Перейти до змісту

Амстердам: велорай чи велопекло


Yarchik

Рекомендовані повідомлення

Амстердам: велорай чи велопекло?

Місто, в якому парковка для автомобіля в центрі коштує 1 євро за 1 годину. Місто, де велодоріжки є практично вздовж усіх асфальтованих вулиць. Місто, в якому велосипедист має пріоритет не лише перед автомобілем, а й перед пішоходом. Місто, в якому немає значних пагорбів, і яке є по суті рівнинним. Місто, мешканців якого називають велокентаврами. Це місто — Амстердам.

Вищазгадані фактори самі штовхають мешканців Амстердаму до двоколісного транспорту. Хтось прагне економити кошти, хтось бореться за здоровий спосіб життя, комусь треба недорого і швидко дістатися місця призначення. Відтак на двоколісних велосипедах жителі переміщаються, живуть, їдять, спілкуються, знайомляться... На спеціально обладнаних велосипедах мами перевозять дітей до садочку (в передній частині байка є коляска на двох колесах, інколи — двомісна), або ж їдуть за закупками (спереду в байка — великий ящик, також на двох колесах).

В Амстердамі велосипеди — скрізь. Ось кілька фото, які наочно показують, що велосипедів більше, ніж машин і людей, разом узятих:

01idi.jpg

02jmj.jpg

03zvz.jpg

04uju.jpg

05ncn.jpg

06whw.jpg

Оскільки гостро стоїть проблема з паркувальними місцями для велосипедівто для них облаштовують спеціальні місця. Наприклад, в Амстердамі є величезний триярусний паркінг для велосипедів:

07ada.jpg

08uou.jpg

Для того, щоб припаркувати велику кількість байків, видумуються різні способи. Наприклад, вздовж берегів каналів є і такі незвичні парковки — стара баржа, обладнана під велопаркінг:

09aya.jpg

На велодоріжках царюють велосипедисти. Пішоходи повинні їх пропускати, а, поскільки велодоріжки є практично скрізь — то майже на кожному перехресті треба дивитися, чи ніде не мчить на тебе байкер. Ганяють вони, до речі, на досить пристойних швидкостях. Перехожих попереджають дзвіночком. Єдиний, хто можу також рухатися по велодоріжці — це електроавтомобіль для інвалідів:

10yuy.jpg

На велосипеді можна заїхати скрізь. Наприклад, в кофі-шоп, і викурити травички (хоча марихуану можна курити й на вулиці, на відміну від тютюну), чи з'їсти кекс з гашишем (спейс кейк). Правда, його брати не варто — не вставляє так, як трава :). Можна заїхати в смарт-шоп, щоб узяти травички або грибочків з собою:

14.jpg

Можна заїхати в музей сексу:

15.jpg

Або ж відвідати квартал червоних ліхтарів:

16.jpg

На велосипедах можна все :) Здавалося б — велорай. Можливо, але мені здається, що всі велосипедисти борди були б не дуже задоволені, якби пожили в Амстердамі. По-перше, в цьому місті байк, який має перемикач передач чи ручні гальма — вже вважається “навороченим”. Всі їздять на “Україна”-подібних велосипедах з однією передачею (як я вжа казав — місто не має високих пагорбів), і гальмують заднім колесом, натискаючи педалі “назад”. Широкі сидіння, вигнуті керма — зовсім не те, що вузькі сидячки чи “баранячі роги” шосерів, або ж прямі “палки” з ріжками в МТВ. Більшість байків узагалі вкрита іржею. Чому так? Та тому, що велосипеди нещадно крадуть. Процитую інтернет:

