-
Постів
133 -
Зареєстровано
-
Відвідування
-
-
-
-
-
-
-
-
-
І на додачу. Поляк ніколи не скаже "Східна Польща", він скаже "східні креси", француз не допустить навіть згадки про дві Франції,...., бо є і мають звучати як одна цілісна країна, щоб жоден ззовні не взяв це за основу. А тут є словесна "карта" з чотирма (як мінімум) Українами. То якої з них маємо громадян робити? Чи таки може почнемо "єдиної" ростити?
-
"Результат" жодним чином не стосувався українськості дописувачів. "Результат" - це їх розуміння як необдумане (байдуже) вживання розділяючих словосполучень впливають на формування набагато потужніших процесів. Не втрачай ланцюжок переписки ) І щодо програми. Жодним словом не було заперечення програми. Ба більше - про комплекс. Але від першої фрази вказав на зміщення акцентів, бо неефективна програма після якої дитина " ... 3-го покоління прийшло до мами, і заявило, що хоче розмовляти українською, бо російською ніхто не розмовляє і це не модно", а лише через виховання громадянина, що вважає за гідність бути приналежним до нації можна мати залізобетонний результат в тому числі і щодо мови. Мода - примітивний рушій, і мінливий. Приклад з поляками був наведений тому що наших сусідів не безпідставно вважають однією з найпатріотичніших націй. І саме виховання громадянина забезпечило нероздільне існування поляка в Польщі що говорить польською. І учителі Галичан та Буковинців, що втікали від війни до Австрії, взявши за основу приклад поляків, виховали покоління, яке після того як втікло невизначеними "рутенами" чи "русинами" верталось назад з чітким усвідомленням приналежності до української нації.
-
Ну чому ж "ні до чого"? Я бачу результат: співрозмовники які аналізують глибше - прийняли до уваги і відписались в підтримку, за що їм вдячний. А програма має бути такою щоб та дитина не за модою слова вживати тягнулась, а в цілому себе ідентифікувала українцем з єдиною мовою, єдиною державою, єдиним народом. Бо мода міняється, і стрімко. ____________________________________________________________________________________ Як би не ставились до польської зверхності, але їхнє "Єстем поляк!" - це приклад закладеного з дитинства почуття гідності і належності до нації. Москалі теж мають таке (зачасту з приставкою в кінці) Але наскільки по різному це виховується і вживається. Ось написаний у 1900му катехізис польської дитини: — Kto ty jesteś? — Polak mały. — Jaki znak twój? — Orzeł biały. — Gdzie ty mieszkasz? — Między swemi. — W jakim kraju? — W polskiej ziemi. — Czem ta ziemia? — Mą Ojczyzną. — Czem zdobyta? — Krwią i blizną. — Czy ją kochasz? — Kocham szczerze. — A w co wierzysz? — W Polskę wierzę! — Coś ty dla niej? — Wdzięczne dziecię. — Coś jej winien? — Oddać życie. — Хто ти є? — Поляк малий. — Який знак твій? — Орел білий. — Де живеш ти? — Поміж своїх. — В якій країні? — На польській землі. — Що то за земля? — Моя вітчизна. — Чим здобута? — Кров'ю та рубцями. — Чи її кохаєш? — Кохаю щиро. — А в що віриш? — В Польщу вірю! — Хто ти для неї? — Вдячна дитина. — Що ти їй винен? — Життя віддати. Є кілька варіантів перекладу і адаптації під Україну, проте з втратою рифми. Нижче, датований 1915м, патріотичний вірш з листівки в таборі українців евакуйованих з Галичини і Буковини до Австрії. Цей віршик мали знати всі діти табору. Пропоную громаді до впровадження. Лише під сьогодення , і для зняття обмеження належності до Галичини, змінити деякі слова: Оригінал Правлена версія Хто ти? - Українець з роду. По що жиєш? - Для народу. Який знак твій? - Лев в блакиті. Любиш нарід? - Над все в світі. Не покинеш? - Радше згину! А у що віриш? - В Україну! Хто ти? - Українець з роду. По що живеш? - Для народу. Який знак твій? - Тризуб в блакиті. Любиш рід свій? - Над все в світі. Не покинеш? - Радше згину! А у що віриш? - В Україну!
