Перейти до змісту

Блокування авіаSWIFT: РФ відключили від основної доменної системи в цивільній авіації

Від Board.News,14.11.23


Про це повідомляє телеграм-канал "Авіаторщина". Деякі з перевізників вже отримали відповідне повідомлення. Такі повідомлення компаніям минулої п'ятниці надіслав Ru-Center — авторизований російський реєстратор доменів для бізнесу, в тому числі реєстрацію доменних імен .aero. У листі йдеться про те, що з цього дня SITA зупиняє надання послуг для клієнтів із РФ. При цьому відразу відключити Росію від авіаційної доменної зони швейцарського провайдера не вдалося. Після отримання повідомлення Ru-Center негайно продовжив термін дії доменів всіх своїх клієнтів на один рік власним коштом для підтримки працездатності їх сайтів. У пресслужбі Ru-Center додали, що в цей час реєстрація та продовження доменів у зоні .aero досі можлива, все працює штатно, оскільки обмеження поки не набули чинності. У разі відключення пасажир не зміг би зайти на сайт авіакомпанії, пройти онлайн-реєстрацію, купити квиток та придбати додаткові послуги. Міжнародна авіаційна доменна зона .aero була створена у 2002 році – цей домен можуть використовувати лише авіакомпанії, аеропорти, авіаклуби, системи продажу квитків тощо. Для реєстрації в ньому необхідно надати документ, що підтверджує належність до авіації. У Росії в цій доменній зоні зареєстровано понад 200 сайтів, домен використовують близько 30 аеропортів та 15 авіакомпаній. На думку експертів, ситуація не критична, компаніям рекомендовано протягом року перенести сайти на домен в інші зони. Відзначимо, що інформація про те, що восени 2023 року Росію відключать від швейцарської системи SITA, яка займає близько 90% ринку цивільної авіації і використовується для обміну інформацією, у тому числі між авіакомпаніями та аеропортами з'явилась ще в середині серпня. Нагадаємо, що проти авіагалузі у Росії у 2022 році введено дуже жорсткі санкції: для них закрили небо більшість світових держав, а лізингодавці, в основному з Ірландії та Бермудів, висунули вимогу повернути усі літаки їх власникам. Також ці літаки позбавили сертифікатів льотної безпеки. У Росії намагаються обійти обмеження і фактично починають піратське захоплення бортів. Також поспіхом перереєстровують їх у своєму реєстрі. Проте це не позбавляє впливу санкцій. Отже, на цей момент російські авіакомпанії можуть літати хіба всередині країни та у декілька "дружніх" держав і то до того часу, поки літаки перебувають у придатному технічному стані, оскільки ні ремонту, ні запчастин іноземні компанії їм постачати не будуть. Провідні авіабудівники теж приєднались до санкцій. 14 вересня ICAO поставила Росії "червоний прапорець", який вказує на серйозні проблеми в галузі безпеки польотів цивільної авіації. 1 жовтня Росію не переобрали членом керуючої ради Міжнародної організації цивільної авіації (ICAO) при ООН, а 4 жовтня її остаточно викинули з керівних органів цієї найавторитетнішої структури в галузі. З кінця 2022 року у Росії почастішали інциденти з пасажирськими літаками. Санкції призвели до їх численних поломок та аварій.

Читати повністю

  • 6 Views


×
×
  • Створити...