Перейти до змісту

Проблема з бойлером


Chyprunka

Рекомендовані повідомлення

Щоб написати: не вздумайте вiд'еднувати "захисний провiд (той що третiй)", "занулення" (зелений з жовтою смужкою, або навпаки - жовтий з зеленою смужкою) Дурак сусiд щось там намутить з трансформаторами на занулення i змоткою лiчильника, а довбанути може вас, або дiток. Шукайте проблему, на зануленнi не мае бути потенцiалу. На цьому принципi працюють бiльшiсть автоматiв, що фiксують "утечку" i вимикають струм, рятуючи життя людей.

Короткий лiкбез: З трансформатора, пiсля високовольтки, йде 4(5) проводiв: 3 "фази" i "нуль" плюс ще +1 (не провiд, а) металева конструкцiя, закопана в землю. Заземлення. Мiж будь-якою "фазою" i "нулем" = 220 вольт. Всi 3 (три) фази монтажники стараються розподiлити пропорцiйно навантаження (щоб на кожну фазу було +/- однакове навантаження, наприклад, по фазi на пiд'iзд). Заземлення - це "нуль в землю", його стараються робити частiше (ви бачили самi часто ржавi провода, що йдуть в землю). Це тiпа те саме занулення, але мicцеве. Якщо "нуль" вiдгорить - потенцiал мае тiпа пiти в Землю по заземленню (ну, по ржавих проводах). Але часто так не вiдбуваеться, часто провода заземлення обрубанi, або якийсь "умiлець" шукае пригод в рiзницi потенцiалiв, скручуючи лiчильник.

0. як бачимо в ТС пропали проблеми після того як прибрав занулення.

1. розподіляються фази не по під'їздах, а в під'їзді йде 3 фази, квартири певним чином розподілені по них.

2. з трансформатора виходить 4 проводи - 3 фази і середня спільна точка - нуль, яку заземляють. (5 - ий провід який можна побачити на електроопорах до 1кВ, це освітлення).

3. якщо в щитку поверховому нема куди під'єднувати захисний провідник (система живлення ТN-C - це 4 проводи) (а так в більшості багатоквартирних будинків), то під'єднувати його до нуля (робити занулення ,а це не заземлення) небезпечно, оскільки у випадку нерівномірного наванатження по фазах, а це часто буває (одні квартири одне включили, інші інше, але різної потужності) на нулювому провіднику з'являється потенціал, і його величина часто небезпечна для здоров'я і життя людини. І ось тут йде в дію можливе відгорання чи погане заземлення нуля, бо якщо воно (заземлення було б надійне) потенціал пішов би в землю. Корпуси усіх ваших приладів під'єднані до цього нуля через ваш захисний провідник, і тепер Ви чи ваші рідні можете потрапиті під напругу.

3. якщо дійсно дуже переживаєте за безпеку встановіть ПЗВ. S30 давав посилання вище де описано і пояснено, що ПЗВ добре працює в мережах без захисного провідника, бо воно реагує на струм витоку (тобто що частина стурму не повернулась в мережу, а через напр. людину пішла в землю), який вказаний на ньому і це макс. 30мА.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

  • Відповідей 53
  • Створено
  • Остання відповідь

Поставив дифавтомат, реле напруги, на розетки кинув трьохжильний кабель, але так як в щитку землі немає, то "землю" в щитку нікуди не приєднував.

А розгадка проста - під'єднати трєтій провід "заземлення" в щиті до "корпуса", або, краще, якщо є місце, зробити шину "заземлення" для всх на майбутнє.

В плиті мабуть (ще не доводтлось розбирати/ремонтувати) стоїть конденсатор подвійний, (два конденсатори, з'єднані послідовно) такий як в пральних машинах, фільтр по живленню на вході 220В, щоб в мережу і з неї не проходили "помєхі" від моторів і т.п.

такі самі тільки два, ну і ще там дроселі всякі стоять в БП комп'ютерів.

на середнфй точці по законам з підручника фізики при під'єднанні до 220В буде 110В.

Так як їхня ємність не велика, то якщо стояти в гумових кітайских тапках і виймати з машинки вологу білизну то тебе не пощіпає (може ;) ) а якщо відкрити воду і одну руку під кран, або взятись за трубу другу в барабан за білизною, або голими ногами на плитці стояти, то трішки ці конденсатори через тебе розрядяться.

Отака теорія, малята

Так що підключи третій провід, заодно і дифавтомат нормально запрацює

Мене майже завжди машинка б'є, бо в мене руки чі в порізах свіжих, після ремонту всяких железяк, тому я виймаю вилку з розетки і спокійно працюю

Тещу, ЧСХ, не б'є :) , вона не виймає вилку

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

А по темі ТСа грамотно відповів поки що тільки IropS, за шо йому респект і уважуха ;)

От тільки що робити, нам, електрикам із жеку, коли позвонить мешканець Chyprunka скаже, прийдіть, подивітся, що там за НЕХ в щитах, і ми, не пивши, заради такої справи, два дні, приходимо в підїзд, оглядаємо щит потерпілого клієнта, нічого аномального не бачимо/або бачимо, спускаємось в підвал до вводного щита, а там:

З трансформатора, йде 4 проводи: 3 "фази" i "нуль" плюс ще +1 (не провiд, а) металева конструкцiя, закопана в землю. Заземлення.

розподіляються фази не по під'їздах, а в під'їзді йде 3 фази, квартири певним чином розподілені по них.

і знаємо таке:

0. як бачимо в ТС пропали проблеми після того як прибрав занулення.

ще знаємо таке:

"3. якщо в щитку поверховому нема куди під'єднувати захисний провідник (система живлення ТN-C - це 4 проводи) (а так в більшості багатоквартирних будинків), то під'єднувати його до нуля (робити занулення ,а це не заземлення) небезпечно, оскільки у випадку нерівномірного наванатження по фазах, а це часто буває (одні квартири одне включили, інші інше, але різної потужності) на нулювому провіднику з'являється потенціал, і його величина часто небезпечна для здоров'я і життя людини. І ось тут йде в дію можливе відгорання чи погане заземлення

нуля, бо якщо воно (заземлення було б надійне) потенціал пішов би в землю. Корпуси усіх ваших приладів під'єднані до цього нуля через ваш захисний провідник, і тепер Ви чи ваші рідні можете потрапиті під напругу."

але робимо так:

в багатоквартирних будинках роблять по системі TN-C-S тобто в щиту з шини PEN, яка по "народному" нульова, виводится PE та N, тобто захисний і нульовий провід, в більшості випадків захисний просто беруть з корпусу щита, під найближчий зручний болт/гвинт.

і проблем здається немає (поки ;))

ИМХО, треба перевірити затяжку/стан всіх наконечників/клемників/проводів від вводу в щит в підвалі нульового проводу до щита на першому поверсі, (поверх ТС-а, здається) ще, важливо, як виконано перехід між щитами (прямий провід без розрізання, як в мене в батьків та у тещі) або ж там клемники, провода ідуть кусками, і відповідно, поганий контакт може бути і т. п. (старі будинки, ну не спєц, але до 1985 року точно)

а в загалі, я б починав з бойлера та його проводів до щита, а потім вже можна і на вищі матеріі переходити, ТС, вже б фото зробив, трубопроводів, щита з автоматами, так, для солідності, може що побачимо, бо щось важко, без 100 грам..

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

ок, завтра замутю фотозвіт

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.




×
×
  • Створити...