Перейти до змісту

Измиритель Визир...хлеб для ГАИ....


yakimuk

Рекомендовані повідомлення

Опубліковано

Вимірювач швидкості «Візір» - «дармовий хліб» для ДАІ і «страшилка» для водіїв.

Використання в Україні радіолокаційного вимірювача швидкості «Візір» для нагляду за дорожнім рухом дійсно зіграло позитивну роль в покращенні ситуації на дорогах. Можливо і наміри Департаменту ДАІ МВС України, що до цього, були благими. Але в Україні, як завжди, щоб зробити добру справу, потрібно створити проблему, а потім думати як її ліквідувати. В минулому ніхто не оспорював законність використання радарів «Сокіл», «Беркут», «Радіус», «Іскра», «Бар’єр» і інших засобів, так як там не передбачалась скрита фіксація та заочне винесення постанов про притягнення правопорушників до адміністративної відповідальності за перевищення швидкості. Все вирішувалось на місті скоєння правопорушення. Але посадові особи Департаменту ДАІ МВС України, навмисно або не розібравшись з технічними можливостями приладу, своїми внутрішніми розпорядженнями сфальсифікували (продовжують це робити) поняття «автоматичний режим» фото – відео фіксації перевищення швидкості, чим опустили його можливості нище «плінтуса». Та ще і намагаються це «втюрити» в голови всіх водіїв та законодавців України. Тим самим сприяли такій негативній реакції в суспільстві на його використання. Стає соромно слухати коментарі в ЗМІ високих посадових осіб Департаменту ДАІ МВС України з питань використання ВШ «Візір». Своїми висловлюваннями вони ще більше поглиблюють не довіру водіїв до даного технічного засобу і в цілому до самих органів ДАІ. Не можливо даний прилад модернізувати в Україні, щоб він став працювати в автоматичному режимі. Всі висловлювання посадовців Департаменту ДАІ що до його модернізації теж саме, якщо автомобіль з механічною КПП то, якою б рукою ви не переключали передачі, він ніколи не стане автомобілем з автоматичною коробкою передач. А запевнення, що використання даного технічного засобу сприяє зменшенню хабарництва в органах ДАІ, визиває не що інше, як сміх. Доводи що, право без складання протоколу і винесення постанови про притягнення до адміністративної відповідальності без участі особи, яка притягується, надають ст.ст. 14-1, 122, 123, 251, 258 КУпАП не підлягають розумінню. Це суперечить ст. 258-6 Кодексу, оскільки ВШ «Візір» не є автоматичним засобом фото – відео фіксації перевищення швидкості. А так же ст. ст. 33, 245, 256, 268 КУпАП, ст. 62 Конституції України і п.3 «Інструкції з діяльності підрозділів ДПС ДАІ України», затвердженої наказу Міністра внутрішніх справ України №1111 від 13.11.2006 року. Звісно, краще всього сидіти в «кущах» з ВШ «Візір» і фіксувати швидкість автомобілів. При цьому не потрібно зупиняти автомобілі, складати протоколи, доказувати водієві відеозаписом приладу, що саме він перевищив швидкість. А так, нафотографував автомобілів, не залежно перевищили вони швидкість чи ні, потім з допомогою компютера змінив швидкість і постанову про адміністративне стягнення з фотографією направив правопорушнику. І нехай водій докаже, що швидкість він не перевищував. Тим більше, саме відсутність в базі обліку, контролю ТЗ, їх власників та адміністративних правопорушень в сфері забеспечення дорожнього руху і самому ВШ «Візір» впровадженої Комплексної системи захисту інформації, дає право співробітникам ДАІ робити любі махінації – зміну отриманих з допомогою пристроїв відомостей, їх корегування, знищення та не санкціоноване доповнення. В таких умовах, дійсно ВШ «Візір» показує свою високу ефективність, буде виконуватись план по притягненню водіїв до адміністративної відповідальності, поповнюватись, як державний так і особистій бюджет. Мабуть, саме в цьому полягають намагання високих чинів ДАІ знову повернутись до практики винесення заочних постанов без участі осіб, які притягуються до адміністративної відповідальності за перевищення швидкості. А це в свою чергу дозволить їм не займатися питаннями попередження і припинення злочинів та адміністративних правопорушень в сфері дорожнього руху. Тим більше, КУпАП за більшість порушень ПДР надає право притягати до відповідальності не судам, а саме інспекторам і іншим посадовим особам ДАІ. А в такому полі діяльності не має меж. В розділі 6 «Методичних рекомендацій по роботі з радіолокаційним відеозаписуючим вимірювачем швидкості «Візір» чітко розписані орієнтовні методи роботи з даним приладом. Однак, виконувати це наші співробітники ДАІ не хочуть тому, що не вигідно. Більшість українських судів, за позовами постраждалих, визнають, що скрита фото – відео фіксація і заочне винесення постанов про притягнення водіїв до адміністративної відповідальності за перевищення швидкості є протиправними саме тому, що ВШ «Візір» не є автоматичним засобом. Але посадовці МВС України продовжують настоювати на зворотному. Їх по людські можна зрозуміти, закон і право нічого не варті, коли пропадає такий запашний, прибутковий, дармовий хліб. Тим більше, визнавши не законність своїх дій що до скритої фіксації та заочного винесення постанов про притягнення водіїв до адміністративної відповідальності за перевищення швидкості, посадовим особам Департаменту ДАІ України прийшлось би відповідати. Звісно, на це вони ніколи не підуть.