-
-
@vaz75 таке враження що читаєте по діагоналі. Я не декларую істини, я змушений був описати Вам як вживання певних словосполучень формує у свідомості ці "і так зрозумілі істини", призводить до виникнення "і так відомих процесів", слугує підкріпленням "і так бачимо як воно є". Адже Ви у своїх постах пропонуєте не зважати на "всього-навсього сполучення слів" (принаймі хоч прогляньте визначення "ідеологема"), іншими словами бачите результат, проте не хочете брати до уваги інструмент ("один з", щоб не зрозуміли неправильно) яким він твориться.
-
Залишилось лише визнати що слова складені у словосполучення, є не що інше як вербальне вираження ідеологем, - потужний інструмент, зброя в "умілих руках". Коли Ви говорите Донеччина і Волинь, повторюсь, - мова йде про реально існуючі області однієї країни, хай з населенням різним ментально (знаємо як воно там з'явилось) але в одній країні, що мусить мати одні закони, одні правила існування, єдину, об'єднану територію (як же ж старались впровадити "Єдина країна"). А при вживанні Східна і Західна Україна - Ви продовжуєте навіяну у свій час найманими піарниками і політологами лінію існування двох різних держав. І якщо для Вас це вживання не містить різниці, то для того ж сепаратиста це дотичне підтвердження достовірності "надутої" ідеології, підстава стверджувати що він "на сваєй зємлє, чьо ви к нам прішлі", в окремій країні яку "западенци (тє что живут на польскай тєріторіі) називают Васточнай Украіной", а він бажає називати "Наваросієй, патамушто так било да етава іскуствєннаво абразаванія - Акраіна" (Дугін танцює мамбу!). І це є на руку тим хто так старанно ділить, чи не так? ПиСи. Якщо пам'ятаєте, на момент виходу москальського фільму "Тарас Бульба" Бутка, дуже напружені і болючі дискусії велись в мережі та на екранах. Одним з піднятих питань була згадка щодо формування державності на території України. В якомусь з інтерв'ю один з росіян беззаперечно заявляв що "даже казаки говорили на русском! за Царя и атечество в бой шли! - посмотрите в фильме "Бульба" это есть", що мало свідчити про те що в ті часи був один "русский" народ, а на продовження - "уже потом прилепили ополяченых, и придумали Украину" ("для еще аднаго голаса в ООН,...., проста падарілі, спаслі хахлов"). Всього лиш слова, в потрібному місці, з потрібною картинкою...
-
Пане @vaz75 , мова йде не про свідоме уявлення Росії під час вживання певних словосполучень, а про підсвідоме формування розділу (розчленування) країни Україна, територіального розділу (адже свідомо говримо про дощ, проте у фоні про його випадання в окремій країні). Що у свою чергу дало змогу розвинути формулу ментальної різниці населення окремих регіонів однієї держави до фіксації у свідомості громадян належності їх до різних держав (назву умовно Східної Держави і Західної Держави). В свою чергу пропагандони в подальшому використали це для виправдання інакшості - "інакамисліє, другой язик, наши і ваши гєроі,...", а вдячний планктон підхопив і роздув протистояння до сьогодняшнього стану *** боїв. (якими ви все пробуєте перекрити подані вам аргументи - маніпуляція) Сподіваюсь не потрібно подавати більш заглиблений аналіз причинно-наслідкових зв'язків. Так, вживання окремих словосполучень не є глобальною рушійною силою, але це складова яка формує набагато масштабніші процеси. Невдала буде боротьба із забрудненням середовища закриттям сміттєзвалищ і нехтуванням кинутих недопалків, фантиків, пляшечок під ногами.