій до речі цілком можна робити велодоріжку на проїджій частині. Там вузькі тротуари, але сама дорога широка і там досить слабкий рух.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

В мене э електронна карта міста на якій це все можна гарно розмалювати.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Пропоную розглянути варіант вулиці Лесі Українки, так як вона є ключова і присутні заклади розважальні торгові і тд, та й погодтесь, що велосипедистів там багато і змушені маневрувати серед пішоходів, думаю там є змога відгородити метра півтора на нашу користь. Відповідно зробити в районі перехрестя на площі злуки заїзди та світлофори для заїзду зі сторони ковельскої та ГПЗ

Також мені андрюха-гпз росказував як він вздовж стиря добирався з ГПЗ до мосту на красному. можна там також зробити дорожку при умові що залишится поруч грунтова, і там можна навіть буде прогулюватись у вихідні, зробити лавочки поставити смітники

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Карта - це круто, обовязково знадобиться, коли складатимем схеми після обговорення.

Мартенз +1. Обовязково треба пропонувати Л.У. Тільки треба запропонувати конкретно яка ширина, з якого боку, розмітка чи огорожа і т.д. і т.д. Думаю на метра три можна спробувати зазіхнути. Вулиця широка і пішохідна, місця вистачить всім.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

там велосипедний рух пристуній але не настільки шоб робити смугу на три метри, бо ми відгородимо чи не половину і будем чути тільки критику зі сторони пішоходів мол понаїздили тут, відгороджувати фрагментарним парканом щоб все таки мати доступ до закладів з обох сторін, а там де вона перетинаеться з кривим валом варто повісити таке собі випукле дзеркало, щоб мати змогу бачити проїжджаючі по Кр.В. автомобілі. з якого боку робити зараз не скажу бо тре все таки глянути детальніше, та й думаю що там це не принципово.

ще варіант вздовж сапалаївки і жд дороги, від ПУМУ до повороту біля знання, де можна її зєднати з доріжкою через проспект волі. біля ПУМУ також зробити виїзди, і закріпити бригаду двірників щоб прибирали бите скло від місцевої гопоти

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

на Лесі Українки понатикували літніх кафе на пів вулиці. Якщо викроїти там три метри під велодоріжку, то для пішоходів геть мало зостанеться (а в час-пік там рух людей доволі великий). На мою думку там є шанс нормально щось зробити, якщо не буде отих всіх прибудовок і палаток. Але навряд чи їх вдасться посунути. Якщо вони десь якось домовилися щоб відгребти шмат вулиці, то точно не поступляться.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

а как по мне, то были былибы нормальные дороги, чтобы покрырие было на всё ширину проезжей части, а нето только посредине

были бы закрыты водосточные решотки - можно было бы и и по дороге нормально ездить

а за городом нормальные обочины - было бы всё чётко

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Я б вулицю Л.У. розділив умовно на три зони, які відділені одна від одної деревами та ліхтарями. Це - дві по краях під самими будинками і центральна частина. Наш кусок буде однозначно по центральній частині. Крайні частини однозначно за пішоходами, бо вони шаряться постійно біля магазинів і барів. Ці ж частини зайняті літніми кафе. Три метри це зовсім небагато. Тут без лінійки не обійтись, але якщо центральна частина має метрів 10-12 (не менше) ширини, то 3 велометри ніхто і не помітить.

Нарахунок парканчику чесно-кажучи сумніваюсь, бо це порушить архітектурний ансамбль (а шукати з ним гармонію буде дуже складно і довго), але розмітка, бруківка іншого кольору і знаки - це абсолютно реально. Зі стороною можна буде визначатися коли продумаєм з якого боку сюди будуть підходити інші доріжки. Тоді буде простіше.

До речі, цілком ймовірно, що на вулиці Л.У. велодоріжка зявиться однією з перший, бо найближчим часом тут запланований капітальний ремонт дороги.

ІМХО - я за 3 метри, це всього лише на 50 сантиметрів більше, ніж стандарт.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

думка класна, але чомусь зовсім не віриться в створення велодоріжок в нашому місті..