На сьогодні, з урахуванням негативного резонансу в суспільстві, у зв’язку з використанням працівниками ДАІ під час нагляду за дорожнім рухом ВШ «Візір», керівництвом МВС визначено пріоритетним напрямком роботи ДАІ припинення порушень водіями ПДР і мінімізація (а чому не скасування взагалі?) фактів винесення постанов в справі про адміністративне правопорушення без складання адміністративного протоколу. Порядок оформлення матеріалів, отриманих за допомогою працюючих в автоматичному режимі спеціальних технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису регламентуються наказом МВС від 26.02.2009 року № 77 «Про затвердження Інструкції з оформлення працівниками ДАІ МВС матеріалів про адміністративні порушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху». Але парадокс в тому, що в Україні немає мобільних спец. технічних засобів вимірювання швидкості працюючих в автоматичному режимі.

Радіолокаційний вимірювач швидкості «Візір» має право на використання в Україні. Він одержав свідоцтво Державного комітету України з питань тех. регулювання та споживчої політики № UA-М1/3-924-2006 від 11.10.2006 р., зареєстрований у Державному реєстрі вимірювальної техніки за № 31476-06. І може застосовуватись при умові строгого використання в рамках його справжніх технічних можливостей, як звичайний (не автоматичний) спец. тех.. засіб для вимірювання, фіксації швидкості, інших порушень ПДР і з не допущенням співробітниками ДАІ порушень чинного законодавства. Висновок ДП «Укрметтестстандарту», що ВШ «Візір» є спец .тех. засобом для вимірювання швидкості автомобілів, однак не відноситься до засобів, що працюють в автоматичному режимі, оскільки має лише обмежені функції для автоматизації процесу вимірювання і не може працювати без участі співробітника ДАІ, не підлягає сумніву. Тому вимога Генеральної прокуратури України за № 0711/2-165-09 від 2 липня 2009 року про припинення практики винесення постанов по справах про адміністративні правопорушення, зафіксованих ВШ «Візір» без складання протоколів і без участі осіб, що притягуються, є законною і юридично обґрунтованою. З таким висновком Генеральної прокуратури України згідні всі водії і правозахисники. Не хочуть це зрозуміти тільки посадовці Департаменту ДАІ МВС і особисто Міністр внутрішніх справ України. Невже вони думають, що завдяки сфальсифікованим постановам про притягнення водіїв за перевищення швидкості до адміністративної відповідальності, буде виконано план поповнення державного бюджету? Думаю, це для них не так важливо. А от для поповнення особистого бюджету, повернення до скритої фіксації і винесення постанов без участі осіб, які притягуються до відповідальності, це буде грати значну роль.

