Перейти до змісту

Автомобільні кондиціонери


Aldo

Рекомендовані повідомлення

В даній темі обговорюємо влаштування основних конструктивних елементів автокондиціонерів, характерні поломки, особливості різних холодоагентів та основні вимоги до обслуговування і ремонту автомобільних кондиціонерів.

Хоча будова автомобільного кондиціонера трохи відрізняється від побутового холодильника, проте принцип їх роботи однаковий. Автомобільный кондиціонер - це герметична система, що заповнена холодоагентом та спеціальним маслом, яке здатне розчинятися у холодоагенті (фреоні). Масло потрібне для змащування компресора та всієї системи, також воно не боїться низьких температур. Не дивлячись на деякі відмінності між автомобільними кондиціонерами різних виробників, принцип їх роботи однаковий. Розглянемо самий розповсюджений варіант. Після того, як ви увімкнули кондиціонер, спрацювала електромагнітна муфта, стальний диск притиснуто <3>, при цьому чути характерне клацання – значить диск примагнітився до шківа <2>. Шків обертається за допомогою ременя, навіть тоді коли кондиціонер виключений, тобто крутиться вхолосту. Коли диск прима гнітився, тоді запрацював компресор <1>. Компресор стискає фреон (у вигляді пари), від чого той сильно нагрівається. Після цього холодоагент по трубопроводу надходить в конденсор <4>. Дуже часто конденсор називають радіатором кондиціонера. У конденсаторі нагрітий та стиснутий фреон охолоджується за допомогою вентилятора <5>, який вмикається на першу швидкість одночасно з компресором. Хоча бувають схеми, де вентилятор включається після досягнення пенного тиску в системі. Якщо автомобіль рухається, тоді конденсор додатково обдувається потоком зустрічного повітря. Охолоджений стиснутий холодоагент починає переходити в конденсат, та виходить з конденсора вже у рідкому стані. Після цього рідкий фреон проходить через ресивер-осушувач <6>.Саме тут від холодоагенту відфільтровуються продукти зношування компресора та решта бруду. Приблизно в районі ресивера-осушувача, інколи безпосередньо на ньому, розміщено оглядове віконце <9>. Через це віконце можна візуально оцінити, наскільки система заповнена. Якщо частина фреону вийшла в атмосферу, тоді при роботі компресора, у віконці буде видно молочно-білу піну. Нажаль, віконця є далеко не на всіх автомобілях. Після очищення в ресивері-осушувачі, фреон проходить через ТРВ <10>. ТРВ, тобто терморегулюючий вентиль, такий собі спеціальний пристрій, що регулює перегрів пари, що виходить з випарника. ТРВ встановлюють на трубопроводі, по якому рідкий фреон надходить у випарник. Якщо випарник повністю заповнено рідким фреоном, тоді з випарника виходить насичена пара, температура якої дорівнює температурі кипіння. Саме тоді ТРВ закривається. Якщо з випарника виходить пара, перегрів котрої перевищує установку ТРВ, тоді регулюючий вентиль відкривається відповідно допустимій величині. Після ТРВ фреон потрапляє у випарник, та переходить в газоподібний стан (кипить) при цьому сильно охолоджується. Випарник <12> - це такий самий радіатор, тільки маленький. Відповідно холодоагент охолоджує випарник, а вентилятор <13> гонить з випарника холод в салон автомобіля. Коли фреон пройшов через випарник, він (доволі холодний) потрапляє знову в компресор. Тобто, коло замикається. За правильною роботою системи слідкує декілька датчиків. В нашому випадку на ресивері-осушувачі <6> стоїть датчик <7> увімкнення другої швидкості вентилятора. Коли охолодження конденсора <4> недостатнє, тиск у трубопроводі нагнітання починає ще більше рости, а фреон в конденсаторі перестає конденсуватись. Саме тоді датчик реагує на зростання тиску і вмикає вентилятор <5> на повну потужність. Датчик <8> вимикає компресор, якщо тиск в трубопроводі нагнітання досягає аварійної величини. Датчик <11> виключає компресор, якщо температура випарника дуже низька.

post-7352-0-70677300-1315555066_thumb.pn

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Контур з розширювальним клапаном: http://aldo-holod.com.ua/avto_porad.php?idst=1