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

думка класна, але чомусь зовсім не віриться в створення велодоріжок в нашому місті..

"

На останок…

З дозволу модераторів форуму і розділу, хочу запропонувати дві тези, з якими мусять погодитись всі дописувачі цієї теми (такі собі маленькі правила):

1. Тема політики, в тому числі місцевої і обговорення того чи іншого чиновника як хорошого чи поганого тут не має бути присутня.

2. Не обговорювати доцільність проведення подібної роботи (треба/не треба, поможе/не поможе, реально/не реально).

"

айайай :blink:

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

а как по мне, то были былибы нормальные дороги, чтобы покрырие было на всё ширину проезжей части, а нето только посредине

были бы закрыты водосточные решотки - можно было бы и и по дороге нормально ездить

а за городом нормальные обочины - было бы всё чётко

1. Це небезпечно

2. Машини, які паркуються на обочинах заважатимуть.

3. Зупинки громадського транспорту - теж проблемно.

А просто їздити можна і по середині дороги. Хочеться ж щоб було по цивілізованому. Щоб не боятись кожної секунди неуважного водія, який, стоячи збоку дороги, не дивлячись що робиться на дорозі, оперативненько відкриває ліву дверку свого автомобіля.

Хто хоче їздити по дорогах - катайтесь вночі.... СЛАВА КВЕСТАМ!!!!!

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

По ширині, протяжножності...

Повторюю.....

Є карта з копмунікаціями і всіма приколами.....

Можна конкретно це все розмалювати з розмірами і в масштабі.

Згоден з тим що треба починати конкретно з вул. Л. Українки. Тут рух найбільший.....

А далі будемо вчитися на помилках і прокладати інші маршрути. Хразу буде видно всі проблеми і вдалі рішення.

З.І. Якщо зявиться доріжка на вул. Л.Українки то народ по чучуть привикне не шаритися по відмальованій/відгородженій частині вулиці це буде так, як виходити на проїджджу частину без зупинки, або хочаб оцінюючи дорожню обстановку.......

І велосипедисти теж не повинні гнати 40 по Л. Українки..... Хочеш швидкості вали по трасі хоч 60.....Бо як не буде взаємоповаги то то будуть і пішоходи говорити..... от п***р.. мля тут жеж діти ходять...... або велоситпедист буде гнати на всіх парах і кричати нах зівідси тут ВЕЛОДОРІЖКА.....

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Погоджуюсь. Конфлікт пішоходи-велосипедисти буде однозначно. Але ця проблема значно простіша, ніж конфлікт автомобіль-велосипед, хоча б тому, що в першому варіанті обходиться без жертв.

Щодо того, щоб почати з в. Лесі Українки - варіант не проходить. Треба Концепція ВСІХ велодоріжок, які ми пропонуємо.

Через пів-року/рік почнуть почнуть реконструкцію першої вулиці. Через два роки закінчать. Поки подивимось на результат пройде ще рік-два. Аж тоді намалюється ще якась вулиця. То остання стежка буде побудова вже після глобального похолодання.

На даний момент інформації, якою ми володієм і досвіду, який ми маєм, абсолютно достатньо щоб спланувати всю систему велодоріжок в Луцьку. Тягнути немає коли. Не забувайте, що між концепцією і будівництвом має бути ще проектна документація, а це також час. От проектна документація, яка є значно детальнішою і серйозною, буде розроблятися по кожній вулиці окремо.

А зараз прикідаєм, що можем, а в процесі все буде коректуватись.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Я пропонував би веломаньякам не переписуватись тут, а просто взяти карту міста і зібратись вечорком на пиві. Там і подумати/поговорити про це більш детально. Про попередні результати повідомити в тему.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Да ! ;):D :D

Все необхідне з технічної точки зору є.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Я пропонував би веломаньякам не переписуватись тут, а просто взяти карту міста і зібратись вечорком на пиві. Там і подумати/поговорити про це більш детально. Про попередні результати повідомити в тему.

Вечерком!!!!?????

Тут на місяць роботи.