Методичні рекомендації по роботі з радіолокаційним вимірювачем швидкості «Візір» (Розділ 1,2) чітко визначають що, прилад працює в 2-х режимах вимірювання швидкості: стаціонарному і патрульному, але ніяк в автоматичному. Дослівно: « Радіолокаційний відео записуючий вимірювач швидкості «Візір» призначений для вимірювання швидкості ТЗ, відеозапису факту порушення ПДР, відео відображення його на екрані монітора, обробки, збереження та відтворення відеозапису. ВШ забезпечує відеозапис (фотографування) порушень швидкісного режиму та інших ситуацій як в стаціонарному так і в патрульному режимах роботи». В розділі 5 сказано: «Контроль в режимі «Фото» здійснюється методом ведення цілі та натисканням кнопки «Контроль» у той момент, коли на кольоровому дисплеї приладу відобразиться один автомобіль і більш менш видно його державний номерний знак. Якщо водій перевищив швидкість, то вона буде відображатись на дисплеї приладу червоним кольором. Зупинивши автомобіль інспектор може викликати з оперативної пам’яті фото на дисплей ВШ за допомогою кнопки «Просмотр», та продемонструвати порушнику». В методичних рекомендаціях по роботі з РЛВШ «Візір» нема не тільки слово читання «Автоматичний режим», але і не єдиного слова «автоматичний». Це є прямим доказом, що в приладу нема функції «Автоматичного режиму», тільки «Ручній». Автоматичний - значить самодіючий. Тобто засіб, який без втручання людини вираховує автомобіль, який перевищує швидкість. В розділі 6 визначені методи робот з ВШ «Візір». Однак про скритий режим фіксації, тим більше про автоматичний режим також нічого не говориться. Технічні умови заводу виробника не передбачають його роботу в автоматичному режимі фото-відео фіксації перевищення швидкості ТЗ і прямо говорять що, він є приладом з ручним управлінням. Тим більше, в Російський Федерації, Казахстані і Білорусі ВШ «Візір» використовується, не як автоматичний засіб, а як звичайний радар. На ділянки доріг де використовуються радари установлені знаки (таблички) «Швидкість контролюється радаром» і це грає позитивну роль. На автодорогах с інтенсивним рухом в цих країнах застосовуються стаціонарні автоматичні засоби фіксації порушень ПДР. Завод виробник ЗАТ «Ольвія» (Російська Федерація) на базі ВШ «Візір» розробив новий прилад «Арена», який працює в автоматичному режимі. Інспектор ДАІ виставляє тільки допустиму швидкість на даній дорозі. Фотографії автомобілів правопорушників прилад робить самостійно і через радіосигнал надсилає до комп’ютера. Автоматика без участі інспектора ДАІ виконує все сама і підготовлює текст «листів щастя». Однак, в Україні вони не використовуються.

