Перейти до змісту

Розмір грошової виплати учасникам бойових дій


KILLER

Рекомендовані повідомлення

 Скинули таку інфу:

Стаття 12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» передбачає щорічну виплату до 5 травня учасникам бойових дій разової грошової допомоги у розмірі, який визначається Кабінетом Міністрів України в межах бюджетних призначень, встановлених законом про Державний бюджет України.

Стаття 17-1 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» встановлює, що щорічну виплату разової грошової допомоги до 5 травня у розмірах, передбачених ст. ст. 12-16 цього Закону, здійснюють органи соціального захисту населення через відділення зв’язку або через установи банків: пенсіонерам – за місцем отримання пенсії, а особам, які не є пенсіонерами, – за місцем їх проживання чи одержання грошового утримання. Відповідно до Закону України «Про встановлення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати» на 2016 рік мінімальна пенсія за віком та прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність, становить з 1 травня 2016 року – 1130 гривень.

Разом з тим посилання в Законі на те, що грошова допомога виплачується у розмірі, який визначається Кабінетом Міністрів України в межах бюджетних призначень, встановлених законом про Державний бюджет України, а також на те, що при виплаті одноразової грошової допомоги необхідно керувався постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 року №141 «Про розмір разової грошової допомоги», є невірним. Рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року у справі за конституційним поданням Верховного Суду України щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень ст. 65 розділу 1, п. п. 61-63, 66 розділу 2, п.3 розділу З Закону України «Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» і 101 народного депутата України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень ст. 67 розділу 1, п. п. 1-4,6-22,24-100 розділу 2 Закону України «Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» зазначено, що Закон України «Про державний бюджет України» є основним фінансовим документом і через своє спеціальне призначення не повинен регулювати відносини у інших сферах суспільного життя. Окрім того, Законом України «Про державний бюджет» не можна вносити зміни до інших законів України, зупиняти їх дію чи скасовувати їх, оскільки це створює протиріччя у законодавстві, і як наслідок призводить до скасування та обмеження прав і свобод людини і громадянина. Також Конституція України не надає Закону України «Про державний бюджет» вищої юридичної сили, ніж сила інших Законів.

Отже, починаючи з 22 травня 2008 року в редакції від 25.12.1998 року відновлено дію частину 5 статті 12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», відповідно до якої, розмір грошової допомоги учасникам бойових дій має становити п'ять мінімальних пенсій за віком.

Зазначене рішення Конституційного Суду України має преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв’язку з правовідносинами, які виникли внаслідок дій положень статей зазначених законів, що визнані неконституційними, є обов’язковими для виконання на території України і остаточними.

Норми Постанови Кабміну України від 02.03.2016 року №141 «Про розмір разової грошової допомоги» звужують обсяг встановлених Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» прав та пільг учасників бойових дій, а закони України мають вищу юридичну силу як акти органу законодавчої влади, ніж акти Кабінету Міністрів України як органу виконавчої влади. Тому ця постанова не може бути застосована при нарахуванні виплат щорічної одноразової грошової допомоги учасникам бойових дій згідно з Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

 Право на отримання щорічної одноразової грошової допомоги як учаснику бойових дій не може бути залежним від бюджетних асигнувань і потребує фінансування за рахунок коштів Державного бюджету України. Таким чином, в 2016 році кожен учасник бойових дій повинен отримати 5650 гривень.

Довідково. Учасники АТО для вирішення питань щодо отримання одноразової грошової допомоги, а також щодо інших питань соціального захисту мають право на адвоката за кошт держави. 

 

тепер цікавить думка юристів: чи реально в Луцьку домогтися збільшення розміру виплати?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Дякую. Неосилив прочитати всі повідомлення цієї теми. дуже багато порад. Корисний розділ... :-d

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

12 минуты назад, KILLER сказал:

Дякую. Неосилив прочитати всі повідомлення цієї теми. дуже багато порад. Корисний розділ... :-d

ти напевно думав що кожний другий юзер на борді УБД.

 Право на отримання щорічної одноразової грошової допомоги як учаснику бойових дій не може бути залежним від бюджетних асигнувань і потребує фінансування за рахунок коштів Державного бюджету України. Таким чином, в 2016 році кожен учасник бойових дій повинен отримати 5650 гривень.

В квітні була виплата біля 900 гривень ,точно не памятаю

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.



×
×
  • Створити...