Перейти до змісту

"Вона потонула". Цього дня пішла на дно російська субмарина "Курськ"

Від Board.News,12.08.23


Як показало розслідування, катастрофа сталась через витік торпедного палива, що призвело до вибуху, який зруйнував оболонку корабля і призвів до детонації торпед, вибух котрих остаточно розірвав корпус підводного човна, нагадує український проєкт "Цей день в історії". "10 серпня 2000 року "Курськ" вийшов у море в рамках навчань неподалік від Кольського півострова, несучи 24 крилаті ракети та 24 торпеди. Вранці 12 серпня він здійснив умовний пуск ракети і о 9-40 почав підготовку до пострілу двома холостими торпедами по атомному крейсеру "Петро Великий", які мали відбутись з 11-40 до 13-40 за місцевим часом. Об 11-28 на крейсері, а як згодом з'ясувалось і на двох американських підводних човнах, що в цей час перебували у Баренцевому морі, та у норвезькому Інституті сейсмічних досліджень, зафіксували вибух, якому командування навчань не надало належного значення", - йдеться у повідомленні. Після того як у призначений час навчальні торпедні атаки не відбулись, до місця перебування "Курська" були відправлені вертольоти, які не виявили підводного човна. Коли він двічі не вийшов на зв'язок у заздалегідь визначений час, командування оголосило про аварійну ситуацію з "Курськом" і наступного дня на його пошуки були відправлена група кораблів. 13 серпня 2000 року о 4-51 "Курськ" був виявлений на відстані 175 км від міста Сєвєроморськ на глибині 108 метрів. Рятувальні роботи, які проводились до 20 серпня, тобто протягом тижня, виявились безуспішними і лише після залучення норвезького судна Seaway Eagle вдалось відкрити аварійно-рятувальний люк "Курська", через який було піднято на поверхню тіла підводників і секретну документацію. "Більша частина "Курська" була піднята на поверхню у 2001 році нідерландською компанією Mammoet Transport BV. Як показало його обстеження, експлуатація човна велась із систематичним порушенням регламенту - була відключена апаратура автоматичного магнітофонного запису переговорів, виключена сигналізація аварійного буя, який не міг сплисти через те, що з дня спуску човна на воду з нього не було зняте заводське транспортувальне кріплення, відключена система автоматичного викидання антени, а у герметичних блоках, призначених для зберігання всього необхідного для надзвичайних ситуацій, не виявилось нічого, крім олівців і паперу", - пише "Цей день в історії". Коли у вересні того ж 2000 року, у перший рік свого президентства, керівник Росії Володимир Путін перебував з державним візитом у Нью-Йорку (США) американський телеведучий Ларрі Кінг запитав у нього на своєму ток-шоу: "Скажіть мені, що сталося із субмариною?". "Вона потонула", - відповів з посмішкою Путін. Після трагедії вдови підводників вийшли на пікети, вимагаючи покарати винних у ненаданні допомоги морякам. Російський журналіст Сергій Доренко, що пізніше загине у загадковому ДТП за кермом свого мотоциклу, розповідав тоді, що Путін назвав удів загиблих "повіями за десять доларів". "Він зателефонував на Перший канал і сказав, що Перший канал найняв повій, які виступили, щоб дискредитувати його. І в тому числі я йому потім доводив, що це були не повії, що це були вдови офіцерів. Це справді вдови офіцерів, я згодом сам їх бачив у Відяєвому, і вони продовжували казати незручні речі, але він одразу зателефонував і сказав: "Ви наймаєте повій спеціально. Дали їм по 10 доларів, щоб спеціально мене дискредитувати", - наводить слова Доренка видання The Insider. Цими ж словами про "повій за $10", як стверджував адвокат родин загиблих моряків, а потім вимушений політемігрант Борис Кузнєцов, Путін дорікав мільярдеру Борису Березовському, якому тоді був підконтрольний російський "Перший канал".

Читати повністю

  • 20 Views


×
×
  • Створити...