Если в Амстердаме и воруют, то чаще всего именно велосипеды. Да и воровством это здесь назвать сложно. Просто одолжил велосипед соседа. Однако полиция имеет несколько иной взгляд на этот вопрос. Так еще совсем недавно, в марте 2004, была разработана целая програма по поимке велосипедных преступников. Для этого двухколесный транспорт оснащали специальными модулями, подключенными к глобальной системе навигации. По сути это обычный датчик, с высокой периодичностью посылающий импульсный сигнал на спутник, который в свою очередь передает данные в систему анализа географического положения объекта. Эти «заряженные» велосипеды оставляли в самых популярных местах. Полиция хотела выяснить, единичный ли характер у похищений, или же в кражах замешаны крупные велосипедные фирмы-продавцы, желающие за счет этого увеличить объемы продаж. Интересным стал результат исследования. Так, почти 40% преступников занимаются воровством профессионально. Они воруют ночью по несколько велосипедов за раз и перевозят их в пикапах и трейлерах. Около 30% воров - наркоманы. Они немедленно сбывают краденые велосипеды, чтобы купить дозу. Еще столько же - импульсивные воры, обычно студенты, молодые люди и нетрезвые граждане. Они крадут велосипеды, чтобы добраться домой, когда их велосипеды уже украли. Так или иначе, порядок так и не навели, громких скандалов не последовало, а аналитики амстердамской полиции вновь ломают себе голову, чтобы еще такого придумать, ведь 150'000 двухколесных друзей (а именно столько велосипедов, предполагают, есть в Амстердаме) ежедневно могут украсть, обменять, утопить и т.д…

Саме тому велосипеди — страшні й старі. Хто може — той приковує байк до стовба чи огорожі, кому не дісталося місця з прикувабельною нерухомістю — той блокує заднє колесо. Шосери я бачив лише двічі (і то вони не стояли, а рухалися під керуванням наїздників), МТВ не бачив взагалі. Відповідно, Команч чи Бергамонт стане дуже привабливою мішенню для злодіїв, не кажучи вже про Джайнти чи Кеннондейли.

Надзвичайно багато велосипедів, по яких видно, що їх давно залишили прикутими — спущені й погнуті колеса, іржа... таким чином власники позбавляються своїх велоконей, уникаючи утилізації. Час від часу комунальні служби з автогеном їздять, і збирають такий хлам по місту, але його все одно чимало.

Хоча залишити байк на прив'язі — не найоригінальніший спосіб здихатися його. Багато хто просто викидає велосипеди в канал. Час від часу спеціальна баржа з кігтистою лапою виловлює такі велосипеди з дна каналів. Ось кілька фоток цього процесу (правда, фоткалося в русі і за склом — але основне видно):

11vfv.jpg

12pvp.jpg

13.jpg

Коротше кажучи, для себе я ще не вирішив, що таке Амстердам — велорай, чи велопекло. Зважаючи на умови руху велосипедиста по місту — безперечно, це рай. Але враховуючи те, що їздити доводиться на примітивних велосипедах, ризикувати їх втратити — не таким вже й райським виглядає життя :)

Хоча амстердамці якось живуть. І живуть непогано.

Кому тема цікава - погугліть Амстердам велосипед, результатів буде чимало.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Велодоріжки-це вже РАЙ .Викрадення велосипедів -не основна причина того, що переважна більшість амстердамців їздить на металоломі. Вони просто не переймаються цим. Їм і так добре. В нас крадуть ще більше. Біля магазину нічого не лишиш....навіть Україну ржаву....але все більше на дорогах гарних байків і шосе.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Можливо не рай, але я не проти, щоб таке було в нас в Луцьку.

Я бачу місто майбутнього наступним: всі легкові автомобілі залишаються на парковках при в'їзді в місто, відповідно по самому місту заборонено рухатися на них, всі їздять на велосипедах, а хто нехоче, чи неможе на громадському транспорті. Тим більше, в такому місті, як Луцьк, де з одного краю в інший, можна добратися за годинку. Це рішення вирішує відразу декілька проблем: бензину для населення буде потрібно значно менше, знову ж головними вулицями міста можна буде прогулюватися дихаючи свіжим повітрям, та й самі мешканці будуть здоровіші. І жити в гармонії, із своєю матінкою Землею :g15:

p.s. помріяв трохи :)

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.



×
×
  • Створити...