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Схема управління автомобільного кондиціонера: 1 Вимикач кліматичної установки 2 Запобіжний клапан на компресорі 3 Вентилятор для охолодження рідини 4 Манометричний вимикач кліматичної установки 5 Датчик температури охолоджуючої рідини 6 Термовимикач вентилятора радіатора охолоджуючої рідини 7 Датчик температури випарника 8 Вентилятор свіжого повітря 9 Блок управління двигуна 10 Електромагнітна муфта K Блок управління кліматичної установки

Повністю схему можна переглянути тут: http://aldo-holod.com.ua/avto_porad.php?idst=2

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Audi - поломки кондиціонера характерні для даного автомобіля: http://aldo-holod.com.ua/avto_polomki.php?idst=2

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Для Alfa Romeo є характерною пошкодження напірної трубки, що проходить від компресора до конденсатора. Причиною цього є вібрація, зношуваність подушок двигуна та невдала конструкція самої трубки. Можливий ремонт трубки методом аргонно-дугового зварювання.

BMW- поломки кондиціонера характерні для даного автомобіля: http://aldo-holod.com.ua/avto_polomki.php?idst=3

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Daewoo- поломки кондиціонера характерні для даного автомобіля: http://aldo-holod.com.ua/avto_polomki.php?idst=4

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Терморегулюючий клапан (ТРВ)

Даний елемент автомобільного кондиціонера регулює кількість холодоагенту (фреону), що надходить у випарник.

Розширювальний клапан є дроселем змінного перетину. Цей клапан встановлюється після фільтра осушувача, на вхідному патрубку випарника.

ТРВ понижує тиск і температуру настільки, що коли фреон проходить через випарник, відбувається його випаровування та інтенсивний теплообмін. Калібрований отвір знижує тиск рідини, що входить у клапан. Холодоагент, що надходить з фільтра осушувача у вигляді рідини під високим тиском. Коли фреон проходить через отвір ТРВ, він розпиляється, відповідно температура і тиск холодоагенту знижуються. Даний процес полегшує наступний процес випаровування холодоагенту у випарнику.

Розглянемо будову терморегулюючого вентиля (ТРВ):

1- Холодоагент входить у випарник

2-Пружина

3-Кульковий клапан и тарілка

4-Штокі

5-Діафрагма

6-Термочуттєва колба

7-Капілярна трубка

8-Вхід рідкого холодоагенту

9-Калібрований отвір

10-Канал, що ліквідує пульсації та тиск

Doc2.doc

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Ford-характерні поломки кондиціонера даного автомобіля: http://aldo-holod.com.ua/avto_polomki.php?idst=5

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Fiat - характерні поломки кондиціонера даного автомобіля: http://aldo-holod.com.ua/avto_polomki.php?idst=6

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Розширювальна трубка є дроселем постійного перетину. Даний елемент регулює потік холодоагенту , що надходить у випарник. Різниця тиску конденсації та кипіння фреону створюється за рахунок гідравлічного опору по всій довжині. Розширювальна трубка розміщена між конденсатором та випарником. Будова розширювальної трубки: корпус з гумовими кільцями ущільнення, фільтр у вигляді сітки та трубка постійного діаметра http://aldo-holod.com.ua/avto_porad.php?idst=6

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Merсedes-Benz - характерні поломки кондиціонера даного автомобіля: http://aldo-holod.com.ua/avto_polomki.php?idst=8

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Jeep GRAND CHEROKEE. Характерним пошкодженням кондиціонера, цього поза шляховика, можна назвати витік фреону на випарнику. Для того, щоб зняти випарник, необхідно повністю демонтувати торпеду. Ремонт триває не один день, відповідно ціна не мала. http://aldo-holod.com.ua/avto_polomki.php?idst=7

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Компресор автокондиціонера

Розглянемо компресор автомобільного кондиціонера. Це основний елемент авто кондиціонера, який стискає холодоагент низького тиску та забезпечує його циркуляцію в системі. Існує більше 40 різноманітних видів компресорів, але найбільш розповсюджені поршневі та роторно – лопастні.

В механізм поршневих компресорів входить один и більше поршнів, вони з"єднані за різними схемами. Найбільш розповсюджені компресори автомобільних кондиціонерів мають декілька поршнів, які приводить в рух «шайба, що качається», вона в свою чергу розміщена на валу компресора.

Щодо компресорів лопастного типу. Вони складаються з ротора, що має декілька лопастей Коли ротор обертається, лопасті утворюють порожнини зі змінним об"ємом. Холодоагент через отвір потрапляє в кожну порожнину по черзі. Далі, при обертанні ротора, об"єм порожнини зменшується і холодоагент виходить під високим тиском.