Вимірювач швидкості «Візір» є не досконалим, далеким від ідеальності і має велику кількість вад і недоліків, за які приходиться страждати тисячам законослухняних водіям транспортних засобів. Даний спец. тех. засіб має властивості при фотографуванні і радіолокаційному вимірюванні швидкості, на фотокарточці відтворювати один автомобіль, а швидкість вимірювати іншого автомобіля, який рухається поруч з більшою швидкістю і має більшу масу і об’єм (екран відбиття радіолокаційного випромінювання). Кути огляду («поля зору») відеокамери і радара не залежать один від одного При радіолокаційному вимірюванні швидкості в потоці автомобілів «Візір» бачить не одну ближню конкретну ціль, а всі що попадають в поле його зору. І чим дальше знаходиться об’єкт спостереження, тим більше їх попадають в це поле. Якщо прибор працює в режимі «найшвидша ціль» він не завжди здатен точно визначити, який саме автомобіль перевищує швидкість. По законам фізики, радіолокаційний сигнал (промінь) як правило відбивається від металевих предметів, які попали в поле його зору і які мають найефективнішу відбивну поверхню (екран). Це науково доведений факт. «Візір» не забезпечує 100% можливість вимірювання швидкості конкретних автомобілів, коли вони рухаються в потоці. В технічних характеристиках ВШ «Візір» сказано: «Можливість селекції транспортних засобів по швидкості їх руху при різних швидкостях і співвідношення їх ефективних відбиваючих площ складає (не менше) 31:10». Тобто з 31 випадку вимірювання швидкості конкретних автомобілів, 10 випадків прилад зафіксує швидкість іншого автомобіля, який має більшу ефективну відбивну площу (екран). Простими словами, на 10 (30%) із 31 фотографіях буде вказано швидкість іншого автомобіля. Це визнає сам завод виробник. Звісно це не стосується випадків, коли вимірюється і фіксується швидкість одиноких автомобілів.

Значно впливають на достовірність показань приладу «Візір»: погодні умови - туман, дощ, сніг і їх платність; температура повітря; температура самих об’єктів фіксації; вологість; іонізація атмосфери; робота РЛС аеропортів, військ ППО; геологічні аномалії землі; періоди магнітних бурь на Сонці; пильність на дорозі; розташування ЛЕП, особливо високовольтних; радіо – телестанцій; прийомо – передатчиків мобільного зв’язку; розташування вимірювального приладу по відношенню до об’єкта ( кут вимірювання ); дальності розташування його до об’єкта вимірювання; інфраструктура населених пунктів. Якщо ВШ «Візір» використовується в патрульному автомобілі в потоці машин, то на точність вимірювання швидкості ( крім раніше перерахованих ) впливають – не рівність дорожнього покриття, не значні маневри як патрульного так і попереду їдучих автомобілів, інші автомобілі, які рухаються поруч. А значить достовірність точності вимірювання швидкості ( похибка ) буде значно відрізнятись від зазначеної в технічній документації приладу (+- 1 – 2 км. на год.) і може, в залежності від різних умов, складати 5-10 %, а то і більше від реальної швидкості автомобіля в одну або іншу сторону. Похибки приладу «Візір» вказані в технічних характеристиках стосуються більш - менш ідеальних умов і є математично – технічними при вирахуванні швидкості. Виробнику не вигідно указувати вади і прорахунки свого приладу, так як тоді його ніхто не буде купляти для використання. Ефективність ВШ «Візір» при вимірюванні швидкості автомобілів, коли вони рухаються в загальних потоках, або не на далекій відстані є інші автомобілі складає 50 -60%. Тобто, 40-50% водіїв платять штрафі не законно. Ефективність «Візіря» при вимірюванні швидкості одиноких автомобілів складає 90-95%. А якщо сюди додати (5-10%) можливість співробітників ДАІ змінювати швидкість за допомогою комп’ютера, то стає зрозумілим, чому до ВШ «Візір» таке негативне відношення в суспільстві.

Для того, щоб повернути хоч яку то повагу до вимірювача швидкості «Візір», високі посадові особи МВС України повинні визнати, що даний прилад є звичайним радаром з вбудованою цифровою фото – відео камерою і назавжди заборонити його використання:

а) в скритому режимі, виносити постанови про адмінстягнення за перевищення швидкості без зупинки правопорушника і складення протоколу;

б) вимірювати швидкість автомобілів, коли вони рухаються в загальному потоці, або не на далекій відстані є інші автомобілі;

в) без метрологічної перевірки з визначенням конкретної похибки кожного приладу для конкретної місцевості.

Саме це зможе в якій то мірі повернути довіру не тільки до ВШ «Візір», але і до самої системи органів ДАІ. Все інше – це наливання води в бочку без дна.

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.



×
×
  • Створити...