В ідеалі я бачив все так. Є людина, яка живе в якомусь конкретному районі, яка постійно їздить якимись маршрутами, відчуває певні незручності/зручності, має якісь побажання. От та людина і каже: от я хотів би щоб тут було так і так, а там було тут і тут. Пропоную варіанти, тому що ніхто за неї краще не знає як там воно. Вона ж там їздить. Веломаньяки не можуть всього знати. Інші підтримують, критикують.

Хтось (я) за цим всім спостерігає і вибирає оптимальний варіант, після чого виходить на чорновик загального документу, який також розглядається на форумі а потім в інших інстанціях.

Веломаньяки зараз зберуться і придумають велодоріжки. А потім велолюбитель з Сахарні скаже: а в мій район краще їхати північною дорогою, аніж південною. Буде гемморой.

Крім того, майте совість. Зараз кільком людям взятися за цю роботу повністю - це покинути все і роботу і відпочинок і все на світі.

Треба працювати разом, бо не буде діла.

От я, наприклад, постійно їжджу від АС2 до центру. Десь на днях, як знайду вільну хвилинку проїдуся до центру, подивлюся як краще, де ліпше, поміряю рулеткою ширину тротуару, замалюю схемку пішохідних переходів, прикіну, що біля ЛНТУ можна поставити велостоянку і все це гарненько подам на форумі. Лєкс, який живе теж частково тудою їздить запропонує варіант зрізати кут на вулиці Червоного Хреста, бо десь там вузький тротуар. І т. д. Не гарячкуйте, робіть все зважено і конструктивно.

Розбиваємо все по ділянках маршрутів і кожен окремо розгляджаємо і обговорюємо. З наступного тижня я включусь в обговорення більш активно. Буду пропонувати свої варіанти. Можливо для багатьох це спростить роботу. Але не гайте часу. Зараз поки хоча б назвіть вулиці, на яких ви хотіли б щоб були велодоріжки.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Я пропонував би веломаньякам не переписуватись тут, а просто взяти карту міста і зібратись вечорком на пиві. Там і подумати/поговорити про це більш детально. Про попередні результати повідомити в тему.

чомусь всі думають що це потрібно невеликій купці людей які обзіваються веломаняками і які все мають зробити для всіх, друїд правильно каже, не за пивом це треба обговорювати а саме тут, малюйте схемі на бумажках і викладайте як викладаете фотки з пьянок, хто що хоче сказати говоріть тут, це потрібрно вам, тим хто потім нарікає на свавілля водіїв...

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Мені, пох наприклад всякі там незручності....

В мене є необхідній досвід і можливість відстояти свої права.......

Я можу маршрутку чи машину обігнати по зустрічній..... наприклад......... або їхати між машинами в просторі шириною до 1 метра.

А от мова йде якраз про більшість, яка їздить 20 км в годину і більшого не потребує, а потребує спеціально відведених місць для цього (вчасно створена тема і обговорення бути повинно), от в мене є знайома, вона каже..... я б їздила на роботу, але не впевнена, і боюся, що мене зібють....

А щодо того хто їх має придумувати......

То тут я думаю так.

Придумувати маршрути ВД мають все-таки люди з досвідом хоча б 1-2 років катання, а потім...... винести готову карту на обговорення широкого загалу. Ми всі (ентузіасти) живемо в різних районах..... повинні створювати ВД зі свого досвіду, а що буде не так..... НАРОД нас поправить.

Велодоріжки будуть полюбе.......

Особливо після того як ми наступного 18 травня проїдемося тисячною колоною по вулицях Луцька.....

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

кожен може вистловити свою думку на рахунок можливого маршруту, потім решта буде підтримувати або критикувати, потім якщо вж доцільність саме тої гілки буде підтримана тутешньою громадскістю, проєктувальники вирішать чи можливий такий варіант. при придумуванні велодоріжки досвід катання на мою думку не потрібний, це просто маршрут яким люди добираються з доми на роботу чи ще куди, чим більше таких маршрутів буде запрпоновано тим ближче буде загальний проект до дійсного бажаня безпосередніх учасників, а зайві чи наможливі варіанти відсіються

Тому пропонуємо не соромимося

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.



×
×
  • Створити...