Привід компресора автокондиціонера здійснюється приводним ременем від шківа колінвала автомобіля через шків электромагнітної муфти. Муфта з електромагнітним керуванням роз"єднує сам компресор та його приводний шків, коли це необхідно. В старіших конструкціях компресорів муфта представляє собою соленоїд, що з"єднаний з шківом компресора та обертається разом з ним.

В нових конструкціях - муфта нерухома. В більшості компресорів соленоїд розташований за шківом компресора, або збоку від нього, а диск муфти – перед шківом. При вмиканні системи на соленоїд подається живлення, створюється магнітне поле, яке притискає диск до шківа. Так обертальний момент надходить до компресора.

Змащування деталей компресора здійснюється спеціальним компресорним маслом, що циркулює в системі, розчинене в холодоагенті. Марка масла залежить від холодоагенту. http://aldo-holod.com.ua/avtostat.php

post-7352-0-58884900-1316272765_thumb.jp

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Mazda - характерні поломки кондиціонера даного автомобіля: http://aldo-holod.com.ua/avto_polomki.php?idst=9

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Існують дві основні системи автомобільних кондиціонерів:

– з ресивером-осушувачем та терморегулюючим клапаном (ТРВ);

– з розширювальною трубкою і акумулятором.

Конструкція першої системи: http://aldo-holod.com.ua/avto_porad.php?idst=8

Конструкція другої системи: http://aldo-holod.com.ua/avto_porad.php?idst=9

В другій схемі саме на виході з випарника встановлено акумулятор. В ньому відбувається видалення вологи з фреону, а також здійснює часткове охолодження газу.Відповідно акумулятор виконує функцію захисту компресора від потрапляння рідкого холодоагенту, який може пошкодити компресор (відбувається гідро-удар).

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Mitsubishi - характерні поломки кондиціонера даного автомобіля: http://aldo-holod.com.ua/avto_polomki.php?idst=10

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Nissan- характерні поломки кондиціонера даного автомобіля: http://aldo-holod.com.ua/avto_polomki.php?idst=11

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Ремонт конденсатора автокондиціонера Renault Trafic методом аргонно-дугового зварювання: http://aldo-holod.com.ua/avto_porad.php?idst=11

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Види фільтрів салона

Фільтри салона можна поділити на розповсюджені пило-поглинаючі фільтри та комбіновані фільтри з шаром активованого вугілля (вугільні фільтри).

Пило-поглинаючі фільтри салону

Дані фільтри салону призначені в основному для видалення з повітря пилу, сажі, різноманітних алергенів і тому подібне. В якості фільтруючої перегородки використовується спеціальний папір. Також в якості фільтруючого матеріалу можуть використовуватись синтетичні матеріали. Дані матеріали завдяки своїм електростатичним можливостям, притягують дрібні частинки. Крім того, фільтри салону, в яких перегородка фільтра виготовлена з синтетичних волокон, мають більш високу поглинаючу можливість, ніж паперові фільтри. В наступній статті розглянемо вугільні фільтри. http://aldo-holod.com.ua/avtostat.php?page=3

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

  • 2 тижня потому...

Вугільні фільтри салону

Вугільний фільтр салону відрізняється від звичайного пило поглинаючого тим, що має додатковий шар активованого вугілля (чудовий абсорбент). Саме воно здатне поглинати молекули газів. Таким чином, даний фільтр не лише захищає від пилу , але також усуває неприємний запах та шкідливі гази. Ефективність очищення повітря такими фільтрами вища

Далі: http://aldo-holod.com.ua/avto_porad.php?idst=80

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Opel - характерні поломки кондиціонера даного автомобіля: http://aldo-holod.com.ua/avto_polomki.php?idst=12

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

  • 2 тижня потому...

Renault Поломки кондиціонерів RENAULT CLIO, MEGANE та інших. Характерна поломка кондиціонера даних автомобілів – витік фреону через випарник. Витік відбувається зазвичай, під паралоновою прокладкою. Саме в тому місці відбувається корозія, внаслідок чого згнивають патрубки випарника. Необхідна заміна патрубків, оскільки новий випарник коштує в межах 900 Євро. http://aldo-holod.com.ua/avto_polomki.php?idst=13

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.



×
×
  • Створити...