Перейти до змісту

Проблема з бойлером


Chyprunka

Рекомендовані повідомлення

Щоб написати: не вздумайте вiд'еднувати "захисний провiд (той що третiй)", "занулення" (зелений з жовтою смужкою, або навпаки - жовтий з зеленою смужкою) Дурак сусiд щось там намутить з трансформаторами на занулення i змоткою лiчильника, а довбанути може вас, або дiток. Шукайте проблему, на зануленнi не мае бути потенцiалу. На цьому принципi працюють бiльшiсть автоматiв, що фiксують "утечку" i вимикають струм, рятуючи життя людей.

Короткий лiкбез: З трансформатора, пiсля високовольтки, йде 4(5) проводiв: 3 "фази" i "нуль" плюс ще +1 (не провiд, а) металева конструкцiя, закопана в землю. Заземлення. Мiж будь-якою "фазою" i "нулем" = 220 вольт. Всi 3 (три) фази монтажники стараються розподiлити пропорцiйно навантаження (щоб на кожну фазу було +/- однакове навантаження, наприклад, по фазi на пiд'iзд). Заземлення - це "нуль в землю", його стараються робити частiше (ви бачили самi часто ржавi провода, що йдуть в землю). Це тiпа те саме занулення, але мicцеве. Якщо "нуль" вiдгорить - потенцiал мае тiпа пiти в Землю по заземленню (ну, по ржавих проводах). Але часто так не вiдбуваеться, часто провода заземлення обрубанi, або якийсь "умiлець" шукае пригод в рiзницi потенцiалiв, скручуючи лiчильник.

0. як бачимо в ТС пропали проблеми після того як прибрав занулення.

1. розподіляються фази не по під'їздах, а в під'їзді йде 3 фази, квартири певним чином розподілені по них.

2. з трансформатора виходить 4 проводи - 3 фази і середня спільна точка - нуль, яку заземляють. (5 - ий провід який можна побачити на електроопорах до 1кВ, це освітлення).

3. якщо в щитку поверховому нема куди під'єднувати захисний провідник (система живлення ТN-C - це 4 проводи) (а так в більшості багатоквартирних будинків), то під'єднувати його до нуля (робити занулення ,а це не заземлення) небезпечно, оскільки у випадку нерівномірного наванатження по фазах, а це часто буває (одні квартири одне включили, інші інше, але різної потужності) на нулювому провіднику з'являється потенціал, і його величина часто небезпечна для здоров'я і життя людини. І ось тут йде в дію можливе відгорання чи погане заземлення нуля, бо якщо воно (заземлення було б надійне) потенціал пішов би в землю. Корпуси усіх ваших приладів під'єднані до цього нуля через ваш захисний провідник, і тепер Ви чи ваші рідні можете потрапиті під напругу.

3. якщо дійсно дуже переживаєте за безпеку встановіть ПЗВ. S30 давав посилання вище де описано і пояснено, що ПЗВ добре працює в мережах без захисного провідника, бо воно реагує на струм витоку (тобто що частина стурму не повернулась в мережу, а через напр. людину пішла в землю), який вказаний на ньому і це макс. 30мА.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

  • Відповідей 53
  • Створено
  • Остання відповідь

Поставив дифавтомат, реле напруги, на розетки кинув трьохжильний кабель, але так як в щитку землі немає, то "землю" в щитку нікуди не приєднував.

А розгадка проста - під'єднати трєтій провід "заземлення" в щиті до "корпуса", або, краще, якщо є місце, зробити шину "заземлення" для всх на майбутнє.

В плиті мабуть (ще не доводтлось розбирати/ремонтувати) стоїть конденсатор подвійний, (два конденсатори, з'єднані послідовно) такий як в пральних машинах, фільтр по живленню на вході 220В, щоб в мережу і з неї не проходили "помєхі" від моторів і т.п.

такі самі тільки два, ну і ще там дроселі всякі стоять в БП комп'ютерів.

на середнфй точці по законам з підручника фізики при під'єднанні до 220В буде 110В.

Так як їхня ємність не велика, то якщо стояти в гумових кітайских тапках і виймати з машинки вологу білизну то тебе не пощіпає (може ;) ) а якщо відкрити воду і одну руку під кран, або взятись за трубу другу в барабан за білизною, або голими ногами на плитці стояти, то трішки ці конденсатори через тебе розрядяться.

Отака теорія, малята

Так що підключи третій провід, заодно і дифавтомат нормально запрацює

Мене майже завжди машинка б'є, бо в мене руки чі в порізах свіжих, після ремонту всяких железяк, тому я виймаю вилку з розетки і спокійно працюю

Тещу, ЧСХ, не б'є :) , вона не виймає вилку

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

А по темі ТСа грамотно відповів поки що тільки IropS, за шо йому респект і уважуха ;)

От тільки що робити, нам, електрикам із жеку, коли позвонить мешканець Chyprunka скаже, прийдіть, подивітся, що там за НЕХ в щитах, і ми, не пивши, заради такої справи, два дні, приходимо в підїзд, оглядаємо щит потерпілого клієнта, нічого аномального не бачимо/або бачимо, спускаємось в підвал до вводного щита, а там:

З трансформатора, йде 4 проводи: 3 "фази" i "нуль" плюс ще +1 (не провiд, а) металева конструкцiя, закопана в землю. Заземлення.

розподіляються фази не по під'їздах, а в під'їзді йде 3 фази, квартири певним чином розподілені по них.

і знаємо таке:

0. як бачимо в ТС пропали проблеми після того як прибрав занулення.

ще знаємо таке:

"3. якщо в щитку поверховому нема куди під'єднувати захисний провідник (система живлення ТN-C - це 4 проводи) (а так в більшості багатоквартирних будинків), то під'єднувати його до нуля (робити занулення ,а це не заземлення) небезпечно, оскільки у випадку нерівномірного наванатження по фазах, а це часто буває (одні квартири одне включили, інші інше, але різної потужності) на нулювому провіднику з'являється потенціал, і його величина часто небезпечна для здоров'я і життя людини. І ось тут йде в дію можливе відгорання чи погане заземлення

нуля, бо якщо воно (заземлення було б надійне) потенціал пішов би в землю. Корпуси усіх ваших приладів під'єднані до цього нуля через ваш захисний провідник, і тепер Ви чи ваші рідні можете потрапиті під напругу."

але робимо так:

в багатоквартирних будинках роблять по системі TN-C-S тобто в щиту з шини PEN, яка по "народному" нульова, виводится PE та N, тобто захисний і нульовий провід, в більшості випадків захисний просто беруть з корпусу щита, під найближчий зручний болт/гвинт.

і проблем здається немає (поки ;))

ИМХО, треба перевірити затяжку/стан всіх наконечників/клемників/проводів від вводу в щит в підвалі нульового проводу до щита на першому поверсі, (поверх ТС-а, здається) ще, важливо, як виконано перехід між щитами (прямий провід без розрізання, як в мене в батьків та у тещі) або ж там клемники, провода ідуть кусками, і відповідно, поганий контакт може бути і т. п. (старі будинки, ну не спєц, але до 1985 року точно)

а в загалі, я б починав з бойлера та його проводів до щита, а потім вже можна і на вищі матеріі переходити, ТС, вже б фото зробив, трубопроводів, щита з автоматами, так, для солідності, може що побачимо, бо щось важко, без 100 грам..

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.




×
×
  • Створити...